لکسوس

لکسس LC F با قدرتی بیشتر از فراری 488 GTB!

لکسس LC 500 یکی از زیباترین گرندتوررهای بازار بوده اما جزو سریع‌ترین‌ها نیست. دلیل این امر به پیشرانه بازمی‌گردد که اگرچه ویژگی‌های جذاب زیادی دارد اما فاقد توربو بوده و تنها به دورهای بالا برای ارائه پرفورمنسی قوی تکیه کرده است. البته این موضوع در آینده تغییر خواهد کرد زیرا خبر رسیده پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با قدرت ۶۶۰ اسب بخار در دل این خودرو قرار خواهد گرفت.

در بیانیه خبری لکسس که درباره رقابت LC در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ منتشر شده بود ژاپنی‌ها به توسعه پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدید برای بکار گیری در محصولات جاده‌ای آتی همچون خودروهای اسپورت اشاره کرده بودند. حدود یک سال پیش نیز لکسس گفته بود خبری بزرگ درباره LC منتشر خواهد شد و قطعاً قدرت ۶۶۰ اسبی خبر بسیار مهمی درباره این خودرو است.

منابع نزدیک به لکسس می‌گویند این پیشرانه احتمالاً حجم ۴ لیتری داشته و قدرتی حدود ۶۶۰ اسب بخار خواهد داشت. این امر نشان دهنده افزایش ۴۰ درصدی قدرت پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد می‌باشد. گشتاور نیز بهبود ۲۱ درصدی را تجربه خواهد کرد. این قدرت حدود ۱۰۰ واحد بیشتر از مرسدس-ای ام جی GT R بوده و در قلمروی سوپرکارهایی همچون فراری ۴۸۸ GTB قرار می‌گیرد. به این ترتیب LC F می‌تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه داشته باشد. احتمالاً این نیروگاه قدرتمند با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همکاری خواهد کرد.

لکسس می‌گوید حضور LC در مسابقات نوربرگ رینگ باعث خواهد شد این برند روی دیگر جنبه‌های پرفورمنس خودروهای آتی همچون سیستم تعلیق کاراتر و قطعات آئرودینامیکی بهتر تمرکز کند. ما امیدواریم این بهبودها به‌صورت تمام و کمال به LC زیبا راه یابند.

مسابقات نوربرگ رینگ ۲۱ می ۲۰۲۰ شروع خواهد شد و حدس می‌زنیم برگزاری آن موقعیتی عالی برای تائید تولید LC F باشد. ترکیب کیفیت اسطوره‌ای محصولات لکسس با طراحی برجسته LC و قدرت زیاد می‌تواند باعث تولید یکی از جذاب‌ترین محصولات تاریخ این برند شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از لکسسی که شاهکار LFA رو تو کارنامه داره، توقع میره خیلی بهتر و قوی‌تر کار کنه؛ حالا اینم افزایش قدرت و قیمت بده، تهش هیچ چیز خاصی نیست نسبت به بقیه محصولات پرفورمنس بازار.

    1. Babak

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      LFA غیر از صداش هیچ چیزش شاهکار نبود

      1. Hamidreza

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        خیلی هم خوب بود تو نیدفور اسپید بعد آونتادود ماشین مورد علاقه من بود

        1. Babak

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          محبوب، زیبا و سریع بود
          از لحاظ فنی یک اسپرت رده بالا بود و نه بیشتر

  2. شاهین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آخیش این شد تازه یه موتور حسابی
    کاش تویوتا این موتور رو بزاره رو نسخه جدیدی جی تی که بترکونه همه رو

  3. Hadi

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اگه اینجور که میگن باشه حتی از اون LFA افسانه‌ای هم قوی تر میشه که!

  4. علیرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بالاخره لکسس یه نگاهی به بازار انداخت . خسته شدیم بسکه موتور ۶ سیلندر اونم به ۳۰۰ اسب از لکسس دیدیم . بابا الان آلمانیا با ۴ سیلندر ۴۰۰ تا میکشن بیرون . ولی طراحی خارجی فوق العادست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا