قایقلکسوس

وقتی لکسس با قایق کانسپت خود وارد دریا می‌شود!

لکسس قایق کانسپت اسپورت خود را در جزیره‌ی Di Lido فلوریدا رونمایی کرده و تجسمی از آینده‌ی احتمالی خود داشته است، جایی که کمپانی وارد صنعت جدیدی می‌شود.

lex01
لکسس می‌گوید که الهام گرفتن برای این کار مطالعاتی غیرمعمول می‌تواند به مقدمه سازی دپارتمان دریایی تویوتا بازگردد. طیف محصولات جدید و لوکس پونام شرکت به زودی در ژاپن عرضه خواهند شد.

lex02
پس از چند روز تست و راندن قایق جدید، رئیس تویوتا آکیو تویودا تحت تأثیر قدرت پیشرانه‌های توربودیزل و کاراکتر خاص ساخته‌های شرکت قرار گرفته و ایده‌ی ساخت قایق پرفورمنس لکسس که می‌تواند تکمیل‌کننده‌ی سبد محصولات برند باشد به ذهنش رسیده است.

lex03
نتیجه‌ی نهایی کانسپت لکسس اسپورت بوده که در حال حاضر پروژه‌ای سفارشی است که برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد. از ویژگی‌های این کانسپت می‌توان به عرشه‌ی بالاتر و تنه‌ی بیرونی‌تر اشاره کرد که به ساختار داخلی متصل شده و ساختار یک‌تکه‌ی آن از پلاستیک تقویت‌شده‌ی فیبر کربنی DFRP ساخته شده است. این ماده در ساخت لکسس LFA نیز بکار رفته است.

lex04
با استفاده از فیبر کربن در ساخت این قایق، لکسس در مقایسه با قایق‌های مشابه که از پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس توانسته حدود دو تن از وزن قایق را کم کند.

lex11
نیروبخش این زیبای دریایی یک جفت پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی لکسس است که بر پایه‌ی پیشرانه‌ی بکار رفته در RC F کوپه،GS F و LC500 ساخته شده‌اند. هر پیشرانه قدرت ۴۴۰ اسب بخاری دارد. این میزان نیرو باعث می‌شود این کانسپت ۱۲.۷ متری بتواند با سرعت ۴۳ نات (۷۹ کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

lex09
کابین سرنشین تریم چرمی داشته و جزئیات چوبی و شیشه‌ای نیز تکمیل کننده‌ی کار هستند. همچنین صندلی‌های کاناپه‌ای برای ۶ نفر، یک میز و سیستم تهویه نیز در قایق تعبیه شده است. در آشپزخانه نیز یک ظرف‌شویی، یخچال و اجاق قرار گرفته است.

lex12

این قایق قطعاً زیباست اما آیا لکسس می‌تواند در چنین حوزه‌هایی نیز فعالیت کند؟ نظر شما چیست؟
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. 4x

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    نتیجه دلنشینی داشتِ کار لکسوس میتونه تو این قسمت هم مطرح بشه.

  2. Viper ACR

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    استون مارتین ، بوگاتی ، لامبورگینی ، فراری هم قایق های لوکس تولید میکنند.

  3. ارمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    قطعا میتواند :دی

  4. faramarz

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بی نظیره

  5. یاسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (655 ديدگاه)

    به عنوان کسی که تو صنعت دریا کار میکنم و با وجود علاقه ای که به صنعت ژاپن دارم بهتون میگم زود به به و چه چه نکنیم سوال اخر خیلی مهمه
    این قایق قطعاً زیباست اما آیا لکسس می‌تواند در چنین حوزه‌هایی نیز فعالیت کند؟ نظر شما چیست؟
    صنعت دریا خیلی خیلی صنعت متفاوتیه با صنعت خودرو سازی
    اگر برنامه ریزی تو صنعت خودرو برای فوقش ده سال باشه تو صنعت دریا باید برای بیست سال برنامه ریزی کنی
    بودجه و تنظیم برنامه های کمپانی هایی که صنایع سنگین هستند خیلی حساس تر از شرکتهایی که فقط کارشون خودروسازیه
    سوزوکی و میتسوبیشی دوتا مثال خوب از شرکتهایین که تو این زمینه خیلی قدیمین و از روز اول اینکارو استادانه انجام دادن ولی با این وجود بخش خودرو سازیشون مثل بخشهای دیگشون اونقدر مثل شرکتهای خودرو سازی دیگه عمل نمیکنه چون باید یه توازنیو بین اون دو بخش برقرار کنن
    و اینکه تو بحث دریا اگه فقط برنامشون قایقهای لوکس باشه موفق میشن ولی اگر برنامه ورود به کشتی سازی رو دارن باید بگم قضیه فرق داره ساختن یه کشتی مثل ساختن یه ماشین لوکس نیست و دنگ و فنگ های فوق العاده ای داره الان میگین یعنی تو اینو بهتر از گروه تویوتا ولکسوس میفهمی نه اتفاقا خودشون بهتر میفهمن که اول با سوپر بوت های لوکس شروع کردن یه پیامیه به اینکه تو این قمار صنعتی بزرگ نباید تند رفت
    رکش اینه که خودرو سازی یه وزنه صد کیلوییه ساخت قایق های لوکس یه وزنه دویست کیلوییه ولی صنعت دریا یه وزنه یه تنیه یه شبه نمیشه بلندش کرد و چه بسا شرکتهایی که وارد شدن به حوزه دریا و بعد ناموفق بودن ولی امیدوارم تو این زمینه موفق بشن چون ژاپنی ها تو بحث صنعت دریا کشور مورد علاقه منن کافیه فقط یه بار موتورهایی که روی کشتی های خودمون که سفارش ژاپن هستنو ببینین ساعتها محو جزئیاتی میشین که تو طراحی اجزا موتور رعایت کردن

    1. محمد جواد

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز،
      من خودم لیسانس کشتی سازی دارم دانشگاه امیرکبیر، این چیزی که شما گفتی صرفا جنبه ی مادی داشت، اینکه هزینه های ساخت کروز یا کشتی زیاد هست، ولی اگه منظورتون داشتن علم هست که باید بدونید خود ژاپن بعد از نروژ و امریکا، جزو قطب ها تو صنعت کشتی سازی هست،
      یا همین هیوندای که سالانه بیشتر از ۱۵۰ تا کشتی غول پیکر سفارش میگیره و میسازه!!
      از نظر مادی هم همچین شرکتی مشکلی نداره، ولی قبل از ورود به همچین شاخه ی عظیمی، بازار رو میسنجه، الکی نمیان سرمایه گذاری کنن که بعدش هم پشیمون بخوان بشن،
      اگرم تا الان اقدامی نکرده بودن نه بخاطر اینکه علم ندارن یا صنعت خیلی سخت و پیچیده ای هست، این چشم بادامی ها به فکر بازار و برگشت سرمایه خودشون هستن…

  6. حسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    از ویژگی‌های این کانسپت می‌توان به عرشه‌ی بالاتر و تنه‌ی بیرونی‌تر اشاره کرد که به ساختار داخلی متصل شده و ساختار یک‌تکه‌ی آن از پلاستیک تقویت‌شده‌ی فیبر کربنی DFRP ساخته شده است. این ماده در ساخت لکسس LFA نیز بکار رفته است

    این قسمتش عااالیه
    LFA شاهکاری بود مخصوصا صدای محشرش

  7. ASA

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    تیتر دو سال دیگه
    ناخن گیر لکسوس
    جوراب تویوتا
    و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا