لکسس امروز از سدان پرچمدار LS فیس لیفت ۲۰۲۱ بازار اروپا رونمایی کرد.
همانند نسخه آمریکایی، لکسس LS 2021 بازار اروپا از طراحی بهروزتر، تکنولوژیهای جدید و تجهیزات بیشتر سود میبرد. قبلاً به طراحی این خودرو پرداختهایم و در این بخش چیز بیشتری وجود ندارد زیرا LS بازار اروپا از نظر ظاهری تقریباً تفاوتی با نسخه آمریکایی این سدان لوکس ندارد.
البته برخلاف LS 2021 عرضه شده در آمریکا، مدل اروپایی فقط با یک گزینه قوای محرکه یعنی LS 500h هیبریدی در دسترس خواهد بود. مشتریان قاره همیشهسبز نخواهند توانست پشت فرمان مدل LS 500 دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو بنشینند اما این موضوعی غیرمنتظره نیست زیرا قوانین آلایندگی سخت گیرانه ای در اروپا تدوین شده است.
در نظر داشته باشید که در بازارهای اروپای شرقی همچنین نسخه ۶ سیلندر این خودرو عرضه خواهد شد. این مدل از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهروز سود خواهد برد. پیشرانه LS موردبحث نیز دارای کنترل پاشش سوخت بهتر خواهد بود و تغییراتی در پیستونها و شمعها صورت گرفته و صدای پیشرانه به ویژه در هوای سرد کمتر شده است.
اما به مدل هیبریدی بازگردیم که طبق گفته لکسس پاسخ بهتر و تجربه رانندگی نرمتری دارد که دلیل آن بهروزرسانی باتری لیتیوم-یونی مدل LS 500h میباشد. این باتری هماکنون حمایت بیشتری از پیشرانه الکتریکی به عمل آورده و برد بهتری را ایجاد میکند. ژاپنیها میگویند شتاب گیری این خودرو نرمتر و خطیتر بوده و پیشرانه نیز در دورهای پایین عمل میکند تا پرفورمنس آرام تری داشته باشد.
همانند مدل بازار آمریکا، لکسس LS 2021 بازار اروپا از بهبودهایی در لاستیکها، سیستم تعلیق و میلههای ضد لغزش سود برده و حتی ساختار صندلیها نیز تغییر یافته تا راحتی بیشتری وجود داشته باشد.
از نظر تکنولوژی باید گفت این خودرو از سیستم پارک کاملاً خودکار و حافظهدار سود برده و این سیستم میتواند فضاهایی را که معمولاً مالک استفاده میکند به یاد بسپارد. این سیستم از دوربین ۳۶۰ درجه و سونارهای جدید سود میبرد.
دیگر ویژگی جدید LS 2021 آینه وسط دیجیتال، سیستم نوربالای تطبیقی و تشخیص عابران پیاده میشود. سیستم اطلاعات سرگرمی هم ارتقا یافته و دارای صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی با اندکی زاویه به سمت راننده است. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز بهصورت استاندارد وجود دارند.
لکسس LS 2021 از اواخر سال جاری میلادی روانه بازارهای اروپایی و بریتانیا خواهد شد.
مهزیار
۲۹ شهریور ۱۳۹۹یکم آلمانیا طراحی یاد بگیرن
SS
۲۹ شهریور ۱۳۹۹فعلا لکسوس داره خوب رو تبدیل به خوبتر میکنه و آلمانی ها (بخوانید مرسدس) بد رو تبدیل به بدتر میکنن!
AMH-mc20
۲۹ شهریور ۱۳۹۹بد رو تبدیل به بدتر نمیکنن بلکه دارن خوباشونو گند میزنن
AMG_73///
۲۹ شهریور ۱۳۹۹SS
من لکسس رو دوست دارم اما تو چه چیزی از طراحی میدونی که داری همینجوری نظر میدی
شما کی بنز جدید سوار شدی که داری حرف از طراحی میزنی///..
AMG///
NAVID۰۰۹۸
۲۹ شهریور ۱۳۹۹البته جناب AMG :
کسی که داره نظر شخصی میگذاره ، دلیلی نداره که بخواد چیزی از طراحی بدونه .
مگه پنجتا انگشت شبیهه هم هستند که شما ناراحت از کامنت ss میشوید .
هر کسی به هر خودرو و طراحی اون یه احساسی متمایز میگیره که حالا خوب یا بد مبارک خودش .
وُجداناً به این درک برسید که کامنت ما کاربرانِ پدال فقط جنبه تفریح و اطلاعرسانی داره و هیچ اثری در هیچکجای صنعت خودروسازی نداره و کسی ناراحت نشه اگر نقد شخصی میگذاریم ، سهامدار هیچ شرکتی نیستیم و فرقی هم به حالمان نداره .
AMG_73///
۳۰ شهریور ۱۳۹۹جناب navid0098
من به این درک رسیدم
شما هم لطفا بنویس
AMG_S73///
UNAS
۳۰ شهریور ۱۳۹۹عه ؟!!!
شما نبودی که تو مقاله ایی که یکی به تویوتات بد گفته بود
گریبان پاره کرده بودی که :
وقتی نظر بدید که اون ماشین رو روندید یا حداقل از نزدیک دید !!!
چه زود زود حرفات یادت میره و نرمش قهرمانانه میکنی
برو عموجان این حرفا اینجا خریدار نداره
مستر #احمدی_نژاد
ضمنا تازگیا خیلی خودتو میچسبونی به بنز
AMG_73///
۳۰ شهریور ۱۳۹۹UNAS
من هم میدونم حقیقت چیه
ولی نمیگم
این آقای navid 0098 پلیس کره گرفته بودتش که خدا رو شکر آزاد شد
NAVID۰۰۹۸
۳۰ شهریور ۱۳۹۹UNAS
برو خودتو درست کن
دقیقاً تو خودت این صفت را داری و اگر نه قبلاً گفتم باز هم میگم ، لازم نکرده سیاست به خرج بدی زیرآبی بری ، چون ایرانی جماعت یعنی ۸۰ میلیون سیاستمدار .
تمام کامنتها ذخیره میشه و جایی برای بازی شما نداره .
در جواب AMG :
اگر ناراحت شدی ، اهمیتی نداره ، چون دقیقاً کامنت من برای این بود که ما اینجا دور هم نظر میدیم و لذت میبریم …
SS
۲۹ شهریور ۱۳۹۹فکر نمیکنم برای نظر دادن روی طراحی نیاز به سوار شدن ماشین باشه (باز اگر میگفتید از نزدیک دیدن یه بحثی بود!)
من هم مثل شما علاقه زیادی به برندهای آلمانی دارم و قبول دارم اس کلاس همچنان تکنولوژی تاپ صنعت خودروسازی رو داره
اما با طراحی رو به افولی که مرسدس داشته (باز هم “به نظر من”) در حال حاضر واقعا اس کلاس پرستیژ و خاص بودن نسل های قبل رو نداره و اگر نخوام رقبا رو سوار بشم ترجیح میدم حتی اتاق W126 رو بجای این مدل سوار شم چون هنوز هم از یک کیلومتری میگه من بنز هستم!
AMG_73///
۳۰ شهریور ۱۳۹۹من هم این رو میدونم
اما شما به نا حق قضاوت نکن لطفا
بخونید مرسدس؟؟؟
G جدید و شاسی بلند های جدید چه عیبی دارن عزیز
ای خاک تو سر واگنر با اون طراحی e و c کلاس جدیدش
((ببخشید که از کامنت هم ناراحت شدید این جا یک فضای دوستانه است و نظر دادن آزاده من خودم هم زیاده روی کردم))
یا علی مدد
73_AMG///
NAVID۰۰۹۸
۲۹ شهریور ۱۳۹۹چرا میگین آلمانیها یاد بگیرند .
مگه غیر از اینه که هر گُلی یه بویی داره .
اصلاً مگه فلسفه ساخت این خودروها یکی هست که بخواهیم هر کدام را بکوبیم و ستایش کنیم .
لکسوس LS عشقِ ، اما مگه میشه بنز S کلاس را به او یا حتی بقیه آلمانیها ترجیهش داد !!!
به شخصه اگر حق انتخاب داشتم ، ابتدا بنز S و سپس لکسوس LS انتخابم بود .
UNAS
۳۰ شهریور ۱۳۹۹اما هیچ گلی گل ژاپنی نمیشه :-) :-) :-)
یار برا خودت جمع نکن مکار :-)
NAVID۰۰۹۸
۳۰ شهریور ۱۳۹۹????
میگه یار جمع نکن …
کامنت گذاشتن نظر شخصیه ، و اینجا جنبه فان و اطلاعرسانی داره و بَس .
قبلاً گفتم به دوستان خودت و الان هم به خودت ، هر کسی ناراحته نخونه و یه دیس لایک بده هم خودشو راحت کنه هم دیگران را ? .
فکر کرده زمین فوتباله ، دنبال یار میگرده.
یعنی بعضیها تو پدال ، آخرِ آخرشن ، فازشون چیه ، من نمیدونم !!!
مهرداد كمال
۲۹ شهریور ۱۳۹۹بنظرم ائودی تو المانیا طراحی خیلی جذابی داره rs7 یا q8 حتی از لکسوس دلرباتره
Srn
۲۹ شهریور ۱۳۹۹یه خرده پستهای طنز هم بذارین تو این شرایط افسردگی،
مثلا لیست قیمت جدید مدیران خودرو رو میتونین بذارین!!!
فرشاد
۲۹ شهریور ۱۳۹۹لکسوس تو دوام و کارایی اثبات شده هست نیازی ب بحث نیست
ولی نکته اصلی طراحیشه ادم میبینه لذت میبره هر سال بهتر از پارسال اونوقت بنز و بی ام و پر قدرت دارن گند میزنن
AMH-mc20
۲۹ شهریور ۱۳۹۹خخخخخ بنز واقعا داره گند میزنه بی ام و کمتر ولی بنز پر افتخار داره ماشیناشو گند میزنه که فقط از بین ماشین ها فقط amg gt,amg gt 63s,cls خوب مونده بقیش…
Mad.z.Max
۲۹ شهریور ۱۳۹۹واقعا خیلی عالیه، طراحیش، همچیش…
(البته که به تویوتا کمری گرند های خط فرودگاه تهران (که هیچوقتم گرند نداشته ها) نمیرسه با خیلی میلیون کیلومتر کارکرد بدون تعویض حتی لنت و شارژ آب شیشه شور و روغن گیربکس و اینا، تازه خیلی میلیون کیلومتر دیگه هم کار میکنن، اصن آچار ببری نزدیکشون جیغ میکشن!!! )
منطق بعضی از کارشناسای سایت! :)
علیx76
۲۹ شهریور ۱۳۹۹از ماهایی که محکوم به پراید و ۴۰۵ و ۲۰۶ هستیم ، چه انتظاری داری؟
یه زمان میگفتم بزرگ بشم ، کار کنم پول در بیارم یه کامارو ۷۳ بخرم با انجین ۳۵۰ ، استروک کنم به ۳۸۳ و …
الان سقف خواسته هام به یه تیبا تنزل پیدا کرده
احتمالا تا فردا به CG125 میرسیم همگی
NAVID۰۰۹۸
۲۹ شهریور ۱۳۹۹خوبه
همین که به این درک رسیدین
خوبه
احتمالاً خرج یاتاقان که بالا رفته ، درک موقعیت هم بالا رفته و نتیجهگیریها کم جهت شده !!!
javad
۲۹ شهریور ۱۳۹۹جلوش اصلا جالب نیست
Hadi
۲۹ شهریور ۱۳۹۹خیلی عالیه این ماشین یه سامورایی به تمام معناست…
تو این کلاس بعد s کلاس انتخابم اینه…
ولی ما آخرش به همون یاریس هاچبک هم راضییم ?
محمد ب
۲۹ شهریور ۱۳۹۹فرغونی در برابر کلاس اس جدید
علی-کیوج
۲۹ شهریور ۱۳۹۹عجببب!
کاش یکم درست اضهار فضل کنیم!
چه مشکلی تو این جمله که من اس کلاس رو به این ترجیح میدم هست که نمیگیم و میگیم این فرغونه یا مفت نمی ارزه یا لگنه پیش اون
AMH-mc20
۲۹ شهریور ۱۳۹۹خخخخخخخخخخخخخخخخ s دیگه رفته تو باقالی ها دیگه رقبت نمیکنن سوارش شن انقدر کابینش زشته
MAHDI
۲۹ شهریور ۱۳۹۹عجب!!!!
والا به پراید هم نمیگن فرغون میگن پرایدچون حداقل از نقطه A میشه به نقطه B رفت!!!
بعداز دید شما لکسوس LS500 فرغون به چشم میاد.این از عجایب روزگاره?
NAVID۰۰۹۸
۲۹ شهریور ۱۳۹۹اتفاقاً فرغون را خوب اومدی !
حداقلش مشخصه چیکاره حَسَنی !
AMG_73///
۲۹ شهریور ۱۳۹۹SS
من لکسس رو دوست دارم اما تو چه چیزی از طراحی میدونی که داری همینجوری نظر میدی
شما کی بنز جدید سوار شدی که داری حرف از طراحی میزنی///..
73_AMG///
حسین وی
۲۹ شهریور ۱۳۹۹لکسس به یک بلوغ تو طراحی رسیده
و از معدود کمپانی هایی بود تو که امسال که تمام مدلاش زیباتر از نسل قبل بود
برعکس سری ۷ و ۴ با اون جلو پنجره های زشتشون
که با گذر زمانم به دل کسی نشست
NAVID۰۰۹۸
۲۹ شهریور ۱۳۹۹جناب حسین وی :
در مورد bmw با شما کاملاً موافقم .
امروز یه سری ۴ رنگ آبی و مشکی دیدم ، واقعاً از خشونت و طراحی رو به پائین و متمرکز شدنش با اون اتاق زیباش لذت بردم که همه چیزش متناسب و روی اصول جوان پسندانه طراحی شده ، چیزی که در سری ۴ جدید شاهدش نیستیم و یا میشه گفت زیادی جسورانه و متمایز طراحی شده .
نامجو
۲۹ شهریور ۱۳۹۹اصلا اروپایی ها رو درک نمیکنم که چرا به خودروی آسیایی علاقه ندارن
امین
۳۰ شهریور ۱۳۹۹بیای اروپا میفهمی که چرا اصلا علاقه ندارند.
sina
۳۰ شهریور ۱۳۹۹طراحی بیرونی لکسس روز به روز داره بهتر میشه
ایول
MehdiTurbo
۳۰ شهریور ۱۳۹۹اتو کشیده شیک و کروات زده
عاشقشم لعنتی
پسر خوشتیپ بابایی
پشت این با یه تیپ رسمی یه پا جنتلمن میشی
منبا مدل f sport خیلی حال کردم
هم شیک هم اسپورت هم اتوکشیده
ارشیاSVJ
۳۰ شهریور ۱۳۹۹اون LS500 مگه V8 نبود؟؟