حدود یک سال پیش، لکسس نسخهٔ بروز شدهٔ اسیووی سالخوردهٔ GX460 را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرد و حالا این اسیووی لوکس با همان بهروزرسانیها در اروپای شرقی و مناطق خاصی از آسیا هم عرضه شده است. هرچند GX460 مدتی است که در اروپا عرضه میشود اما بازارهای اروپایی آن صرفاً به روسیه، اوکراین و منطقهٔ قفقاز محدود میشود.
برادر لوکس تویوتا لندکروزر پرادو تغییراتی را در داخل و خارج تجربه کرده تا چهرهٔ سالخوردهٔ آن کمی مدرنتر شود. بهروزرسانیهای بیرونی شامل طراحی جدید جلوپنجرهٔ دوکیشکل، چراغهای جلوی LED با گرافیک داخلی سه چشمی، لوگوی کوچکتر لکسس در عقب، تریم فلزی ساتن در اطراف پلاک عقب و حذف زههای جانبی میشود. علاوه بر این، لکسس رنگهای جدیدی را هم برای GX460 ارائه کرده که ازجملهٔ آنها میتوان به سفید مرواریدی، خاکستری مرکوری و آبی عمیق اشاره کرد.
در داخل GX460 مدل ۲۰۲۰ نیز تریم سفارشی جدیدی بنام «رز تاریک» به همراهتریم چوبی خاکستری و تزئینات آلومینیومی ارائه شده است. علاوه بر این، غربیلک فرمان سه پرهٔ چندمنظورهٔ خودرو موردبازنگری قرار گرفته و یک صفحهنمایش تمامرنگی ۴.۲ اینچی TFT هم در میانهٔ صفحه آمپر جای گرفته است. در همین حال، دو پورت USB بیشتر برای سرنشینان عقب اضافه شده و با فیلتر هوای کابین جدید راحتی سرنشینان بهبود یافته است.
اما علاوه بر بهروزرسانیهای طراحی، لکسس GX460 به تکنولوژیهای جدیدی مثل دید پانورامیک هم مجهز شده که با ارائهٔ دید کاملی از محیط اطراف، موجب مانور دهیهای آسانتر و ایمنتر میشود. همچنین سیستم Multi-Terrain Select که خودرو را برای مسیرهای آفرود مختلف تنظیم میکند، حالا به کرال کنترل هم مجهز شده است. این حالت با کنترل خودکار گاز و ترمز و پایین نگهداشتن سرعت هنگام حرکت در مسیرهای خشن، به راننده اجازه میدهد که فقط روی فرمان تمرکز کند.
زیر کاپوت GX460 یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 بنزینی قرار گرفته که ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و یک دیفرانسیل لغزش محدود مرکزی تورسن به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
Sina
۲ خرداد ۱۳۹۹این ماشین جز اون دسته از ماشین هایی که میتونه توی فروش و محبوبیت بتروکونه ولی مهندسای تویوتا متاسفانه کور هستنو نمیبینن
چطوریه که همون شرکتی که داخل ال ایکس و آر ایکس رو به این زیباییی طراحی کرده توی این رو نمیتونه یه دستی بکشه واقعا توی اون شرکت تویوتای به اون گندگی کسی نیست یکم عقلش برسه
خود من به شخصه اگر داخل این ماشین مثل LX یاRX بود به همه رقباش چه gle چه x5 یا q7 ترجیحش میدادم
چون از داخل زیبا و پر از تکنولوژی بودو از نظر موتوری و فنی یه تنفس طبیعی بی دردسرو با دوام تازه جز معدود شاسی بلندهای با شاسی و بدنه جدا عالی واسه آفرود و جاده های پر دست انداز
موتور پر حجم عهد دایناسورشم با یه نمونه شش سیلندر ۳.۵ تنفس طبیعی عوض میکردم واسه مصرف سوخت بهتر
اونوقت میشد یه شاسی بلند بی نقصی که بدون دو دلی میشد خرید
واقعا کار چندان سخت و هزینه بری هم نیست موتور و طراحی داخلی همه چیز امادست فقط چپونده بشه توی جی ایکس…
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۳۹۹Sina عزیز
همه اینهایی که گفتین در حرف راحته و نه برای تویوتایی که تمام جوانب را در نظر میگیره و بعد دست به عمل میزنه .
من همیشه در فکر بودم چرا به جای موتور ۲۷۰۰ هایلوکس از موتور ۲۵۰۰ راو۴ برای هایلوکس استفاده نمیکنند وقتی قدرت بیشتر و مصرف کمتری داره اما میبینیم که هر کدامشان کارایی مخصوص خودشان را دارند و فشاری که میشه به ۲۷۰۰ cc آورد ، نمیتوان به ۲۵۰۰ cc راو۴ برای شهر آورد .
موتورهایی که برای شاسیبلندها و وانتهای تویوتا به کار میره ، به معنای واقعی کلمه مرگ نداره و کاربردش نسبت به سواریها و کراساوورها متفاوته و من دیدم که به خاطر دیدگاهی که در مورد کیفیت بالای محصولات تویوتا شکل گرفته ، بعضیها فشارهای نامتعارفی به سواری و کراساوورها میاورند و دچار مشکل و نابودی ماشینها میشوند که وقتی موتور میترکه میگن چرا اینطوری شد ، مگه تویوتا هم موتور میترکونه ، اما نمیفهمند کارایی هر کدامشان چیز دیگریست و باید درست به موقع به خدمات وسیله رسیدگی بشه نه اینکه دو سالی یکبار روغن عوض نکنی یا تا۴۰ هزارتا بری بگی چون تویوتاس هیچیش نمیشه (( خداشاهده دیدم پرادو مدل ۲۰۱۳ بوده و حدود ۱۰۰هزارتا رفته اما روغن عوض نکرده و به مشکل خورده بوده یا تویوتا پریوس که خدماتش هر ۵هزارتاس ، روی ۲۰ هزارتا اومده بود برای خدمات و شرکت ایرتویوتا روی گارلنتی خدماتش را انجام نداد و حق داشتن ، من به صاحبش گفتم چرا دیر اومدی برای خدمات سرویس ، گفت تویوتا که چیزیش نمیشه ? ، خدا همه را شفا بده با این طرز فکریشون )) .
اما من به چشم دیدم که تویوتا هایلوکس و نیسان پیکاپ هنگام تعویض روغن ، هیچ روغنی نداشتند و مثل ساعت کار میکردم ، تازه روغنی هم که میریزند از معمولیترین روغن ایرانی و در شهری کوچک و کوهستانی که هروز به ماشین فشار میاد .
حرف من اینه که انتظارمون معقول و به اندازه باید باشه و نه اینکه فشاری که به هایلوکس یا پرادو میاریم ، به راو۴ یا rx یا nx هم بیاوریم چون تویوتاست ، دلیل نمیشه .
سامان اذری
۲ خرداد ۱۳۹۹۰۰۹۸ نوید جان
من یکی از ژاپنی باز ترین کار بر های پدال هستم
از قدیمی تر ها بپرسید میگن
کلا تویوتا دوست نداره بعضی ماشینهاشو به روز کنه مثلا
تندرا سکویا لندکروز ال ایکس ۵۷۰ و این مدل
همشون تکنولوژیشون تقریبا مال ۲۰۰۸ هست
خب با دوامبودن اره بادوام هستن ولی
میتونه نمونه جدید و بادوام روتولید کنه
الان داخل این ماشین خیلی قدیمی هست اسکرین وسط رو یه نگاه بکن
حالا تو مدل های فول اپشن این ماشین اسکرین های پشت صندلی رو ببینی
اندازه تبلت های ۲۰۰ هزار تومنی هست که برا بچه ها میخریدن و با فشردن تکمه اهنگ پخش میکرد
الان رنجروور بنز بیمر پورشه و همه رقیباش هر دو سه سال یکبار ماشین به روز میدن بیرون
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۳۹۹سامان آذری عزیز
ارادتمند شمام
یه مدت طولانی میشه که مثل قبل فعال نیستین و ای کاش دوستانی همچون شما بیشتر فعال بودن ، چون مطمئناً شما از با تجربههای عاشقان خودرو و پدال هستین .
با شما کاملاً موافق هستم ، قبلاً هم گفتم که بدترین اسکرین تاچها را محصولات تویوتا داره و به شخصه مکافاتش را تجربه کردم .
اما لکسوس با تویوتا فرق میکنه ، چیزی که در nx دیدم فرق میکرد نسبت به محصولات تویوتا .
meysam
۲ خرداد ۱۳۹۹نه دیگه
این مشخصات تو این دوره جواب نمیده
موتور 8 با 296 اسب درسه کم استهلاکه اما بنظرم به نسبت 8 بودنش کم جون و پر مصرف باشه
ولی مثل اینکه تویوتا کم کم داره نوبتی یه دستی به شاسیهاش میکشه
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۳۹۹حرفم تکراریه اما هر زمانی یه خودرو از محصولات تویوتا به روزرسانی و جدید معرفی میشه ، به کیفیت رنگش توجه کنید ، خیلی جلوه داره رنگهاشون که اصلاً احساس نمیشه این ماشین ۱۰ ساله داره تولید میشه .
خداوکیلی توجه به این همه جزئیات را در کدوم کمپانی برای خودرویی در این سطح و کلاس میتوانید پیدا کنید .
به کیفیت متریال داخلی توجه کنید ، حتی با اینکه با تویوتا پرادو یکی هست ، اما چون نام لکسوس را با خودش یدک میکشه ، به کوچکترین جزئیاتش هم اهمیت دادن و متریالش را عوض کردن مثل چرم آلومینیوم و چوب .
چقدر بد که این ماشین هیچگاه به ایران وارد نشد و اگر نه در کنار لکسوس Lx میشد جزو گرانترین شاسی ایران .
امارات و دوبی رفته باشید ، زیاد از این ماشین میبینید و در شب زیر نور زرد رنگ چراغها اتوبان و خیابان عجیب دلنشین نشون میده و در تمام رنگها بخصوص سفید صدفی چشمگیر جلوه میکنه .
میدانستید در آمریکا به جای تویوتا پرادو ، لکسوس GX عرضه شده و نمونههای کارکرده این خودرو در آمریکا با قیمتهای بسیار مناسب خرید فروش میشه که یه کارگر ساده با کمتر از یکسال کار میتونه بخره و مجهزش کنه برای آفرود .
جداً که ایران جهنم عاشقان خودروست ، اَه اَه به این شانس که تو چه دورهای به دنیا اومدیم و در چه نقطهای در دنیا .
♤Angus_812♤
۲ خرداد ۱۳۹۹ماشینای لکسوس واقعا سواری محشری دارن
من RX و LX سوار شدم و انگار سوار قالیچه پرنده شده بودم
ولی کیفیت متریال به کار رفته کابینشون بعد از چند سال خیلی افت میکنه این تنها مشکلی بود که صاحب های هر دو ماشین ازش ناراضی بودن
حسین
۴ خرداد ۱۳۹۹موتور سالخورده س، باید یه تنفس طبیعی کم حجم تر و کم مصرف تر اما قوی تر عوض بشه.