لکسس زمانی که RX400h هیبریدی را در سال ۲۰۰۵ معرفی کرد شاید انتظار نداشت ۱۵ سال بعد چنین تغییرات عظیمی در صنعت خودرو رخ داده و اکثر رقبای تراز اول به سمت خودروهای الکتریکی حرکت نمایند. شاید هم ژاپنیها انتظار چنین چیزی را داشتند. بههرحال باید گفت در طول این زمان برند لوکس تویوتا توانسته ۲ میلیون خودروی الکتریکی شده را به فروش برساند.
لکسس در ماه آوریل به چنین دستاوردی رسیده و در زمان گزارش فروش ماهانه خود متوجه آن شده است. البته بخش اعظم این خودروها از نوع هیبریدی بودهاند هرچند برخی محصولات تمام الکتریکی همچون UX 300e نیز در دستیابی به این رکورد سهم داشتهاند.
در سال ۲۰۲۰ خودروهای الکتریکی شده سهم یک سومی از کل فروش لکسس را به خود اختصاص دادهاند. با تخمین خود لکسس، این خودروهای الکتریکی شده باعث شدهاند ۱۹ میلیون تن دیاکسید کربن کمتری وارد هوا شود.
بازوی لوکس تویوتا قول تحول الکتریکی را داده و گفته که در سال ۲۰۲۱ خودروی پلاگین هیبریدی و در سال ۲۰۲۲ خودروی تمام الکتریکی جدیدی را عرضه خواهد کرد. بخش اعظم محصولات الکتریکی شده لکسس در حال حاضر دارای قوای محرکه هیبریدی هستند.
تویوتا با انتشار بیانیهای در ماه آوریل گفته بود که فعالیتهای مرتبط با خطمشی خود و انجمنهای صنعتی را به منظور تائید هماهنگی آنها با اهداف طولانیمدت توافق آب و هوایی پاریس بررسی خواهد کرد. اخیراً مشکلاتی در این زمینه برای تویوتا وجود داشته است.
این کمپانی اخیراً تمرکز بیشتری روی محصولات هیدروژنی داشته تا الکتریکی. تویوتا اخیراً از خودروی مسابقهای کرولا با پیشرانه هیدروژنی را معرفی کرده است. البته مطالعهای جدید نشان داده الکتریسیته راندمان بالاتری برای خودروهای مسافری خواهد داشت.
با این وجود لکسس به حملونقل پایدار متعهد باقی مانده است. این شرکت میگوید:
“لکسس به ارائه تمامی راهحلهای نوآورانه ممکن برای واقعی ساختن جامعهای پایدار ادامه خواهد داد. ما درعینحال خودروهایی هیجانانگیز و لذتبخش را نیز تولید خواهیم کرد. لکسس به توسعه خودروهای ویژه برای مشتریان متنوع خود ادامه خواهد داد.
کیان
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس و فقط کسی میفهمه ک سوارش شده باشه نه کسی که بخواد به امتیاز سایتها و … نگاه کنه
آمار فروش جدید هم ک دیگه ترکوند
به نظرم نرمترین و راحت ترین ماشین لوکس برند لکسوس هست، بسیار ایزوله و راحت
در مقابل این ژرمنها با ژنتیک پرفرومنس تر قرار دارند، لطفا این دو تا ویژگی سواری رو از هم جدا کنید و بعدش معلوم میشه چرا لکسوس همچین فروشی داره؛ چون خانواده دنبال پرفورمنس نیست، ولی مجرد یا جوان مشتاق شور و هیجان هست، همینه ک تو سایت همه انتظار دارن تو همه چیز همه مثلا برن بنز و بی ام و … بخرن، از دید یک خانواده به قضیه نگاه نمیکنن.
شاخصهای مورد نیاز خانواده متفاوت تر هست و …
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کیان جان
دقیقاً حق مطلب را در اول کامنتت اَدا کردی .
تا نشینید پشت فرمان خودروهای لکسوس ، بخصوص سدانهایش ، نمیتوانید هیچ نظری در مورد این ساموراییهای جذاب بدهید !
عجیب سواری نرم ، روان و ایزوله دارند که غیر ممکن هست کسی بخواهد خودروی بعیدیش را غیر ژاپنی و غیر لکسوس انتخاب کند !
محمد رستمی نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰جوری از سواری نرم و فوق لوکس و فوق ایزوله تعریف کردی ، روح بنده خدا آقای میباخ در قبر لرزید.
کیان
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من نمیدونم وحی نازل شما بیای همه جا اظهار فضل کنی ؟!
شما اگر خیلی اطلاعات خودرویی داشتی میدونستی ک میباخ اصلا تو کلاس لوکس و پریمیوم نیست !!!
اظهار فضلهات هم در باره مسائل فنی پایینتر واقعا خنده دار هست و تاییدی ک نه تا حالا حتی تویوتا سوار شدی نه حتی میدونه ماشین و مشخصاتش چی هست !!!
اصلا اراجیفی تو سایت ترند شده ک اصلا ادم شاخ در میاره
راستی ظاهرا انگلیست هم خوبه، سرچ انگلیسی بزن در رابطه با موتورهای تویوتا یکم بخون.
بیخودی خودت و با تراوشات خود ساخته ذهنت درگیر نکن
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کیان جان
این بنده خدا … میاد یه هوایی میخوره میره مقالهی بعدی و مقاله به مقاله تراوُشاتش را نمایش میده !
محمد رستمی نژاد
۱ خرداد ۱۴۰۰کاربر کیان .
پیشنهاد میکنم در باره این جملات درباره تویوتا کمی فکر کنید. عجیب سواری نرم ، روان و ایزوله دارند که غیر ممکن هست کسی بخواهد خودروی بعیدیش را غیر ژاپنی و غیر لکسوس انتخاب کند !
طبق گفته شخصی به نام ۰۰۹۸ ، تویوتا و لکسوس دربحث سواری خیلی جلوتر از تمام دنیا هستند .
بعدش به من گیر میدی .
هرچند خودت هم تویوتا باز هستی .
هنوز فاز تویوتا باز هارو درک نکردم.
درک کردی بهم بگو.
Ali
۲ خرداد ۱۴۰۰من از لکسس و تویوتا و ژاپنی ها بدم نمیاد و ولی میدونم نمیتونن به پای آلمانی ها یا امریکایی ها برسن تو همه چیز حتی همینی هم که هستن به کمک اونهاس.
کیان و ۰۰۹۸ خودشونم میدونن وقتی اسم مرسدس و مایباخ میاد جرات ندارن به اونها جسارت کنن چون خودشونم میدونن مرسدسه که جلوتر از تمام دنیاست و جلوتر از زمان خودش مثلا تو همین سواری نرم و ایزوله ایشون لکسس رو دیده ماباخ رو که ندیده مایباخ هم حتی نه مدل های مختلف اس کلاس رو هم ندیده همین مرسدس اس کلاس به تنهایی از همه نظر بهتر از لکسس هست ولی متاسفانه بعضی تعصب جای عقلشون رو گرفته و عاقلانه نظر نمیدن و مدام تعصبشونم رو تویوتا و لکسس گل میکنه ولی اگه عاقلانه و درست فکر بشه و واقع بین باشیم مشخص میشه که برتری با مرسدسه و حقیقت امر اینه که مرسدس بنز و فورد و کلا آلمانی ها و امریکایی ها در همه زمینه ها برتر و بهترین هستن
در همه سگمنت ها از سواری و تا آفرودر و همه چیز.
محمد امین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی میگی ۱۹ ملیون تن کربن دی اکسید کمتر ،این برق این ماشینها از کجا قراره بیاد، به طور متوسط در کل دنیا بیشتر از ۵۰ درصد از برق از نفت و ذغال سنگ و مشتقات این ها تامین میشه و با افزایش مصرف برق این درصد بیشتر هم میشه چون باد و سد و …تا یه حدی توان تولید برق دارن، پس و باید سوخت بیشتری بسوزونن و کربن دی اکسید بیشتر ساخته بشه
نیرو گاه های هسته ای هم توان تولید برقشون ثابت هست و بیشتر از یه حدی نمیشه چون کنترل شرایط شکاف هسته ای سخت میشه و مثل چرنوبیل منفجر میشه و درکل استخراج اورانیم جزع بیشترین تولید کربن دی اکسید هست ،الکتریکی ها زمانی پاک میشن که برق کل دنیا از منابع پاک باشه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چند روز پیش علی بخردی یک ویدیو ساخت در مورد مالکیت خودروهای bmw و این را کسی میگفت که خودش ۱۹ تا bmw داره که تقریباً میشه گفت مالکیت تمام bmw ها را داشته !!!
کلاً خودروهای آلمانی روح دارند اما روح گرانی دارند !
بخاطر اینکه bmw همیشه بیشترین بازده را از موتورهایش میگیرد باعث میشه که فشار روغن در موتورهایش بالا باشه و اولین دلیل استهلاک و خرابی خودروهایش به همین علت هست !
من نه bmw میخرم و نه میفروشم ، اما یه چیز را خوب میبینم و اون هم اینه که هر کسی bmw داره ، یه استرسی همیشه در فیس صورتش نمایان هست که درسته ماشین خوشگلی سوار میشه اما خوشگلیه ماشینشون شده عذاب وجودشون !
لکسوس حقیقتاً کابوس آلمانیهاست و اگر یکم دیگر تلاش کند ، میشه پرفروشترین خودروی لوکس آمریکا و طبق مقالهای که دیروز در پدال دیدیم ، تنها حدود ۴ هزارتا خودرو فاصله داشت با bmw و این اصلاً شوخی نیست و خیلی حرف داره !
شوخی نیست که لکسوس حدود ۸ سال میشه که مداوم جزو باکیفیتترین خودروساز دنیاست و این آرزو برای بزرگان این صنعت هست که لکسوس یک تنه در مقابل بزرگان ایستاده و تداوم داره !
به جرئت میشه گفت که در دنیا چیزی را کامل نمیشه داشت اما اگر بخواهیم خودرویی را در جهان امروز کمی کامل بپنداریم ، اون خودرو جزئی از محصولات لکسوس هست که همه چیز را در حد کامل در اختیار مشتری قرار میدهد که هم استهلاک پایینی دارند هم سواری بینظیری دارند و هم زیبا هستند و از همه مهمتر بسیار بسیار باکیفیت !
محمد رستمی نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰?Is there a higher definition than this
?Have you not said anything
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی یک ایرانی با دیدن چهارتا فیلم خارجکی جوگیر میشود ? !
باشه ، فهمیدیم ، ok !
محمد رستمی نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فارسی گفتیم باز گفتی ……..
خداروشکر انگلیسی هم متوجه نمیشی
عَجَبا از دست بعضیا!……
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بله بله ? !
ما سیکل هم به زوری گرفتیم ، اَنگلیسی پیشکِش !
محمد رستمی نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من هم بیام یک ماشین پیرزنی رو ۲۰ سال تولید کنم با کمترین آپشن و امکانات بروز و کمترین تغیرات و یک موتور ۲۰ ساله قدیمی کم جون و پرمصرف هم بزارم روش و قیمت بالا بدم و کیفیت ساخت پایین بزارم و
یک موتور بسیار قدیمی و دِموده که روی ماشین های ۲۰ سال پیش هم چنین موتوری نصب نمیکردند ، روی یک ماشین بزارم معلومه ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کیلومتر کار میکنه
این که هنر نیست .
آشغال سازی هست.
علی turbo s
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هم کم اپشنی ٬هم لذت کم٬هم بازده کم موتور.(نسبت به bmw)
اصلا مگه مقایسه Bmwو لکسوس درسته که داری مقایسه میکنی .bmwساحته شده تا مثل اعضای خونواده باشه و لکسوس هم وسیله نقلیه.
هنر این نیست که با شتاب های ۱۰ ثانیه ای کم استهلاک باشی .
هنر این که با شتاب ۲/۲ ثانیه کم استهلاکی ایجاد کنی مثل پورشه.
اون استرس هم واسه ایرانه٬تو ایران فرغون هم داشته باشی احتمالش هم فردا لاستیکش پیدا نشه bmwکه جای خود داره.
درضمن من نمیدونم تو با کدوم bmwفن یا ژرمن فن مشکل داری که از bmw داری ایراد میگیری
یه نگاه به پست معرفی m5csبنداز که چه تعریفی از bmw میکنی !!!!!
بهترین انجین ساز که بیشترین جوایز انجین سال رو میبره کیه ؟!
Bmw
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰علی turbo s عزیز
این من نیستم مقایسه کنم ، این آمارها و بازارهای جهانی هستند که مقایسه میکنند !!!
همین دیروز بود که پدال یه آمار فروش بین لوکسها را منتشر کرد !
اگر شما ناراحت میشوید ، پس پیش خودتان فرض کنید لکسوس را با سایپا و ایرانخودرو مقایسه کرده !
اگر اینقدر قبول حقیقت سخته ، پس با جهان حقیقی چطور گذر عمر میکنید !!!
من مشکلی با bmw ندارم ، اتفاقاً ارادت دارم خدمت سری 5 از قدیمش تا جدیدش ، حرف من اینه که bmw ساخته شده برای نمایش که بهتره تراول گذاشت زیر پدال گازش مبادا به خرج بیوفته !!!
mahan
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نوید جان چرا جواب میدی؟اونی که داره میدونه کی لکسوس بشینه کی بنز و بی ام و بشینه.کسی که به لکسس میگه اشغال خب دست به کار بشه بهتر از لکسوس درست کنه.با قاطعیت بی ام و توی اکثر موارد دست بالاتر و داره و بهتره ولی این دلیل نمیشه که لکسوس بگیم عقبه.اصلا در اکثر اوقات روح و فلسفه این دو کمپانی با هم فرق میکنه.اوایل که خیلی جوان بدم اولین ماشین که به نامم خریدم x3 سه لیتری بود پر شتاب و قدرت و هندلینگ بی نظیر در زمان خودش و البته پرخرج.یک موقع هم رفتم تو فاز نرمی و آرامش rx350 خریدم.یک موقع هم با ncحال نکردم x4گرفتم.چون لکسوس فلسفهش نرمی و راحتی و کم دردسری هست برای همین جوابم به آن ایکس نه بود.یا توی سدان هم همین طور به موقعesیع موقع e کلاس یه موقع سری 5.هر کدوم ازین ۳تا فلسفهشون فرق میکنه و گاهی هم که میرم به فلسفه هم ازشون ایراد میگیریم.مثل جواب nx یا اسپرت تر شدن بنز e و … .
بهتر نیست یکم واقع بین باشیم و حسابگر!
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته ماهان جان
دقیقاً روی سخن من هم همینست که فلسفهی ساخت خودرو برای هر شرکتی مختص خودش هست !
معلومه هیچگاه لکسوس پرفورمنس و لذت رانندگی bmw را نداره اما از آن طرف هم bmw مزیتهای شاخص لکسوس را نداره و این قضیه برای تمام خودروها و شرکتها صادق هست .
با شما موافقم ، جداً توضیح دادن و جواب دادن ، اشتباه هست که چیزی که مثل روز روشن هست را میخواهیم روشنترش کنیم که چی را به اِثبات برسانیم .
محمد رستمی نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کسی که نه فارسی نه انگلیسی متوجه هم نمیشه و دل خوش به شتاب ۱۰ ثانیه ایی کرده چه انتظاری اَزَش باید داشت؟؟؟
محمد رستمی نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کلا شخصیت ضد مردمی داره و از هرچی که به ضرر جان مردم است دفاع میکنه و حرفاش متناقض هستن.
اِدِعاش هم در حد ** است.
""new ""RAMIN
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هنر این نیست که با شتاب های ۱۰ ثانیه ای کم استهلاک باشی .
هنر این که با شتاب ۲/۲ ثانیه کم استهلاکی ایجاد کنی مثل پورشه
.
????????
اینم اضافه کنم
“” هنر این نیست که داخل هر چیز طلا و الماس بگذاریم. هنر این است از هیچی طلا و الماس بسازیم”” ( اینو کلی گفتم)
بار ها گفتم باز هم میگم : ماشینی که بی آپشن باشه ضعیف باشه استهلاک هم پایین باشه بدرد نمیخوره چون چیزی نداره که بخواد استهلاک بره بالا.
اگر ژاپنی ها مرد هستن برن مثل چینی ها تا خر خره آپشن بزارن
موتور های قدرتمند هم مثل آلمانی ها بزارن. ببینم اون موقع چند سال عمر میکنن.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
علی turbo s
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یه لکسوس سوار وقتی یه bmw میبینه هی با خودش تکرار میکنه ماشین من کم استهلاکه ٬ماشین من کم استهلاکه.بعد از این حرف ها نتیجه میگیره bmw به درد نمیخوره.خودش میدونه داره **میزنه.
اقای 0098 بحث من اینکه که فلسفه وطرز فکر لکسوس وbmw متفاوته.
لکسوس سعی درا یجاد کم استهلاکی داره٬از اونور یه چیز هایی مثل لذت ٬هندلینگ ٬اپشن قزبانی میشه.
Bmw هم سعی در ایجاد لذت ٬هندلینگ داره از اونور کم استهلاکی قربانی میشه.
علی turbo s
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یه لکسوس سوار وقتی یه bmw میبینه هی با خودش تکرار میکنه ماشین من کم استهلاکه ٬ماشین من کم استهلاکه.بعد از این حرف ها نتیجه میگیره bmw به درد نمیخوره.خودش میدونه داره **میزنه.
اقای 0098 بحث من اینکه که فلسفه وطرز فکر لکسوس وbmw متفاوته.
لکسوس سعی درا یجاد کم استهلاکی داره٬از اونور یه چیز هایی مثل لذت ٬هندلینگ ٬اپشن قزبانی میشه.
Bmw هم سعی در ایجاد لذت ٬هندلینگ داره از اونور کم استهلاکی قربانی میشه.
Aryan???judo
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شما نمیخواد در مورد لکسوس اظهار نظر کنی به زودی موتور های قدرتمند هم میذاره بعد اون موقع میبینیم در ضمن لکسوس خیلی آپشن داره چرا میگید نداره همه چیز به آپشن نیست
Aryan???judo
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰شما نمیخواد در مورد لکسوس اظهار نظر کنی به زودی موتور های قدرتمند هم میذاره بعد اون موقع میبینیم در ضمن لکسوس خیلی آپشن داره چرا میگید نداره همه چیز به آپشن نیست به هر حال مردم آمریکا هم احمق نیستن که لکسوس این همه سال خوب فروش میکنه
Aryan???judo
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس فقط به خاطر این که نسبت به بی ام و کمتر توی کلاس های مختلف خودرویی حضور داره وگرنه بیشتر فروش میکنه بنز و بی ام و تو هر کلاس خودرو های مختلف دارن مخصوصا بنز
Aryan???judo
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس واقعا عالیه و به نظر من از بی ام و هم سر تر هستش ولی خب هر کسی سلیقه ای داره
علی turbo s
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خب اگه موتور قوی بزاره که استهلاکش بیشتر میشه.
مرسدس تو بخش های زیادی حضورداره ٬چون هزینه میکنه.
دقیقا همه چیز به اپشن نیست.
مردمامریکا هم احمق نیستن bmwو مرسدس انقدر فروش میکنه.
عزیز از اول کامنت های این پست رو بخون ٬من نمیگم اپشن نداره ٬نسبت به bmw گفتم.
علی turbo s
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰میخاین مقایسه کنید همه چیز رو درنظربگیرید.
فلسفه bmwو لکسوس متفاوته.
من نه با لکسوس پدر کشتکی دارم و نه سهامدار bmw.
محمد مختاری آذر
۱ خرداد ۱۴۰۰فکر کنم نیسان و تویوتا با پریوس و ایف فروش بهتری داشتند
Ali
۲ خرداد ۱۴۰۰یه نمونه بهتر از لکسس که از همه نظر هم بهتر از لکسس و تویوتا هست مرسدس یا ب ام و و رولزرویس هستن با موتور وی ۱۲ بینظیرش که از نظر پارامتر های خود لکسس هم از هر لحاظی بهتر از اون هستن تازه انجین رولزرویس رو ب ام و ساخته پس یعنی ب ام و اگه بخواد هم با دوام تر و هم از هر نظر بهتر از لکسس میتونه باشه ولی لکسس اگه بخواد هم نمیتونه و به پای ب ام و نمیرسه. این رو با فلسفه متناسب با هرکدوم گفتم یعنی وقتی توانایی های هرکدوم رو درنظر بگیریم و بگیم کدوم میتونه بهتر باشه میبینیم که ب ام و از هر لحاظ بهتره و میتونه بهتر باشه و لکسس یا تویوتا به پای اون نمی رسه و نمیتونه هم برسه. این کلی هم میتونه باشه یعنی ژاپن پایین تر و کلا در سطح پایین تری نسبت با آلمان یا امریکا هست و همینی که هست هم به کمک اونها بوده چون آلمان یا امریکا تو همه چیز بهترین و برتر از اون هستن.