اوایل امسال بود که لکسس نسخهٔ اسپرت سدان کامپکت خود یعنی IS500 F Sport Performance را معرفی کرد و حالا پس از گذشت چند ماه سرانجام قیمت آنرا اعلام کرده است. قیمت این سدان اسپرت ژاپنی از ۵۶,۵۰۰ دلار آغاز میشود که با احتساب ۱,۰۷۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، قیمت نهایی به ۵۷,۵۷۵ دلار میرسد.
بعد از تیپ پایه، تیپ پریمیوم با قیمت ۶۱ هزار دلار قرار دارد که به سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با ۱۷ بلندگو، سیستم دید اطراف با نمای پانوراما و آفتابگیر عقب برقی مجهز است. برای این خودرو نسخهای بنام لانچ ادیشن هم ارائه شده که قیمت آن از ۶۷,۴۰۰ دلار آغاز میشود. این نسخه که فقط در ۵۰۰ دستگاه تولید میشود، از همهٔ تجهیزات تیپ پریمیوم بهعلاوهٔ رینگهای سبکوزن BBS و تودوزی و تزئینات اختصاصی برخوردار است.
لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس در حالی بیش از ۱۰ هزار دلار از رقبای آلمانی خود ارزانتر است که پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آن قدرتی نزدیک به ژرمنها تولید میکند. برای مقایسه، سدان لکسس ۴۷۲ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه بامو M3 با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، حدود ۱۳ هزار دلار گرانتر است و مرسدس C63 AMG با ۴۷۵ اسب بخار قدرت، حدود ۱۲ هزار دلار قیمت بیشتری دارد. غیرمنطقیترین گزینه دراینبین اما میتواند آئودی RS5 اسپرتبک باشد زیرا با ۴۵۰ اسب بخار قدرت که از لکسس کمتر است، نزدیک به ۱۹ هزار دلار قیمت بیشتری دارد که اختلاف چشمگیری است.
از سوی دیگر اما کادیلاک CT4-V بلکوینگ با قدرتی دقیقاً یکسان، تنها ۲,۴۰۰ دلار از سدان اسپرت لکسس گرانتر است. البته باید توجه داشت که IS500 به خاطر استفاده از پیشرانهٔ تنفس طبیعی، از همهٔ رقبای خود گشتاور کمتری دارد اما از سوی دیگر هیچکدام از پیشرانههای توربوشارژ رقبا نمیتوانند شخصیت و جذابیت یک V8 تنفس طبیعی را داشته باشند. لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس اواخر همین پاییز وارد نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
مقایسهٔ قیمت و مشخصات لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس با رقبا
لکسس IS500 | بامو M3 | مرسدس C63 | آئودی RS5 | کادیلاک CT4-V | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 | ۴.۰ لیتری V8 | ۲.۹ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۷۲ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار | ۴۷۵ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۵ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | عقب | عقب | عقب | چهارچرخ | عقب |
قیمت | ۵۷,۵۷۵ دلار | ۷۰,۸۹۵ دلار | ۶۹,۶۵۰ دلار | ۷۶,۴۴۵ دلار | ۵۹,۹۹۰ دلار |
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰خساست هم حدی داره برادران ژاپنی!😂 من باشم بنز یا بامو اولویتمه بعدیشم کادیلاک، هر موقع اسم لکسوس پرفورمنس میاد یاد اون تست جرمی با اون لکسوس قرمزه میافتم هنوز که هنوزه یادم نرفته چه خفن بندری میرقصید سر پیچا!😂😂(نظر شخصی)
کیان
۲۰ شهریور ۱۴۰۰من کاری به نظر اون بالایی ندارم
ولی واقعا خوشحالم ک مدارس باز میشن و یه سریا میرن مدرسه، بنظرم اگر یه سری ول کنی صبح تا شب همه جارو به گند میشکن
Nima RST
۲۰ شهریور ۱۴۰۰تازه مقاله هیچ اشاره ای به شتابشون نکرد که نشون دهنده اینه که لکسس از همه کندتره
جرمیم خیلی تاکید میکرد که شتاب خودرو های لکسس کمه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰دقیقا لکسوس از همه کندتره اونوقت بخاطر قیمت کمتر میخوان بقیه رو خراب کنند….
Mad.z.Max
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ولی من دوسش دارم! اصلا نمیدونم چرا سدان های سری F لکسوس رو دوست دارم. شاید مربوط میشه به یکبار تجربه سفر به یه لکسوس IS (به عنوان سرنشین، نه راننده) که واقعا لذتبخش و خاص بود برام.
(در مقایسه با تجربه ی چند خودروی آلمانی و ژاپنی دیگه که خودم روندم یا مثل همین توش مسافر بودم میگم)
لکسوس سریعترین یا خشنترین و بیرحم ترین نبود، ولی بینهایت خاص و دلنشین بود.
البته خودم اگه قدرت انتخاب داشتم، کادیلاک مرد افکن انتخابم بود :)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ شهریور ۱۴۰۰به هرحال هرکسی سلیقه ای داره برادر شما دوستش داری ولی من نه البته منم انتخابم کادیلاکه اگه قدرت خرید داشتیم…
Mad.z.Max
۲۳ شهریور ۱۴۰۰آره داداش، اون که صد درصد. سلیقت هم خوبه هم محترم😊
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰عزیزی برادر شما هم همچنین 😅🙏
محمدرضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۰با این که تو این لیست هندلینگ و شتاب بی ام و در تست ها بهتر از همه بوده.اما به عنوان آخرین تنفس طبیعیه این کلاس قطعا is انتخاب من هستش.که احتمالا به زودی تولیدش متوقف میشه.
Nima
۲۰ شهریور ۱۴۰۰فکر میکنم هندلینگ رو CT4 بهتر بود.
از روى تایم پیست میگم.
شتاب رو نمیدونم بنز بهتره یا بیمر
البته توى متن هم اشاره نکرد و گفت رقبا شخصیت V8 اینو ندارن.
درصورتى که بنز هم V8 هست و فقط حجمش کمتره.
محمدرضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۰توجهت رو به کلمه تنفس طبیعی بعد از v8 جلب میکنم
زیزیگولو
۲۰ شهریور ۱۴۰۰از نظر من یه پرچم دار تمام و کمال هستش❤❤👌👌
Reza Waffen SS
۲۰ شهریور ۱۴۰۰خوبه ولی پرچمدار نیست
زیزیگولو
۲۱ شهریور ۱۴۰۰از سال ۲۰۱۹ تا الآن یکی از پرچم دارای کمپانی لکسوس بوده
Reza Waffen SS
۲۶ شهریور ۱۴۰۰لکسوس یدونه پرچمدار داره که اونم LFA
محمد مختاری آذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰عالی هستش واقعا خیلی ارزون هستش و قدرت زیادی هم داره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰البته نسبت به رقباش از لحاظ پرفورمنس برتری خاصی نداره و فقط از آئودی بهتره و انتخاب اول من نیست با اینکه قیمتش خیلی مناسبه و ارزش خریدس خیلی بالاس
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰توی این کلاس اول بی ام و و بعدش کادیلاک رو دوست دارم و بعدش لکسس ، بنز رو در نظر نگرفتم چون نسل قدیمیه و منتظر جدیدشم
محمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یه l4 میزنه اشک همه درآد :)
•Mohamad•
۲۲ شهریور ۱۴۰۰آقای مرسدس بنز مثل اینکه شما کواترو آئودی رو دست کم گرفتی
میثم
۲۰ شهریور ۱۴۰۰V8 تنفس طبیعی
اونم با مهندسی درجه یک لکسوس
یعنی میتونی روزتو بی هیچ دغدغه ای تو پیست شب کنی
عشق
عشق
.عشق
کریم محمدی
۲۰ شهریور ۱۴۰۰آئودی گرون تره چون چهار چرخ متحرکه اما در کل این ماشین ها از لکسوس بهترن
امیررضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۰همشون رو دوست دارم ولی وجداناً اگه پول رو داشتم لکسوس رو انتخاب میکردم.
رامتین
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بنظرم مدیران لکسوس خیلی راحت میتونستند فروش این لکسوس را براحتی بالاتر از مرسدس و بی ام و کنند. با افزایش توان! این موتور 7 ساله افزایش توان نداشته، گرچه موتورهای تنفس طبیعی بر خلاف توربو خیلی سخت میشه ارتقا داد اما حتی در ایران هم میشه این موتور را حدود 5 تا 10% ارتقا داد و بیشتر از 500 اسب رسوند. درینصورت فکر میکنم هم قیمت کمتر این خودرو و هم روی کاغذ، با جلوه نمایی اعداد، میتونست فروش بیشتری را تضمین کنه.
حسن
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یک چرخ لکسوس به همه رقباش برتری داره تنفس طبیعی باکیفیت عالی وبی نظیر
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پرایدم تنفس طبیعیه من نمیدونم چه استدلال مسخره ایه که میگین ماشین تنفس طبیعی بهتر از توربوعه ، ما توی قرن ۲۱ هستیم که هیچ فرقی نداره تنفس طبیعی باشه یا توربو
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰دوست دارین طرفداری کنین استدلال خوب و منطقی بیارین
♦SHAHRUKH♦
۲۰ شهریور ۱۴۰۰اختیار دارید اصلا همه موتورها کپی همن توربو و سوپرشارژر و اتمسفریک بازی با کلماته
میثم
۲۰ شهریور ۱۴۰۰😂😂😂😂😂
خوب اومدی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰درسته که صدای اتمسفریک بهتره ولی دیگه انقدم دسته بالا نگیرینش
کیان
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یعنی واقعا بنظر شما استهلاک توربو و تنفس طبیعی برابر هستن ؟
بماند هزینه جانبی نگهداری و …
قرن 21 که هیچ قرن 22 اصلا
همه میدونن تنفس طبیعی یه مزایایی داره و توربو هم یه مزایا
“ما توی قرن ۲۱ هستیم که هیچ فرقی نداره تنفس طبیعی باشه یا توربو”
واقعا فرقی ندارن ؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ماشین پرفورمنسه ، اگر درمورد لندکروزو و پرادو صحبت میکردیم بله ، بدون شک تنفس طبیعی به دلیل استهلاک پایین تر بهتره ولی این ماشین استهلاک اولویت اول نیست
mm.y@rlou
۲۰ شهریور ۱۴۰۰وجدانن این خودرو از لحاظ طراحی عالیه به لحاظ پیشرانه هم تنفس طبیعی ها حس حال خوبی به آدم میدن
AMG GT R
۲۰ شهریور ۱۴۰۰زیباست و هیچ ایرادی نداره ولی قدرت و گشتاور از همه کمتر هست پس ارزان تر از رقبا هست
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰من خیلی ماشنای لکسوس رو دوست دارم اما برای زندگی روزمره این مدل تنفس طبیعی که شتاب و سرعت و قدرت توربوهارو نداره پس با کسی که از خودت ماشین گرون تری داره نمیتونی کل بندازی پز آنچنانی توی خارج از کشور نمیشه باهاش داد چو اونقدرام لوکس نیست و به چشم نمیادمگه تو ایران و قیمت پایینی این مدل داره که برای زندگی روزمره دردسر کمتری داره یک کلام ختم کلام برای زندگی روزمره عالیه تمام
بهنام
۲۰ شهریور ۱۴۰۰لکسوس عالیه تجربه ی یه دور کوچیک با نسل قبلیو داشتم حقیقتا عالی بود ضمن اینکه بینهایت زیبا هم بود .بنظرم یه رکاب اسپرت باید براش در نظر میگرفتن.در نمای جانبی جای یک رکاب اسپرت و گیرا واقعاً خالیه.
ARMAN
۲۰ شهریور ۱۴۰۰با وجود موتور V8 تنفس طبیعی به همه رقبا ترجیحش می دم
samurai
۲۰ شهریور ۱۴۰۰بعضیا از نظر نوشتن خودشم خندش میگیره (نظر اول ) ببین ما چقدر میخندیم :)))
ارشیاSVJ
۲۰ شهریور ۱۴۰۰پرفورمنس کمتر به خاطر قیمت کمتره.
البته از اتمسفریک بودنش نمیشه گذشت.
امپراطوری خورشید
۲۱ شهریور ۱۴۰۰دوستان من فکر میکنم رقیب اصلی این مدلهای آلمانی مذکور لکسوس IS_F هستش که به زودی تولید خواهد شد و قطعا قیمت و قدرت بالاتری داره . این مدل IS 500 اف اسپرت هستش
آریا ماشین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰انتخابم بین این ۴ تا c63