چند وقتی است که لکسس دست به تست های جاده ای دو محصول جدید خود زده؛ عرضه یک کراس اور جدید و همچنین نسخه تیون شده تنها کوپه این کمپانی ظاهرا از برنامه های مهم لکسس برای سال ۲۰۱۴ میلادی است . . .
اولین تصاویر مربوط به شکار کراس اور جدید لکسس است؛ خودرویی با ابعادی کوچکتر از مدلهای RX که می تواند رقیبی جدی برای مرسدس GLK و بی ام و X1 باشد. هرچند که تیم تست لکسس نمای ظاهری خودرو را کاملا پوشانده اما بازهم می توان حدس زد که این کراس اور جدید چهره ای مشابه هاچبک های CT200h داشته ولی اندکی کشیده تر و با تایرهای بزرگ تر!
در مورد پلتفرم این کراس اور نیز برخی شایعات از احتمال استفاده از پلتفرم تویوتا RAV4 خبر داده اند اما خود لکسس گفته که از یک پیشرانه هیبریدی همانند نمونه استفاده شده در ES300h بهره خواهد گرفت؛ پس با این اوصاف باید منتظر یک کراس اور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار بود که احتمال استفاده از پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ برای برخی بازارها هم دور از انتظار نیست.
دومین محصول تست شده لکسس، مدل کوپه از نسل جدید IS-F است که تا قبل از این نیز پیش نمایش اولیه آن تحت مدل مفهومی LF-CC معرفی شده بود اما چیزی که در اینجا میبینیم استفاده از یک بدنه جدیدتر نسبت به مدل های سدان این خودروست. استفاده از جلوپنجره ای بزرگتر و همچنین ورودی های هوای بزرگتر در طرفین سپر، عدم تغییر چراغ ها نسبت به مدل سدان، گلگیرهای عضلانی، ورودی هوای روی کاپوت، باله عقب و نهایتا خروجی های اگزوز بیضوی شکل دوبل را باید مهم ترین ویژگی های ظاهری این کوپه ژاپنی دانست.
در مورد پیشرانه IS-F کوپه نیز گفته می شود لکسس از نسخه های توربوشارژ مدل های سدان استفاده می کند؛ یعنی یک موتور ۵.۰ لیتری V8 که برخلاف نسخه های استانداردش بجای ۴۱۷ اسب بخار احتمالا حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. لکسس IS-F کوپه سال آینده میلادی بعنوان مدل ۲۰۱۵ برای رقابت با بی ام و M4، مرسدس C63 و همچنین آئودی RS5 کوپه راهی بازار می شود.
حسین
۲۵ تیر ۱۳۹۲جالبه!!
feri 007
۲۶ تیر ۱۳۹۲به نظرم که همش الکی میگن اینا عکسای جاسوسیه… آخه کدوم جاسوسی به این راحتی میاد با این کیفیت و از شیش زاویه مختلف از ماشین عکس میگیره… من که میگم جدیدا مد شده خود شرکت ها برای جلب توجه سایتها و مجله ها این عکسها رو میدن بیرون!!!
VAHID JINPACHI
۲۵ تیر ۱۳۹۲یه بار گفتم باز هم می گم !!
زنده باد لکسس………..
فرامرز
۲۶ تیر ۱۳۹۲نمیدونستم لکسس تو آلمان طراحی و تولید میشه! آخه این ها نمونه اولیه هستن در حالی که تابلوی کنار خیابون به آلمانی جهت مرکز شهر (به اصطلاح خودشون خیابان اصلی) رو نشون داده و پلاک ماشین ها هم آرم اتحادیه اروپا داره.
داوود
۲۶ تیر ۱۳۹۲برای برخی از تست ها همانند گواهینامه های Euro 4 یا شاید 5 و همچنین تست های تصادف Euro Ncap قبل از معرفی اغلب خودروها به امریکا و اروپا تردد دارن.
با اینکه میشه حدس زن قیافه این خودروهای تازه واردو، اما به شدت مشتاقم زودتر معرفی شه.
از معدود کمپانی هایی هست که معرفی محصولاتش آدمو شاد میکنه
parsa
۲۶ تیر ۱۳۹۲کی باشه ایران خودرو دوباره رامبلر وسایپا هم ژیان درست کنند ولی نروند با خودرو سازهای چینی قرار داد ببندند …چون این دو خودروی قدیمی از تمام خودروهای چینی بهترند…بخصوص جیپ اهو وجیپ شهباز که اگر ساخته بشه مشتی است بر دهان امریکا ومیتوان از علم ونبوغ دانشگاهیان وطنمون هم برای بکار بردن تکنو لوزی پیشرفته هم در ساخت انها استفاده کرد..
امین
۲۶ تیر ۱۳۹۲همیشه عاشقه لکسوس بودم و عاشق خواهم ماند! (لکسس نه لکسوس = lex U s ) لطفا درست تلفط کنین.
کراس اوره پشتش شبیه rx شده
اون کوپه عجب چیزی بشه مثل بچه LFA میمونه! اووووووف
هادی
۲۶ تیر ۱۳۹۲پس لابد شما furniture رو هم «فورنیتوره» میخونی، آره؟! لکسس درسته برادر
امین
۲۶ تیر ۱۳۹۲اخه این چه ربطی داره ؟ مقایسه از این مسخره تر نبود ؟
اگه برید توی نمایشگاه ها کمی بحث کنین میبینین که همه میگن لکسوس !
توی نمیایندگی ایرتویا هم همه میگن لکسوس !
بیشتر مردم هم میگن لکسوس !
چون اصلش لکسوسه نه لکسس یا لکسز یا لگسز … حتی بعضیا لگزز هم میگن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در این مورد بحث نکنین چون حق با لکسوسه !
هادی
۲۷ تیر ۱۳۹۲اگه همه ایرانیها هم بگن لکسوس، باعث نمیشه که لکسوس درست باشه. جیمی کلارکسون میگه لکسس. پس لکسس درسته!
حتی تو همین برنامهای که در مورد دوبله TopGear به فارسی بود هم گفت از لکسس LFA خوشش میاد.
امین
۲۷ تیر ۱۳۹۲حالا زیاد تفاوتی نداره ! کسی که میگه لکسس دیگه واسه همیشه همینو میگه و کسی هم که میگه لکسوس واسه همیشه همینو میگه. اصل اینه که لکسوس یه برند فوق العادست .
هادی
۲۸ تیر ۱۳۹۲با این نظر آخری شما کاملا موافقم.
(البته اول خودتون رو تلفظش خیلی گیر دادین)
عرفان
۲۶ تیر ۱۳۹۲ایووول لکسوس.
nima
۲۶ تیر ۱۳۹۲لکسوس هم اصلا بلد نیست ماشین در حال تستش رو استتار کنه . این که فقط رنگش عجیبه ولی تمام طرح های بدنه کاملا مشخص اند.
جدا از این ماشین لکسوس برید bmw m4 رو ببینید اینو فراموش می کنید .
nima
۲۶ تیر ۱۳۹۲بچه ها جدا از مطلب بالا یه سوال از شما میپرسم لطفا جواب بدید .
می خوام یه ماشین بخرم تا 800 میلیون . به نظر شما لکسوس LX570 بگیرم (—-) یا پورشه کاین s(++++) .
اگه پیشنهاد دیگه ای دارید بگید . ( ممنون)
masoud
۲۶ تیر ۱۳۹۲فکر کردی اینجا چند نفر این ماشینایی که نام بردی سوار شدن که نظر میخوای؟؟؟؟
از اهلش بپرسی به نظرم بهتر به نتیجه میرسی!
داوود
۲۶ تیر ۱۳۹۲کاین s خب به مراتب ارزنده تر از لکسوسه اونم از خیلی جهات
اما لکسوس از نظر قطعات وضعش خیلی از کاین s بهتره و توی آفرود عملکرد بهتری نسبت به کاین s داره.
کاین s رو به دلیل مشکلات خدمات پس از فروشش در ایران بهتره توی اولویت بعدیتون قرار بدید. :)
ali
۲۶ تیر ۱۳۹۲پراید مگه چشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شوخی کردم.
به نظر من (bmw z4) بگیر.
قیمتش بین 500تا600 میلیونه.
nima
۲۶ تیر ۱۳۹۲اقا مسعود و آقا علی از نظرات شما خیلی ممنونم و تشکر می کنم.
ولی bmw z4 28i قیمتش بین 330 تا 370 میلیونه .