دقیقاً نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۶ بود که لکسس از کانسپت RC F GT3 کانسپت رونمایی کرد و حالا ما با نسخهی آمادهی مسابقهی این خودرو در نمایشگاه ژنو امسال روبرو خواهیم شد. کل خودرو تنپوشی مشکی داشته و از شاخصههای اصلی آن میتوان به بال عقب بزرگ و دیفیوزر اشاره کرد. پس از رونمایی در سوئیس، RC F GT3 روزهای شلوغی را در مسابقاتی که در آمریکا، ژاپن و اروپا برگزار میشوند خواهد گذراند.
در آمریکا دو نسخهی مخصوص پیست RC F GT3 عضو تیم مسابقهای 3GT بوده و در مسابقات IMSA و کلاس GTD شرکت خواهند کرد؛ اما در سرزمین آفتاب تابان، دو نسخهی مسابقهای دیگر در کلاس GT300 از مسابقات سوپر GT و تحت لوای تیم LM کورسا راهی پیست خواهند شد. در قاره سرسبز اروپا شاهد هنرنمایی این خودرو در مسابقات GT3 خواهیم بود.
نیازی به گفتن نیست که این خودرو بر مبنای نسخهی خیابانی RC F ساخته شده و از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری بزرگ شدهای استفاده میکند که بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت ایجاد میکند. گفتنی است نسخهی استاندارد از پیشرانهی ۵ لیتری با قدرت ۴۶۷ اسب بخار بهره میبرد. هنوز میزان گشتاور تولیدی این نیروگاه ژاپنی اعلام نشده اما میدانیم که نسخهی خیابانی RC F گشتاور ۵۲۷ نیوتون متری دارد.
کل این قدرت گیرا از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به جاده منتقل میشود. وزن خودرو ۱۳۰۰ کیلوگرم است بنابراین در مقایسه با RC F خیابانی با وزن ۱۷۹۵ کیلوگرم بسیار سبکتر نشان میدهد.
لکسس RC F GT3 همراه با برادر لوکس و هیبریدی خود یعنی LS 500h در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به عموم مردم معرفی خواهند شد.
اخبار روز دنیای خودرو و گزارش لحظهبهلحظهی نمایشگاههای مطرح خودرویی دنیا را از پدال دریافت کنید…
CNA
۱۴ اسفند ۱۳۹۵وای به نظر من lfa یه چیز دیگه بود
فرشاد سجادیان
۱۵ اسفند ۱۳۹۵اصلا شک نکن که LFA یه چیز دیگه بود؛ طراحیش، صداش، حتی قیمت غیر منطقیش و. . . LFA رو به یکی از خاصترین محصولات تاریخ خودروسازی آسیا تبدیل کرد.
ELEMENTO
۱۴ اسفند ۱۳۹۵.
به یک باره 500 کیلو وزن ماشین رو کم کردن !!
لکسوس در ساخت ماشین های اسپورت و سوپراسپرت به سرعت داره پیش میره.
لکسوسی که 20 سال قبل به ساخت خودروهای سنگین و کسل کننده معروف بود الان داره ماشین های اسپورت در کلاس GT3 میسازه.
ورود به این قلمرو کاری بود که با مدل جاه طلـبانه ی LFA شروع کرد
این همه مسیر از LFA تا RCF GT3 فقط در ظرف 5 سال پیموده شده.
آینده ی لکسوس روشنه ، من که احتمال میدم تا 10 سال بعد رقبای شایسته ای در کلاس سوپراسپرت هایی از قبیل فراری 488 معرفی کنه که بتونن قوی ترین رقبای این سگمنت رو به چالش بکشن و حتی شکست بدن.
.
خدا میدونه ،شاید این خودروساز با کیفیت تا چند سال دیگه هایپرکار هم ساخت??? یعنی میشه ؟
فکر کردن بهش هم هیجان انگیزه ؛ هایپرکار لکسوس …؛ یک سامورائی عصبانی. ?
سامان اذری
۱۴ اسفند ۱۳۹۵یک سامورایی عصابانی با قابلیت اعتماد ماورایی
#ali#
۱۵ اسفند ۱۳۹۵شک نکن ژاپن ثابت کرده اگه بخواد کاری کنه حتما انجامش میده مگه هوندا نتونست nsx افسانه ای رو بسازه چرا تویوتا نتونه.
البمیشه.دونم ک میدونی تو ساخت اینجور ماشینا مثل nsx یا فورد gt یا lfa توانایی مالی یکی از مهمترین فاکتور هاست و صرفا ب نظز من هدف به رخ کشیدن حساب میشه.نه سود اوری خیلی زیاد.
Pejman
۱۴ اسفند ۱۳۹۵سلام خسته نباشید شاهین جان لطفا اون قسمت بالایی که نوشته کانسپت این خودرو درسال 2017رونمایی شده بود رو با 2016اصلاح کنید
Mehran
۱۴ اسفند ۱۳۹۵اگه اینطور بشه که خیلی خوبه براش ولی تا ۱۰ سال دیگه بقیه ننشستن سر جاشون پیشرقته دیگرانو تماشا کنن که.اوناهم پیشرفت میکنن چه بسا بیشتر و بیشتر.مسه ۲۰ سال اخیر
#ali#
۱۵ اسفند ۱۳۹۵البته طبق همین 20 بخوایم بسنجیم برنده ی میدون لکسسوسه با وجود همه رقیبا بازم میگم اگه نسبت ب تجربه کم لکسوس بخوایم بسنجیم.
یعنی پیشرفت برند نه وضعیت الان اون.
فيصل.
۱۴ اسفند ۱۳۹۵قدرت موتور ۵ لیتری لکسس ( ک تو مدلهای F Performance خودش استفاده میکنه) تو خیلی از سایتها از جمله لکسس کشورهای حوزه خ فارس ۴۷۱ اسب بخار نوشته شده اما سایت امریکا همون ۴۶۷ هست که تو این مقاله نوشته شده.
ASA
۱۴ اسفند ۱۳۹۵وزن قابل توجهی کم شده و واقعا این یه معیار عالیه
سامان اذری
۱۴ اسفند ۱۳۹۵سامورایی??
بهزاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۵لکسوس از سال 2004 در مسابقات سوپر GT حضور داره و تجربه ساخت خودروی GT! و جایگزین تویوتا سوپرا در این سری از مسابقات شد.
رقابت های سوپر جی تی از دهه ی نود شروع شد که در خود ژاپن بود ولی کم کم به سایر کشورهای شرق آسیا راه پیدا کرد و برگزار میشه.
قبل از rc مدل sc در این رقابت ها حضور داشت.
#ali#
۱۵ اسفند ۱۳۹۵عجب چیریه سامورایی خشن و خاص.
عجب کاهش وزنی.
ب نظر من خیلی چیزا نسبی هستن مثلا پیشرفت لکسوس رو نسبت ب تجربش بخوایم بسنجیم با شیب خیلی بیشتری از رقبا صعود کرده البته ب قول معروف نمره 10 راحت میشه 18 ولی 18 خیلب سخت میشه 20
الان لکسوس داره پا به پای المانی های با تجربه و اصیل پیش میره ک خودش یه افتخاره واسه یه برند ک زیر 30 سالشه