لکسوس

LQ، شاسی‌بلند پرچم‌دار آیندهٔ لکسس با بیش از 600 اسب بخار قدرت

احتمالاً به خاطر دارید که لکسس بیش از دو سال پیش در نمایشگاه دیترویت کانسپت قابل‌توجهی بنام LF-1 Limitless را معرفی کرد. در آن زمان بسیار فکر می‌کردند این کانسپت پیش‌نمایش نسل جدید اس‌یووی LX باشد اما حالا به نظر می‌رسد برند لوکس تویوتا برنامهٔ دیگری در ذهن دارد زیرا گزارش جدید از Car&Driver می‌گوید نسخهٔ تولیدی این کانسپت، LQ نام خواهد داشت و به‌عنوان یک شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید، بالاتر از LX قرار خواهد گرفت.

طبق این گزارش، بسیاری از قسمت‌های فنی و زیرساختی LQ با سدان پرچم‌دار LS مشترک خواهد بود و از پیشرانه‌های این سدان لوکس یعنی ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی با ۳۵۵ اسب بخار قدرت در آن استفاده خواهد شد. البته گفته شده نسخهٔ عملکرد بالای F این شاسی‌بلند با پیشرانهٔ V8 توئین توربو و بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت هم ارائه خواهد شد. به گفتهٔ کارانددرایور، LQ با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت پایهٔ این ماشین در حدود ۸۰ هزار دلار باشد و برای نسخهٔ پرچم‌دار F به حدود ۱۰۰ هزار دلار افزایش یابد.

البته بعید است که لکسس نسخهٔ LQ F را از همان ابتدا به بازار عرضه کند. بنابراین احتمالاً این نسخه یک سال بعد بازار آمد تا در صدر خانوادهٔ این ماشین با برچسب قیمتی شش‌رقمی رقیبی برای خودروهایی مثل مرسدس GLS63 AMG و آئودی RS Q8 باشد. شایان‌ذکر است لکسس هم‌اکنون حق استفاده از نام LQ را ثبت کرده و گفته است که کانسپت LF-1 پتانسیل تبدیل‌شدن به کراس‌اوور لوکس پرچم‌دار آیندهٔ این برند را دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد گزارش کارانددرایور منطبق بر واقعیت باشد خصوصاً با توجه به اینکه شاسی‌بلند پرچم‌دار کنونی لکسس یعنی LX بسیار سالخورده شده و توانایی رقابت با رقبای مدرن را ندارد.

البته منابعی از داخل لکسس و تویوتا گفته‌اند که نسل کاملاً جدید LX در سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد و در مقایسه با نسل کنونی که یک دهه پیش معرفی شده است، تحول بزرگی را تجربه خواهد کرد؛ بنابراین احتمالاً تا دو سال آینده شاهد معرفی دو شاسی‌بلند بزرگ (LQ و LX جدید) توسط لکسس خواهیم بود تا این برند لوکس ژاپنی در این بخش موضع بسیار قوی‌تری نسبت به امروز پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    جلوپنجره دوکی شکل این مدل لکسوس بیشتر از قبل جلب توجه میکنه

    1. Joker

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (603 ديدگاه)

      از lx بزرگتر! مگه میشه،قطعا یه هیولا قراره از آب در بیاد، فعلا که نسل جدید gls 63 amg تو این کلاس حرف اول رو میزنه…

      1. یانکی

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        Gls کراس اوور نه suv واقعی که رقیب lx باشه

  2. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1327 ديدگاه)

    طراحی قبلیش به مراتب هماهنگ تر بود و البته جذاب تر در کل از نظر طراحی به نظرم ماشین های اروپایی و امریکایی به ژاپنی ها خیلی برتری دارند که بیشتر بر میگرده به فرهنگ غربی ها و هنر اونا خصوصا اروپایی ها که اعتقاد به سادگی و هماهنگی در عین زیبایی دارند مثل جگوار بنز بی ام و کادیلاک و فورد

  3. ♤Angus_812♤

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    چرا LQ مگه شاسی بلندهای لکسوس X نداشتن؟؟؟؟

    1. M3csl

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ب نظر من قضیه ایجوریه که
      لکسس همون‌طور که در متن مقاله گفته شد اول نسل جدید LX رو معرفی میکنه و بعد LQ ،،
      LQ به عقیده من مدل کوپه LX خواهد بود نه کلاسی بزرگتر از آن
      چون LX که بر پایه لندکروزر ساخته شده یک اس یو وی فول سایز هست و ساخت نسخه بزرگتر از آن کاریست غیر منطقی،
      چون تا به حال لکسس مدلی در کلاس شاسی بلندهای کوپه تولید نکرده قصد داره برای تفکیک مدلهای کوپه از کد LQ استفاده کنه تا راحت تر و سریعتر شناخته شده و گویای مدل اتاق باشه،
      مثل ب ام و که شاسی بلند های کوپش همه با اعداد زوج شناخته میشن و شاسی بلندهای معمولیش با کد های فرد،
      همون کاری که آئودی جدیدا کرده و مدل Q8 و Q2 رو بعنوان شاسی بلند کوپه و مدلهای معلولی شاسی بلندش همه با اعداد فرد شناخته میشن.
      این مدل اسم گذاری هوشمندانه تره و سریع تر مدل ماشین رو معرفی میکنه،تا اینکه بخواد مثلا مثل مرسدس برای نشون دادن مدل شاسی بلند هاش یک پسوند کوپه هم به آخرشون اضافه کنه،،مثل GLC و GLC کوپه،،یا GLE و GLE کوپه که نسبت به مدل نامگذاری آئودی و ب ام و اسامی شاسی بلندهای مرسدس طولانی تر و در نتیجه حفظ و تلفظ اونا به وقت و انرژی بیشتری احتیاج داره و این در دنیای اقتصاد امروز پذیرفتی نیست چون اسامی برند ها و محصولات برای عموم باید کوتاه و ساده باشن تا ارتباط گیری و تشخیص مدل ها برای مشتری در کوتاه ترین زمان و راحت ترین راه ممکن بشه و نیاز به کلمات و توضیح اضافه نباشه.

  4. Hadi

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ب ام وه x8 هنوز نیومده رقیبش پیدا شد…
    انتظار داشتم شاسی بلندی تمام الکتریکی باشه…
    اما همون بهتر که بنزینی و هیبرید قراره باشه…

  5. Khosrow

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    خیلی شبیه کانسپت سری 7 – ب ام و – شده / اتفاقی نیست / اگر – ب ام و – الان Z9 کانسپت 1999 رو عینا تولید کنه از تمام تولیدات خودش و بقیه خفن تره ..

  6. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    از نظر ابعاد،،، lx کوچکتر از پاترول، x7، gls هست و قطعا لکسوس در نسل بعدی این قضیه رو جبران خواهد کرد
    اما lq قطعا glsمایباخ رو هدف گرفته،،،، با توجه به اینکه بی ام دبلیو به نسخه لوکسترx7 فکر میکنه

    1. رامتین

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3253 ديدگاه)

      البته مقایست تا حدی اشتباست، خصوصا در مقایسه با بنز و بی ام و. شاید 7-8 سانتی از نظر درازا، لکسوس کوچکتر از gls یا x7 باشه اما ارتفاع 191 سانتیش حدود 10 سانت بلندتره و قطعا ارتفاع خودرو در یک شاسی بلند به چشم میاد نه طول آن. لکسوس lq بیشک ارتفاعش کمتر از lx خواهد بود اما طول آن بزرگتر که حس لوکس بودنشو بیشتر کنه و شبیه gls بشه.

      1. محمد

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (599 ديدگاه)

        ال ایکس 570 دست کم 15 سانت از بنز gls کوتاهتره و 16 سانت از بی ام دبلیوx7 و 24 سانت از پاترول
        تعداد نفرات هم در طول جای میگیرن، نه ارتفاع
        یعنی هرچی طول بیشتر باشه، صندلی بیشتری جا میشه و فضای راحتتری برای سرنشین ایجاد میشه
        اما ارتفاع که گفتی در شاسی بلند حرف اول رو میزنه….
        ارتفاع از سطح زمین تا کف خودرو یا از کف خودرو تا سقف؟
        یا از کف زمین تا سقف؟
        شما فقط ارتفاع از کف خودرو تا سقف و طول و عرض خودرو و همچنین فاصله محورها رو میتونی دقیق بگی
        با وجود فنر و سیستمهای تنظیم ارتفاع موجود در این خودروها، فاصله زمین تا کف خودرو یا سقف خودرو حدودیه
        یعنی اگه باد لاستیکم بخوابه،،،، فاصله کم میشه

  7. Amir.z

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    اقا داستان چیه؟ بین طراح ها مسابقه هرکی زشت ترین ماشین تاریخو طراحی کنه راه افتاده؟ والا من پونتیاک ازتک رو به این ترجیح میدم حداقل معلوم بود یه ماشینه نه سفینه فضایی. طراحی مدرن میخوای بنتلی هست استون مارتین هست بی ام و هم طراحی هاش فوق العاده بود مثل سری پنج جدید که یهو سروکله جلو پنجره ای که کل نمای جلوی ماشینو میگیره پیدا شد…بابا ما طراحی اینده نگرانه نمیخوایم. واقعا چطور امکان داره ماشینی مثل این پنجاه سال بعد به عنوان کلاسیک شناخته بشه یا به عنوان طراحی زیبا ازش یاد بشه

  8. Zonda R

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    لکسوس انقدر رادیکالی طراحی و تولید میکنه ک تفاوتی میان کانسپت و نمونه تولیدیش واقعا کمه
    Nx یجوریه ادم احساس میکنه بهش بخوره لباسش پاره میشه
    من بشخصه خیلی دبربا میدونم طراحیش رو و جالب اینه nx الان 4 ساله تو ایران اما هنوز تازگی دارع

  9. بهنام

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    امیدوارم مانند کراس اوور ان ایکس، این مدل هم با کمترین تغییرات تولید بشه.

  10. meysam

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    خدارو شکر تویوتا یکی دوسالی میشه که داره خودشو تکون اساسی میده و لکسوس هم دنبالش.
    خودشون که میگن منتظر اخبار زیادی از تویوتا و لکسوس باشید. تا ببینیم چی میشه.

  11. علیرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    یکم نمای جلو و عقب هماهنگ نیست . اون تیزی و بررندگی طرح نمای جلو که به شمشیر سامورایی معروفه جای خودشو به طرح سیال و روان امواج اب در عقب داده . البته حتما دلیلی داشته . نظرم کاملا شخصیه و قطعا خالی از اشتباه نیست

  12. gtr

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره
    اما بادوستان هم موافقم ک گویا نمای جلو با عقب خودرو کمی ناهماهنگه
    مثلا طراحی آکوراnsx رو دقت کنیدخیلی هماهنگه

    1. Amir

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از نظر من جلو با عقب خیلی قشنگه بازم سلیقه هست و اگه دقت کنی از جلو تا اخر کشیده هست و هماهنگی داره

  13. Amir

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دید زیاد و زیاد شدن حجم شیشه ها و کشیدگی و موتور توربو شارژ دوقولو داره که عالی کرده و فکر کنم 10 دنده باشه که عالی هست و قراره که یک غدل باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا