لکسوس

معرفی لکسس RC F 2020 در دیترویت

درحالی‌که همه‌ی خبرگزاری‌ها روی نسل جدید تویوتا سوپرا تمرکز کرده‌اند لکسس در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ از خودروی RC F 2020 و همچنین نسخه‌ی سفارشی تراک ادیشن رونمایی کرده است.


این خودرو دارای چراغ‌های جلوی بازنگری شده با دیلایت های یکپارچه، جلوپنجره‌ی اصلاح شده با لبه‌ی پایینی باز شونده، سپر عقب و چراغ‌های عقب جدید می‌باشد.


علاوه بر ظاهری تر و تمیزتر، لکسس RC F 2020 در بخش سیستم تعلیق نیز بازنگری شده به همراه بوش‌های سفت‌تر سود می‌برد. دسته‌موتورها نیز سفت‌تر شده و با استفاده از شفت‌های جدید در عقب، کمپرسور کولر کوچک‌تر و برخی قطعات آلومینیومی دیگر وزن خودرو نیز کاهش یافته است.

به لطف مسیر ورود سوخت بازنگری شده و نقطه شروع پایین‌تر دور پیشرانه، قلب تپنده‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی این خودروی ژاپنی ۵ اسب بخار قدرت و ۸ نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد؛ بنابراین خروجی RC F 2020 هم‌اکنون به ۴۷۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۵۳۶ نیوتون متر رسیده است. این پیشرانه با همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک قبلی که دنده آخری با نسبت بالاتر دارد همراه می‌شود. در لیست ویژگی‌های جدید این خودرو لانچ کنترل الکترونیکی و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت 4S به چشم می‌خورد.


لکسس همچنین مدل جدید تراک ادیشن را رونمایی کرده است. این خودرو با راهنمایی‌های تیم‌های مسابقه‌ای ایمسا و سوپر GT این برند توسعه یافته است. خودروی تولید محدود یاد شده دارای اسپلیتر جلوی فیبر کربنی و بال عقب ثابتی است که جایگزین اسپویلر فعال شده و درگ را کاهش داده و داون فورس را ۲۶.۳ کیلوگرم بهبود بخشیده است. به لطف سقف، کاپوت، سپر و بخش پشتی صندلی‌های عقب فیبر کربنی وزن این خودرو بیش از پیش کاهش یافته است.

مافلر و خروجی‌های اگزوز تیتانیومی استاندارد باعث شده‌اند وزن کلی خودرو در مقایسه با RC F قبلی ۸۰ کیلوگرم کاهش یابد. ترمزهای سرامیک کربنی برمبو نیز وظیفه‌ی توقف این خودروی ژاپنی را بر عهده دارند.


لکسس RC F تراک ادیشن از همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر RC F 2020 استفاده کرده و با استفاده لانچ کنترل تنها در عرض ۳.۹۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مشتریان خواهند توانست این خودرو را با چند رنگ انحصاری همچون اولترا وایت و نبولا گری سفارش دهند. RC F تراک ادیشن همچنین با رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده‌ی BBS و کابین چرم قرمز با صندلی‌های آلکانترا و تریم کربن روی درها و داشبورد عرضه می‌شود.

تولید هر دو خودروی یاد شده از سه ماهه دوم سال جاری آغاز می‌شود و قیمت آن نیز در آینده‌ی نزدیک اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    باید این روزهایی که داره سِپَری میشه را به نام لکسوس نامگذاری کنیم .
    لکسوس داره میترکونه ، هروز بهتر از دیروز ، مگه میشه ، مگه داریم .
    لکسوس سوارها میدونن که این برند چیه و دیگه نمیتونند به سمت هیچ برند دیگری بِرَن .

    Rc با تبلیغات کمی وارد بازار شد ، بدون سروصدا ، اما حالا در جمع خودروبازها ، بَدجوری دلبری میکنه .

    چرا ایران نمیاد دیگه ، بابا یکی یه کاری کنه، من که زورم نمیرسه کاری کنم ، داریم پیر میشیم ، میترسم بمیرمو این خشکلارو در جاده های کشور نبینمو از دنیا بِرَم .

    همه چیزش خوبه ، ظاهر ، باطن ، رنگ ، رُخسار ، موتور ، گیریبکس ، سواری ووووووووووووووووو…..

  2. sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    کابینش محشره

  3. ali a

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (771 ديدگاه)

    چراغ های جلوش و جلو پنجره اش و کلا جلوی ماشین بدون تناسب و نچسب شده …من که حال نکردم…کابین و صندلی هاش جذابه…طراحی عقب هم خوبه ..

  4. بهنام

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    بسیار زیبا شده. با اینکه کمی سالخورده هست ولی با این فیس لیفت عالی شده.

  5. ADAK

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    طراحی خارجی = نیسان Z
    طراحی داخلی = لکسس NX

  6. سینا

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    این باید سوپرا می بود نه اون

  7. Abbas

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (873 ديدگاه)

    یه قلدر ژاپنی
    چه طراحی داره،صداشم محشره،تنفس طبیعیم که هس

  8. emad1990

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (997 ديدگاه)

    چراغای عقب بیمر سری3 مو نمیزنه با این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا