جدای از اسپورت و جذاب بودن و داشتن قدرت ۴۷۱ اسب بخاری، لکسس LC جدید اولین خودروی اسپورت واقعی این شرکت از زمان تولید LFA بوده است؛ و طبق گفتههای یکی از نویسندههای Motor1، این خودرویی است که فرسنگها از خستهکننده بودن فاصله دارد.
اما باید دربارهی این خودرو جزئیات بیشتر و بیشتری را بدانیم. و طبق گفتههای لکسس، LC 500 در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت ۱۴.۷/۹.۰۴/۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. نسخهی هیبریدی این خودرو یعنی LC 500h نیز به در هر صد کیلومتر به ترتیب ۹.۰۴/۶.۷/۷.۸ سوخت میسوزاند. با این تفاسیر خودروی اسپورت و هیبریدی لکسس کممصرفتر از تویوتا کمری ۲۰۱۶ (مصرف ۹.۴/۶.۹/۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر) میباشد.
LC استاندارد از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی متصل به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده میکند. این خودرو تنها در ۴.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۷۰ کیلومتر در ساعت است؛ اما مدل هیبریدی LC 500h قدرت ۳۵۴ اسبی خود را از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و سیستم هیبریدی به دست میآورد. این خودرو به گیربکس CVT مجهز بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۴.۸ ثانیه اعلام شده است. همچنین LC 500h توانایی دست یافتن به حداکثر سرعت ۲۴۹ کیلومتر در ساعت را دارد.
هر دو خودرو از معماری دیفرانسیل عقب جدید GA-L لکسس سود بردهاند. وزن مدل استاندارد تنها ۱۹۴۱ کیلوگرم بوده و ۵۲ درصد وزن آن در جلو و ۴۸ درصد وزن نیز در عقب توزیع شده است.
لکسس LC و LC هیبریدی از اواخر بهار در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. بهای آغازین مدل استاندارد ۹۲۹۷۵ دلار بوده اما مدل هیبریدی بهای آغازین ۹۷۴۸۵ دلاری دارد. سفارش پکیجهای سفارشی چون اسپورت پک و اسپورت پک پلاس بهای خودرو را از مرز ۱۰۰ هزار دلار رد می کند. زمانی که مدل قدرتمندتر LC F از راه برسد بهای آغازین بالای ۱۰۰ هزار دلاری خواهد داشت و البته قدرت پیشرانهی آن حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود.
peyman
۳۰ بهمن ۱۳۹۵واقعا LC رو فوق العاده کرده اند هم از لحاظ طراحی داخلی وهم خارجی .در مورد فنی هم حرف ندارم چون لکسس هست??امیدوارم تو کلاس خودش موفق باشه
اقای 918
۳۰ بهمن ۱۳۹۵چه میشه گفت بی نظیره ……………..
محشر ه محشر ……………….
بی نقص
محمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۵یوقت زشت نباشه از پژو من کمتر مصرف کنه،مال من صد اسبه ،صدی ۱۲ میسوزونه??
Ace
۳۰ بهمن ۱۳۹۵به نظر من BMW M6 مقرون به صرفه تره.
سامان اذری
۳۰ بهمن ۱۳۹۵این خاص تره
هزینه نگهداریشم خیلی کمتره
Mehran
۳۰ بهمن ۱۳۹۵چه عجب تویوتا یه تکونی به خودش داد
ارش
۳۰ بهمن ۱۳۹۵فرم بدنه و شاسی لکسوس چقدر شبیه آستون مارتین ونتیج هستش فکر کنم پلت فرم دو خودرو یکی باشه.شباهتشون خیلی زیاده و نمای عقب هم به نظرم زیادی اغراق صورت گرفته که تفاوتهایی با شاسی اصلی داشته باشه.
حسین وی
۱ اسفند ۱۳۹۵فوق العادس
ارمان
۱ اسفند ۱۳۹۵این تو بازار خیلیهارو زخمی میکنه
ناصر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶به.نظر من خیلی شبیه به جنسیس کوپه ۲۰۱۱ هستش یه سپر عقب جلو عوض کن کاملا شبیه هم هستن در ظاهر