مدل برجسته لکسس LC 500 دو جایزه طراحی EyesOn را در نمایشگاه اتومبیل دیترویت از آنِ خود کرده است. در حالی که بیوک اَویستا به عنوان «طراحی برتر برای یک خودروی کانسپت» برگزیده شده، جایزه «طراحی برتر برای یک خودروی تولیدی» و همینطور «بهترین طراحی داخلی» به لکسس LC 500 رسیده است.
برندگان این جوایز توسط مدیران طراحی خودروسازان مختلف و اعضای هیئت طراحی برخی از دانشکدههای هنری سطح بالا انتخاب شدهاند. لکسس قبلاً نیز در سال ۲۰۱۲ با کانسپت LF-LC موفق به کسب جایزه طراحی EyesOn برای بهترین کانسپت شده بود و امسال با آماده کردن نسخه تولیدی از همان کانسپت، موفق به دریافت جایزه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ شده است. سرپرست طراحی LC 500، تادائو موری (Tadao Mori) میگوید:
بسیار مفتخرم که جوایز EyesOn Design را به خاطر بهترین طراحی داخلی و طراحی برتر LC 500 از دستان همکاران طراحمان دریافت میکنم. LC 500 یک نتیجه واقعی از عشق و علاقه، کار و تلاشِ سخت و همکاری بین طراحان و مهندسان برای رقمزدن فصل آینده لکسس است.
فارغ از طراحی به کار رفته در این خودرو، لکسس اعلام کرده که این «دینامیکترین» از زمان «لکسس LFA» است. در حالی که LFA از یک موتور V10 با دور موتور بالا برای پیشرانه استفاده میکرد، LC 500 از همان موتور تنفس طبیعی ۵ لیتری V8 استفاده میکند که در مدلهای RC F و GS F نیز به کار رفته است و بنابراین خروجیای برابر ۴۶۷ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۵۲۷ نیوتنمتر در اختیار قرار میدهد. در کنار این پیشرانه قدرتمند، یک گیربکس پیشرفته ۱۰ سرعته اتوماتیک قرار گرفته است که سرعت عملکردی مانند یک گیربکس دو کلاچه دارد.
امسال دومین دوره از اعطای جایزه آیزآن در دیترویت بود. داوران ارشد این دوره، کریس چپمن از هیوندای، دیو مارک از آکورا، استوارت رید از کالج هنر و طراحی و جک تلناک از فورد بودند. برندگان این دوره در ردههای مختلف بدین شرح میباشند:
- خودروهای تولیدی: لکسس LC 500 مدل ۲۰۱۷
- تراک های تولیدی: کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۱۷
- خودروی مفهومی: بیوک آویستا کانسپت
- تراک مفهومی: آئودی H-Tron کواترو کانسپت
- بهترین طراحی داخلی: لکسس LC 500 مدل ۲۰۱۷
- استفاده خلاقانه از رنگ، گرافیک و مواد: آکورا پریسیژن کانسپت
- رابط انسان و ماشین: ولوو S90 مدل ۲۰۱۷
احمد
۲۷ دی ۱۳۹۴افرین لکسوس
واقعا لکسوس خیلی عالی هست
خیلی حرفه ای و حساب شده قدم بر میداره
Armin
۲۷ دی ۱۳۹۴خدای کیفیت ،،،،،
Carbonado Aventador
۲۷ دی ۱۳۹۴من :(
خدای کیفیت :(
لکسوس :)
امير علي
۲۷ دی ۱۳۹۴لکسوس یکی از بهترین هاست مخصوصاً از لحاظ کیفیت و استهلاک ولی حیف تو مملکت ما لکسوس که هیچی خیلیا پول خرید هیوندا و کیا هم ندارن تو کشوری که یه ماشین سی و چند هزار دلاری مثل لکسوس ای اس یا ایی اس میاد و سی صد میلیون قیمت میخوره بنز و بی ام و میشه رویا نه برا قشر ضعیف و معمولی برا خیلی از پولدارا هم همین طوره
David
۲۷ دی ۱۳۹۴اینم یه سند معتبر واسه اون متعصبانی که میگفتن لکسس طراحی نداره ! آفرین به لکسس
یاس ی
۲۷ دی ۱۳۹۴تبریک میگم به ژاپنی بازها خصوصا طرفدارای لکسس.
از زمانی که برند لکسس اومد که سهمی از بازار لوکسها داشته باشه همیشه اونو با مرسدس مقایسه میکردن، یادمه یکی از ایراداتی که به لکسس گرفته بودند این بود که داخل خودرو زیادی ساکت و آرومه ، جواب لکسس این بود که به خاطر آرامش سرنشینان به عمد این مقوله در طراحی و ساخت در نظر گرفته شده و بهش افتخار میکردن.
David
۲۷ دی ۱۳۹۴توصیه من به متعصبین اینه که دست از تعصب کورکورانه بردارن چون تعصب رو کسی داره که “فکر” نداره.باید حقیقت رو قبول کنید.
Amir one
۲۷ دی ۱۳۹۴دوست عزیز این مقایسه ای که تو این سایت انجام داده فقط به یک نوع لکسس مربوط میشه دیگه کل مدلای تولیدیو نمیگه که.این مدل لکسس رو منم قبول دارم کمی عقب تر از اون خودرو هاس اینکه دلیل نمیشه که کلا برند لکسس زیر بنز پ بی ام دبلیو باشه!
سیروس
۲۷ دی ۱۳۹۴طراحی داخلی و خارجی فوق العاده، فقط رنگ چرم کاری داخلی چیه؟ شتری درسته؟
ما ایرانی ها تا کی باید حسرت بخوریم و فقط نگاه کنیم خدا می داند!!! بلخره پای این ماشین ها به ایران هم می رسد ولی از ما بهترون توانایی پرداخت چند برابری قیمت واقعی ماشین و دارن و ما معمولیها باید دلمون به دیدن این ماشین ها توو خیابونها و حسرت خوردن و یا بیانی نه چندان جالب در مورد مالک ماشین خوش کنیم!!! خدایا خودت برس به داد ما…
نوید جهرمی
۲۷ دی ۱۳۹۴دوستان ب نظرتون طراحی پشتش خوبه؟
هر چی جلو داخلش قشنگه پشتش ………
یاس ی
۲۷ دی ۱۳۹۴جناب جهرمی به نظر من هم طراحی رخ ماشین و طراحی داخلیش بسیار زیباست،
ایکاش طراحی قسمت عقبش یکم بهتر بود.
قشنگه ولی میتونست بهتر باشه.
AMG GT
۲۷ دی ۱۳۹۴لکسس lc500 طراحی داخلی و خارجی بسیار جذابی داره. این جوایز هم حقش بود. تنها قسمتی از طراحیش که به شخصه منو اذیت میکنه، دستگیره های درشه. اگه توی عکسها دقت کنید، به نظر میاد اندازه و طول دستگیره متفاوته. یه جا کوتاهه یه جا بلنده. مدل دستگیره ها متفاوته اما جالب نیست
احمد باقری
۲۷ دی ۱۳۹۴این لکسس عجب چیزی شده، واقعا آدمو به وجد میاره، از جای جای این ماشین، زیبایی، ابهت و شکوه میباره.
Caddillac
۲۷ دی ۱۳۹۴معلومه اگه ماشین شبیه کانسپت باشه خوشگل میشه.اگه شرکتای دیگه ام اینطور طراحی میکردن بهتر از این میشد
جعفر
۲۷ دی ۱۳۹۴اون شاخکا چین که از بغل آمپر زدن بیرون؟?
moein
۲۷ دی ۱۳۹۴واقعا که لکسوس حساب شده کار کرده نوش جونش جایزش
samurai
۲۷ دی ۱۳۹۴بقول یارو گفتنی : ما کلا کجائیم………………….!
MjM
۲۸ دی ۱۳۹۴شبیه (تکامل یافته)همون مدل کانسپت LF LC هست که تو سال 2012 جایزه بهترین طراحی خودروهای مفهومی رو کسب کرد…عالیه
یاس ی
۲۸ دی ۱۳۹۴منظور من از مقایسه لکسس با بنز در مدلهای لوکس و سالهای گذشته بود.
بحث آروم بودن داخل لکسس یک نقطه قوت براش حساب میشه، منتهی بعضی از کارشناسها و مردم میگن چون زیاد ساکت و آرومه حسی که از ی مرسدس یا بی ام میگیری لذت بخشتره، این سلیقه ای هستش و بستگی داره شما در چه سنی باشید و چه انتظاری از ی ماشین لوکس داشته باشید.
در عالی بودن لکسس شکی نیست.
solat
۸ فروردین ۱۳۹۵بخدا ادم این لکسس رو میبینه مو به تنش سیخ میشه بسکه جذاب و دلربا هس لامصب