مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت هشتم، دومین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت لوکس
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز GLC کوپه و پورشه ماکان
مجموع آراء: ۱۲۶۴
آراء مرسدس بنز GLC کوپه: ۶۷۴
آراء پورشه ماکان: ۵۹۰
پیروز دوئل: مرسدس بنز GLC کوپه با کسب ۵۳ درصد از کل آراء
مرسدس بنز GLC کوپه | پورشه ماکان |
مرسدس بنز GLC کوپه | |
لکسس NX | ولوو XC60 |
؟ | |
مرسدس بنز GLC | جگوار F-Pace |
؟ | |
دیاس ۷ | کادیلاک XT4 |
؟ |
ولوو XC60
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: SPA ولوو
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۹۹,۰۲۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۳,۹۳۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۲,۵۱۶ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴,۷۹۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۹۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
لکسس NX
تاریخ معرفی: نمایشگاه پکن ۲۰۱۴
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MC تویوتا
امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۹,۵۸۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰,۸۵۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۸,۶۷۲ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۹,۳۴۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
لکسس NX300 | ولوو XC60 T5 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۳۵ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۹ ثانیه | ۶.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۳ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۷۳ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۸۲۴ کیلوگرم | ۱۸۶۳ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۳ متر | ۴.۶۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۶ متر | ۲.۸۶ متر |
حجم صندوق بار | ۵۰۰ لیتر | ۵۰۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۴,۸۹۵ پوند | ۳۷,۷۷۰ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۳۶,۹۸۰ دلار | ۴۲,۴۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10107871]
محمد مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۷لکسس
چون هم ارزانتر و قشنگ تره
(Ali (Chevy nova
۲۴ شهریور ۱۳۹۷خبر رو اىن بالا مىذارم چون مهم هستش
((کانال خودرو بانک)) امروز خبر گذاشت که بى ام و تمام محصولات دىزل خودش رو از بازار امرىکا جمع اورى مىکنه
البته اىن خبر براى 21 شهرىور ماه بوده
منبع خبر هم motor1 هست که لىنکش رو هم الان مىذارم
(Ali (Chevy nova
۲۴ شهریور ۱۳۹۷https://www.motor1.com/news/265689/bmw-end-diesel-sales-us/
بهزاد
۲۴ شهریور ۱۳۹۷منم این بالا برات اینو مینویسم که جمع آوری خودرو های دیزلی از هر جایی هیچ اهمیتی نداره….
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۷منم به لکسس رای دادم
بنظرم ولوو مدل xc90 هم پرچمدار شرکته هم بینظیر بقیه طراحیهای جاافتاده و ساده ای دارن به نسبت رقبا ( البته سلیقه ایه)
.
.
اما نکته مهم برای من اینه:
الان بیش از ۱ سال از برگزاری دوئلهای پدال میگذره
اما تا امروز عکس به این “بی کیفیتی” واسه عکس نخست دوئل در پدال ندیده بودم
.
هم واسه اعتبار خود پدال زشته هم واسه کاربرانش
خاطرم هست که از تیم پدال سوال شده بود عکسهای اول دوئلها رو چطور اینقدر خوب در میارن
در جواب گفته بودند اگه در اینترنت عکس باکیفیتی باشه از اون استفاده میکنیم
در غیر این صورت خودمون با فتوشاپ عکس دوئل رو میگذاریم
اما این یکی واقعا بیکیفیته امیدوارم هرچه زودتر اصلاح کنن و دیگه شاهد این کیفیت پایین از تیم باکیفیت پدال نباشیم
saeed
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ولوو یکم به لحاظ قدرت و شتاب و فاصله محوری سرتر هست اما در ازاش گرونتره.جفتشون فوق العاده هستند و واقعا انتخاب سخته بینشون.
..::Majidio Lamborghini::..
۲۴ شهریور ۱۳۹۷در مورد اختلاف قیمت یه ذره توضیح بدم
بسیاری از امکاناتی که در XC60 به صورت standard هستند در NX به صورت optional هستند و برای خریدشون باید پول اضافه بدی
سانروف در NX آپشنه و در XC60 هیچ پولی بابتش نمیدی
NX با تایر معمولی فروخته میشه در حالی که XC60 از اول روش تایر پرفورمنس نصبه
برف پاک کن های ولوو به طور خودکار سیستمی دارن که برف و بارون رو حس میکنن
آینه های الکتروکرومیک ها روی XC60 نصبن و در NX جزو آپشن ها
صندلی چرمی واسه NX رو باید به عنوان یک آپشن با صرف هزینه سفارش بدی ؛ XC60 با صندلی چرمی فروخته میشه و پولی بابتش نمیدی
یه نکته ی خیلی مهم هم ظرفیت کششه
ظرفیت کشش در ولوو 1600 کلیوئه و در لکسوس 900 کیلوگرم
من خودم XC60 رو بیشتر از تمام کراس اوور های کامپکت دوست دارم … از قیافه و ظاهرش خیلی خوشم میاد … یه وقار و طمأنینه ی خاصی داره که آدمو مجذوب میکنه
زه های بالای گلگیر لکسوس و خیلی چیزای دیگه ی طراحیش رو دوست ندارم ولی هیچ وقت نمیشه شایستگی های NX رو در نظر نگیریم … اقتداری که ولوو در بحث ایمنی و حفظ جان و سلامتی سرنشین داره رو لکسوس در قابلیت اطمینان داره … با وجود فاصله ی محوری کم ؛ موقعی که روی صندلی های NX میشینی اصلا احساس تنگنا و کمبود جا نمیکنی
از همه ی اینا که بگذریم ؛ خداوکیلی کمتر ماشینی پیدا میشه که جلوش حتی بدون چراغ مه شکن اینقدر زیبا باشه … ولوو زبان طراحیش یه جوریه که از جلو و بغل قطعا ازش خوشت میاد؛ از عقب ولی یا عاشق میشی یا متنفر ، در مورد من گزینه ی اول صدق میکنه.? … الان دیگه خیلی از خودروسازا فقط واسه قیافه ، مه شکن نصب میکنن. ولی ولوو واقعا نیازی به این کار نداره
برهان
۲۴ شهریور ۱۳۹۷تهران ولوو xc90 ریخته هرکی از نزدیک پشتشو دیده عاشقش شده. خیلیا رو میشناسم میگفتن تو عکس زشت بودش ولی وقتی دیدیمش یه زیبایی و ابهت خاصی القا میکنه که عاشقش میشی. اینایی که میگن زشته اکثر عکسشو دیدن
پشت کادیلاک اسکالیدم همینطوره خیلی دیدم مسخره کنن خود منم اوایل خوشم نمیومد از نزدیک ندیده بودم ولی چندباری تو تهران با پلاک کردستان وعراق دیدم پشتشو واقعا میتونم بگم یکی از بهترینای طراحیه. تنها دلیل اینکه من قبلش به دلم نمینشست این بودش که از نزدیک ندیده بودم تا اون حس و حالت سه بعدیش برام تداعی بشه
عقب ولوو همینه. باید باشه ببینی تا به صورت سه بعدی چهاربعدی شش بعدی حس کنی
این یه زبان طراحی جدیده که فکر کنم فراری یا لامبورگینی سی چهل سال قبل وارد دنیای ماشین کردن. یعنی طراحی های خمیده و المانهای صاف و تیز که باعث ایجاد یک توپری میشه که تو عکس اصلا نمیشه حس کرد مگه اینکه از این عینکای مخصوص داشته باشی ببینی
..::Majidio Lamborghini::..
۲۴ شهریور ۱۳۹۷دقیقاً درسته
این علاقه ی شدیدی که من به ولوو پیدا کردم هم دقیقاً از زمانی شروع شد که مدل های مختلفش مخصوصا ایکس سی ۷۰ و ایکس سی ۹۰ رو از نزدیک دیدم و فهمیدم خیلی خیلی زیباتر و شیک تر از اون چیزی هستن که تو عکس ها به نظر میان
راستی دوستان ببخشید که کامنتم رو زیر کامنت دوم گذاشتم ، اصلا نمیدونم چی شد فکر کنم حواسم نبوده و دکمه ی پاسخ رو لمس کردم???
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷داداش صحبتهات کاملا منطقی و متین هست
امیدوارم کاربرهای مثل شما تو سایت بیشتر بشه
از این که ۱۴ تا دیس لایک گرفتی واقعا تعجب میکنم
به نظرت علت چیه؟هرچی فکر کردم متوجه نشدم
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز ممنونم از تعارفت
منم یکی مثل اکثر کاربرای پدال
sina7
۲۴ شهریور ۱۳۹۷انتخاب سختی بود
جفتشون خوبن
10-20-30-40 کردم لکسوس در اومد زدم?
حسین وی
۲۴ شهریور ۱۳۹۷به نظره من لکسس زیباتره چراغای لکسس تو شب یه حالته خاصی داره که از یک کیلومتریم ببینی مفهمی لکسس داره میاد
جدا از بحث زیبایی قابلیت اطمنینان لکسس از ولوو بیشتره و رتبه ایمنیشم بسیار بالاس خیلیا میدونم سره اون 0/5 ثانیه شتاب بیشتره به ولوو رای دادن
Kamy R
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ماکان حذف شد؟????
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷به نظرم ولوو بهتره، XC60 خودروی سال اروپا هم شد و بالاترین امتیاز ایمنی رو از یورو انکپ گرفت مشخصات فنی بهتری هم نسبت به لکسوس داره.من خودم nx سوار شدم ماشین خیلی با کیفیتیه اما در داخل آدم احساس کمبود فضا داره و خیلی حس یک شاسی بلند رو نداره.
سید
۲۵ شهریور ۱۳۹۷لکسس جوون پسند تره…خیلی طراحی تهاجمی و بروزی داره…طراحی ولوو واسه محافظه کارا خوبه…اینجا دله منو لکسس میبره ولی احتمالش هست بعدا ولوو یجای دیگه دلربایی کنه?
NAVID۰۰۹۸
۲۴ شهریور ۱۳۹۷اول لکسوس
دوم ولوو
البته ولوو عالیه ، ولی لکسس چهره دیوانه کننده ای داره .
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ایمنی و برند معروف ولوو در مقابل کیفیت و طراحی شکیل لکسس
فنی ک مث همه تقریبا اما ولوو یکم بهتره ولی قیمتش بیشتره
ولوو اما دوس ندارم لکسس حذف بشه!!!
مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۷بدون لحظه ای شک وتردید انتخاب من ولوو.چون طراحیnxرو زیاد دوست نداری.زیادی آسیایی طراحی شده.
ارش
۲۴ شهریور ۱۳۹۷به خاطر ایمنی فوق العاده ولوو بهش رای میدم.
الهی
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ولوو
AMG 63
۲۴ شهریور ۱۳۹۷انتخابم ولوو هستش چون به نظرم طراحیش بیشتر جذبم میکنه و تو بیشتر مقایسه ها دست برتر رو داره مثل شتاب و ایمنى و اینکه دوست عزیزمون مجید هم به این نکته اشاره کرد که این اختلاف اندک قیمت به خاطره امکانات بیشترى هست که روى xc60 قرار گرفته
komodor
۲۴ شهریور ۱۳۹۷انتخاب صد در صدی ولوو
samurai
۲۴ شهریور ۱۳۹۷به اعداد نباید زیاد بها داد اینا روی کاغذ هست باید به کیفیت و موندگاری ماشین توجه کرد که تویوتا ثابت شدست
Muty
۲۴ شهریور ۱۳۹۷پیروز واقعی این کلاس ماکان هستش …
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷واقعا خیلی سخته انتخاب یکیشون مخصوصا اگه خودتم در هجران پراید به سر ببری
شهیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷بنظر من nx جوان پسندتره nx سوار باشی میگن واسه خودشه ولی ولوو سوار باشی میگن خودرو خانوادگیشونه ?
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷صد در صد ولوو
زیباتر،جادار تر،پرقدرت تر،پر شتاب تر،ضرایب دنده بیشتر،با امکانات بیشتر
توان بکسل بیشتر و …لکزز برتری خاصی نداره
فقط فروشش تو آمریکا خیلی بیشتره باید بفهمیم خریدارها چی توش دیدن که تو ولوو ندیدن
Arman
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ولوو رو سوار نشدم ولی لکسوس ان ایکس سواریش خیلی بده و میکوبه،فضای داخلش هم کمه
ولوو رو انتخاب میکنم،نمره بالاتری داشته
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳بین یه ماشین اروپایی پراستهلاک و ژاپنی با دوام انتخابم قطعا ژاپنیه، هرچند جفتشون هم واقعا زیبان و خوب عمل کردن