لکسوس

معرفی لکسس IS500 F Sport با نیروگاه V8 تنفس طبیعی 470 اسبی

وقتی لکسس IS برای مدل ۲۰۲۱ مورد به‌روزرسانی قرار گرفت، برخی افراد از این برند ژاپنی به خاطر عدم ایجاد تغییری در پیشرانه‌ها و ارائهٔ موتور قوی‌تر انتقاد کردند. خب حالا لکسس به این انتقادات گوش داده و مدل جدید IS500 F Sport Performance پرفورمنس را با موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی معرفی کرده است. نیازی به گفتن نیست که این روزها چنین خودروهایی رو به انقراض هستند و به همین دلیل، در عصر پیشرانه‌های کوچک، توربوشارژها و الکتریکی‌سازی، این اقدام لکسس شایستهٔ ستایش است.

این پیشرانهٔ ۵ لیتری همان موتوری است که در سینهٔ کوپهٔ RC F قرار دارد و در اینجا هم همان ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. این نیرو تقریباً هم‌سطح نسخهٔ پایهٔ ب‌ام‌و M3 جدید با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک موتور شش سیلندر خطی توئین توربو تولید می‌شود. برای جای دادن این پیشرانهٔ بزرگ در سینهٔ IS، کاپوت خودرو حدود ۵۰ میلی‌متر بلندتر شده است اما IS500 با وجود برخورداری از ۱۶۰ اسب بخار قدرت بیشتر، با ۱۷۶۵ کیلوگرم وزن تنها ۶۵ کیلوگرم از مدل شش سیلندر IS350 سنگین‌تر است.

مثل نسخه‌های ضعیف‌تر محرک عقب IS، در این نسخه هم نیروی موتور توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با این ترکیب، IS500 F اسپرت ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۴ ثانیه از M3 پایه و ۰.۲ ثانیه از RC F کُندتر است. بااین‌حال، در توسعهٔ این خودرو هدف فقط رقابت در اعداد روی کاغذ نبوده بلکه مهندس ارشد لکسس «نائوکی کوبایاشی» به دنبال ارائهٔ تعادل، پالایش و اطمینانی بیشتر از هر زمان دیگر بوده است.

برای دستیابی به این مهم، قدرت پیشرانه در IS500 از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود به رفتار درست خودرو در پیچ‌ها کمک می‌کند. لکسس همچنین برای کمک‌فنرهای عقب این خودرو از یاماها کمک گرفته و وعدهٔ افزایش چابکی، راحتی در سرعت‌های پایین و ثبات در سرعت‌های بالا را داده است. علاوه بر این، IS500 به‌صورت استاندارد به پکیج هندلینگ پویای F Sport هم مجهز شده است. وجود این پکیج به معنای برخورداری خودرو از سیستم تعلیق تطبیقی متغیر و فرمانی با دقت است.

در همین حال، پاسخ ترمزها نیز یک از اولویت‌های لکسس بوده است. بدین منظور، برای جلو دیسک‌های ترمز آلومینیومی دوتکهٔ ۱۴ اینچی و برای عقب دیسک‌های ۱۲.۷ اینچی در نظر گرفته شده است. برای اطمینان از عملکرد بهتر این ترمزها با وجود وزن و قدرت بیشتر خودرو، لکسس با بهینه‌سازی آئرودینامیکی، خنک‌سازی آن‌ها را نسبت به IS350 بهبود بخشیده است. این ترمزها پشت رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی ۱۰ پره قرار گرفته‌اند که به گفتهٔ لکسس، در جلو ۴۵۰ گرم و در عقب ۹۰۰ گرم سبک‌تر از رینگ‌های IS350 F Sport هستند.

علاوه بر این رینگ‌های جدید، IS500 F Sport پرفورمنس در ظاهر از طریق بازطراحی دیفیوزر عقب با چهار سر اگزوز، اسپویلر لبهٔ درب صندوق، قاب کرومی تیرهٔ پنجره‌ها و سپرهای جلو و عقب بلندتر، از نسخه‌های دیگر متمایز شده است. در داخل خودرو نیز نشان F اسپرت پرفورمنس روی غربیلک فرمان چرمی گرم‌کن‌دار و پارکابی‌ها کار شده است. با روشن کردن خودرو هم یک انیمیشن خاص IS500 روی صفحه آمپر به نمایش درمی‌آید.

برای این سدان قدرتمند همچنین چندین حالت رانندگی مختلف مثل اسپرت و اسپرت پلاس هم در نظر گرفته شده که پیشرانه و گیربکس را در افراطی‌ترین حالت و فرمان و تعلیق را برای ارائهٔ اسپرت‌ترین تجربهٔ رانندگی ممکن تنظیم می‌کنند. البته راننده می‌تواند حالت‌های رانندگی خاص خود را هم ایجاد کند. سیستم لکسس می‌تواند مواردی مثل پیشرانه را در حالت‌های معمولی، سازگاربامحیط‌زیست و قدرت، شاسی را در حالت‌های معمولی و اسپرت و سیستم تهویه را در حالت‌های معمولی و سازگاربامحیط‌زیست تنظیم کند.

لکسس همچنین سیستم‌های ایمنی IS500 را هم ارتقاء داده است. سیستم ایمنی این شرکت با استفاده از رادار و دوربین‌ها، در مورد عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران و همین‌طور پیش از برخورد هشدار می‌دهد و در صورت نیاز به‌صورت خودکار ترمز اضطراری را فعال می‌کند. در این خودرو، دوربین‌ها و رادار بُرد بیشتری به سیستم داده و کارایی آن‌را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، کروز کنترل راداری پویای خودرو در ترافیک خودروی جلویی را دنبال کرده و قابلیت توقف و حرکت دوباره دارد درحالی‌که دستیار فرمان هم خودرو را در خط نگه می‌دارد.

IS500 که به‌طور انحصاری برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده است، اولین مدل از سری F اسپرت پرفورمنس لکسس محسوب می‌شود. قیمت، آپشن‌ها و رنگ‌های انتخابی این سدان اسپرت ژاپنی هنوز اعلام نشده است اما لکسس این اطلاعات را در زمانی نزدیک به عرضهٔ خودرو به بازار که پاییز آینده خواهد بود اعلام می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    جذابیت در عین اصالت طراحی و ماندگاری همراه با قابلیت اطمینان بالا
    خواستنی بود، خواستنی تر شد

    موافقم 73
    مخالفم 11
    1. Hadi

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      چقدر من منتظر این ماشین بودم بالاخره دیشب معرفی شد…
      واقعاً زبون ادم بند میاد از این همه زیبایی ?
      طراحی که دیگه حرف نداره نیاز به تعریف نیست…
      این خیلی خوبه که لکسس هنوز موتور v8 تنفس طبیعی خودش رو حفظ کرده و بهش اهمیت میده دم لکسس گرم که هیچ وقت طرافدارشو ما امید نمیکنه…
      خیلی عالیه این ماشین اسمش هم ابهت خاصی داره IS500 ??
      خیلی قلدره این ماشین و چون دف عقب هس با موتور v8 ترکیب بشدت معرکه ای میشه..
      بی نظیره تو این کلاس از هر لحاظ ?…

      موافقم 48
      مخالفم 7
      1. Hadi

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        IS500:لایک ?
        M3: دیسلایک ?

        موافقم 107
        مخالفم 31
        1. R@m!n

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          واقعا لکسوس از لحاظ ظاهری سر و گردن بالاتره. پرفورمنسم رو کاغذ چیزی کم نداره

          موافقم 47
          مخالفم 6
      2. امیرحسین

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (448 ديدگاه)

        چراغای عقبش عالیه

        موافقم 32
        مخالفم 3
      3. مسعود بهروان

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (53 ديدگاه)

        کی تو این زمونه پخش سی دی خور میزاره رو ماشین آخه ؟!!
        بنظرم شاخه های آمریکایی شرکت های نیسان و تویوتا که اینفینیتی یا لکسس باشه باید و باید یه تحول اساسی تو طراحی داخلی محصولاتشون بدن

        موافقم 16
        مخالفم 21
      4. امیرحسین

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (448 ديدگاه)

        یعنی خدا کنه این رویه رو تویوتا ولکسوس تو تمام ماشین هاشون بکار بگیرند
        یعنی تویوتا بیاد یه موتور ۳.۵ لیترو توربو کنه بشه تهش ۴۵۰ اسب بخار خب اگه اون موتور ۵.۷ لیتری شو ارتقاع بده بدون توربو تا ۵۰۰ اسب و اگه بخواد تا ۶۰۰ و حتی ۸۰۰ اسب هم میتونه از از این توربو که بهتره

        موافقم 16
    2. MR.JD

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (329 ديدگاه)

      اصالت ؟
      اصالت کجای کار بود ؟ یک نگاهی به دوج چلنجر و پورشه 911 و جی کلاس و … بینداز تا معنی اصالت را درک کنی
      ولی از حق نگذریم عاشقش شدم و مخصوصا این رنگ قرمز هم دیوانه کنندست
      از قسمت جلو که حرفی نداره ولی از عقب خیلی شبیه تویوتا است یعنی اگر آرم نبود میگفتم تویوتاست
      اگر به دنبال پرفورمنس نباشم و بخواهم یک سدان کوچک صفر کیلومتر عالی بگیرم انتخابم قطعا اینه

      موافقم 13
      مخالفم 46
      1. Amir Machine

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        R@min
        از لحاظ پرفورمنس چیزی کم نداره؟!! اونم با شتاب 4.5 ثانیه‌ای؟!!
        شما از پرفورمنس کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ با شتاب 3.8 ثانیه انتقاد میکردی بعد حالا این چیزی کم نداره؟!!
        من خودم طرفدار موتور تنفس طبیعی IS500 هستم ولی تو پرفورمنس هرگز به پای ژرمن‌ها نخواهد رسید، مثل کادیلاک، نبود سیستم AWD اینجا هم بشدت حس میشه

        موافقم 23
        مخالفم 12
        1. R@m!n

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          دوست عزیز اون 700 اسب بخار قدرت داره و من انتقادم به CTS5-V بود. و اگر بری کامنتم ببینی گفتم رو کاغذ، این ماشینم گفتم رو کاغذ خوبه. نبود AWD منم موافقم باید می بود.
          در ضمن تو متنم اشاره شده این ماشین رقیب سری 3 هست و ک خوب نبود توربو این و دیفرانسیل عقب بودن این معایبو داره. اما مزایای خیلی زیادیم داره.

          موافقم 13
          مخالفم 5
        2. R@m!n

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          در ضمن انتقاد اصلیمم به موتور CT5-V هست که یه موتور 10 ساله قدیمیه و شورولت می تونست با موتور جدیدش و گیربکس ترمک که رو C8 هست پروفورمنس خیره کننده ای بگیره.

          موافقم 14
          مخالفم 3
        3. Amir Machine

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          منظور من CT4-V بود که دقیقا مثل این لکسس 472 اسب قدرت داره
          بنظر من که این رو کاغذم حریف آلمانی‌ها نمیشه، نمیگم همه چیز شتابه ولی به این اعداد دقت کنید:
          مرسدس C63 با 476 اسب، شتاب 3.9، محرک عقب

          مرسدس C63 S با 510 اسب، شتاب 3.8، محرک عقب

          ب‌ام‌و M3 با 480 اسب، شتاب 4.0، محرک عقب، گیربکس دستی

          ب‌ام‌و M3 کامپتیشن با 510 اسب، شتاب 3.7، محرک عقب

          آلفارومئو جولیا QV با 510 اسب، شتاب 3.8، محرک عقب

          کادیلاک CT4-V با 472 اسب، شتاب 3.8، محرک عقب

          موافقم 13
          مخالفم 5
        4. R@m!n

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          من از CT4-V هیچ انتقادی نکردم. یه موتور شیش سیلندر توئین توربو که پرفورمنس خوبیم داره.
          همه حرفاتم درسته شتاب اعلامی بالاست اما این امکان هست که تو عمل غافلگیرشیم. و این نکته رو هم در نظر بگیر فکر کنم هیچ کدوم از اینا تنفس طبیعی نیست

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. ali a.j.g.

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (722 ديدگاه)

        کامنت نژاد پرستانه ای بود
        بله که لکسس هم اصالت داره چون ماشینی با اصالت میسازه
        اصالت به قیافه نیست

        موافقم 3
        مخالفم 3
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      لکسوس زد تو خال !!!!
      حالا فهمیدین چی شد !
      زمانی که همه رو آوردن به توربو و هیبرید و …. ، این لکسوس بود که فهمید هنوز هم تنفس‌طبیعی‌ها خاطرخواه دارند کُرور کُرور و بازار خالی بود از چنین محصولی !

      به طور مثال میگم ، خود من یکی از افرادی هستم که تنها گزینم تا اطلاع ثانوی تنفس‌‌‌‌طبیعی هست و یکی از دلایلی که لکسوس nx200t را دوست داشتم و دارم ولی نخریدم ، وجود توربو بود تازه با اینکه باکیفیت‌ترین شرکت خودروسازی دنیاست !

      تنفس‌طبیعی باشه ، حجم بالا هم باشه ، تویوتای بی‌عیب و نقص هم باشه ، تمام این‌ها میشه سال‌ها استفاده با لذتی تمام و استهلاکی صفر !
      مرسی لکسوس و افسوس برای ما که در ایران محرومیم از چنین اعجوبه‌‌هایی !

      موافقم 21
      مخالفم 5
    4. زیزیگولو

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      واقعاً زیبا و جذابه????

  2. SF90 STRADALE

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    همونی که همه انتظار داریم
    یک لکسوس V8 تنفس طبیعی ??

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. ??Amin_sto??

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      دقیقا، یکی از نکاتی که ماشین های اسپرت لکسوس از بقیه متمایز میکنه همینه که بر خلاف رقبا مثل m3 ، همچنان داره از موتور v8 تنفس طبیعی استفاده میکنه و اون موتور 5 لیتری v8 تنفس طبیعی بنزین رو مستقیما تبدیل به صدا ، هیجان و قدرت میکنه ??

      موافقم 21
      مخالفم 3
  3. R@m!n

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    طراحی بیرونی چشم نوازه واقعن. طراحی داخل دمده و اصلن لوکس نیست. کاش موتورم 100 بیشتر می کشیدن اما همین که تنفس طبیعیه واقعا قابل ستایشه. مثه اینکه بخش F-sport حرفای مارو شنید و خودی نشون داد.

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. ??Amin_sto??

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    پروژه f sprt لکسوس تازه شروع شده و اولینش هم لکسوس is500 و در آینده مدل های lc f ، ls f هم میان
    امیدوارم gs f هم دوباره برگرده ، در کل ماشین های اسپرت لکسوس هم حرف های زیادی برای گفتن دارن و اون موتور 5 لیتری v8 تنفس طبیعی حرف نداره ❤Lexus ❤

    موافقم 11
    مخالفم 6
  5. Me

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    ۹۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور
    یک تویوتای واقعی!

    موافقم 21
    مخالفم 6
    1. REVO

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      تنها جاپون است که میماند??

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. Me

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        عااااررره
        با ۹۰ اسب به ازای هر لیتر حجم موتور

        مخالفم 13
        1. REVO

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (222 ديدگاه)

          هنوز دیر نشده
          اغوش جاپون بروی همه بازه ??
          ب خود آی!

          موافقم 9
          مخالفم 1
    2. Me

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      میدونی طنز ماجرا اونجاست که ردلاینش رو اعلام کنن
      وقتی ردلاینش اعلام بشه میفهمی که تو دورهای زیر ۵۰۰۰ پرفورمنسش با موتورهای دهه ۸۰ میلادی (مثل زانتیا ۷۰ اسب به ازای هر لیتر) برابره
      و مصرف سوختش!!!

  6. ツSAMURAIツ

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خیلی زیباست
    دم لکسوس گرم که هنوز موتور های V8 رو زنده نگه داشته
    اگزوز های اینم توسط یاماها تنظیم شده و صدای بی نظیری داره

    این اولین ماشین F اسپورت پرفورمنس لکسوس هستش
    یعنی یه مرحله از F اسپورت بالاتر و از F پایین تر

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      امیدوارم که بتونه خِر آلمانیارو بگیره. رقابتو جذاب تر کنه. پسر خیلی خوشگله انصافا خخخخخخخخخخخخخیییییللی خوشگله ??
      خطای بدنه و کاپوت واقعا هنرمنداس. ماشینو کاملا عضلانی کرده.

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. ツSAMURAIツ

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        اما یه مشکلی که داره شتابشه
        IS 350 با 300 اسب شتاب 5.5 ثانیه
        این با 172 اسب قدرت بیشتر فقط یه ثانیه سریع تره
        من توقع شتاب 4 یا زیر 4 داشتم

        موافقم 15
        1. R@m!n

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          آره باید دو دیفرانسیل میزاشتن یا دیفرانسیل متغیر مثه بی ام و. ولی خوب امکانش هست تو عمل شتاب کمتری داشته باشه

          موافقم 11
          مخالفم 1
  7. T.C.B.K

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    V8 نسخه 5 لیتری 472 اسب

    گشتاور 550 نیوتون.

    شتاب 4.5 ثانیه

    موتور تنفس طبیعی.

    به این نکته دقت کنید

    ” کروز کنترل راداری این خودرو در ترافیک خودروی جلویی را دنبال میکنن و قابلیت توقف و حرکت دوباره را داره در حالی که دستیار فرمان خودرو را در خط نگه میدارد.

    این نه خودران سطح 1 هست. نه 2

    به این میگن خودران سطح 1.5 یعنی بین این 2 تاس.

    الان همه میگن به به. عجب تکنولوژی خفنی.

    اما این تکنولوژی برای 6 سال پیشه… ?????????

    راستی دوستانی میگفتن. داخل لکسوس چوبه.

    والا من چوب پیدا نکردم.

    دوستان بعضی مواقع پیاز داغ یه چیزو زیاد میکنن
    ( مثل sf90 که همه میگفتن عجب غولی هست. ولی با765lt زیاد تایم خوبی نزد)

    اینم پیازشو زیاد نکنید.

    ولی بدک نیستا….

    فیس پهلوش بدک نیع…

    الان رگبار دیس لایک ها فوران میکند… ?

    موافقم 6
    مخالفم 29
    1. Amir

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      آره چانگان عالیه و اصلا توش پلاستیک بازیافتی چینیا نیس و موتورش به حدی دوام داره که انجینای تویوتا جلوش لونگ میندازه و از بابت خرابی و اطمینان ماشین هم با خیال راحت تنهایی سر به بیابون میذاری و یه آفرود سنگین میری و اصلا هم موتور نمی ترکه و شاسی هم از جا کنده نمیشه ??
      راستی بهت بگم با اومدن چانگان سازمان ملل و قاچاقچیا و داعشیا کلا تویوتا رو گذاشتن کنار و محو کیفیت بالا و آپشنای کاربردی و با کیفیت چانگان هستن رامین جان ??

      (در نهایت از دوستان عزیز به علت نوشتن کامنت چندش آور عذر خواهی میکنم ?)

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. Amir

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      آره چانگان عالیه و اصلا توش پلاستیک بازیافتی چینیا نیس و موتورش به حدی دوام داره که انجینای تویوتا جلوش لونگ میندازه و از بابت خرابی و اطمینان ماشین هم با خیال راحت تنهایی سر به بیابون میذاری و یه آفرود سنگین میری و اصلا هم موتور نمی ترکه و شاسی هم از جا کنده نمیشه ??
      راستی بهت بگم با اومدن چانگان سازمان ملل و قاچاقچیا و داعشیا کلا تویوتا رو گذاشتن کنار و محو کیفیت بالا و آپشنای کاربردی و با کیفیت چانگان هستن رامین جان ??

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. Amir

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (237 ديدگاه)

        نمیدونم چرا کامنتام دوبار ارسال میشه ??

  8. حمید رضایی

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    باید یدونه هم موتور هیبرید ملایم بندازه روش واسه رقابت با M3 cs اینا

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. ツSAMURAIツ

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    این از IS
    حالا موند LC F و LS F….

    موافقم 12
  10. میثم

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    عشق
    عشق
    عشق

    موافقم 8
    مخالفم 3
  11. امیررضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    عاشق طراحی های لکسوس هستم با اون اگزوز های چهارتایی و موتور موندگارشون. عالیه این ماشین

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. محمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    به به

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. 2646

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    طراحی جلوش عالیه، هر چقدر این سبک طراحی برای لوکس (LS) خوب نیست، برای IS و GS عالیه. استفاده از رنگ مشکی به جای کروم زیباترش کرده و با آینه هاش هماهنگ تر شده. در کل نسبت به Lesux NX F-sport که زه دور جلوپنجره کرومی بود و یه بامپر نقره ای پایین سپر داشت، خیلی بهتر شده.

    نمای بغل ساده و عالی هست. من هواکش های بغل رو دوست ندارم. دوست داشتم حالت فست بک اش کمتر باشه و بیشتر فرم سدان داشته باشه (صندوق عقب بلندتر + زاویه شیشه عقب بیشتر). لچکی شیشه عقب اش رو می تونست ساده تر باشه که با طرح هماهنگ تر باشه. از اون جایی که تو ماشین کروم کار نشده، رینگ های مشکی یا کروم – مشکی خیلی خوشگل تر می کرد ماشین رو.

    تو نمای عقب، بال عقب اش اگرچه خیلی کوچک هست، اما ترجیح میدادم که نباشه. چراغ های به هم پیوسته رو دوست ندارم اما به نظرم سبک اتصال چراغ هاش (نازک + چسبیدن به خط صندوق) رو دوست دارم. طراحی چهارتا اگزوز سری F-sport روی IS از قدیم هم زیبا بود.

    داشبوردش رو دوست دارم، اگرچه می تونست تو خط های مایل دو طرف داشبورد دو تا دستگیره (یا حداقل یک دستگیره برای شاگرد) دربیاره که حس قدرت بیشتری رو القا کنه. فرمون رو دوست دارم، مثل همیشه ساده و کارآ است اما واقعا تویوتا و لکسوس باید یه فکری برای دسته کروز کنترل بکنن بعد از 20 سال! برای کسانی که راست دست هستن، باید فرمون رو با چپ بگیرن، دست راست رو بردارن از روی فرمون و کلیدهای Set یا Res رو بزنن (در هر سفر بارها این اتفاق می افته).

    طراحی آمپرهاش خوبه، اگرچه من دوست دارم کیلومتر شمار رو هم به صورت آنالوگ (دایره ای) ببینم اما این سبک طراحی دور موتور محور ترند بازاره. صندلی هاش هم به نظرم از NX F-sport بزرگ تر و جادارتر هست.
    همکاری مجدد لکسوس با یاماها هم مطمئنا عالیه، امیدوارم غیر از دمپرها و سیستم تعلیق عقب، رو صدای موتور و اگزوز هم همکاری داشته باشن. موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی هم در هر شرایطی نسبت به موتورهای 4 سیلندر توربو – سیستم هیبرید بنز برتری داره اما رقابت اش با موتور توربو 6 سیلندر بی ام و باید جذاب باشه.

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقای عزیز 2646
      مگه خود شما نبودی که میگفتی لکسوس عددی نیست در برابر رقبایش و حالا اینجا تعریف تمجید میکنید !!!
      عجب آدم‌هایی پیدا میشن تو این دوره زمونه !

      دقیقاً برای همینه که میگم فقط اِدِعا پشته ادعا !

      میگفتید سواری لکسوس هیچگاه به آلمانی‌ها نمیرسه هیچ ، بلکه اصلاً به حساب نمیان و من گفتن اصلاً تا حالا سوار لکسوس شدید که با آلمانی‌ها مقایسه‌اش کنید و شما یه کتاب متن نوشتید !

      در صورتی که آلمانی‌ها در هندلینگ و پرفورمنس برتر بی‌رقیب هستند ولی کلام من مربوط به مقایسه‌ی سواری راحت بود که لکسوس‌ها زبانزد سواری نرم و راحت در اکثر کلاس‌ها هستند به جز nx که واقعاً در حد راو۴ هم نیست که خیلی رو مخ هست اما باقی لکسوس‌ها بینظیرند مثل همین is که تا ۲۰۱۶ وارد ایران شد یا ES که ماشین رو دستش نمیاد از بس که اتاق ایزوله عایق و به شدت سواری دلچسبی داره که به ندرت کسی حاضر به فروش es350 تمیزش میشه و در ایران هیچ خودرویی به پاش نمیرسه چه از لحاظ قیمتی که ارزان‌تر از آلمانی‌هاست چه از لحاظ خدماتی استهلاکی که آلمانی‌ها گندشو در ایران در آوردن و فقط باید پول خرجشون کنید تا زمین‌گیر نشوند ولی Esها فقط آب روغن بنزین و استارت بزن برو تو جاده و از قدرت مناسب و کیفیت سواری ناب لذت ببر که البته تنها ضعفش ارتفاع کم خودرو هست که هرجایی نمیشه باهاش رفت و در برخی دست‌اندازها سپر و رکاب میماله و کاریش هم نمیشه کرد !!!

      موافقم 11
      مخالفم 9
  14. مرسدس فن

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

  15. Benz309 1974

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    برای چی یاماها وارد خودرو سازی نمیشه بیاد موفق میشه.

    موافقم 12
    1. R@m!n

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سری که درد نمی کنه دستمال نمی بندن

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      برای اینکه کیفیت را به کمیت ارجع میداند !

      یاماها به جای اینکه مثل سوزوکی بشه که نمیدونه خودروبسازه یا موتور‌سیکلت !!! ، اومده در دنیای محرکه‌ها تمرکز خودش را گذاشته بر روی موتورسیکلت و موتورهای آبی از کِشتی گرفته تا قایق‌های تفریحی و ورزشی و جنگی و… !

      برای همینه که اسم یاماها میاد ، همه یه احترام خاصی برایش قائل هستند و نه مثل سوزوکی که گند زده به خودروسازیش و اومد ماشین‌های تویوتا را گرفته و فقط مارکشو عوض کرده و داده بیرون که زشته چنین کاری برای خودروسازی که روزگاری ویتارا تولید میکرد و روزگاری همین ویتارا در جهان بسیار قابل احترام و دوست‌داشتنی بود اما اینقدر دیر نسل عوض کرد که رقبا جایش را گرفتند و نام سوزوکی در خودروسازی را کم‌لطف و ضعیف جلوه داد !
      سوزوکی اگر جیمنی را فقط ارائه میکرد ، بهتر بود تا اینکه چند مدل ارائه کنه اما بدون هویت و با طراحی ۱۰۰٪ تویوتایی مثل کرولا یا راو۴ که اومدن فقط مارک سوزوکی چسبوندن روش و تازه زشت‌ترش هم کردن (( پدال مقاله‌اش را گذاشته میتوانید ببینید و نظر دهید )) .

      هوندا را ببینید ، هم در خودروسازی بینظیره و هم هم در موتورسیکلت سازی و هم در قوای محرکه‌ی هواپیماها و کشتی و قایق‌ها !

      یاماها کارش درسته که نخواسته مثل سوزوکی باشه و اتفاقاً تو حرفه‌ی خودش از همه‌ی ژاپنی‌ها قویتر و خدفمندتر عمل میکنه و اشتباه در کارش نیست !

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. 2646

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        پسر خوب
        وقتی بهت میگم کامنت هات اشتباه زیاد داره، ناراحت میشی و تو جواب می زنی به صحرای کربلا!
        10 خط نوشتی، بشمار ببین چند تا غلط عمده داره:

        * بر خلاف نظر شما، اتفاقا Yamaha خیلی دوست داشته و داره که خودروساز بشه. چند تا کانسپت هم با اسامی OX99-11 و Cross Hub Concept و Sports Ride Concept و Motiv.e City Car ساخته اما هیچ شرکتی تمایل به همکاری باهاش نداشته. حتی با گوردون موری هم سابقه همکاری در طراحی خودرو داشته اما در نهایت هیچ وقت نتونسته وارد بازار خودرو بشه.

        * داستان ری بج کردن خودروهای تویوتا توسط سوزوکی در بازار اروپا، بر خلاف تصور شما، بحث فروش برای سوزوکی نداره. چون وقتی ما از پشت مانیتور می فهمیم این ماشین همون تویوتاست، خریداری که تویوتا در کشورش وجود دارد هم می فهمه و نمی خره. اصل داستان برمی گرده به سیاست های مالیاتی بازار اروپا بر اساس میزان آلودگی خودروهای یک کمپانی. از اون جایی که تکنولوژی موتورهای سوزوکی قدیمی بود و آلودگی بالایی تولید می کرد، مالیات این خودروساز در اروپا بیش از رقبا بود که باعث افزایش قیمت تمام محصولات (و حتی اخراج کمپانی از بعضی کشورها) میشد، در نتیجه محصولات سوزوکی با قیمت بالاتر در مقابل رقبا دچار ضعف فروش می شدند. سوزوکی طبق قرارداد همکاری با تویوتا، از یک طرف دو مدل کرولا و راو4 تویوتا رو به صورت ری بج (تغییر مارک) به صورت محدود در برخی از بازارها عرضه کرد تا بتونه میانگین تولید co2 محصولاتش رو پایین بیاره و از طرف دیگر تکنولوژی سیکل اتکینسون تویوتا رو تو ماشین هاش استفاده کرد. این هدف ری بج کردن خودروهای تویوتا توسط سوزوکی است نه بحث فروشی که در ذهن شماست.

        * اون بخشی که نوشتی سوزوکی دیر نسل ویتارا را عوض کرد، باز هم غلط است. خودروی مورد نظر شما که اتفاقا در ایران هم وجود داره Grand vitara است که بعد از یه فیس لیفت ساده همچنان در حال تولید هست. خودروی جدیدی که معرفی شده، Vitara هست. این دو تا ماشین یکی نیستن (شبیه jeep grand cherokee و jeep cherokee) که جایگزین هم شوند. از نظر کلاس خودرویی هم vitara یک کلاس کوچک تر از Grand vitara است و حتی در دو کارخانه مختلف ساخته می شوند.

        * اشاره ای داشتی به زمینه های کاری یاماها، منتها باید بدونی یکی از مهم ترین فعالیت های یاماها ساخت آلات موسیقی و ابزارهای استدیوی ضبط موسیقی است. دقیقا به خاطر همین تبحر و تجربه، لکسوس از مهارت یاماها در ساخت اگزوز LFA استفاده کرد.

        * هوندا هم یکی از مهم ترین زمینه های تحقیقاتی و سرمایه گذاری اش، صنایع رباتیک و هوش مصنوعی است. ساخت موتورهای جت رو هم انجام میده اما اگر خواستی بعد از صنایع رباتیک مثال خوبی از هوندا بیاری که توش بی رقیب باشه، تولید جت های شخصی فوق العاده (HA-420 و MH02) است.

        * بخش خودروسازی سوزوکی که با خودروهای vitara، Swift و jimny تو اروپا و آسیا فروش بدی نداره. در مورد بخش موتورسازی سوزوکی هم که نیازی به حرف زدن نیست. این دو تا جمله پایین رو مطمئنی درست به سوزوکی گفتی؟
        + به جای اینکه مثل سوزوکی بشه که نمیدونه خودروبسازه یا موتور‌سیکلت !!!
        + یاماها کارش درسته که نخواسته مثل سوزوکی باشه
        اصلا چیزی در مورد صنایع دیگر سوزوکی می دونی؟ با این وضع اطلاعاتی که در مورد خودرو و موتورسیکلت هاش داشتی، مطمئنا چیزی نمی دونی…

        موافقم 16
        مخالفم 6
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کاربر 2646
          چرا میخواهی بحث و هدف کامنت من را منحرف کنی !
          شما مخاطب را چی فرض میکنی که مطمئناً بازی در می‌آورید !
          چرا ؟
          به این دلیل که الان میگم :
          اینکه کمپانی‌هایی مثل سوزوکی یا میتسوبیشی خودروساز ضعیفی شده‌اند ولی در باقی هلدینگ‌ها قوی هستند…. دلیلی بر اشتباه نوشتن کامنت من داره ؟ !

          کامنتی که جوابش را دادم مضمونش این است که چرا سوزوکی یا مثلاً میتسوبیشی خودروساز قوی‌ای نیستند ولی بانکدار یا کشتی‌ساز قدرتمندی هستند !!! و در باقی بیزینس‌ها عالی یا برتر هستند !!!
          برای همین میگم شما سفسطه میکنید و میخواهید بحث را منحرف کنید !

          یاماها روزی ۱۰تا کانسپت خودرو ارائه کنه ، به نظر شما خودروساز میشه که بریم تو نمایندگی‌هاشون خودرو بخریم به صورت روتین و استفاده کنیم !

          موافقم 9
          مخالفم 13
        2. 2646

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          وقتی نمی فهمی یا نمی خوای بفهمی چقدر کامنت هات غلط داره و مرخرفه؛ کاری از دست کسی برنمیاد!
          پسر خوب، زندگی به درست فهمیدنه، به درست تحلیل کردنه، به درست نظر دادنه …
          نه به زیاد حرف زدن، نه به تند جواب دادن عین تو.
          تقریبا تمام کامنت هات همین قدر اشکال دارن، اگر کسی بهت نمیگه، چون براش مهم نیست. منتها چون دیدم خیلی داری تلاش می کنی از من اشکال بگیری، اول خواستم سطح اطلاعات خودت رو دقیق بدونی، بعد جواب کامنت ریپلای کرده ات رو بدم.
          هر وقت تایید شد، بخون.

          موافقم 15
          مخالفم 6
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          چون کامنت‌های من مهم نیست برای شما اهمیت داره که یکی به نعل میزنی و یکی به میخ ? !

          دوباره که از جانب دیگران نظر دادی !
          میدونستی ۸۰ میلیون ایرانی هستیم با ۸۰ میلیون تئوریسین و سیاستمدار !

          شما که میفهمی ، بگو چرا مخاطب را … فرض میکنی که میخواهی مفهوم کامنت را به طرفی دیگر پرت کنی !

          شما زرنگ نیستی ، فکر میکنی زرنگی !
          ما هنوز تو کف چندتا bmw لکسوسی هستیم که تو پارکینگ شما داره خاک میخوره و ایشالاه ما هم بتوانیم یه عکس با ماشیناتون بندازیم !

          در آخر ، هدفت کاملاً مشخص هست که از کاربران دیگر مایه میگذاری تا همه را به جون هم بیندازی ، اگر نه ، از جانب خودت نظر بده و مثل بچه‌ها پشت دیگران پنهان نشو !
          زشته ، ۳۴ سالته !

          موافقم 6
          مخالفم 7
      2. Benz309 1974

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        سوزوکی سیاستش غلط بود که وضعش اینجوری شد . یاماها قطعا با سیاست گذاری درست به همه جا میرسه الان هوندا سوزوکی سوبارو دیهاتسو داستون و…. همه جای پیشترفت دارن .

        موافقم 3
        مخالفم 4
  16. رامتین

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    من فکر کنم این موتور 10 سالی هست ارائه شده و حتی 1 اسب هم ارتقا پیدا نکرده. در حالیکه کاملا میشه این بهبود را به وجود آورد.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. REZA ///AMG

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بهترین موتور سدان پرچمدارشون یه 6 سیلندر 300 اسبیه بعد واسه سدان کامپکت به 8 سیلندر تنفس طبیعی میزارن
    البته به ما چه هر طور صلاحه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Amir Machine

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      300 اسب کجا بود؟ موتور لکسس LS یه 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 415 اسبه

      1. REZA ///AMG

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        بله حرف شما درسته
        البته اصل مطلب هنوز سرجاشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. ツSAMURAIツ

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      اون موتور لکسوس LS قدرت کمتری نسبت به این 5 لیتری داره اما گشتاورش خیلی بیشتره
      همین باعث میشه 500 LS با وزن و اندازه بیشتر شتاب مشابهی با IS 500 داشته باشه
      اگه به جای این موتور 5 لیتری همون 3.5 لیتری تویین توربو رو روی IS 500 میزاشتن قطعا شتاب زیر 4 داشت

      و اینکه نسخه F sport ال اس با موتور V8 تویین توربو ۶۵۰ اسبی تو راهه…

    3. Mohammadreza

      ۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      اگه داد تو نخر :)

      1. میثم

        ۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        محمدرضا نیستی حاجی
        خیلی وقت بود کامنتی ازت ندیده بودم

        1. Mohammadreza

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (870 ديدگاه)

          مخلصم میثم جان

          هستم، اکثر مطالب سایت و در کنارش بعضی از کامنت هارو هم میخونم ولی دیگه اون شور و شوق کامنت گذاشتن رو ندارم.

      2. REZA ///AMG

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        با وجود S و سری 7 برم ال اس بخرم؟ حتما یه گوشه یادداشت میکنم

  18. Ali

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    عشقس تنفس طبیعی

  19. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    چه خودروی با اصالتی خیلی ماشین قشنگیه
    من که عاشقش شدم

  20. محمد مختاری آذر

    ۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    اینا فکر کردن خیلی باحال هستن یه خودرو با موتور 8 سیلندر 5 لیتر بیرون دادند با 480 اسب بخار ولی کونیگزگ با یه موتور سه سیلندر دو توربو 2 لیتر 600 اسب بخار تولید می کنه!!!!!!!

    1. امیرحسین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (448 ديدگاه)

      داداش حرفت کلا اشتباس
      پس از نظر شما همه شرکتا با حالند!
      اینه نظر شما☝️
      !!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا