لکسوس LX 570 ما در سرخط خبرها نیست. حتی یک رقیب هم نیست. بلکه یک خودروی حمایتکننده برای مقایسهی آخرالزمانی جیپ رانگلر، مرسدس بنز جی کلاس و تویوتا لندکروزر میباشد. لکسوس عکاس و فیلمبردار ما را به همهجا کشانده و هر جا که سه رقیب ذکرشده رفتهاند، لکسوس در آنجا حضور داشته است.
سیستم تعلیق قابل تنظیم، تغییری را در زوایای این لکسوس بزرگ ایجاد میکند اما این تغییر ارتفاع برای جلوگیری از برخورد سپرها با تپههایی که در “Moab” قرار دارد کافی نیست.پس از بارش باران، برف و وجود گلولای، ما میخواهیم که دربارهی قابلیتهای آفرود LX 570 چیزهای بیشتری بدانیم. لکسوس میتواند اما شما نمیخواهید. اگر دنبال آن هستید که تجربهی واقعی از یک آفرود با ۷ نفر از دوستانتان داشته باشید، دلیلی برای صرف هزینهی بیشتر به خاطر لکسوس وجود ندارد زیرا تویوتا لندکروزر به حد کافی توانا و لوکس هست. وقتی صحبت از قیمتهای بالا است، فکر کردن به برخورد سپر و رکاب با تختهسنگ چندان جالب به نظر نمیآید. لکسوس LX 570 2016 آخرین نمونه از خودروهای خوششانسی است که جلوپنجرهی دوکیشکل دارد. در این زمان، ما فکر میکنیم که نمای زیبایی دارد. در RX نمایی افراطی دارد و ما شگفتزدهایم که چرا لکسوس این کار را با یکی از پرفروشترین خودروهای خود انجام داده است اما دربارهی LX فکر میکنیم که جلوپنجرهای به این بزرگی با ذات ۲۸۲۵ کیلوگرمی این غول عظیمالجثه همخوانی دارد. از موقعیت صندلی راننده،LX کمی شبیه مرسدس بنز جی کلاس است. شما در ارتفاع بالاتری قرار دارید و از بالا به هر چیزی نگاه میکنید. گلگیرهای مربعی و کاپوت برآمده حس قدرت را تداعی میکنند. زمانی که سوار این شاسیبلند شوید واقعاً به عظمت آن پی میبرید. ما LX را به پیست برده و قابلیتهای آن را به بوتهی آزمایش گذاشتیم و فهمیدیم که پیشرانهی ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر این خودرو با ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتن متر گشتاور چیزی بیش از صدای یک پیشرانهی ۸ سیلندر در چنته دارد. به مدد این پیشرانه شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر در ساعت در مدت ۷.۳ ثانیه ثبتشده و مسافت یکچهارم مایل در مدت ۱۵.۶ ثانیه و با سرعت ۱۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت طی میشود. حدود ۳۶ متر هم فاصلهای است که این شاسیبلند عظیمالجثه از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به حالت سکون میرسد و رکوردی عجیب برای خودرویی با این ابعاد محسوب میشود. تست فیگور ۸ لکسوس در ۲۸.۲ ثانیه و با شتاب جانبی متوسط ۰.۶۱ انجام میشود که آن را در میانهی سگمنت آفرودرهای فوق لوکس مینشاند. این رکورد از جی واگن بهتر است اما بهپای لندروور رنجروور نمیرسد. البته باید گفت که خوشنامی و قابلیت اعتماد تویوتا پشت سر این خودرو قرار دارد، چیزی که دو خودروی ذکرشده به خاطر آن شناختهنشدهاند.
با فراهم شدن زمان آفرود، لکسوس LX 570 کاملاً آماده است. ناحیهی مناسب را انتخاب کنید، سیستم تعلیق را بهمنظور زاویهی ورود و خروج مناسب تنظیم کنید و دوربینهای لکسوس را برای مراقبت از خودرو بکار گیرید. برای بقیهی ۹۹.۹ درصد مواقعی که آفرود نمیروید این تنظیمات لازم نیست. ما تلاش کردیم تا حالت رانندگی مناسب را پیدا کنیم و فهمیدیم که حالت نرمال برای شاسی و حالت قدرت برای پیشرانه از همه جذابتر است. با قرار دادن شاسی بر روی حالت راحت، این اجازه را به خودرو میدهید که تکانهای زیاد بدنه و سر برای سرنشینان به وجود آید. همچنین حالت اسپورت وجود دارد اما جدای از معکوسهای لذتبخش پیشرانه این حالت رانندگی این شاسیبلند سه تنی را به یک RC F تبدیل نمیکند.
تجربهی رانندگی همانگونه که از لکسوس انتظار دارید نرم و لطیف است. همهچیز بهسادگی کار میکند. کروز کنترل تطبیقی این شاسیبلند را قادر میسازد تا بهطور کامل بایستد و با فشردن اندک پدال گاز یا اشارهای اندک بر کروز کنترل دوباره به راه بیفتد. ما همچنین از هدآپ دیسپلی تمامرنگی این خودرو لذت بردیم. صفحهنمایش شفاف در نور آفتاب بهآسانی دیده میشود و در مواقع لزوم اعمال حیاتی خودرو و سرعت آن را نشان میدهد. زمانی که محدودیت سرعت تغییر کند، صفحهنمایش بهطور مختصری بزرگشده و باعث جلبتوجهتان میشود. این صفحهنمایش هوشمند بوده و به صورتی که از لکسوس انتظار داریم عمل میکند.
خودروی حاضر در تست از آپشن های زیاد برخوردار است. ما بستهی لاکچری را انتخاب به همراه هر ۷ آپشن انفرادی انتخاب کردهایم. این پکیج لوکس دربردارندهی صندلیهای چرمی با راحتی زیاد میباشد. همچنین گرمکن و تهویه برای صندلیهای جلو و صندلیهای کناری ردیف دوم در دسترس است. این خودرو همچنین از سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۹ بلندگو، سیستم اطلاعات سرگرمی با دو صفحهنمایش برای صندلیهای عقب، فرمان چرم و چوب گرم شونده، شارژ وایرلس سازگار با استاندارد Qi، هدآپ دیسپلی رنگی، کول باکس در کنسول مرکزی و رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی بهره میبرد.
چقدر از این تجهیزات منحصراً در اختیار لکسوس هستند؟ درواقع بخش اعظم این آپشن ها مختص لکسوس هستند. آپشن هایی که در تویوتا لندکروزر قابل سفارش نیستند عبارتاند از هدآپ دیسپلی رنگی، رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی (رینگهای ۱۸ اینچی تنها آپشن تویوتا هستند)، فرمان چرم و چوب گرم شونده و تهویه برای صندلیهای کناری ردیف دوم. جدای از لیست آپشن ها، ما معتقدیم که کنسول مرکزی لکسوس بیشتر از تویوتا به قیمتهای بالای هشتاد هزار دلار میخورد. کنسول جذاب با عناصر افقی به همراه چوب و آلومینیوم، بهعلاوهی ساعت آنالوگ در مرکز همراه شده است. با خاموش شدن خودرو، هر دکمهی روشنشده ناپدید میشود و کنسولی مشکی و کروم را به نمایش میگذارد. صفحهنمایش خودرو همانند سیستم CUE کادیلاک جذاب است اما سیستم لمسی خازنی آن قدیمی محسوب میشود. اما همانند سیستم CUE، لکسوس هم خصلتهای خودش را دارد: ریموت لمسی، سیستمی قدیمی با جوی استیک کوچکی دارد که از طریق منوها برای کنترل سیستم ناوبری بکار میرود. آیا این سیستم حسی است؟ واقعاً نه. آیا از آن استفاده خواهید کرد؟ قطعاً؛ اما ما سیستم اطلاعات سرگرمی MMI آئودی را ترجیح میدهیم.
تویوتا لندکروزر ۲۰۱۶ قیمتی ۸۴۸۲۰ دلاری دارد که ۱۲۷۵۰ دلار کمتر از لکسوس است. آیا لکسوس ارزشش را دارد؟ اگر منطقی بنگرید، شاید نه؛ اما برای منطقهای محدود، همیشه GX در دسترس است. برای برخیها، مصالحهای وجود ندارد. اگر بخواهید که درنهایت اشرافیت به هرجایی بروید، تویوتا لندکروزر چندان نظر شما را جلب نخواهد کرد، پس لکسوس LX 570 بیشک در این سگمنت بیهمتا خواهد بود.
مشخصات لکسوس LX 570 2016
قیمت پایه: ۸۹۸۲۰ دلار
قیمت نسخه تست: ۹۷۵۷۰ دلار
مشخصات خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،۸ سرنشینه،۴ درب شاسیبلند
پیشرانه: ۵.۷ لیتری،۳۸۳ اسب بخار قدرت،۵۴۶ نیوتن متر گشتاور،۳۲ سوپاپ،۸ سیلندر
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع: ۵.۰۶/۱.۹۸/۱.۸۶ متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۷.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر: ۱۵.۶ ثانیه و با سرعت ۱۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی: ۰.۷۶ جی (متوسط)
مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): ۱۸.۰۹/۱۳.۰۶/۱۵.۶۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: motortrend
محمدرضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵در یک کلام ، عالیه عالی . عید نوروزکلاردشت رفته بودیم گذر موقت وارداتی از عراق دیدم . خیلی خیلی با ابهته و اینقد طراحیش جذاب هست که براحتی همه ی چشمها رو به سمت خودش جذب میکنه . ممنون از تهیه این مطلب
سامان اذری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی عالی بود ولی ازهمه چیز صحبت شد به جز تجربه رانندگی
فقط یه جمله که خیلی نرمه همین
اونو حتی یه بچه هم میدونه که لکسوس سواری نرمی داره
edris
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵این مانیتوره یا صفحه لپتاپ؟!!!
walid
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی غوله همین مدل جدیدش تو شهر ما اومده (منطقه آزاد چابهار) عجب چیزیه لامصب ولی مصرف سوختش خیلی بالاست
tv
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی خوشگله … walid عزیز مگه سواریه 4 سیلندرهکه توقع مصرف کم داری ؟ نزدیک به 3 تنه با 8 تا سیلندر مصرفش خیلیم خوبه
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵تقریبا نمیشه ایرادی گرفت از بس لامصب عالیه!
مصرفش هم متناسب با وزنشه
Pooya_SK
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵من تو منطقه آزاد تجربه رانندگیش رو داشتم ( البته فقط ۵۰ متر ) و تنها ایرادی که داره اینه که دوست داری از روی پراید رد شی و با آسفالت یکیش کنی.
حبیب
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵از نزدیک اینو باید ببینی واقعا قشنگه
Soroosh
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵مگه از این بهترو قشنگتر هم داریم؟؟؟!!!
اگه داریم معرفی کنید لطفا
رضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵بله داریم
کادیلاک اسکالید از هر لحاظ از این بهتره
امين٧٧
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اونایی که منفی دادن ( با نهایت احترام ) معلومه که هیچی از ماشین سرشون نمیشه … لکسوس تنها برتری که داره قابلیت آفرود سنگینه وگرنه تو بقیه ی قابلیت ها به طرز مفتضحانه ای شکست میخوره ! در ضمن اگه به قیافس اسکلید یه چیز دیگس برادر من ، منی که تو منطقه آزاد زندگی می کنم و دو تا رو از نزدیک دیدم دارم اینو میگم !
رضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز امین جان
من از این منفی هایی که دوستان دادن نه تنها ناراحت نشدم بلکه کلی هم خندیدم!!
ندیدن گناهی هم ندارن! ولی با تمام وجود آرزو دارم هر کسی که عشق ماشین هست حتی شده یه بار با این اعجوبه( اسکالید) رانندگی کنه.
Soroosh
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ظاهرا شما از ماشین چیزی سرت نمیشه دوست عزیز
شما بفرمایید بقیه قابلیت ها چی هست که به طرز مفتضحانه شکست میخوره؟؟
کادیلاک بسیار ماشین خوبی هست ولی این رغیب اصلا کارش شاخ غول شکستنه
کادیلاک نه تو کیفیت نه تو بازار فروش جهانی نه تو اعتبار و ارزش برند نه تو استهلاک نه تو افرود نه تو ایمنی نه ترمز نه اپشن نه ارزش در برابر رقم پرداختی نمیتونه رقیب این باشه
در ضمن بعضی از این دوستانی که منطقه ازادن چرا فکر میکنن بقیه چیزی ندیدن؟؟؟
خدارو شکر منطقه تون ازاد شد چهار تا ماشین دیدید، زودم کارشناس میشید
SARDAR
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵مرسدس بنز GL450 و کادیلاک اسکالید100% بهترن
Sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵اعتبار و آبروی خودروسازی جهان سوم، خداشکر ژاپنی ها هستن آبروی خودروسازیه آسیا رو نگه دارن
کیان
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز شما میدونی چی گفتی ؟ من منظوری که از صحبتت فهمیدم اینه که ژاپن جهان سوم هستش
شما یکم در مورد ژاپن تحقیق کن
در بسیاری از موارد شاخص هاش از برترین های دنیاس
اخلاق و تعهد کاری ، عدم وجود چیزی به اسم تورم ، اقتصاد فوق قوق االعاده
برترین صادر کننده ها ، بهترین خدمات آموزشی رایگان با بالاترین کیفیت ، جزو بیشترین بودجه ها اختصاص دخنده برای تحقیق و توسعه ، اصلا شما هرچی فک کنی ژاپن توش بهترینه
Sina
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵منظورم اینکه با اینکه ژاپن در قاره جهان سوم (آسیا) حضور داره ولی خودروهایی میسازه که با خودروهای اروپایی (جهان دومی) و آمریکا (جهان اولی) میتونن رقابت کنن و در بعضی موارد سر ترن، بقیه خودروسازان آسیایی که شوتن
خسته شده
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵از کی تا حالا اروپا شد جهان دوم اصلا معنی جهان سومو و شما میدونی چیه حساب کن آمریکا باشه جهان اول سوئیس باشه جهان دوم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این علامت سوال یعنی اینکه شما بدجوری در اشتباهی اروپا کاملا جهانه اوله و شک هم نکن مردمش خیلی بیشتر از آمریکایی ها میفهمن و مسائلو درک میکنن و در تمامی مسائل دخالت دارن داداشه من شما فکر مکینی آمریکا و کیا کردن آمریکا نکنه فکر میکنی سرخ پوستاش اینطوریش کردن معنی جهان اول به ساختمونای بلند و دانشگاه و ماشین های لوکس نیست اگر اینطور بود الان قطر برترین کشور دنیا بود حتی علم و تکنولوژی هم نمیتونه یه کشور و جهان اولی بکنه
به کشوری میگن جهان اولی که مردمانش از هر لحاظ(این از هر لحاظ شامله خیلی موارد میشه) در بالاترین سطح باشن و این مردمان از یه کودک شروع میشه تا پیرشون شما هیچوقت فکر نکن یه اروپایی جهان دومیه کافیه صد نفر از آمریکا و صد تا اروپایی از تمامی کشورهاشون گلچین کنید و هر تستی که خواستید روشون انجام بدید اونوقت مفهوم جهان اولی واضح میاد در دستتون
پدرام
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵داداش جهان سوم ک ی منطقه نیست ک میگی ابرو جهان سوم ژاپن پسا مدرن ن جهان سوم ایران ی کشور جهان سومی یا در حال توسعه س ربطی ب قاره ش نداره
بنتلی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی خفنه!وقتی تو عکس اینجوریه دیگه از نزدیک چیه!با این وزن واقعا خط ترمزش فوووق العاادسس،البته مصرف سوختش یکم زیاده،توی تیزرش دود سیاه از اگزوزش درمیومد،اصصصلا قصد زیرسوال بردنشو ندارم،فقط میخوام بدونم این موضوع طبیعیه توی این رده از خودروها؟
بهنام طیبی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵هم زیباست هم قیمتش خوبه
احمد باقری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشین، خیلی باحاله، یک غول به تمام معناست.
parham
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵چقدر یه ماشین می تونه خوب باشه آخه.
واقعا فقط میشه تحسینش کرد.
احسان
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا ترمزش عالیه بهتر بگم عجیب از خیلی کوپه های اسپرت هم بهتر ترمزش
sina
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵حالم از قیافش بهم خورد شاید تنها دلیلی که ازش خوشم نیومده همینه از سال 2014 به بعد ژاپن خیلی خیلی قیافه ماشیناشو داغون کرده این مثل اینکه اینده رو با اینده تو فیلما که با ماشین زمان میرن قاطی کرده خدایی موندم فاز طراحای جدید تویوتا چیه حالا هی دارن سال بسالم بدترش میکنن
American and japan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵فاز شما چیه؟
alireza
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵درسته لکسوس خیلی طراحی ماشیناش افتضاحه اما نباید کم خرج بودن اپشن های زیاد داشتن و لوکس و بزرگ بودن خودرو رو فراموش کنیم ولی اگه مثل لکسوس پرستا رفتار نکنیم و واقع بین باشیم میفهمیم بعد چند ماه دیدن خودرو دیگه ازش دلزده میشی دیگه تو نگاه اول شیفته ماشین نمیشی
امیر.عارف
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ما دوستداران ماشین تو ایران داریم دق میکنیم از دست این …….
تمدن عرب
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵رقبای لکسوس مدل Lx 570 شامل:
1:Mercedes-Benz GL-class
Land Rover Range Rover Sport: 2
Lincoln Navigator:3
Cadillac Escalade: 4
Infiniti QX80:5
Lexus LX 570:6
انتخاب از بین این همه برندها کار خیلی سختیه
Erfan
۲۷ خرداد ۱۳۹۵بنز GLدیگه تولید نمیشه به جاش مدل GLS و GLS 63AMG به ترتیب با قدرت 449 و 577 اسب بخار تولید میشه
Sardar
۵ تیر ۱۳۹۵به نظرم این ماشین مانند لکسوس LFA برای این دنیا طراحی نشدن من واقعا متاسف میشم وقتی میبینم صنعت خودروسازی ما این طوری هستش این ماشین بزرگ برای افراد بزرگ طراحی و ساخته شده است
Sardar
۵ تیر ۱۳۹۵۷.۵ ثانیه هم برای این ماشین خوب هم است این عدد برای خیلی از ماشین های اسپورت مثل تویوتا آریون۲۰۱۳ یا تویوتا لندکروزر ستایش شده هستی و تنها مشکلی تو این لکسو س نسبت به مدل قبل باید برطرف میشود ظاهر سنتیاون بود که اونم برطرف شد و مصرف سوختش برای این غول سه تنی خیلی خوبه برای خوب بودنش باید گفت که میتسوبیشی پاجرو های ۲۰۱۰ یه در تهران وجود داره این مصرف سوخت رو داره تازه اونم با موتور ۳۶۰۰ V6 اگر این قانون منع ورود موتورهای بابای ۲۵۰۰ سی سی ورداشته بشه (البته حتما بالای ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ فروش میره ) من که میخرمش
Alireza
۵ شهریور ۱۳۹۵دوستان عزیز تا وقتی چیزیو ازنزدیک ندیدین هیچوقت قضاوت نکنین
پدرام
۲۹ اسفند ۱۳۹۵واقعا لقب حضرت شایستشه.شاید نشه بهترین suv دنیا دونست این غول آسیایی رو ولی به هرجاش نگاه میکنی قابل ستایشه
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من با این ماشین رانندگی کردم واقعا فوق العادست از هر نظر و فرمون خیلی نرمی هم داره
هرکس پولشو داره ارزشش رو داره که بخره
Mehdi
۲۸ خرداد ۱۳۹۶درقیاس ۱۰ خودرو شاسی بلند 2016 دنیا به ترتیب از اخر به اول
۱۰ : audi q7
۹: laguar f-pace
8: volvo xc9p
7: lexus lx
6:bmw x6 new
5 : new cayenne turbo s
4 :benz new GLS
3 : mercedese G class
2 : range rover spot svr
1: bentley bentayga
یه چیزه جالب تو کلیپش بود . اونم این بود که لکسوس برخلاف بقیه بدون هیچ توضیحی وفقط با نمایش ۱۵ ثانیه از صحنه حرکتش در یک مسیرکوهستانی معرفی شد . که کاملا قدرت وحشتناکه این ماشینو به رخ میکشید . واقعا تحسین بر انگیز بود