لکسوس

شمارش معکوس معرفی لکسس IS 2021 جدید

با عدم وجود حتی یک تصویر جاسوسی، از معرفی نسل جدید لکسس IS در روزهای آینده سورپرایز شده‌ایم. این سدان لوکس و جمع‌وجور بیش از هفت سال پیش وارد سومین نسل خود شده بود و بنابراین نسل جدید آن دیر یا زود باید تولید می‌شد. اولین نگاه رسمی ما به رقیب ب ام و سری ۳ نشان دهنده‌ی چراغ‌های عقبی است که در پهنای خودرو کاملاً کشیده شده‌اند. این ویژگی طراحی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی بین خودروسازان پیدا کرده است.

لکسس فعلاً علاقه‌ای به انتشار جزئیات IS جدید نداشته و تنها به گفتن اینکه سدان جدیدش لباسی هیجان‌انگیز بر تن کرده و نهم ژوئن معرفی خواهد شد اکتفا کرده است. البته شایعات خبر از عدم تولید مدل پرفورمنس F داده‌اند و IS 500 هم با نیروگاه ۸ سیلندر عرضه خواهد شد. البته فعلاً مشخص نیست که این نیروگاه از نوع ۵ لیتری تنفس طبیعی خواهد بود یا اینکه همان نمونه توئین توربوی جدید بکار رفته در مدل مسابقه‌ای LC وارد بطن IS جدید خواهد شد.

دیگر تکه‌ی گم شده‌ی پازل ما به پلتفرم آن مربوط می‌شود. خبرهای متناقضی درباره سخت‌افزار IS 2021 به گوش رسیده و برخی افراد می‌گویند این خودرو بجای پلتفرم جدید TNGA-L از همان معماری قدیمی استفاده خواهد کرد. حتی برخی منابع خبری می‌گویند این خودرو شاید از پیشرانه‌های نسل پیشین استفاده کرده و مدل IS 500 هم فاقد پیشرانه ۸ سیلندر باشد. اگر این گفته‌ها صحیح باشند این مدل پرچم‌دار به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی LS 500 با قدرت ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر مجهز خواهد شد.

با بازنشستگی GS، باور بر این است IS جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد تا خلأ آن خودرو پر شود. انتظار می‌رود این سدان جدید دارای کابین لوکس‌تری باشد. ظاهر آن نیز اسپورت خواهد بود و چراغ‌های عقب جدید هم نشان دهنده‌ی چنین چیزی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چجوریه که شرکتهای اروپایی به علت سخت تر شدن قوانین آلایندگی و قانون کاهش مصرف سوخت از توربو و کوچکتر کردن حجم موتور و کلی بدبختی استفاده میکنن ولی تویوتا همون ۸ سلیندرهای تنفس طبیعیشو داره !؟

    1. رضا

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (243 ديدگاه)

      موتور توربو فریبی بیش نیست چرا که مصرف موتور توربو در مقایسه با تنفس طبیعی در همون حجم بالاتره و ضمن اینکه استهلاک بیشتری هم داره به عنوان مثال یک موتور توربو 1600 سی سی که شاید بتونه به اندازه یک موتور 2000 تنفس طبیعی، گشتاور و قدرت تولید کنه مصرف سوختی برابر با همون موتور 2000 داره و این وسط فقط استهلاک بیشتر نصیب مالک میشه.

    2. MOHAMAD.n.r

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      فکر کنم میانگین الایندگی برند ها رو حساب میکنند. یعنی جمع الایندگی کل خودروهای یک برند تقسیم بر تعداد خودروهای اون برند.
      در مورد این چیز هایی که گفتم مطمئن نیستم. اگر کسی اطلاع دقیق داره بگه تا ما هم استفاده کنیم.
      یکبار داخل پدال مطلبی خوندم در مورد اینکه سوزوکی میخواست یکی از مدل هاش رو توقف فروش کنه که الایندگی کم بشه و سایر مدل هاش بتونن ادامه بدهند.
      تویوتا سبز ترین خودروساز جهان هست و اکثر مدل هاش خیلی کم مصرف هستند بنابراین بعضی مدل های پر مصرف رو میشه چشم پوشی کرد.
      اگر مقاله سوزوکی رو پیدا کردم لینکش رو قرار میدم.

      1. فرامرز

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        کاملا درست گفتی ولی این فقط جلوی جریمه شدن شرکت رو میگیره وگرنه خریدار تو اروپا همچنان متناسب با آلایندگی خودروشون مالیات میدن. بعد اینکه قوانین برای مدل های جدید سخت تر میشه یعنی مالک نسل جدید یه خودرو نسبت به مالک نسل قبلی همون خودرو در صورت آلایندگی یکسان مالیات بیشتری میده. بخاطر اینکه قوانین آلایندگی هر ساله سخت تر میشه و بعد از معرفی و تست محصول جدید، میزان مالیاتش هم مشخص میشه. این مالیات سالانه هست و ربطی به میزان کارکرد نداره.

  2. sina

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    ایول چه زود. خبرا میگفتن تا اخر سال معرفی میشه
    امیدوارم یه شاهکاری مث ES باشه چون این کلاس سدان کامپکت هنوز خوب میفروشه.
    چراغ عقب متصل هم سلیقه من نیست راستش

  3. محمد

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هدف لکسوس بیشتر بازار آمریکا و ژاپنه
    میبینی که تو آمریکا ۸سیلندر تنفس طبیعی طرفدار زیاد داره
    مثلا هدف پژو سیتروئن و رنو اروپاست پستقریبا تمام خودروهاشون توربوی ۳سیلندره
    بنزو بی ام و هم که برای هر خودرو تقریبا ۱۰تا موتور موجود میکنن چون فروششون در کل جهان بالاست

  4. SS

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در خوب بودن ES شکی نیست اما هیچ وقت با این وضیهت فعلی نمیتونه جا پای GS بزاره
    فکرشو بکنین! GS دیفرانسیل عقب رو بردارن ES دیفرانسیل جلو بهت بدن!!

  5. Hadi

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تو این کلاس بعد سری ۳ این…

    1. meysam

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      من اینو به سری 3 هم ترجیح میدم.
      نسل جدیدش هم با این روندی که تویوتا شروع کرده قطعا عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا