لکسوس

لکسوس IS350 مدل ۲۰۱۴، لوکس و با عملکرد بالا

ژرمن‌ها از سرآمدهای عملکرد در خودروهای لوکس به شمار می‌روند، ولی این بار، لکسوس نیز در مدل جدید IS350 به دنبال چنین خودرویی بوده است. لکسوس IS350 مدل ۲۰۱۴، مجهز به دو دیفرانسیل است و به ما این امکان را می‌دهد که از عملکرد آن در هر دو نوع آب و هوای مرطوب و خشک، لذت ببریم.

Lexus IS350 2014
Lexus IS350 2014

اول از همه، طراحی زیبای جلوپنجره با الگویی شبیه به ساعت شنی است که اولین بار در آخرین نسل از سری GS دیده شده است. همچنین LED های جدید نور در روز IS350، شبیه به لوگوی شرکت نایک در زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند. خبر خوب برای کسانی که دنبال عملکرد خوب در خودروها هستند، پلتفرم جدید سیستم «هدایت در چرخ‌های عقب» است که باعث می‌شود تا اطمینان از عملکرد صحیح وسیله نقلیه، بیشتر شود. توزیع وزن خودرو بین چرخ‌های عقب و جلو نیز نسبتاً (۵۴/۴۶‌) است و به شرایط اسپورتی خودرو کمک می‌کند.

طراحی‌های جدید شاسی IS350، باعث شده تا وزن این خودرو از مدل قبلی، حدود ۹ کیلوگرم سبک‌تر شود (۱۶۹۵ کیلوگرم). این خودروی جدید نسل سوم، از سیستم جدید تعلیق چرخ‌های عقب سود می‌برد که لغزش بدنه خودرو را در سر پیچ‌ها کاهش می‌دهد. همچنین سیستم فرمان الکتریکی نسبت به مدل قبلی متفاوت نشان می‌دهد و احساس کنترل بیشتری بر خودرو منتقل می‌کند. همچنین وضعیت ترمزها در چهار چرخ بهتر شده و عملکرد مناسبی را نشان می‌دهند. هنگام شتاب گیری، صدایی موتور به صورتی گوشنواز از اگزوز به کابین می‌رسد و از قابلیت‌های بالای خودروی خبر می‌دهد. داخل کابین با طراحی جدید پنل ابزارها روبرو خواهیم شد. در سیستم کنترل هوا، در این طراحی جدید از کنترل‌های الکترواستاتیکی برای دما استفاده شده است. مواد به کار رفته برای روکش صندلی‌ها همانند دیگر خودروهای لکسوس، «نولوکس پولی یورتان» است که طبق گفته لکسوس، ادامه تولید این صندلی‌ها، بهتر از رفتن به سراغ «چرم» است! به هر حال، داخل کابین، به همان راحتی است که از خودروهای لکسوس انتظار می‌رود. لکسوس IS350 مدل ۲۰۱۴ دو دیفرانسیل (با قیمت مدل تست ۴۱۷۰۰ دلار) برای پیشرانه از یک موتور V6 انژکتور مستقیم ۳/۵ لیتری استفاده می‌کند که قدرت آن را به ۳۰۶ اسب‌بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و گشتاورش را به ۳۷۵/۵۶ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه می‌رساند. گیربکس این خودرو به صورت ۶ دنده اتوماتیک است که بر روی چرخ فرمان، ابزارهایی برای تغییر حالت در نظر گرفته شده است. باید گفت، کسی که چنین خودرویی می‌خرد، انتظار رانندگی اسپرت با آن دارد و نمی‌تواند با آرامش حاکم بر تغییر سرعت سیستم دنده اتوماتیک، کنار بیاید؛ و بنابراین از «پدال شیفتر» بر روی چرخ فرمان استفاده می‌کند که اتفاقاً عملکردی بی‌نقص را نشان می‌دهند. شتاب حرکت IS350 نیز در رسیدن از سرعت صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، ۵/۶ ثانیه است که به سرعت می‌تواند در حضور مأمور راهنمایی و رانندگی برای شما دردسر ایجاد کند! همچنین مصرف سوخت خودرو در ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۱۲.۴ لیتر و ۹ لیتر در بزرگراه است. لکسوس IS350 مدل ۲۰۱۴، خودرویی است که می‌تواند مرزها را برای این خودروساز جابجا کند و باعث بوجود آمدن جایگاهی برای لکسوس، در رقابت با سدان‌های اسپورت آلمانی شود.

مشخصات

  • موتور جلو دو دیفرانسیل ۴ در ۵ نفره
  • پیشرانه: V6 حجم موتور ۳.۵ لیتر
  • قدرت: ۳۰۶ اسب بخار
  • گشتاور: ۳۷۵ نیوتن متر
  • انتقال نیرو: ۶ سرعته اتوماتیک استاندارد و ۸ سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی سفارشی
  • ابعاد: طول ۴.۶۷ متر، عرض ۱.۸۱ متر، ارتفاع ۱.۴۳ متر، فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۸ متر
  • وزن مجاز: ۱۷۷۰ کیلوگرم

نتایج تست:

  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۵.۶ ثانیه
  • زمان طی ۴۰۰ متر از سکون: ۱۳.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده)

مصرف سوخت (EPA):

  • در بزرگراه: ۹.۰۵ لیتر در صد کیلومتر
  • در شهر: ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر

قیمت: ۴۲۰۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. حمادی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ماشین های دوبسین ولی این گمرک نمیزاره دیگه

  2. رهگذر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ده سال نوری از نظر طراحی زیبایی وقار و کیفیت از مرسدس اس 2014 عقبه زشت ترین داشبورد مثل همه اسیایی ها اخه چی میگین شماها یه زره زیبایی در این ماشین نیست بله نباید با کلاس اس مقایسه شه و فاصلشون نجومی باشه چه از نظر زیبایی و طراحی و تکنولوژی و … چون ارزونتره اما دیگه داشبورد زشت و بی روح که دیگه توجیح نداره زشته نمیدونم مگه نظر کردین الکی تعریف کنین میری طرفش 15 سانتی متر میاد پایین چرا اخه چرا این چه کاریه با خودتون میکنین طرف میگه لنگشو تو کره خاکی ندیدم عزیز دل مگه دور از جون کور تشریف داری بابا همین سایت رو یه نگاه کن حالت از این حرفی که زدی به هم میخوره اخه این چه شری بود نوشتی

    مخالفم 10
    1. pooya

      ۲۵ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      من حرف رهگذر قبول دارم آخه کجاش خوبه چراغ های جلو که مال همون مدل سال 2006.
      http://www.netcarshow.com/lexus/2006-is350/800×600/wallpaper_1c.htm
      چراغ های عقب هم خیلی عجیب و زشت طراحی شده و در کل خیلی بد طراحی شده رقیب های آلمانی لکسوس خیلی بهتر از این طراحی شدن.

      1. محمد

        ۲ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1677 ديدگاه)

        خیلی بد سلیقه ای پویا…

    2. Arash.n

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      طبیعیه که نباید با اس کلاس سنجیدش.این لکسوس در کلاس بدنه مرسدس سی کلاس هست نه اس کلاس!اس کلاس اوج توانایی های مرسدس هستش و همیشه با لیست بلند بالایی از نوآوری ها به بازار عرضه شده و هیچ کدام از نسل هاش فروشش کم نبوده.قیاست اشتباهه دوست عزیز.بنده که این لکسس رو در دوبی دیدم خیلی زیباست و کیفیت داشبوردش از مرسدس سی کلاس بالاتره.من خودم طرفدار قدیمی مرسدس هستم ولی یک واقعیته که مرسدس نمیتونه محصولی بسازه که از نظر قیمت رقابتی باشه.لذا اگه بخواد یک ماشین هم قیمت لکسس آی اس یا بی ام دبلیو سری ۳ بزنه باید از مواد ارزانتر استفاده کنه که کیفیت خودرو رو پایین میاره.چیزی که الان در مرسدس سی کلاس شاهدش هستیم.داشبورد آی اس خیلی با کیفیت تر از سی کلاسه.میتونید سوار شید تا متوجه بشید

  3. amin

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قیمت توایرانش رو کسی میدونه چقده؟چرا قیمت ایران رو نمیزنن فقط قسمت جهانی زده میشه.ناسلامتی سایت ایرانیه

  4. علي

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی شده ولی به پای سری 3 نمیرسه و نخواهد رسید

    1. روح اله

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سرى ۳ رو قورت میده هم شتابش هم قدرتش هم گشتاورش بیشتره ! نزن این حرفو

  5. حسین

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن اینکه به نظرات تمامی دوستان ارزش غائلم ولی به عرضتان برسانم که این مدل از لکسوس واقعا هم ازنظر قیافه وهم ازنظر کیفیت واقعا قابل تحسین است

  6. جواد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اتومبیل صلیغه ایه عزیزان.من یه جفت چراق عقب لکسوس رو با یه بی ام و 2016فول عوض نمیکنم که کلا تو طرحی چراغ های جلو و جلو پنجرش هیچ تغییری ایجاد نمیکنه.لکسوس رو حتی از بنز بیشتر دوس دارم.اما نمیگم از بنز سره.مقایسه هم باید عادلانه باشه.مثلا بیشتر کسایی که مزدا رو با سوناتا میخوان مقایسه کنن.میرن سراغ مزدا 3 نیو که الان تو بازار ایرانه و سوناتا 2014.که این کار غلطه.رقیب سوناتا 2014 مزدا6 میباشد که از هر لحاظ سره چه آبشن چه قیافه و نهایتا اگه بگین غلطه حرفم کیفیت که قطعی سره.لکسوسم کیفیتش به بنز و ب ام و کمی کمتره.اما خیلی کم.ولی صلیغه شخصیم.از اونها بیشتر دوسش دارم.

  7. Max

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت اسطوره های خودرو شناسی، قیمت پلاک ملیش چند ؟؟

  8. soheil

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سری سه چیه سری سه ن سواریش ب لکسس میرسه از لحاظ نرمی و کیفیت مواد بکار رفته داخل کابین لکسس خیلی بالاتر از سری ۳ هستش
    در عوض سری سه هر روز ی چراغ چکش روشن میشه با بنزین اینجا سازگار نیس ،توربو نیم سوز میکنه
    پرستیژ لکسس یچی دیگس ژاپنی چیزی دست کم از المانی نداره هزینه استهلاک شونم هیلی کمه

  9. Rayan

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز باید بگم من is 350,, مدل 2018 استفاده میکنم و کاملا راضى هستم یه کلام بگم این ماشین عالیه فقط کافیه یک دفعه پشت فرمون این هیولا بشینید و این که نباید با سرى سى و بى ام دبلیو سرى ۳ مقایسه کنید چون از لحاظ حجم موتور و قیمت بالاتره، موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا