دو سال پس از پایان تولید لکسس LFA در ۲۰۱۲، معاون اجرایی لکسس، مارک تمپلین در کیوشو به خبرنگاران گفته که یک سوپرماشین جدید مشابه LFA در راه خواهد بود و رئیس تویوتا، آکیو تویودا نیز از این طرح حمایت کامل کرده است؛
آکیو اعتقاد دارد که هر نسلی شایسته داشتن یک خودرو شبیه به LFA خواهد بود. بنابراین ما یک LFA برای نسل امروز تولید خواهیم کرد. ممکن است برای نسلی دیگر یک خودروی ویژه دیگر داشته باشیم. توضیحات تمپلین همچنان مرموز است و جزئیات زیادی از برنامه مرتبط با آن برداشت نمیشود. جای تعجبی نیست که «تویودا» به دنبال یک جانشین برای لکسس LFA خواهد بود. تویودا شخصاً به مدل LFA علاقه زیادی داشت که در بسیاری از مراسمها خودش این سوپرماشین را رونمایی میکرد؛ از جمله در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ در سال ۲۰۱۳. لکسس LFA با پیشرانه ۴/۸ لیتری V-10 و قدرت ۵۵۲ اسببخار، قیمتی به اندازه ۳۷۵ هزار دلار داشت و پس از تولید ۵۰۰ دستگاه از آن، سرانجام در دسامبر ۲۰۱۲ از خط تولید کنار گذاشته شد. LFA در طول دههای که قبل از معرفی رسمیاش در سال ۲۰۱۰ در حال پیشرفت و توسعه بود، انرژی و هیجان زیادی را به رانندگی در تویوتا و لکسس تزریق کرد؛ به ویژه در دورهای که خودروهای اسپورت بسیار کمتر بودند، فضا برای LFA بازتر بود. گزارشها حاکی از آن است که مراحل توسعه جایگزین لکسس LFA در حال پیگیری است و مهندس LFA قبلی، هاروهیکو تاناهاشی اشاره کرده که جانشین LFA با قیمتی به مراتب دردسترستر از ۳۷۵ هزارتای قبلی ارائه خواهد شد. همچنین کانسپت لکسس LF-LC سال ۲۰۱۲ نیز ممکن است جایی در این ماجرا داشته باشد و اساس کاری جانشین LFA را تشکیل دهد. این کانسپت که در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته شد، در طراحی خود، رویکردی تهاجمی و در عین حال، آیندهنگرانه داشته و از پیشرانه هیبریدی بهره برده است. البته مدلهای اسپورت لکسس در حال حاضر نیز بسیاری از الگوهای طراحی این کانسپت را به کار گرفتهاند. جلوپنجره بزرگ شبکهای سیاهرنگ، یکی از این موارد است. اگر تویوتا بخواهد جانشین لکسس LFA را با قیمتی پایینتر به بازار بفرستد، یک استراتژی موازی با مرسدسبنز را پیش خواهد گرفت که مطابق آن مدل SLS AMG GT با قیمت ۲۰۴۵۲۵ دلار با مرسدس- AMGGT با قیمت ارزانتر جایگزین میشود. قیمت احتمالی مدل جدید مرسدس حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. در نقطه کنونی امّا هنوز زود است که در مورد استراتژی قیمتی لکسس یا استفاده از موتور احتراق داخلی یا سیستم هیبریدی برای پیشرانه برای مدل جدید نظر بدهیم.۴۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
vahid jinpachi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳مخالفت وزیر با کاهش قیمت خودرو…
مخالفت محمدرضا نعمتزاده با «کاهش قیمت خودرو» و اشاره او به نقش شورای رقابت بهعنوان «تعیینکننده سیاستهای قیمتگذاری خودرو» در حالی است که پیش از این نمایندگان مجلس با تشکیل یک کارگروه تلاش خود برای کاهش قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت را آغاز کرده بودند؛ اما در شرایطی که فعالیت کارگروه یاد شده به دلیل تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس به حالت تعلیق درآمده است، یکی از خودروسازان بزرگ کشور بهزودی فروش فوری محصولات خود را آغاز خواهد کرد. این دومین فروش فوری این خودروساز پس از اعلام قیمتهای جدید از سوی شورای رقابت خواهد بود. آغاز چنین فروشی که به گفته یکی از مسوولان این شرکت خودروسازی «نامحدود» است، در شرایطی از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد که به نظر میرسید پس از اعتراض نمایندگان مجلس بهعملکرد شورای رقابت، خودروسازان در این زمینه واکنش نشان دهند و برنامههای فروش خود را برای مدتی به تاخیر بیندازند. اما حالا این فروش فوری در حالی بهزودی آغاز خواهد شد که بعد از شدت گرفتن اعتراض نمایندگان به قیمتهای جدید و وعده آنها برای کاهش 15 تا 30 درصدی قیمت خودرو، نه تنها خودروسازان؛ بلکه وزارت صنعت و شورای رقابت نیز در قبال عملکرد برخی نمایندگان برای کاهش قیمت خودرو سکوت اختیار کرده بودند. بنابراین آغاز فروش فوری از سوی یکی از دو خودروساز بزرگ کشور میتواند به نوعی به معنای «فارغ بودن خودروسازان از حاشیههای قیمتگذاری خودرو» باشد.
چقدر بهت دادن راضی شدی ..؟؟؟؟!!!!!!!!!1
ferrari
۲۲ مرداد ۱۳۹۳وحید جان گفتم کامنت طولانی بزار اما دیگه نه اینقدر.(ولی باز هم تقلب کردی.)
درباره lfa می تونم بگم اولین سوپر ماشین واقعی ژاپن بوده و هست. و الان لکسس واقعا کار سختی داره چون باید یه جای گزینه برای این ماشین عالی طراحی کنه.
vahid jinpachi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳خواهش می کنم فراری جان خوبی از خودتونه…
peugeot200
۲۲ مرداد ۱۳۹۳درسته طراحی از این بهتر کار سختیه
محمد 7
۲۲ مرداد ۱۳۹۳دنیا فقط تویتا
چه میکنه ای لکسوس
انزو
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اینا همه شون دستشون تو دست همه دارن سر یه سفره غذا میخوره.فقط ملتو گذاشتن سرکار.
علی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳والا چه منی که جک دارم چه اون کسی که x6داره چه اون کسی که پیکان داره از خداشه ماشین ارزون شه ولی چه کنیم که اینا دستشون تو دست هم است و عمرا پراید بیاد ۲۰.پژو پارش بیاد زیر ۳۰و ……
پس دوستان اگر میخواید ماشین بخرید چون اینا هی ۱۲ماه است میگن دست نگه دارید خودرو ارزون میشه ارزون که نشد نه بلکه گرون ترم شد.
واقعا لکسس و تویوتا رمز پیروزیت رو اصلا به ایرانی ها نگی یا چون بدون این ایران فورغون و سایبا لیاقت این چیزا رو ندارن وحتی اگر بیای یادشون بدی حتی براشون خودرو هم تولید کنی اینا هنوز که هنوز گیج هستند وبه فکر تولید همون ۴۰۵بیست سال پیش مییفتند.که با ۵میلیون مواد خام ۲۷میلیون سود میکردند میفتند.
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اتفاقا با تز خریدتون اصلا موافق نیستم،مردم واکنششون نسبتا خوب بوده و بازار راکده ،اگه همینطور ادامه پیدا کنه هم از شر دلالان نامحترم راحت میشیم هم این قیمت ها،مردم هم خودروهای فعلی خودشون رو استفاده کنن اگر هم ندارن وحتما میخوان بخرن،خب برن سراغ دست دوم،تجربه نشان داده تو صنعت ایران هرچی مدل ماشین پایین تر باشه آثار گند های شرکت بهش کمتره و خودرو باکیفیت تره
Alpha
۲۲ مرداد ۱۳۹۳طبق چرخه عرضه و تقاضا اگه ماشین دست دوم بخری باز اون فردی که ازش ماشین خریدی بی ماشین میشه و احتمال اینکه بره ماشین صفر بخره هست !
sorena scirocco
۲۲ مرداد ۱۳۹۳جالبه 3هفته پیش از رادیو شنیدم یک مسئول مرتبط گفت برای رفاه مردم و ایجاد بازار رقابتی میخواهیم گمرک خودرو های کم مصرف بنزینی و هیبریدی رو به صفر برسونیم،مطمئن بودم دروغ میگه شما حساب کن هیوندای اکسنت فول میشه 43 با مالیات ارزش افزوده 47 فرضا با 7-10 هزینه انتقال و پلاک گذاری و تبصره میشه 57 میلیون،اونوقت هنوز کسی هست پای زوتای 70 میلیون جک 60 میلیون بده،تازه ماشین های ارزونتر هم هست مثلا سوزوکی سوئیفت و سلریو فک نکنم بیش از 40 میلیون بشه… که محاله عاقایون از سود وحشتناک گمرک و تولیدات آشغال ملی با این فرضیه صرف نظر کنند
vahid jinpachi
۲۲ مرداد ۱۳۹۳من دیگه از حرف های تکراری اقایون خسته شدم ….
ای کاش ایرانی نبودیم ژاپنی و یا المانی بودیم ……
ای خدا ا ا ا ا ا ا
مصطفی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ای خداااااااا نکن همین است که هست.دست خودمون که نیست!
علی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳عزیزم من برای اون دسته از ادم های گفتم که واقعا منتظرن خودرو ارزون بشه و ماشین بخرن گفتم.
بعدشم والا همش که دلالا نیستند من همریش خودم استاد دانشگاه است حدود یک ماه نیم پیش رفته بود از دو سه تا سمند و دوتا سورن و فکر کنم یه دون ال نود اتومات ثبت نام کرده بود و دیشب که برای خرید ماشینم شام خونمون بودن دیدم هی گوشیش زنگ میخوره و هی داره دعوا و بحث میکنه ازش پرسیدم چه شد داستان رو تعریف کرد و گفت حالا هی زنگش میزند میگن اقا مثلا ال نود رو ۴۴میدی یعنی قیمت خرید خودش هم کم تر اینم داشت میگفت من حساب کردم دو سه تومن رو ماشینمسود کنم. والا وقتی یه استاد دانشگاه به فکر دلالی و این حرفا است چرا دیگه وقت رو الکی هدر بدیم.
فواد
۲۲ مرداد ۱۳۹۳عشق من!! نفسم؟ آقا اینو بد میپسندم. خیلی چیزها در مورد این ماشین متفاوته. جالبه کلارکسون هم خیلی از این خوشش میاد
فرهاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۳آره یادمه وقتی جرمی تستش کرد گفت از نظر من بهترین سوپر ماشین دنیاست
فرید
۲۲ مرداد ۱۳۹۳بله آقا فواد…کلارکسون زمانی که سوار این ماشین شد گفت:بهترین ماشینی که تابحال تو عمرم روندم.(عاشق لکسس آبی سیر هم بود)،که حتی رو صفحه اول مجله تاپگیر این حرفش رو با لکسوس آبی سیر چاپ کردن.
hrf
۲۲ مرداد ۱۳۹۳دقیقا. افرین ب حافظت فرید جان
فرید
۲۴ مرداد ۱۳۹۳فدای تو hrf
Ahmad..F12
۲۵ مرداد ۱۳۹۳فرید جان LFA از نظر تکنولوژی ساخت و پیچیدگی مدارات الکتیریکی با هیچ خودروی دیگهای مقایسه نمیشه مگر F12
واقعا سوپراسپرت پیشرفتهای هست
e36
۲۲ مرداد ۱۳۹۳دوسش ندارم
Carbonado Aventador
۲۲ مرداد ۱۳۹۳منتظرت می مونم LFA جدید!!!!!
mohammad8743
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ماشینه خیلی عالییه ولی از نظر قیمت گزینه های خوب دیگه ای هم وجود داره
mds
۲۲ مرداد ۱۳۹۳f12 و آونتادور قورتش میدن
hrf
۲۲ مرداد ۱۳۹۳عزیز دل برادر اولا این دوتایی ک شما گفتی از دو تا کمپانی هستن ک تخصصشون این جور ماشینا هست و یک عمره این کاره هستن. دوما این ماشین اگر بخواد مقایسه بشه با 458 و گالاردو باید مقایسه بشه. ثالثا این ماشین اولین تجربه لکسس تو این زمینه بوده و یک دنیا معتقد هستن ک بسیار خوب بوده. با تشکر :)
Carbonado Aventador
۲۳ مرداد ۱۳۹۳درود
بله من حرف شمارو هم قبول دارم!
من مقایسه و مسابقه اش رو با 458 ندیدم ولی تو تستی که تاپ گیر می کنه بین گالاردو سوپر تروفی و LFA , گایاردو برنده است!!!!
من خودم LFA رو خیلی دوست دارم!!!
hrf
۲۳ مرداد ۱۳۹۳من کلا لکسس رو دوست دارم. ممنون :)
امین
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ماشین یعنی این. شگفت انگیزه…
مصطفی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳فقط LFA.
احمدرضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۳از لکسوس خوشم نمیاد . تمام
Ehsan
۲۲ مرداد ۱۳۹۳این LFA ماشین خیلی خوبی بود کلی تکنولوزی داشت ، نسل جدیدش یا جانشینش باید بهتر هم باشه
همه جا قیمت خودروهاشون رو دارن پایین میارن ، هیوندا و کیا مرسدس و لکسس در ایران در حرف پائین میاد ولی همیشه میره بالا
Carbonado Aventador
۲۲ مرداد ۱۳۹۳عجب رقابتی بشه باشگاه 600 اسبی ها!!!!!!
huracan vs 458s vs 650s vs nismo GTR vs new LFA vs MP4-12C
vs new 911
مک میسل
۲۲ مرداد ۱۳۹۳امیدوارم جانشینی خلف داشته باشه
MoahmmadTSR
۲۲ مرداد ۱۳۹۳واقعا حیف تولید نشه یا نسل جدیدش نیاد…..
مصطفی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳به نظرم 500 تا خیلی براش کم بود.
مهدی 911
۲۲ مرداد ۱۳۹۳باتوجه به قیمت بالا چنگی به دل نمیزد
فرهاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اگه در مورد تکنولوژیاش تحقیق میکردی این حرفو نمیزدی
مصطفی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اگه قیمتش 375 هزار دلاره پس چرا تو بریتانیا قیمتش 340 هزار پونده؟!؟!
Carbonado Aventador
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ارزش پوند از دلار بیشتره!!!!!!!!
توفیقی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳آره ارزش پوند از یورو هم بیشتره فقط دلار عمومیت داره
توفیقی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳لکسوس همیشه بهترین بوده.
توفیقی
۲۲ مرداد ۱۳۹۳لکسوس واقعا خودروی باحالیه به شخصه 100 هزار تو ارس دادم مدل GS رو واسه 12 ساعت در اختیار داشتم.خودروی خوبیه
فرید
۲۲ مرداد ۱۳۹۳ای جوووووووووووونم عاااااااااااااشقتم LFA جونم….میبینمت انرژی میگیرم.
خداروشکر حدس من درست بود…من از همون اولش به دلیل شباهت خیلی زیاد لکسس LF-LC به LFA میدونستم که لکسس میخواد این کانسپت رو جایگزینش کنه…هنوزم مشخص نیست ولی من میگم LF-LC جایگزین LFA میشه به عنوان کوپه لکسس نمیاد…حدس منه دیگه.
چون LFA واقعا ماشین بینظیری بود که فقط ۵۰۰ تا ازش تولید شد و خیلی کمم تولید شد…لکسس باید خودرویی بزنه که بتونه با رقیبانش رقابت کنه…راه خیلی سختی رو پیش رو داره…چون باید ماشینی بزنه از LFA هم بهتر…ولی میزنه لکسس میتونه…شاهکار لکسوس تو راهه…من تا سال ۲۰۱۷ چطور منتظر بمونم آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه عشقام تو سال ۲۰۱۷ رو نمایی میشن هم LS و هم جانشین LFA که LF-LC هستش…خدایا صبر ایوب عطا کن…دوستان میدونن این انتظارا چقدر سخته.
بچه ها لینک طریقه ساخت لکسس LFA رو واستون میزارم با کیفیت اچ دی هم هست…خیلی قشنگه حتما نگاه کنین…از شبکه نشنال جئوگرافی پخش شده…
http://maxspeed.ir/index.php/clip/documentary/nationalgeographic/1029-lexus-lfa-national-geographic
Ahmad..F12
۲۵ مرداد ۱۳۹۳فرید جان موافقم باهات
واقعاً حیفه LFA به فراموشی سپرده بشه
باید نسل جدیدش ساخته میشد، حالا یا یه سال بهد یا 100 سال بعد
اینجور خودروها اسطورهاند
مثل نمونه SLS
بهزاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۳اگر قرار باشه قیمتش 100 هزار دلار باشه پس تیراژ تولیدش خیلی بیشتر از LFA خواهد بود.
mohamadreza
۲۲ مرداد ۱۳۹۳در سال 2012 در نمایشگاه دیترویت از خودروهاى زیادى رونمایى شد اما درآنجا توجه همه فقط بر روى LF-LC بود که قبل از نمایشگاه به عنوان زیباترین خودروى سال هم انتخاب شده بود. حال رئیس بخش اروپایى لکسوس اعلام کرده که ما قصد تولید LF-LC را با کمترین تغییرات ظاهرى براى سال 2016 داریم. او بر این موضوع تاکید داشته که نود درصد ظاهر این خودرو مانند نمونه کانسپت طراحى مى شود. این موضوع آنقدر سروصدا کرده که حتى مدیر کل تویوتا ( آکیو تویودا ) هم این در این زمینه گفته، قصد داریم مدلى تولید کنیم که کمترین تغییرات ظاهرى را نسبت به LF-LC داشته باشد. این خودرو با پیشرانه هیبرید V8 با قدرت 500 اسب بخار در آینده به رقابت با بنز s کلاس کوپه و مازراتى گرن توریسمو مى پردازد. پیش بینى مى شود که قیمت این خودرو بین 100 تا 130 هزار دلار اعلام شود.
Nissan GTR
۲۳ مرداد ۱۳۹۳امیدوارم چهره جدیدش خیلی فرق نکنه LFA همین جوری هم یکی از بهترین هاست.
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۲۴ مرداد ۱۳۹۳منتظرشیم ببینیم این لکسوسو. اما GT86 هم واقعا یه تویوتاست.
Ahmad..F12
۲۵ مرداد ۱۳۹۳انیس جان ممنون از زحماتت
LFA یکی از بهترین و پیشرفته ترین سوپر اسپرت هاست
اگر قیمتش هم کمتر بخواد بشه که دیگه واقعاً رقیباشو از همه نظر میکوبه زمین