لکسس ES 2019 اولین خودروی تولیدی با آینههای دیجیتالی
۳ آبان ۱۳۹۷
۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
لکسس اخیراً خودروی کاملاً جدید ES را در بازار آمریکای شمالی معرفی کرده و آن را به نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸ هم فرستاده بود. هماکنون و بهصورت رسمی شاهد عرضهی این سدان لوکس با آینههای دیجیتالی در ژاپن هستیم. به این ترتیب لکسس ES 2019 اولین خودروی تولیدی جهان است که از چنین آینههایی سود میبرد.
اولین بار در سال ۱۹۸۹ بود که ES به همراه برادر بزرگتر LS وارد کلاس لوکسها شد و هماکنون حدود ۳۰ سال از آن زمان میگذرد؛ اما این خودرو تا سال ۲۰۰۵ در بازار داخلی ژاپن عرضه نشده بود.
هماکنون و در هفتمین نسل خود، لکسس ES رشد کرده و قطعاً چشمگیرتر از شش نسل پیشین میباشد.
کلیت خودرو همانی است که قبلاً در بازارهای دیگر دیدهایم. این خودرو بر پایهی معماری جهانی و جدید تویوتا تکوین یافته است. این پلتفرم در نسل جدید کمری، آوالون و راو ۴ نیز بکار رفته است. نیروبخش ES جدید در بازار ژاپن پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری هیبریدی بوده و حتی نسخه جوانپسند F اسپورت هم عرضه میشود.
البته بزرگترین تفاوت این خودرو با نمونههای بازارهای دیگر وجود سیستم پایش دیجیتال طرفین خودرو است که جایگزین آینههای سنتی شده و هماکنون دوربینهای دیجیتال تصاویر گرفته شده را روی مانیتورهای ۵ اینچی نصب شده داخل ستونهای A نشان میدهند. این تکنولوژی مدتهای زیادی است که وجود داشته اما اخیراً مجوز استفاده از آن در کشور ژاپن صادر شده است.
خریداران ژاپنی میتوانند ES 300h جدید را با قیمت حدود ۵۱۵۰۰ دلاری بخرند درحالیکه قیمت مدلهای F اسپورت و L پرچمدار به ترتیب برابر با ۵۵ و ۶۲ هزار دلار میباشد.
آینه دیجیتالی خیلیم عالی، اگر به هر دلیلی سیستم ارسال و دریافت تصویر دچار اشکال بشه ماشین باید متوقف بشه!؟ به نظرم این سیستم باید یک اینه معمولی مثلا کشویی که در حالت عادی پنهان هست بعنوان بک آپ داشته باشه
این تکنولوژی ها معمولا موقتی هستش بعدش با یک ایده ی بهتر کاملا حذف می شوند . دقیقا مثل یک زمانی که بنز برای چراغ های جلوش یه چیزی شبیه برف پاک کن می ذاشت به هر حال اگه قرارباشه استفاده بشه باید عکس العمل شرکت هایی مثل ائودی وبنز فورد و ولوو هم دید
راستش به نظر من جالب نیست ! انگار یه چیزی توی طراحی ماشین کمه ، توازنی که توی ذهنمون از یه ماشین کامل انتظار داریم رو من توی طراحی خارجی نمیبینم ، در عوض یه عضو زائد و نه چندان زیبا توی کابین جا باز کرده ؛ برای درک بهتر حرفم پیشنهاد میکنم عکس اولو با یه آینه معمولی زیبا و خوش تراش تصور کنید . به شخصه تا یه سطحی تکنولوژی رو توی ماشین میپسندم ، چون از یه جایی بعد دیگه نمیشه بهش گفت ماشین !! یه سری چیزا واقعا نباید تغییر کنن …
تا چند سال دیگه همین آینه ها هم از رو بدنه حذف میشن و بجاش چند تا دوربین تو ستون های خودرو کار گذاشته میشن که با پردازش چند خروجی یک تصویر واضح و گسترده تولید کنن. ببینید همین الآن پردازش تصویر تو گوشی هایی مثل گوگل پیکسل چقدر پیشرفت کرده
مزدک
۳ آبان ۱۳۹۷آینه دیجیتالی خیلیم عالی، اگر به هر دلیلی سیستم ارسال و دریافت تصویر دچار اشکال بشه
ماشین باید متوقف بشه!؟
به نظرم این سیستم باید یک اینه معمولی مثلا کشویی که در حالت عادی پنهان هست بعنوان بک آپ داشته باشه
ایمان
۳ آبان ۱۳۹۷چی میسازه لکسوس ؛ محشره این ماشین ????
حامد
۳ آبان ۱۳۹۷بنظرم تکنوِوژی جذاب و باحالیه ولی بهتره که خودرو سازا تمرکزشون رو بزار برای چیزای مهمتر
GHOST RIDER
۳ آبان ۱۳۹۷این تکنولوژی ها معمولا موقتی هستش بعدش با یک ایده ی بهتر کاملا حذف می شوند .
دقیقا مثل یک زمانی که بنز برای چراغ های جلوش یه چیزی شبیه برف پاک کن می ذاشت
به هر حال اگه قرارباشه استفاده بشه باید عکس العمل شرکت هایی مثل ائودی وبنز فورد و ولوو هم دید
- A M I R -
۳ آبان ۱۳۹۷راستش به نظر من جالب نیست !
انگار یه چیزی توی طراحی ماشین کمه ، توازنی که توی ذهنمون از یه ماشین کامل انتظار داریم رو من توی طراحی خارجی نمیبینم ، در عوض یه عضو زائد و نه چندان زیبا توی کابین جا باز کرده ؛ برای درک بهتر حرفم پیشنهاد میکنم عکس اولو با یه آینه معمولی زیبا و خوش تراش تصور کنید .
به شخصه تا یه سطحی تکنولوژی رو توی ماشین میپسندم ، چون از یه جایی بعد دیگه نمیشه بهش گفت ماشین !!
یه سری چیزا واقعا نباید تغییر کنن …
sina
۳ آبان ۱۳۹۷خعلی خوبه این ماشین واقعا
با عرضه نسخه افش هم احتمالا کم کم GS بازنشسته میشه
Mohamad
۳ آبان ۱۳۹۷مستقل از تکنولوژی، آدم مات و مبهوت ظرافت و چشم نوازی طراحی خارجی و داخلی این ماشین میشه.
mahdy
۳ آبان ۱۳۹۷کوپه د. در این ماشین میتونه زیبایی رو به گمال خودش برسونه
عکس آخرو دو در تصور کنید
فرامرز
۳ آبان ۱۳۹۷تا چند سال دیگه همین آینه ها هم از رو بدنه حذف میشن و بجاش چند تا دوربین تو ستون های خودرو کار گذاشته میشن که با پردازش چند خروجی یک تصویر واضح و گسترده تولید کنن. ببینید همین الآن پردازش تصویر تو گوشی هایی مثل گوگل پیکسل چقدر پیشرفت کرده
R
۳ آبان ۱۳۹۷داخل کابینشو ببینین چقدر ظریفه❤تویوتا❤
احمدرضا
۳ آبان ۱۳۹۷فکر کنم مهم ترین دلیلی که دوربینها روی پایه هستند اول وجود دوربین های کناری که مال سیستم ۳۶۰ هست و دوم چراغ روی آینه ها
NAVID۰۰۹۸
۳ آبان ۱۳۹۷تو روبخدا دوربین رو وَل کنین ، کیفیت اَجزا را بسنجید که چه کرده لکسوس❤❤❤
net
۳ آبان ۱۳۹۷از تریلی بنز اکتروس یاد گرفته.اکتروس جدید همچین اینه ای داره