نیازی به گفتن این مسئله نیست که جنگ اسبهای بخار این روزها کمی مضحک و خندهدار شده است، مخصوصاً زمانی که پای سدان های اسپورت لوکس و بزرگ به میان میآید. در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی خودروهایی مانند آئودی RS6، ب ام و M5 و کادیلاک CTS-V به ترتیب ۴۴۴،۳۹۴ و ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکردند. اما امروزه، نوادگان این خودروها ۵۵۲،۵۵۳ و ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارند! خب علاقهمندان چکار باید بکنند اگر یک سدان اسپورت لوکس بدون افتادن در مخمصهی ۶۴۰ اسب بخاری بخواهند؟!
خوشبختانه تنی چند از سایر خودروها این فاصله را پر میکنند. مدلهایی با نشانهای قابلتوجه بر روی کاپوت و برخی از کاراییهای نزدیک به مدلهای تاپ اما بدون قیمتهای ترسناک، بدون مصرف سوخت زیاد. از همه جالبتر اینکه دیگر آن دادوبیدادهایی را که در خانه میگویند چرا در چند ماه سه دست لاستیک عوض میکنی را نخواهید داشت! از سه رقیبی که اینجا هستند، دو خودرو پیشکسوت و دیگری تازهوارد است.
دیگر پیشکسوت حاضر در میدان باافتخار قرمز، سفید و آبی را نشان میدهد. کادیلاک CTS-V اسپورت ۲۰۱۶ طرح و برنامهی یک سدان لوکس اسپورت را دنبال میکند: پیشرانهی نیرومند ۶ سیلندری و توئین توربو با ۴۲۰ اسب بخار قدرت به همراه شاسی ورزشکاری (!) و نمای بسیار جذاب. این خودرو به حد کافی خوب بوده تا دو سال قبل عنوان خودروی سال را به دست آورد و هنوز هم رانندگی با آن لذتبخش است.
اما در مورد دوست تازهواردمان، خب، شاید باعث شود که سرتان را بخارانید اما از ما بشنوید که اسمش لکسوس GS F 2016 است. GS F به نظر میرسد در نگاه اول برای تست مقایسهای با آئودی RS7 یا کادیلاک CTS-V طراحیشده باشد اما هنوز هم پیشرانهی ۸ سیلندرش نمیتواند با پسران بزرگ سرشاخ شود. مقایسه کردن GS F با RS7 و CTS-V شبیه این است که با تفنگ آبپاش به جنگ بازوکا بروید! مقایسهی لکسوس با S6 و CTS-V اسپورت فرصتی برای لکسوس است و چالشی واقعی و جدی برای دو کهنهکار دیگر به شمار میرود.
هر سه رقیب ما یک فرمول عمومی را دنبال میکنند. قدرتمندترین گروه، لکسوس GS F، بیزاری و نفرت سازندهی مادر یعنی تویوتا را از القای اجباری با یک پیشرانهی تنفس طبیعی نشان میدهد! پیشرانهای ۸ سیلندر و ۵ لیتری که ۴۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۷ نیوتن متر گشتاور را تحویل میدهد. نیروی حاصله با گیربکسی ۸ سرعته و خودکار به دیفرانسیل عقب فرستاده میشود.
کادیلاک با فروش بالای خودروهای لوکس نامی برای خود دستوپا کرده اما CTS-V اسپورت علاقهی نوظهور این برند به پیشرانههای کوچک، قدرت زیاد و وزن کم را به نمایش میگذارد. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری و توئین توربوی کادیلاک کوچکترین و پرگشتاورترین پیشرانهی حاضر در این تست است. پیشرانهای که ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و همانند لکسوس از گیربکس ۸ سرعته ی خودکار بهره میبرد.
همانطوری که از آئودی انتظار دارید، در بحث پیشرانه S6 با رقیبان خود فرق دارد. پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری با دو توربو در زیر کاپوت جا خوش کرده است. زمانی که بحث نیرو باشد این پیشرانه با ۴۴۴ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر در میانهی گروه قرار میگیرد اما گیربکس ۷ سرعته ی دو کلاچه ی آن به همراه سیستم تمام چرخ متحرکش،S6 را از دو همقطار خود جدا میکند.
این سه خودرو را در عرصههای لوکس بودن و کارایی و پرفورمنس امتحان میکنیم و به همان قدری که خوب باشند جایزه میگیرند! برندهی این امتحان لزوماً سریعترین، قویترین و یا راحتترین سدان نخواهد بود اما بهترین بالانس و توازن بین لوکس بودن و کارایی و قابلیت رانندگی را در پیست و هم در دنیای واقعی نشان خواهد داد.
ارزیابیهای ما در لسآنجلس کلید خورد. پیچ خوردن خودروها منعکسکنندهی این بود که ما چه تصوری از خریداران ثروتمند این خودروها داریم و آنها واقعاً چگونه از این خودروها استفاده میکنند. این خودروها در جادههای پرپیچوخم، تپهها و نهایتاً در پیست آزمایش شدند تا عیار واقعی خود را نمایان سازند.
رتبهی سوم: آئودی S6
از همان ابتدا S6 نشان داد که لباسی متفاوت از دو رقیب دیگر به تن کرده است. آئودی بلوغ بیشتری را نسبت به لکسوس و کادیلاک نشان داد. فاکتور بلوغ و کمال در همان نگاه اول به بدنهی آئودی آشکار است. Ed Loh سردبیر میگوید: “S6 تکنیکی، اسپورت و بیضرراست.”سیستم ۴ چرخ متحرک آئودی در طی تستهای بارانی روز اول ثابت کرد که بسیار تواناست. میتوان روی پیشرانهی ۸ سیلندر توئین توربو و گیربکس ۷ سرعته با کلاچ دوبل حساب باز کرد. سیستم انتقال قدرت که در حالت کامفورت کاملاً ساکت و آرام است، در حالت دینامیک واقعاً از خواب بیدار میشود. تعویض دندهها حالتی رعدآسا دارد. Jonny Lieberman میگوید: “این موتور تحت تنش و واقعاً باشکوه است.” او ادامه میدهد: “این پیشرانهی ۸ سیلندر بهخوبی با گیربکس ۷ سرعته با کلاچ دوبل جفت شده و مسلماً بهترین ترکیب گروه است.”
سیستم ۴ چرخ متحرک آئودی همچنین در خیابانهای آبگرفتهی لسآنجلس بهتر درک میشود، اگرچه که از برخی جنبههای منفی خصوصاً فرمان تنبل و کند آن نمیتوان گذشت.S6 ثابتقدم است اما با فیزیک نمیشود جنگید. Lieberman میگوید: “فرمان آئودی احساس کندی دارد. حالت کامفورت احساس قطعشدگی و انفصال دارد و حالت دینامیک هم سنگین احساس میشود.”
سیستم تعلیق بادی S6 که باشکوهترین سواری گروه را دارد، در دور زدنها کمکی به قضایای یادشده نمیکند. Loh میگوید: “سفتی شاسی در مقایسه با نرمی سیستم تعلیق فقط احساس مصنوعی و چسبی بودن فرمان الکتریکی را برجسته میکند.” او ادامه میدهد:” مقایسهی آئودی با کادیلاک و لکسوس مثل تفاوت روز با شب است.”
آنچه S6 را برای سواری در مسافتهای زیاد دلپذیر میکند فقط سواری نرم و پیشرانهی قدرتمند نیست بلکه نمای داخلی هم سهیم است. اگرچه که دو خودروی دیگر هم بهنوبهی خودنمای داخلی خوبی دارند، اما پکیج آئودی با چرم باکیفیت و جذاب و بهترین سیستم سرگرمی و اطلاعات گوی سبقت را از کادیلاک و لکسوس میرباید.
درون پیست S6 یک بازیگر مستحکم است. سیستم ۴ چرخ متحرک آئودی کمک میکند تا خودرو در ۳.۸ ثانیه بهسرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و S6 را سریعترین خودروی رقابت بکند. زمان یکچهارم مایل برای آئودی ۱۲.۴ ثانیه با سرعت ۱۷۹.۲ کیلومتر بر ساعت ثبت میشود که بازهم از دو رقیب دیگر بهتر است. تست figure-eight آئودی دقیقاً همانی میشود که ما در دور زدنهای جادهای مشاهده کردیم: ۲۴.۹ ثانیه در ۰.۷۷ نیروی جی که کندترین گروه است و همچنین شتاب جانبی ۰.۹۱ جی که بازهم کندترین گروه لقب میگیرد.
اگرچه که همهی ما از آئودی S6 لذت بردیم، اما برای ما بسیار فوقالعاده بود که فقط بر سرعتهای خط مستقیم فوکوس کردیم و بهاندازهی کافی بر روی همهی جنبههای این سدان اسپورت تمرکز نکردیم. قطعاً مواردی وجود دارد که دربارهی S6 گفته شود مثل توانایی سواری در فواصل زیاد، امکانات داخلی و اعداد مربوط به کارایی اما باید گفت که دو رقیب دیگر بالانس و توازن بهتری را نسبت به S6 نشان میدهند.
با آن نگاه نافذ و چراغهای روز روشن نایک مانند، لکسوس GS F دقیقاً در نقطهی مقابل طیف حاضر قرار میگیرد. درحالیکه آئودی بر راحتی تأکید میکند،GS F زمانی که خارج از حالت نرمال باشد، روی اسپورت بودن تمرکز دارد. در حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس، صدای غرش پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری برمیخیزد و گیربکس ۸ سرعته ی خودکار لکسوس برای اجرای فرامین پدال گاز گوشبهفرمان میشود. لکسوس در این حالتهای رانندگی بسیار برانگیزاننده احساس میشود و پیشرانه تا زمانی که کات آف نشود با شادمانی آواز میخواند! “پیشرانهی عالی است!” Lieberman میگوید: “آن را در RC F دوست داشتم، حالا در GS F بیشتر دوستش دارم.”
GS F هیجان کمتری در سرعتهای معمولی و آرام دارد. اگرچه پاسخ فرمان در حالت نرمال بهصورت دلپذیری تندوتیز باقی میماند، اما تنظیمات پدال گاز و گیربکس کمی مأیوسکننده است. پاسخ پدال گاز در حالت رانندگی پیشفرض نرم و آرام بوده و گیربکس برای معکوس کشیدن در مواقع لزوم بیمیل است. Loh میگوید: “در زمان سواری در اتوبان، گیربکس در حالت نرمال و اکو معکوس نمیکشد. تأخیرهای آن احساسی در شما ایجاد میکند انگار برای سریع رفتن میلیون سال زمان نیاز دارید!” قدری شک و تردید دربارهی لکسوس بهعنوان خودروسازی باسابقهی ساخت خودروهای راحت وجود دارد اما لکسوس با GS F سواری سفت و محکمی ارائه میدهد. سیستم تعلیق لکسوس برخلاف آئودی و کادیلاک قابل تنظیم نیست و یکراست از کارخانه برای پیست تنظیمشده است! این لکسوس و برادرش GS شاسی سفتی دارند که برای سواری در جادههای تند و غریب کالیفرنیا طراحیشدهاند. Loh میگوید: “دامپرها مقدار زیادی لرزش و ضربه را به راننده منتقل میکنند و سر و گردن من تکانهای زیادی داشتند.”
تکانهای سر و گردن در بزرگراه نمود بیشتری مییافتند، جایی که سیستم تعلیق در کشمکشی سخت بود تا ناهمواریهای راه را بپوشاند. سواری کاملاً سفت است و مطمئناً سیستم تعلیق با تنظیم الکتریکی به همراه حالت راحت در صدر خواستههای ما از لکسوس قرار دارد. فرمان تند و سریع به این معنی است که در سرعتهای بزرگراهی، لکسوس با توانایی خط مستقیم در حال کشمکش است و نیازمند تصحیح مدارم از سوی راننده برای ماندن در بین خطوط میباشد.
با برخی استثناها دربارهی پیدا کردن بعضی دکمهها (دکمهی ترمزدستی را پیدا کنید، شمارا به مبارزه میطلبیم!)، نمای داخلی بهخوبی کارشده است. لمس داشبورد حس خوبی دارد و ما طرفدار پر و پا قرص صندلیها با چرم قرمز هستیم. Loh دربارهی نمای داخلی چنین نظر میدهد: “این لکسوس شبیهترین خودرو به قیمت ۸۵ هزار دلاری است. البته تا زمانی که شما خیلی به نمایشگر ناوبری نزدیک نگاه نکنید.” نمایشگر سیستم ناوبری و کنترل جوی استیک ماوس مانند لکسوس تلاش زیادی برای تباهی نمای داخلی GS F انجام دادهاند.
حدس ما چیست؟ لکسوس تمرکز زیادی بر روی پرفورمنس داشته است.۴.۴ ثانیه طول میکشد تا GS F بهسرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. مسافت یکچهارم مایل نیز در ۱۲.۸ ثانیه و با سرعت ۱۸۰.۵ کیلومتر بر ساعت طی میشود که آن را در صدر گروه قرار میدهد.GS F با دیفرانسیل عقب در حالت اسلالوم رکورد ۲۴.۳ ثانیه با ۰.۸۱ شتاب جی را بر جای میگذارد. همکار دیگرمان Reynolds میگوید: “دریفت زدن مثل دیوانهها آسان است!”
لکسوس میتوانست در جایگاه نخست قرار گیرد چیزی که باعث غرق شدن لکسوس گردید به کارایی و قیمت آن مربوط میشود. بله GS F سریعتر از CTS-V اسپورت است اما آیا بهاندازهی ۱۴ هزار دلار؟! برای جیب ما جواب خیر است. Lieberman چنین نظری دارد: “من GS F را کاوش کردم. مشکل این است، پولی که شما برای GF S میپردازید، باید ۶۴۰ اسب بخار CTS-V را داشته باشید. فیس و افادهی برند یک چیز است اما در این مورد خاص صادقانه بگویم کمی مضحک به نظر میرسد!”
رستم داستان ما کادیلاک CTS-V است! نه زیادی سفت است و نه زیادی نرم، فقط خودش است. در پیچهای جاده،CTS بالانسی ماهرانه بین کیفیت سواری و هندلینگ ارائه میدهد. ضربهگیرها در جادههای پردستانداز بهخوبی عمل میکنند و کمک میکنند تا کادیلاک بهخوبی از پس پیچها برآید. فرمان فربه و گوشتی CTS-V انعکاس و بازخورد خوبی از جاده ارائه میدهد. Loh میگوید: “چیز نرم یا سبکی دربارهی این هیولا وجود ندارد. همهچیز ضخیم و مردانه است و کمی زحمت کشیدن برای فرمان ضخیم و شیفترهای آن نیاز است.”
صحبت دربارهی گیربکس شد، باید بگوییم که از گیربکس ۸ سرعته ی خودکار کادیلاک ممنونیم. تعویض دندهها حالا سریعتر و هوشمندتر از قبل شده و همهی مزیتهای پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو را در اختیارتان قرار میدهد. Lieberman اشاره میکند: “من واقعاً سواری این خودرو را جستوجو کردم. من نمیتوانم بهقدر کافی تأکید کنم که احساس فرمان کادیلاک چقدر خوب است. شاد و خوشحال-کلمه ی دیگری برای آن وجود ندارد.”
اوضاع برای کادیلاک درراههای آزاد هم کاملاً بر وفق مراد است. CTS-V در جادههای باز راحت و آرام است. این خودرو در سرعتهای بالا مستحکم و استوار است و سیستم تعلیق آن راننده را از راههای ناهموار ایزوله میکند. Erick Ayapana میگوید: “کنترل سواری مغناطیسی کادیلاک واقعاً در بزرگراهها میدرخشد. این سیستم دستاندازها را بدون انتقال هرگونه خشونت به کابین خنثی میکند.”
خود کابین هم مردانه است. اگرچه صندلیهای عقب تنگ هستند اما در عوض صندلیهای جلو راحتاند و موقعیت راننده نیز مناسب است. سیستم سرگرمی و اطلاعات کادیلاک (CUE) هنوز هم کمی فاجعهبار باقیمانده اما حداقل حالا با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل سازگار شده است.
برخلاف ۵۰ اسب بخار فاصلهی بین کادیلاک و لکسوس،CTS-V نمایشی واقعی در حد توانش را در درگ نشان میدهد. شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر کادیلاک ۴.۷ ثانیه بوده و مسافت یکچهارم مایل را در ۱۳.۱ ثانیه و با سرعت ۱۷۵.۴ کیلومتر بر ساعت طی میکند. تست figure-eight کادیلاک هم در ۲۴.۷ ثانیه و با شتاب ۰.۸۰ جی ثبت میشود.
ممکن است که کادیلاک سریعترین خودروی این مقایسه نباشد، اما توازن بین دینامیک رانندگی، راحتی، لوکس بودن و ارزش پرداختی آن را در صدر قرار میدهد. این کادیلاکی است که مردم را سورپرایز خواهد کرد. کادیلاک خودروی راننده است، یک سدان لوکس و همچنین کشندهی قیمت! کادیلاک ممکن است که دوباره “استاندارد جهان” نباشد اما در همان راه قدم برمیدارد.
S6 برای تستهای ما زیادی نرم است، اما بااینوجود هنوز هم خودروی درخشانی است.
رتبهی دوم: لکسوس GS F
اگر این مقایسه تنها دربارهی پرفورمنس بود،GS F بیشک برندهی مدال میشد.
رتبهی اول: کادیلاک CTS-V اسپورت
بله، جنرال موتورز اخیراً جوایز زیادی برندهشده اما زمانی که شما خودروی خارقالعادهای مثل CTS-V اسپورت میسازید، ستایش آن تضمینشده است.
آئودی S6 4.0T کواترو ۲۰۱۶ | کادیلاک CTS-V اسپورت ۲۰۱۶ | لکسوس GS F 2016 | |
مشخصات کلی | موتور جلو، تمام چرخها محرک | موتور جلو، چرخهای عقب محرک | موتور جلو، چرخهای عقب محرک |
نوع پیشرانه | توئین توربو، ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی | توئین توربو، ۶ سیلندر با بلوک آلومینیومی | ۸ سیلندر با بلوک آلومینیومی |
قدرت | ۴۴۴ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه | ۴۲۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه | ۴۶۷ اسب بخار در ۷۱۰۰ دور در دقیقه |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتنمتر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه | ۵۸۳ نیوتنمتر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه | ۵۲۷ نیوتنمتر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه |
وزن خالص | 1992 کیلوگرم | 1817 کیلوگرم | 1855 کیلوگرم |
گیربکس | ۷ سرعته خودکار با کلاچ دوبل | ۸ سرعته خودکار | ۸ سرعته خودکار |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت | ۳.۸ ثانیه | ۴.۷ ثانیه | ۴.۴ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر | ۹.۹ ثانیه | ۱۱.۰ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
طی مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۴ ثانیه با سرعت ۱۷۹.۲ کیلومتر بر ساعت | ۱۳.۱ ثانیه با سرعت ۱۷۵.۴ کیلومتر بر ساعت | ۱۲.۸ ثانیه با سرعت ۱۸۰.۵ کیلومتر بر ساعت |
خط ترمز از سرعت ۹۶ تا سکون | 34.۱۴ متر | 32.۶۱ متر | 33.۲۲ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۱ جی (متوسط) | ۰.۹۳ جی (متوسط) | ۰.۹۵ جی (متوسط) |
قیمت پایه | ۷۱.۸۲۵ دلار | ۷۱.۴۴۵ دلار | ۸۵.۳۹۰ دلار |
قیمت نسخه تست | ۸۰.۸۰۰ دلار | ۷۳.۰۴۵ دلار | ۸۶.۷۷۰ دلار |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر در صد کیلومتر | ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر | ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر |
منبع: motortrend
king 918
۲ فروردین ۱۳۹۵ائودی خیلی غول بود در حد پانامرا خوشم اومد …………
Hamid
۲ فروردین ۱۳۹۵خوشم میاد جنگ آلمانیا و ژاپنیا سر جایگاه دومه و هیچ ادعایی برای رتبه اول این مقایسه ندارن.
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵خوشت نیاد چون آئودی بایدرتبه نخست و ماله خودش میکرد و به غیر از خط ترمز و قیمت مدل تست بازم در تمامی موارد سرتر از کادیلاک بود منطق ما اینو میگه که موارد و نگاه کنیم و نظر بدیم ولی منطق شما صرفا چون چیزی و برنده اعلام کردن گفته میشه
Hamid
۲ فروردین ۱۳۹۵از نظر شما بله
Nima
۲ فروردین ۱۳۹۵شما اصلا توجه نکردین هدف این مقایسه چیه.
فقط میگین از نظر فنی فلانی بهتره.
هدف این مقاله و مقایسه:
کپی شده از متن: این سه خودرو را در عرصههای لوکس بودن و کارایی و پرفورمنس امتحان میکنیم و به همان قدری که خوب باشند جایزه میگیرند! برندهی این امتحان لزوماً سریعترین، قویترین و یا راحتترین سدان نخواهد بود اما بهترین بالانس و توازن بین لوکس بودن و کارایی و قابلیت رانندگی را در پیست و هم در دنیای واقعی نشان خواهد داد.
خودش بعدش نوشته آئودی نرم ترینه و لکسوس خیلی اسپورت هست و کادیلاک توازن میان این هاست. و این باعث برنده شدنش شده.
اینطوری نیست که هر کدوم این ماشینا بدون اشکال باشن.
آئودی مشکلش توی فرمان بود
لکسوس مشکلش توی زیادی اسپورت بودن و نمایش ندادن یه ماشین لوکس از نظر نرمی بود و قیمت بالا
کادیلاک هم شتاب و سرعت کمتر نسبت به رقبا هست و سیستم سرگرمی ولی 14000 دلار ارزونتر از لکسوس هست و دیدین که توی متن اشاره کرد که با پول این لکسوس میشه کادیلاک 640 اسب بخاری خرید.
و در آخر همه چیز توی کاغذ نیس. مثلا توی کاغذ اشکالات بالا رو نمیگه فقط یه مشخصات فنی میده. تجربه رانندگی که نمیده.
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵حمید میگم بی منطقی دیگه کاریشم نمیشه کرد درتون نهادینه شده ایرادی نداره کم کم با حضور دوستان درست میشه
نیما شاید حرفه شما درست باشه ولی چرا لکسوسی که اینقدر گرونه باید وسط باشه اگه از دید صرف قیمت ببینیم که برای آمریکایی ها(منظورم مقایسه کنندهاشونه) خیلی ارجعیت داره اینو میشه در مقایسه های قبل هم دید و اینکه از دید موتوری و حتی طراحی داخل حداقل پائینتر از آئودیه باید بیفته وسط این جور مقایسه ها که این سایت ها درمیارن و هر روزم یه چیزی دوست دارن ارجعیت میدن تا مورد دلخواهشون انتخاب بشه بیزارم و نمیتونه حتی متوسط باشه ارزش مقایسش ضمنا اینو دارم به اونایی میگم که فکر میکنن صرفا همه باید ته علم خودرو باشن و چون اینا گفتن پس باید قبول کرد میگم که اگه اینطور بود الان برای من و شما اینارو نمیگفتن این مقالات گرانبهارو محرمانه میفرستادن برای کمپانی هاشون تا مثلا ازشون ایراد بگیرن زیاد جوش نزنید اینا همش سرگرمیه که الان من و شما هم میدونیم در افکارشون چی میگذره اینقدر بزرگشون نکنید سوخت اینجور مقالات من و شمائیم
شکوفه های کویری
۲ فروردین ۱۳۹۵آقا حمید،حالا آئودی که باید برای رسیدن به مقام دوم تلاش کنه ، ولی لکسس میتونه مقام اول رو کسب کنه. آقا حمید ژاپنی ها به اندازه کافی افتخار کسب کردن مثل همین لکسس در کیفیت و قابلیت اطمینان و اعتماد، اینکه ماشین کیفیت بالا و استهلاک کم داشته باشه و نیازتون به تعمیرگاه کم بشه که در این مقوله ژاپنی ها پیشتاز هستند، کلی ارزش داره
asa
۲ فروردین ۱۳۹۵اینکه من عاشق کادیلاک ، جنرال موتورز و ماشینای امریکایی هستم.
Soroosh
۳ فروردین ۱۳۹۵اره غول بود
البته شاخش شکست ظاهرا
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵بازم یه مقایسه مسخره اصلا واسه چی لکسوس دوم شد لکسوس باید چهارم میشد! در چه زمینه ای بالاتر از آئودیه آخه الان میدونم یه سری ژاپنی پرست متعصب میان وسط چون بی منطقن در تمامی موارد پائین تر از آئودی جز خط ترمز با قیمت خیلی بالاتر کاریی کمتری داره از نظر نمایی بیرونی و درونی هم که خیلی پائینتره شک ندارم تمامی این مقایسه ها مضحکه
شکوفه های کویری
۲ فروردین ۱۳۹۵جناب خسته شده آلمانی پرست، طراحی و زیبایی ظاهری سلیقه ای است، از نظر من لکسس زیباتر است. شما خیلی منطقی هستی که میگی لکسس باید چهارم میشد!!!! دوست غیر متعصب و منطقی در این مقایسه کلا سه شرکت کننده حضور دارند! . همیشه مقام های برتر جایگاه لکسس است
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵شک نکنید اندازه شما تعصب ندارم از لحاظ فنی هم به پای آَئودی نمیرسه دیگه اینو خود ژاپنی ها هم اذعان دارن از لحاظ تکنولوژی در مقابل آلمانی ها حرفی ندارن برای گفتن ضمنا قیمت لکسوس خیلی بیشتر از آئودیه و از دید فنی پائینتره پس باید آخر بشه
شکوفه های کویری
۲ فروردین ۱۳۹۵جناب خسته شده، ژاپن کی و کجا گفته که تکنولوژی آلمان بالاتر از ماست ؟؟!!!! لطفا آدرس این اذعان رو بدین تا بنده هم ببینم ، ژاپن تو هر عرصه و صنعتی از کشورهای پیشرو و برتر است و خودش غول تکنولوژیه.راستی دوست گرامی کمپانی لوکس و مطرح آلمانی پورشه در برخی مدل ها مانند کاین و 911 از گیربکس ژاپنی ایسین سیکو استفاده میکنه، اگه بد بود کمپانی مانند پورشه از گیربکس ژاپنی استفاده نمیکرد
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵آلمان خودش برترین گیربکسهای تاریخو میزنه اگرم این کارو کرده حتما براش صرفه اقتصادی داشته نه اینکه تکنولوژی خاصی داشته باشه ضمنا من نگفتم تکنولوژی آلمان بالاتر از ژاپنه گفتم و منظورم این بود که در زمینه خودرو در مقابل آلمانی ها در تکنولوژی چیزی نداره مثل روز روشنه لازم نیست ژاپنی ها اقرار کنن ومطمئنم باش این کارو نمیکنن ضمن ژاپن اگه در هر صنعتی پیشرو باشه که مطمئن اینطور نیست آلمانی ها بهتر از اونا و خیلی پرسابقه تر از اونا هستن ضمنا شما آئودی و غول نمیدونین و لکسوس و بالاتر از اون دیگه چی میشه بهتون گفت جز اینکه تاسف خورد به حاله تعصبتون
شکوفه های کویری
۲ فروردین ۱۳۹۵جناب خسته شده، یکم: پورشه کمپانی تولید خودروهای اقتصادی نیست،بلکه تولید کننده ی خودروهای لوکس است و به همین دلیل برایش کیفیت مهمتر از کمیت است، و برای هزینه ی کمتر کار خودش را خراب نمیکنه، همونطور که برای دیگر مدلهایش از گیربکس های خوب و آلمانی استفاده میکنه پس در نتیجه برای دو مدل مطرحش مانند کاین و 911 هم صد در صد به دنبال گیربکس با کارایی و کیفیت بالا بوده است و در نهایت گیربکس های ژاپنی ایسین سیکو رو انتخاب کرده. من بر خلاف شما عقیده دارم گیربکس های ژاپنی و آلمانی هر دو خوب هستند و مثل شما متعصب بی منطق نیستم . دوم: شما در کامنت اولتون گفتین که خود ژاپنی ها اذعان کرده اند و در کامنت بعدیتون نظر قبلی خود را نقض کردین و حرفتون رو عوض کردین و گفتین که ژاپنی ها هیچوقت همچین کاری نمیکنن . سوم: منظور شما از تکنولوژی بیشتر چیه ؟ . چهارم: کمپانیهای ژاپنی کم سابقه نیستند، بهتره شما برین سال تاسیس و شروع فعالیت کمپانیهای خودروسازی ژاپنی رو ببینین . پنجم: نظرتون در مورد کامنت های پایین که بنده در جواب به شما و آقا سینا نوشتم چیه ؟
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵شکوفه خان اول چراخودتو اذیت میکنی من گفتم براشون صرفه اقتصادی داشت یعنی شاید براشون ارزونتر تمام بشه ولی منظور شما اینکه اون کمپانی ژاپنی بهتره که شک نکن اینطور نیست ضمنا متصب بی منطق شمایی که میگی آئودیو غولش نکنین منظور شما اینکه لکسوس پائینتر از آئودیه که واقعا دیگه بی منطقی و تعصبه خشکه دوم چرا داری مغلطه میکنی منظور من این بود که حتی خود ژاپنی ها هم میدونن نمیتونن از لحاظ تکنولوژی در اتومبیل به پای آلمانی ها برسن توضیح هم دادم سه خیلی سادست شما برو همین آماره بالارو بخون میفهمی تکنولوژی برتر یعنی چی کاملا مشخصه لازم نیست توضیح اضافی داده بشه تازه این برند برند برتر ژاپنه که روش مانور میده پس بهترینه فکر کنم باید تا حالا فهمیده باشی تکنولوژی برتر یا بالاتر یا بهتر یعنی چی گرچه این راهکار ساده برای فهمیدن چهارم زمان تاسیس شرکت ها کاملا مشخصه و زمانی که تولید اتومبیل شروع کردن(که خیلی فرق میکنه مخصوصا در مورد ژاپنی ها) اگه دلتون بخواد میتونم بیارم اینجا که دقیقا از کی شروع شده شرکت به شرکت آخرم اینکه نظری ندارم درست میگید حداقل اینکه میدونی شرکت بنزی وجود نداره مثل یکی از دوستانتون که دقیقا اینو گفته منتها از زبون مدیره بنز! که نمیدونه آدم بخنده یا گریش بگیره من با کمپانی های ژاپنی مشکلی ندارم خیلی هم علاقه دارم از ده برند برتر اتومبیل چهار تا ژاپنیه(گرچه اینم صرف نیست ولی حدودی و از دید گستردگی درسته) از ژاپنی ها هم خیلی خوشم میاد از کار زیاد کردنشون از تلاش کردنشون هیچوقتم نگفتم برنداشون بدن یا این در حد اینو اون نیستن فقط موندم چرا شما گفتی آئودی و غول نسازین و ما ازش غول ساختیم منظورتون دقیقا چیه؟
mehran911
۷ فروردین ۱۳۹۵باسلام
داشتم رد میشدم دیدم بحث در مورد پورشه است
اول به دوست خوبم که اسمشو نمی دونم ( شکوفه های کویری )
بگم
اینکه پورشه در سالهای گذشته سفارش تولید گیربکس سری 996 رو به Aisin میده خیلی عجیب نیست
چون این گیربکس SP6 یک گیربکس دستی 6 سرعته بوده
و از تکنولوژی خاصی بر خوردار نبود
در ضمن پورشه بار ها سفارش تولید گیربکس ها شو به Getrag
و ZF داده
البته تویوتا و زیر مجموعه هاش همیشه برای من قابل احترام بوده وهست
محمد
۲ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیر چیزی که مضحکه حرف متعصبانه شما هستش چون شما از ماشین ژاپنی خوشت نمیاد دلیل بر بد بودنش نیست در ضمن برای مقایسه دو خودرو صرفا طراحی داخلی یا خارجی رو ملاک قرار نمیدن تکنولوژی و عملکرد هم ملاک هست البته شما میتونید هر جور که دلتون میخواد مقایسه کنید در ضمن من که فک نکنم بشه از روی چند تا عکس یه خودرو رو بررسی کرد
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵تکنولوژی و عملکرد آئودی بیشتره و با قیمتی خیلی کمتر بیرون میده از دید فنی برتر از لکسوسه از دید خاص بودن و تکنولوژی و کلاس هم بالاتر از لکسوسه برای همینه که گفتم باید چهارم بشه تویه این سه تا ضمن من از ژاپنی ها بدم نمیاد از ژاپنی پرستها بدم میاد چون هیچ منطقی ندارن الان اگه برعکس میشد دنیارو رویه سر ما خراب میکردن
شکوفه های کویری
۲ فروردین ۱۳۹۵جناب خسته شده در حال حاظر آئودی رتبه ی آخر رو کسب کرده و این نشون میده که شما در رویاهای خودتون از آئودی غول ساختین، اگه خیلی ناراحت هستید از این به بعد شما مقایسه ها را انجام دهید و همیشه هم از روی تعصب آلمانی ها را برنده اعلام کنید ! ما منتظر مقالات و مقایسه های ناب شما هستیم!!! ، راستی جناب خسته شده منظور از تکنولوژی و عملکرد بیشتر آئودی چیست؟ شما لکسس رو چی فرض کردی ؟ لکسس برند لوکس تویوتاست با فروش عالی در بازار رقابتی آمریکا و با کیفیت ترین و قابل اطمینان ترین برند اتوموبیل در دنیاست.
Soroosh
۳ فروردین ۱۳۹۵اقای خسته شده شما به جز کلمه تکنولوژی چیزه دیگه ای هم بلد هستی احیانا؟؟
چقدر سواد داری شما؟؟
حالا همون تکنولوژی که بلدی کجا ها هست؟؟ چی هست که از نظر شما فقط المان داره و بقیه بلد نیستن؟؟
ماله موتوره ماله گیربکسه ماله اپشنه ماله ترمزه ماله تعلیقه ماله چیه؟؟؟
شما چقدر با دید باز به این موضوع نگاه میکنی که هر کمپانی واسه خودش یک سری اهداف شیوه ، روش و سبک داره و کاری که میکنه باید براش صرفه داشته باشه ، شما و بعضی از دوستان گاهی سیاست های یک کمپانی رو با تکنولوژی و پرفرمنس قاطی میکنید که این غیر حرفه ای بودن شما رو میرسونه،
طرف کامنت گذاشته بنز اس و لکسوس ال اس و ببین تا فرق بین تکنولوژی دو تا کمپانی رو بفهمی!! دیگه فکر نمیکنه که اس جدید یجورایی جایگزین مایباخ شده و باید کمپانی به هر قیمتی هر چی داره روش رو کنه
همیشه تو تست از لکسوس به خاطر نرمی زیاد انتقاد میشد که هندلینگش مثل المانی ها نیست
ولی لکسوس خودش میخواد ماشیناش نرم و راحت و بی صدا باشن و این سیاستش هست ولی اگه بخواد مثل این تست ماشینی میسازه با بهترین هندلینگ و سواری سفتو محکم که از ایودی المانی پر مدعا هم شتاب جی بیشتر تحمل کنه
یا مثلا بحث توربو
خوندم یجا یکی از دوستان عدم استفاده ژاپنی ها از توربو رو بخاطر نداشتن تکنولوژی دونسته بود
اگه المانی ها شروع کردن به گذاشتن توربو یک دلیلش بازار به شدت مصرف گرای اروپاس
ولی ژاپنی ها که بازار امریکا دستشونه توربو لازم ندارن نه که تکنولوژیشو ندارن، فکر کردی اینجا لکسوس نمیتونست دو تا توربو هم بذاره؟؟؟ وگرنه اون موقع که میتسوبیشی از لنسر دو لیتری ۴۰۰ تا میکشید بیرون المانیها کجا بودن یا نیسان جیتی ار که شاخ غولهای اروپایی رو شکونده چی؟؟
پس به نظرم شما المان پرست ها دیگه هی تکنولوژی تکنولوژی و پرفورمنس پرفورمنس نکنید چون خیلی مضحک شده واقعا !!!!
اینجا هم که پرفورمنس ایودی رو دیدیم ضعیفترین ترمز و شتاب جی و فرمان گیجو…
یجا دیگه میگی المانی ها بیشترین تکنولوژی رو با کمترین قیمت میدن پیشنهاد میدم این حرفو دیگه هیچ جا نزنی که تبدیل به جوک سال میشه
به هر حال موارد زیادی هست که شما هنوز باید یاد بگیری و خیلی از اضهار نظر ها ظاهرا واسه شما زوده هنوز جناب خسته شده
Sina
۲ فروردین ۱۳۹۵خسته جان تو که میدونی این مجری های پراید سوار اصلا بلد نیستن تست کنن
پاشو دادشم پاشو که کاره خودته
می خوایم یه نماینده از ایران واسه تست های بین المللی بدیم
کی بهترو حرفه ای تر از خودت
ما اصلا کارشناس تر از تو نداریم، پاشو رو سفیدمون کن خخخخخ
sina
۲ فروردین ۱۳۹۵چی از audi غول ساختیم نمیخواد غول بسازیم خودش اصیل و غول هست هرچند ژاپن هم هست
به هر حال لکسوس پرستا شمایین که از لکسوس غول ساختین وگرنه از لحاظ تکنولوژی یک سروگردن از اروپایی ها عقب ترن
شکوفه های کویری
۲ فروردین ۱۳۹۵سینا جان عالم و آدم به فناوری و تکنولوژی ژاپن ایمان و اعتقاد دارن و فکر میکنم که تنها رقیبهای آن آمریکا باشد و از قاره اروپا هم فقط آلمان و شاید یک یا دو کشور اروپایی دیگر توان رقابت با ژاپن و آمریکا را داشته باشد، منظور شمارو متوجه نمیشم که میگین ژاپن یک سر و گردن از لحاظ تکنولوژی از اروپایی ها عقب تره!!! من برای اولین باره که این جمله رو از شما و این دوستمون میشنوم، یعنی تو عمرم تا حالا همچین جمله ای نشنیدم و نخوندم. ضمنا سینا جان ، خود مدیر عامل کمپانی دایملر میگه که رقابت اصلی بین لکسس با بنز و همچنین اینفینیتی با بی ام و است، یعنی مدیر عامل دایملر داره میگه رقیب های ما دو برند ژاپنی لکسس و اینفینیتی هستند و میبینیم که اصلا اسمی از کمپانیهای اروپایی و آمریکایی و کره ای های تازه کار نمیاره، بعد شما بجای اینکه به ژاپن و برندهای ژاپنی افتخار کنید که قاره آسیا رو سربلند میکنند ، دائما در حال کوچک و بی اهمیت شمردن ابرکمپانیهای ژاپنی هستید
شکوفه های کویری
۲ فروردین ۱۳۹۵ضمنا آقا سینا ، من و امثال من لکسس را غول نکردیم، دنیا میگه که لکسس با کیفیت ترین و قابل اطمینان ترین برند است و رییس کمپانی بزرگ آلمانی دایملر میگه که رقبای ما برند های ژاپنی لکسس و اینفینیتی هستند، پس در نتیجه آلمانی ها میدونن و قبول دارن که رقیبشون غول های ژاپنی هستند و فقط شما چند نفر از دوستان هستید که با تفکرات متعصبانه و عجیب خود به ژاپن اعتقادی ندارین!!
sina
۶ فروردین ۱۳۹۵من هیچ تعصبی ندارم شمایید که تعصب دارید چون عالم و ادم میدونن که لکسوس حالا حالا کار داره که اروپایی ها برسه هیچ تکنولوژی لکسوس نداره یک تکنولوژی نام ببر من برات 1000 تا میگم نمیدونم با چه منطقی گفتی تکنولوژی بالا حرفت واقعا خنده دار بود اقا جان چه خوشت بیاد چه خوشت میاد لکسوس از نظر تکنولوژی خیلی عقب تره
شکوفه های کویری
۶ فروردین ۱۳۹۵سینا جان، لطفا کاملا بگید که منظورتون از تکنولوژی بیشتر کمپانیهای آلمانی چیه ؟ لطفا واضح توضیح بدین، ضمنا آقا سینا این نظر شماست که میگید در صنعت خودرو لکسس و ژاپنی ها تکنولوژی ندارن، در حالیکه در صنعت خودرو خود آلمانی ها میگن که ژاپن رقیب ما است، رییس کمپانی آلمانی دایملر(صاحب بنز و برندهای مطرح دیگه) میگه که لکسس(زیر مجموعه تویوتا) رقیب اصلی بنز است و اینفینیتی (زیر مجموعه نیسان) رقیب اصلی بی ام و است، متوجه شدین دوست عزیز؟ . نکنه شما از کمپانیهای آلمانی بیشتر متوجه شرایط هستین؟ ، دوست عزیز چرا رییس دایملر اشاره ای به کمپانیهای اروپایی و آمریکایی نکرد به عنوان رقیب؟
sina
۷ فروردین ۱۳۹۵چه قدر قانع شدم گفتم یک تکنولوژی نام ببر اینا چیه که میگی اگر منظورت از تکنولوژی همون رادار های پیشگیری از تصادف و هشدار مانع هست که اینا رو سال 2003 بنز رو ماشیناش گذاشت الان بهم بگو کدوم یک از لکسوس ها رانندگی اتومات یا جلوگیری از برخورد با گارد ریل داره°؟ قطعا جوابی نداری بدی چون لکسوس اونا رو نداره میدونی برای چی المانی ها میگن رقیبمون لکسوسه چون لکسوس خودرو هایی بسیار کم استهلاک تر و کم خرج تر باوجود موتور های قوی داره که یکی از ملاک های اصلی خرید خودرو هزینه نگهداری کمش هست بعد یک عده جو گیر میشن میگن لکسوس تکنولوژی داره نخیر تازه تکنولوژی 10سال پیش اروپایی هارو گرفته تنها دلیلی که میشه خرید یک لکسوس رو توجیه کرد هرینه نگهداری کمشه وگرنه از لحاظ ایمنی و تکنولوژی حتی از اینفینیتی عقب تره چه خوشت بیاد چه خوشت این یک واقعیته پس یکم بیشتر مطالعه کن بعد بیا و جواب بده
4x
۲ فروردین ۱۳۹۵کادیلاک انتخاب شایسته ای هست و با امکانات برابر قیمت اقتصادی تری داره گرچه از سیستم کواترو آئودی هم نمیشه گذشت.
Nima
۲ فروردین ۱۳۹۵توى مقاله تمام جاها نوشتین کادیلاک CTS-V ولى این V نیست!!!!
مدل V با این تفاوت داره: 6.2L LT4 و توان 640 اسب بخار این موتور 3.6 لیترى هست و توان 420 اسب بخار.
Nima
۲ فروردین ۱۳۹۵ببخشید من اشتباه کردم. V هست.
ولى چرا موتورش LT4 نیس؟
sina
۲ فروردین ۱۳۹۵چون نوشته CTS-V اسپورت!!!! LT4 مال سدانه CTS-V
ali
۲ فروردین ۱۳۹۵آره نیما جان
مگر کادیلاک cts v موتوش سوپر شارژ 640 اسبی نیس؟
چرا اینجا قدرتش فقط 420 اسبه؟
فریا
۲ فروردین ۱۳۹۵نیما جان ، CTS-VSport یه پله پایینتر از CTS-V هست .
sina
۲ فروردین ۱۳۹۵هر سه تاشون فوق العادن ولی اگه من بتوام انتخاب کنم s6 رو ترجیح میدم چون تمام چرخ متحرکه و کابینش به نظر من لوکس تر و سنگین تره اون gs f هم به درد کسایی میخوره که ماشین اسپرت دوست دارند ولی از لکسوس انتظار نداشتم با وجود وزن سبک تر و اسب بخار بیشتر شتابش کمتر باشه
.
۲ فروردین ۱۳۹۵کلا موتور ترند رو دیگه فکر نمی کنم کسی تست هاییش رو که ماشین آمریکایی توش باشه قبول داشته باشه.مشخصه که رو آمریکایی ها تعصب دارن.توی این مقایسه کادیلاک برتر بود قبول منم کادیلاکو قبول دارم ولی تو مقایسه m4 و کامرو کاملا مشخصه هدف نویسندش کوبیدن m4 بود و توی مقایسه های دیگه که پدال نزاشته هم این موضوع کم و بیش هست
Nima
۲ فروردین ۱۳۹۵جناب ( . )موتور ترند رو قبول ندارید؟؟
این جمله رو کار اند درایو گفته:
outshines the competitors in almost every category
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ فروردین ۱۳۹۵شاهین جان بازم خسته نباشید میگم بابت مطلب خوبت.
عید نوروز همگی مبارک باشه انشاالله.
میگم شاهین جان دم شما گرم یه مطلب هم بی زحمت بذار تو سایت در خصوص تقابل بچه های پدال :D
چی بگم جناب “.” شما نتیجه ی درست و منطقی رو به ما اعلام کن.هم موتور ترند هم کار اند درایور و کلی سایت دیگه این نسل کامارو رو متمایز از سایر نسل ها دونستن و ویژگی های برتر زیادی نسبت به M4 داشت.قصد نویسنده رو هم نمی دونم شما چطوری کوبیدن M4 ارزیابی کردی ولی در هر صورت در اون مقاله هرچیزی لازم بود گفته بشه و مقایسه بشه شده بود اگرم شما قبول نداری همگی مشتاق هستیم نتیجه ی صحیح رو اعلام کنی با ذکر دلیل.
خسته شده
۲ فروردین ۱۳۹۵الان اگر برعکس این میشد شما چی کار میکردی؟! چند تا لینک بیارم که همین شما آمریکایی دوست ها در مقایسه هایی که شمارو نه اینکه بکوبنتون فقط در رده های پائین تر قرار دادن و حمله های مختلف کردین چرا فکر میکنین رای این سایت و اون سایت دیگه حرف نهاییه شما هرچی که به نفعتونه و دوست دارید هرچیز که به ضررتونه و منکر میشید و حمله میکنید آلمانی دوست ها اینجا زیاد داشتیم و تقریبا اکثرشون هم با سابقه بودن و اطلاعات مفید زیادی داشتن ولی همین شماها که با اسمه یه برند و شکل برندهای مختلف وارد میشین برای نظر دادن انواع و اقسام تهمت هار و بهشون زدین دیگه نمیان و اگرم بیان بازم مورد حمله قرار میگیرن نمونش همین چند رز پیش در یی از پست لینکشم میذارم از نظر شما توهین به برندهای آلمانی که این همه سابقه و قدمت دارن و با ارزش ترین ها در دنیا هستن کار بدی نیست ولی اگه کسی بگه ماشین آمریکایی خوب نیست یا ژاپنی یا در فلان قاره فروش نداره مردم اون منطقه جز آدم دیگه به حساب نمیان در صورتی که ثروتمندترین مردمان دنیا هستن شک نکن این سایت ها طرف میگیرن مثل همین مقایسه فعلی خود نویسنده همه جور تعریفی کرده از آئودی در آمار بهترینه بعد باید آخر بشه پس معلومه همچین هم بلد نیستن بی طرف مقایسه کنن یا بهتر بگم طرف میگیرن
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲ فروردین ۱۳۹۵خسته شده همیشه خواستی خودت رو خیلی منصف نشون بدی.
من هیچ کاری با شما ندارم قبلاً باهم بحث کردیم به اندازه ی کافی .
شما یه کامنت از کامنتای من رو نشون بده که آلمانی ها و آلمانی دوست هارو خواستم بکوبم.
حاضرم شرط ببندم شما رو هوا حرف میزنی تنها جمله ای هم که بلدی به کار ببری اینه که الان اگه نتیجه برعکس بود شما چی کار میکردی.
من خیلی وقته تو سایتم خیلی هم خوشبختانه پیگیر اخبار خودرو بودم هیچ وقت هم آلمانی هارو نکوبیدم و مدرک معتبر برای حرفام آوردم.
شما هم خیلی ناراحتی دیگه این بحث رو ادامه نده چون فقط دنبال اینی که حرف خودتو به کرسی بشونی.
یاحق
خسته شده
۳ فروردین ۱۳۹۵باربد چرا حرف تویه دهنم میزاری من گفتم امثال شما یعنی اینکه متعصبین آمریکایی و ژاپنی من نمیدونم چرا باید همه چیو بشکافم برای شما منظورمو چرا نمیگیرین من رویه هوا حرف نمیزنم سندشم هست که گفتن بازار اروپا چون اصلا بازار نیست آمریکایی و ژاپنی فروش خوب ندارن مردمشونم فلانن فلینن بازار مرجع فقط آمریکاست این حرفا حتی بدترشم هست اسم کاربرهارو هم میدونم ولی خب دلم نمیخواد ادامه بدم ضمنا برای نخستین باره که بنده اینجوری حرف میزنم تکرارم نکردم چطوره که شما میگه فقط داری این حرفو میزنی من حرفم به کرسی نشوندم نیست فقط جواب دادن به اون متعصبینه که واقعا رویه اعصابن من نه از ماشین آمریکایی بدم میاد نه ژاپنی ولی نمیدونم چرا یه عده دوست دارن همیشه امثال من از اینا بدمون بیاد قاعدتا من نمیتونم جوابه توهین ندم(اصلا منظورم این پست و شما و بیقه دوستان نیستن)
Nima
۲ فروردین ۱۳۹۵عاشق این جمله هستم:
کادیلاک ممکن است که دوباره “استاندارد جهان” نباشد اما در همان راه قدم برمیدارد.
창세기
۲ فروردین ۱۳۹۵85 هزار دلار برای این ماشینا خیلی زیاده، بنز e63 و بی ام و m5 از هر نظر از این سه برترن
Nima
۲ فروردین ۱۳۹۵عزیز کادیلاک 73000 دلار هست.
در اون صورت m5 و بنز با CTS-V مقایسه میشه که موتورش LT4 هست و 640 اسب بخار هست و قیمتش 83000 دلار هست.
Nima
۲ فروردین ۱۳۹۵وتازه:
Benz E63 AMG قیمت شروعش 104.000 دلار هست
BMW M5 هم شروع قیمتش 94.000 دلار هست
ولی Cadillac CTS-V شروع قیمتش 83.000 دلار هست
mohsen
۳ فروردین ۱۳۹۵میخواستی المانی و امریکایی تو یه قیمت باشن؟ اخر زمان نیس که…
منتظر نسخه ی جدید M5 باشید …
هنوز نسل قبلیش جاش محفوظ هست تو قلبم…. یادم نمیره اولا که اومده بود همه قفل بودن کاش باز تولید میشد
هیچ ماشینی تو دنیا مثل بی ام وه نمیتونه در عین سادگی و جذابیش بره رو مخ
arash66
۲ فروردین ۱۳۹۵رتبه بندیش بر عکسه !
مشخصه که یک مجله امریکایی ماشین امریکایی رو اول میکنه !
در تمام موارد آئودی سر تر هست.
سیاوش
۲ فروردین ۱۳۹۵دونه دونه ایتم ها رو نگاه کنید تو اکثریتش آئودی سرتره
مصرف سوخت یه عامل خیلی مهمه
شتاب ماشین
رتبه بندی برعکسه متسفانه نقد منصفانه ای نبود
مهدی 911
۲ فروردین ۱۳۹۵ائودی تو عملکرد فنی مصرف سوخت بهتره ولی اخر میشه احتمالا داور با المانیها ضد بوده ائودی یه سرو گردن بالاتره
تمدن عرب
۲ فروردین ۱۳۹۵قرار گرفتن لکسوس در جایگاه دوم منطقی و عقلانی نیست. حالا قرار دادن لکسوس در چنین جایگاهی شاید ازمایش کنندگان از ما بهتر( البته قطعا) اطلاعات دارن.
بهنام طیبی
۲ فروردین ۱۳۹۵بی انصافی نکنیم هرسه خودروساز خوبی هستن
sami
۲ فروردین ۱۳۹۵نوروزتون مبارک .
خیلی جالبه که سه تا ماشین بالا رو اشخاص نامبرده تست کردن .
ولی بعضی از دوستان در مورد ریز جزئیاتش نظر میدن.
در مورد اعداد روی کاغذ شاید بشه چیزهایی رو تشخیص داد اما در مورد ریز جزئیات اصلا ..
mehran jj
۲ فروردین ۱۳۹۵درسته که s6رو کاغذ بهتره ولی اگه دقت کرده باشید نویسنده گفته که فرمون گیجی داره شاید وشاید بخاطر هندلینگ اخرشده.و1چیز دیگه اینکه لکسوس بدون توربو هم موتور قویتری داره از s6 شاید اینم 1دلیلشونه.
Hamid...Audi
۲ فروردین ۱۳۹۵توی چندین عامل بهتر هست و توی یکی بد تر…باید تو رتبه پایین تری قرار بگیره؟!!!!
apalo
۲ فروردین ۱۳۹۵مقایسه خوبی بود ولی جالب خود نویسنده میگه طراحی خارجی auidi بهتره طراحی داخلیش بهتره شتابش بهتره مصرف سوختش بهتره.کیفیت داخلش بیشتره.بهترین سواری طولانی مدت داره ولی بازم اخر میشه!!!
سخت میشه از auidi گذشت ولی کادیلاکم خیلی شاخه
mohsen
۳ فروردین ۱۳۹۵منظور همون AUDI دیگه؟
یحیی
۲ فروردین ۱۳۹۵Cadillac cts_v:640hp
Cadillac cts v :420hp
محمدرضا♥BMW♥
۲ فروردین ۱۳۹۵من لکسس رو ترجیح میدم…اسپورت.قدرتمند.زیبا.لوکس .بدون مرگ و کم دردسر!
♥BMW-LEXUS♥
saeid
۲ فروردین ۱۳۹۵چرا این همه بحث ؟!؟
مثلا خود من انتخابم کادیلاکه ، حالا اگه سوم هم میشد بازم کادیلاک رو انتخاب میکردم.
الان به نظر من همه کشورهای خودروسازمعتبر دنیا ( آلمان – ایتالیا – انگلستان – سوئد – ژاپن – آمریکا) تقریبا در یک سطحن. انتخاب بین این برندها دیگه بحث سلیقست.
و گفتن این جمله که فقط فلان کشور دیگه منطقی نیست.
Hamid...Audi
۲ فروردین ۱۳۹۵یادمه یه همچین مقایسه ای بود و جای کادیلاک جگوار بود و یه رسانه انگلیسی مقایسه کرده بود…خیلی جالبه که اونجا جگوار اول شده بود و آئودی آخر.
به قول این دوستمون من انتخابم آئودیه چون از نظر من تو همه زمینه ها بهتره حالا میخواد از نظر این یارو اول باشه یا آخر و اگر روزی 80000 دلار پول داشته باشم و بخوام بین این سه تا یکی رو انتخاب کنم قطعا انتخابم S6 خواهد بود.
احمد باقری
۲ فروردین ۱۳۹۵هر سه خودرو عالی هستند، اما به نظر من، از نظر طراحی، لکسوس و کادیلاک واقعا زیبا هستند و آئودی چندان ظاهر نیرومندی در مقایسه با رقبا ندارد.
mohsen
۳ فروردین ۱۳۹۵احمد جون دلبندم حالا از نزدیک شاید نتونی ببینی برو سایت Vossen اونجا گالریش عکس های آیودی رو ببین گیر پاچ نکردی هر چی میخوای بگو
با اینکه عشق بی ام وه دارم ولی ابهت آیودی یه دونس
arash66
۳ فروردین ۱۳۹۵جوک نگو داداش ائودی بهترین و ماندگار ترین طراحی هارو داره …
فریا
۲ فروردین ۱۳۹۵Think out of the box دوستان ;-)
امید
۳ فروردین ۱۳۹۵واقعا بدون تعصب زاپن با تولیدات با کیفیت در هر زمینه و فرهنگ بالاشون پرچم اسیا رو بردن بالا.سومیین غول صنعتی بودن کافی نیست؟!
mohsen
۳ فروردین ۱۳۹۵چی شد؟
آئودی که همه چیش برتری نسبی داره شد سوم ….
طرف حتما بنز و بی ام وه رو نیاورده ترسیده سومش کنه داد مردم در بیاد
انتخاب من جدای از این چرندیات متن ارباب حلقه هاست
luis
۳ فروردین ۱۳۹۵حالا هی چی شده چی شده بابا دست ور دارید از این عدد بازیاتون مهم اینه که اگه این تستو بین 3 تا خودرو 5 سال کارکرده انجام میداد اون وقت میدیدیم ائودی چندم بود لکسس چندم بود؟؟
لکسس بخواد رو پرفرمنس کار کنه یه ال اف ای میسازه که تو سال 2011 فقط پورش المان از پسش بر میومد بنزو ائودی بی ام هر سه تا دودشو جمع میکردن
ولی چه فایده؟؟؟؟
حالا 567 اسب با 589 اسب چه فرقی داره؟؟؟
ماشین خریدی صب بری تو خیابون تا غروب باش رو کم کنی؟؟؟؟
ماشین میخری بری تو پیست اتومبیل رانی هر بعد از ظهر؟؟؟؟؟؟
اینا همش بازیه تا چارتا ادم ساده و بی کارو تو سراسر جهان سر کیسه کنن 567 اسب 589 اسب 765اسب 654 اسب
مهم اینه ماشین مث اسب برات کار کنه و گذر و وقتتو سمت تعمیر گاه نبره در کنارش یه تکنولوژی و راحتی به روز هم داشته باشه و البته طراحی چشم نواز که سلیقه ایه کلا این مقایسته ها رو قبول ندارم میخوا لکسس اول شه میخواد اخر شه این مقایسته ها به در بچه ابتدایی میخوره که ملاکش از ماشین کیلومتر شمار ماشینه ماشین باید به روحت بشینه که هر روحی یه ماشینیو میپسنده.
Hessam❤️Lexus❤️
۱۰ فروردین ۱۳۹۵لکسوس بهترینه
فقط انگلستان
۱۲ فروردین ۱۳۹۵کادیلاک که قیافش شبیه تندر نوده وائودیه هم کپی دیگر خودروهای ائودی وخیلی تکراری ولکسوس هم شبیه خودروهای سطح پایین تویوتا الان دیگه جگوار جای لکسوس رو تو کیفیت وقابل اطمینان بودن رو دست خودش گرفته شما طرفدارای خودروهای ژاپنی وامریکایی یک خودرو شاسی بلند فول سایز برتر از هر نظر از بنزgl63وgls65رونام ببرید ویه خودرو شاسی بلند سریعتر وبهتر از هر نظر از پورشه کاین توربو وبنزml63رونام ببرید ویه خودرو سدان بهتر از هر نظر از بنز s65وپورشه پانامرای اکسکیوتیو رونام ببرید ویه خودرو سوپر اسپورت بهتر از هر لحاظ از پورشه 918 وبنزslrرونام ببرید ویه خودرو اسپورت بهتر از هر نظر از بنزsl65 وcl65رونام ببرید اصلا نمی تونید کوچکترین رقیبی از ژاپن وامریکا براشون پیدا کنید حالا فهمیدید چرا اصلا توانایی رقابت با المان رو ندارن المان لوکس وانگلیس پرستیژ کجا ودیگر مسخره ها کجا
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳انتخابم اول کادیلاک بعد لکسس