UX 300e تلاش نهچندان مهم لکسس برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی بوده اما بازوی لوکس تویوتا هماکنون با جدیت بیشتری برنامههای الکتریکی خود را دنبال میکند. با کانسپت LF-Z الکتریکی شده آشنا شوید، یک خودروی بدون آلایندگی که راه را برای تولید محصولات الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ هموار میکند. هدف لکسس معرفی ۲۰ خودروی هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی تا زمان یاد شده است.
کانسپت LF-Z الکتریکی شده پیشنمایشی از طراحی، پرفورمنس و تکنولوژی خودروهای آتی این خودروساز میباشد. این کانسپت یک شاسیبلند کم ارتفاع با خط سقف فست بک مانند است. شما پیش از این اخبار زیادی درباره جلوپنجره دوکیشکل لکسس شنیدهاید اما ژاپنیها میگویند این خودروی مفهومی دارای بدنهای دوکی با خطوط شخصیتی گیرا و چراغهای LED نازک در جلو و عقب میباشد.
از آنجایی که با محصولی کانسپت روبرو هستیم بنابراین رینگها ابعاد بزرگی داشته و بجای آینهبغلها از دوربینها استفاده شده است. همانگونه که قبلاً در برخی خودروهای الکتریکی سطح بالا دیدهایم کانسپت LF-Z فاقد دستگیرههای درب سنتی بوده و بجای آن از طراحی پاپ آپ استفاده کرده است. این دستگیرهها با لمس یک حسگر پدیدار میشوند و اگر حسگرها نزدیک شدن خودروی دیگری را تشخیص دهند درب را بهصورت کامل باز نخواهند کرد.
دیگر ویژگی این خودرو سقف شیشهای بزرگی است که از تکنولوژی الکتروکرومیک سود برده و بسته به سلیقه مالک در نمایش یا عدم نمایش کابین میتواند تیره یا شفاف باشد. چهار صندلی با طراحی آوانگارد نیز در کابینی مینیمالیستی دیده میشوند. آنچه مشخص است کاهش قابلتوجه کنترلهای سنتی در کابین میباشد.
این کانسپت دارای مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۹۰ کیلووات ساعتی بوده که شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری را ارائه کرده و از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی نیز پشتیبانی میکند. با اینکه LF-Z حدود ۲۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن فقط ۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
پیشرانههای الکتریکی این خودرو قدرت کل ۵۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید میکنند.
ما همچنین میدانیم کانسپت جدید لکسس تکنولوژی فرمان پذیری توسط کابل سود میبرد که خبری از ارتباط مکانیکی بین شفت فرمان نیست و این امر میتواند تأثیر مثبتی روی فرمان پذیری خودرو بگذارد. مجموعه باتری نیز بهصورت طولی در زیر کف جاسازی شده تا مرکز ثقل پایینتری ایجاد شود و هندلینگ خودرو بهبود یابد. البته فعلاً زمان شارژ و سایر مشخصات این باتری اعلام نشده است.
لکسس در تلاش برای توسعه هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی طی سالهای آتی اقدام به تأسیس مرکز فنی و تجاری در ژاپن خواهد کرد.
[دانلود ویدئو]
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۰این خطوط روی بدنه تو نظر اول شاید جالب به نظر نیاد ولی هر چی بیشتر بهش نگاه میکنی بیشتر جذبش میشی و پی به زیباییش میبری ….. توسان جدیدم همین حالتو داره
پراید عشق است
۱۱ فروردین ۱۴۰۰چرا باید فرمونش اینجوری باشه؟
مهدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی گردن کلفت است
Mr.t.e.s.l.a
۱۱ فروردین ۱۴۰۰پدال لطفا اون خبری که گفته تویوتا قراره تکنولوژی برقی ساختن رو از تسلا بگیره رو بزار!
توسعه یه پلت فرم با همکاری هم و همچنین دادن تکنولوژی الکتریکی تسلا به تویوتا…
این دوستان جاپنی فن که هیتر تسلا بودن ببینیم الان میرن کدوم طرفی:)))
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰همون که میگن هنوز شایعه هست؟ پلتفرمش رو با هم توسعه میدن؟ فک کنم خوب نخوندی مطلب رو Mr tesla. اگر همکاری در کار باشه پلتفرمش رو تویوتا میده. یه همکاری و سود دو طرفه برای تسلا و تویوتا.
تویوتا برای ساخت خودروهای الکتریکی با شرکت های زیادی همکاری داره. از همکاری با پاناسونیک برای ساخت باتری حالت جامد، تا همکاری با سوبارو برای ساخت سیستم AWD برای ماشین های الکتریکیش.
ضمنا دوست تسلا فن یادت نره از مهم ترین شرکای تسلا برای توسعه باتری و همچنین از مهم ترین تامین کننده های باتریش، پاناسونیک جاپونه که همین یکی دو سال قبل هم بعداز خبر همکاریشون دوست تسلا فن مشهور این سایت از شدت خوشحالی عروسی راه انداخته بود (انفجار ارزش سهام تسلا بعد انتشار خبر اون همکاری هم یادمونه).
کسی هم از جاپونی فنا هیتر تسلا نبود. تسلا فنا هیتر کل برندهای صنعت خودرو هستن
RezaRs
۱۱ فروردین ۱۴۰۰سلام شایان دایی چطوری سر کیفی عزیز
هنوز یادم نمیره در pv واگنییرو به باد انتقاد گرفتی و گفتی اسکالید ازش بهتره
sepehr
۱۷ فروردین ۱۴۰۰???
Ali
۱۱ فروردین ۱۴۰۰به جز فرمان همه چیز بشدت عالی
میثم
۱۱ فروردین ۱۴۰۰طراحی های لکسوس تو عکس خیلی خودشونو نشون نمیدن
چون با حجم ها و خطوط زیاد بازی میکنن و اینها رو فقط باید از نزدیک ببینی
هنوزم وقتی لکسوس NX که شروع کننده این سبک طراحی لکسوس بود رو از نزدیک میبینم لذت میبرم
T.C.B.K
۱۱ فروردین ۱۴۰۰Nio et7 پارسال رونمایی شد و این ماشین کپی از nio et7 هست. مخصوصا جلوش….
عقبش هم از لوسید ایر اسکی رفتم.
صندلی هاش هم یه نیم نگاهی VISOIN V هست…
.
وقتی چینی ها کپی میکنن همه بهشون گیر میدن میگن فلانه.
ولی وقتی ژاپنی ها و کره ای ها کپی میکنن چرا کسی بهشون گیر نمیده ؟؟؟؟؟
تا این حد تبعیض ؟
از زمان رونمایی خودرو هم میشه فهمید کی از کی کپی کرده…
و الان این خودرو ترکیبی از لوسید ایر ( چراغ عقب ) nio et7 ( نمای جلو) و خودرو vision V ( صندلی ها ) هستش.
ولی هیچکسی نمیگه…
حسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۰پس یقینا nio و لوسید از زبان طراحی لکسس اسکی رفتن جناب رامین. این زبان طراحی لکسس هست که همیشه تمام محصولات به همین شکل بودن و هستن. کانسپت Lexus lf-1 limitless هم همین شکلی هست که چهار سال قبل معرفی شد.
محمد مختاری آذر
۱۱ فروردین ۱۴۰۰پدال لطفا ویدیو ها رو 1080 بزار
MOS
۱۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی زیباست
ماشینای لکسوس معمولاً تا ۸۰ یا ۹۰ درصد شبیه کانسپت هاشون هستن
میثم
۱۱ فروردین ۱۴۰۰تو این ویدئو یه ایرادی که هست اینه که صدای ماشینو بصورت مصنوعی خیلی زیادتر نشون میدن.
ماشین برقی یه نویز خیلی ضعیفی داره
این انگار صدای چرخ دنده هاشم شنیده میشه
تویوتا یک بار هم تو تبلیغ میرای نسل قبل این اشتباهو کرده بود
ماشین شروع میکرد به حرکت صدای موتور درونسوز براش گذاشته بودن ????
چرا خود تخریبی میکنی برادر ؟؟؟
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰حیف که فقط فعلا در حد کانسپته
سگ سرابی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰آقا شاهین دستت درد نکنه
خوشگله