لکسس NX 2022 با ویژگیهای لوکس و تکنولوژیک بیشتری نسبت به قبل معرفی شده است.
کارشناسان خودرویی این خودرو را تحسین کردهاند و حالا نوبت به انتشار جزئیات قیمتگذاری کراس اوور لوکس لکسس رسیده است.
نسخه پایه این خودرو NX 250 است که قیمت مدلهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرکش به ترتیب از ۳۷۹۵۰ و ۳۹۹۵۰ دلار شروع میشود. اگرچه لکسس وارد جزئیات نشده اما گفته که این کراس اوور دارای رینگهای ۱۸ اینچی، آینهها با تیره شوندگی خودکار، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و سیستم موزیک آمازون میباشد.
رانندگان همچنین شاهد سیستم اطلاعات سرگرمی جدید لکسس با نمایشگر ۹.۸ اینچی و پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم خواهند بود. این خودرو با طیف گسترده سیستمهای ارتباطی عرضه میشود.
از نظر ایمنی هم کمبودی وجود نداشته و بسته ایمنی ۳.۰ لکسس در دسترس میباشد که شامل سیستم پیشگیری از برخورد با هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابران پیاده و موتورسواران، ترمز اضطراری خودکار، دستیار عبور از تقاطع، دستیار فرمان پذیری اضطراری و پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی است.
از دیگر ویژگیهای برجسته NX 2022 میتوان به کروز کنترل راداری با کاهش سرعت خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار تشخیص علائم ترافیکی، نوربالای خودکار و… اشاره کرد.
یک پله بالاتر مدل NX 250 پریمیوم ۴۱ هزار دلاری قرار میگیرد که تجهیزات آن عبارتاند از برفپاککنهای حساس به باران، مونروف برقی، سیستم چراغهای جلوی تطبیقی، درب پشتی برقی با حسگر، صندلیهای جلوی گرم و سرد شونده، ستون فرمان تلسکوپی، نورپردازی داخلی، دستیار پارک و…
اگر این دو تریم را به حد کافی لوکس نمیدانید میتوانید مدل NX 250 لاکچری با قیمت ۴۴۱۰۰ دلار را انتخاب کنید که از پوشش چرم بیشتر، تریم چوب، فرمان گرم شونده، نمایشگر باکیفیتتر، هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴ اینچی سود میبرد.
تمامی نسخههای این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که قدرت ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری دارد عرضه میشوند. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۸.۲ ثانیهای برای مدلهای چهار چرخ محرک میشود.
خریدارانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند میتوانند مدل NX 350 با قیمت ۴۱۵۵۰ دلار را سفارش دهند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی این مدل خروجی ۲۷۵ اسبی و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری دارد. این مدل بهصورت استاندارد دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک بوده و شتاب ۶.۶ ثانیهای دارد.
قیمت NX 350 پریمیوم از ۴۴۶۰۰ دلار شروع میشود درحالیکه برای مدل لاکچری باید ۴۹ هزار دلار پرداخت کنید. NX 350 با تریم F اسپورت نیز در دسترس بوده و قیمت ۴۶۶۵۰ دلاری دارد.
این مدل از سپر جلوی اسپورت تر، جلوپنجره منحصربهفرد، تریم همرنگ بدنه بیشتر و رینگهای ۲۰ اینچی مشکی براق برخوردار است. NX 350 F اسپورت همچنین دارای تریم کروم تیره اطراف پنجرهها و سیستم تعلیق اسپورت تر میباشد.
در کابین این خودرو نیز از فرمان اسپورت، صندلیهای بهتر و تریم آلومینیوم تیره استفاده شده است. به این لیست باید پوشش سقف مشکی، پدالهای آلومینیومی و نمایشگر خاص مدل F اسپورت را اضافه کرد.
اما برسیم به مدلهای هیبریدی که در این بخش NX 350h بت بهای ۴۱۰۵۰ دلاری در دسترس است. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی، گیربکس CVT، باتری لیتیوم-یونی کوچک و… سود میبرد. این مجموعه قدرت ترکیبی ۲۳۹ اسبی دارد.
تریم های پریمیوم و لاکچری این خودرو نیز با قیمت ۴۴۱۰۰ و ۴۸۵۰۰ دلار عرضه میشوند.
نهایتاً به گل سرسبد این خانواده یعنی NX 450h+ پلاگین هیبریدی میرسیم که در دو تریم لاکچری ۵۵۵۶۰ دلاری و F اسپورت لاکچری ۵۶۹۰۰ دلاری عرضه میشوند. اگرچه تجهیزات این دو مدل مشابه نسخههای قبلی یاد شده بوده اما مدل NX 450h+ از پیشرانههای الکتریکی قویتر و باتری بزرگتر ۱۸.۱ کیلووات ساعتی استفاده میکند و قدرت ۳۰۲ اسبی و برد الکتریکی ۶۰ کیلومتری دارد.
از جمله آپشن های خانواده لکسس NX 2022 میتوان به صندلیهای عقب برقی و گرم شونده و سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۷ بلندگو اشاره کرد. خریداران همچنین میتوانند تکنولوژی کلید دیجیتال و سیستمهای ایمنی بیشتر را سفارش دهند.
AMG GT R
۱۶ مهر ۱۴۰۰حالا اگه بیاد ایران قیمت صفرش پنج برابر میشه
ممد ژانگولر
۱۶ مهر ۱۴۰۰من میگم کسی که میخواد پول ی همچین ماشینیو بده که از روی تخم مرغ طراحیش الهام گرفته
میره ی مرسدس بنزی – بی ام وه چیزی میگیره هم برند ترن هم شبیهه تخم مرغ نیستن نه؟!
کیان
۱۶ مهر ۱۴۰۰روت نمیشه بگی ادم جنسیس بخره ؟ خجالت میکشی دیگه ، واسه همین مجبوری از بنز و بی ام و مایه بذاری
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰داداش قیمت پایش فقط 38.000 دلاره مفت مفت . کجاش شبیه تخم مرغه ؟؟؟
FARAZ
۱۶ مهر ۱۴۰۰تو طراحی بشدت پسرفت داشته!
میثم
۱۶ مهر ۱۴۰۰طراحی داشبورد جالب نیست ولی طراحی خارجی خوبی داره
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰قسمت عقبش اره ولی جلوش خوب شده
بهزاد
۱۶ مهر ۱۴۰۰واقعا حیف نیست مثلا به جای IS و ES بیای کراس اوور بخری و حتی برندهای دیگه مثلا به جای 530 بیای x4 بگیری.
کراس اوور ها فرزندان ناخلف صنعت خودرو هستند و متاسفانه خیلی ها به اجبار میخرند به خصوص ایران که بازار دست دوم بهتری داره.
میثم
۱۶ مهر ۱۴۰۰از نظر یه عشق ماشین درست میگی
ولی کراس اوور چند منظوره و کاربردی تره
بخصوص برای خانواده ها
بهزاد
۱۶ مهر ۱۴۰۰میثم جان درست میفرمایید اما از نظر بنده کراس اوورهای کوچک یا حتی متوسط اونقدری فضای اضافی به نسبت سدان ندارن و حتی بسیاری صندلی عقب رو برای یک بار هم نمیخوابونن تا وسیله ای جا به جا کنند.
با این حال بازار دستشون افتاده و همیشه میگن بازار اشتباه نمیکنه اما در این مورد سدان های زیبا قربانی مد صنعت خودرو شدند.
میثم
۱۶ مهر ۱۴۰۰بشخصه سدان ES رو به این ترجیح میدم
اما همونطور که گفتی کلیت بازار جور دیگه ای فکر میکنه
Amard
۱۶ مهر ۱۴۰۰شکل جلو پنجره لکسوس رو مخ یه جورایی مثل جلو پنجره جدید بی ام دبلیو فرم چراغ بهتر قشنگ از لحاظ فنی دوام هم که تویوتا لکسوس عالی هستند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۶ مهر ۱۴۰۰بنظرم خوشگل شده اما ای کاش اون خط صاف برای چراغ عقبش وجود نداشت و جای حروف خود آرم لکسوس میبود اونوقت دیگه کوچکترین مشکلی از بابت ظاهر نداشت،قیمتشم توی نسخه پریمیوم یکمی گرونه…
رامتین
۱۶ مهر ۱۴۰۰ورژن 2.4 لیتری توربوش جالبه و پرفورمنس خوبی داره. با این همه امکانات قیمت زیر 50هزار دلار معقوله. البته حس میکنم طراحی کابین زیاد امروزی نیست. یعنی اگر نمایشگر حذف بشه، بسیار ساده و بی روحه.
محسن شیری
۱۶ مهر ۱۴۰۰کاش من میتونستم یه قدیمی همین ماشین را بخرم.
حسین دهمرد
۱۷ مهر ۱۴۰۰رقیبش از آئودی کدوم مدل میشه؟
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۰Q3 با 37.000 دلار
Iman99
۱۷ مهر ۱۴۰۰آئودی که خیلی بهتر از اینه کادیلاک هم خیلی بهتر از اینه از همه نظر
محمد مختاری آذر
۱۷ مهر ۱۴۰۰زیاد هم جذاب نشده باید تغییرات زیادی میکرد
یاسین
۸ مهر ۱۴۰۱کاش خط … پشتش رو بردارن حالا مهم نیست میشه چسب بزنم حالا اگه چند سال دیگه که بخوام بخرم تغییرش ندن ولی جدی مدل های پایین ترس رو بیشتر دوست دارم خفن ترن موافق ها لایک بدن