این روزها بیشتر SUVهای سنتی در حال تبدیلشدن به کراس اوورهای شهری هستند چراکه ازنظر مردم مصرف سوخت پایین بیشتر از تواناییهای آفرود یا میزان ظرفیت بکسل کردن اهمیت دارد. بااینحال هنوز هم SUVهای واقعی با شاسیهای نردبانی توسط شرکتهای مختلف تولید میشوند.
ما در این نوشته دو نمونهٔ لوکس از این SUVها را مورد مقایسه قرار دادهایم. لکسوس GX460 و جمس یوکان دنالی. هردوی این خودروهای از ویژگیهای مشترکی چون پیشرانه V8، انتقال قدرت به هر چهارچرخ (استاندارد یا سفارشی)، قابلیت یدک کشی، باربند، فاصله زیاد از سطح زمین و قابلیتهای آفرود مناسب برخوردارند؛ اما چه چیزهایی موجب شده که این دو خودرو را رو درروی یکدیگر قرار دهیم؟ پاسخ این است که هردوی آنها در کلاس SUV های لوکس قرار دارند، هر دو سه ردیف صندلی دارند و هر دو قیمتی بیش از ۶۰ هزار دلار دارند. برای انجام عادلانهٔ این مقایسه، هردوی این SUVها به مدت یک هفته در شرایطی یکسان و در جادههای یکسان راندهشده و مورد آزمایش قرارگرفتهاند. حتی از هردوی آنها در یک مکان عکس گرفتهشده است. با این مقدمه به سراغ برگزاری رقابتی سخت میان لکسوس GX460 و جمس یوکان دنالی میرویم.طراحی خارجی
بااینکه هر دو شرکتکننده نقاط مشترک فراوانی با یکدیگر دارند اما در طراحی خارجی کاملاً متضاد عمل کردهاند. اول به سراغ جمس میرویم. نسل جدید این خودرو که با مدل ۲۰۱۵ به بازار آمده است از طراحی زیباتر و بهروزتری نسبت به نسل قبل برخوردار است. خطوط طراحی همگی تیز و شکسته هستند که این امر موجب شده یوکان ظاهری جعبهای شکل داشته باشد. نمونه مورد آزمایش ما از نوع دنالی است که لوکستر بوده و با جلوپنجره کروم و نوشته GMC قرمزرنگ در مرکز آن از نمونهٔ معمولی متمایز میشود. چراغهای جلوی آن نیز از نوع HID بوده و LEDهای C شکلی بهعنوان چراغهای نور روز (یا Daylight) در آنها تعبیهشده است. چراغهای عقب اما از طراحی سادهای برخوردند و فقط گرافیک داخلی و بهکارگیری چراغهای LED در آنها جلبتوجه میکند. البته یوکان در دو نوع معمولی و XL (با طول و فاصلهٔ محوری بیشتر) تولید میشود که در این آزمایش نمونه معمولی شرکت دادهشده است. درکل جمس یوکان دنالی از ظاهری لوکس و باوقار بهره میبرد و شبیه به مردی است که کتوشلواری شیک به تن دارد.
لکسوس GX460 اما تا حدودی شبیه به ورزشکاران است و بیشتر اسپرت به نظر میرسد تا لوکس. طراحی کلی این خودرو بسیار قدیمیتر از یوکان بوده و به سال ۲۰۰۳ برمیگردد. بااینحال فقط یک سال قبل از یوکان یعنی در سال ۲۰۱۴ فیس لیفت و بهروزرسانی شده است. در جلو بیش از همه جلوپنجره معروف دوکیشکل لکسوس جلبتوجه میکند که دو دیدگاه را در انسان به وجود میآورد. یا از آن خوشتان میآید و یا متنفر میشوید. در GX460 هم مانند یوکان چراغهای نور روز وجود دارد که به شکل یک فِلِش در زیر چراغهای اصلی تعبیهشدهاند. در قسمت جانبی آینههای بزرگی قرارگرفتهاند که تقریباً تمامی نقاط کور اطراف را پوشش میدهند. در قسمت پایین درها رکاب بزرگی برای راحتی سوار و پیاده شدن تعبیهشده است که هرچند به این امر کمک بسزایی میکند اما به نظر میرسد در جادههای ناهموار و آفرود آسیبپذیر باشد. استفاده از کروم در جایجای خودرو به چشم میخورد درحالیکه طراحی قسمت عقب بیش از دیگر قسمتها خویشاوندی GX460 را با تویوتا لنکروزر پرادو نشان میدهد.
در داخل هر دو خودرو از چوب و چرم زیادی استفادهشده و از سیستمهای سرگرمی و تجهیزات و امکانات زیادی بهره میبرند اما بااینحال وجوه تمایز فراوانی با یکدیگر دارند. وقتی وارد یوکان دنالی میشوید بهوضوح متوجه میشوید که بسیار جدیدتر از GX460 است و این امر جمس را بهمراتب برتر از لکسوس نشان میدهد. هرچند که GX460 هنوز هم خودرویی لوکس بوده و از تجهیزات فراوانی برخوردار است. نقص دیگر لکسوس تعداد زیاد دکمهها است بهطوریکه بیشتر تجهیزات با دکمه کار میکنند. به همین دلیل اطراف صفحهنمایش و کنسول جلو پُر از دکمه است که کابین آن را بیشتر به کاکپیت بوئینگ ۷۴۷ شبیه کرده است! درحالیکه این تعداد در یوکان بسیار کمتر است. GX460 مجهز به سه ردیف صندلی پوشیده شده با چرم با ظرفیت ۷ نفر است. فضای ردیف سوم صندلیها با توجه به فاصلهٔ محوری کوتاهتر آن نسبت به یوکان واقعاً شگفتانگیز بوده و بسیار راحت و جادار است. همانند تمامی SUVهای سه ردیفه، صندلیهای ردیف سوم لکسوس هم جمع میشوند که این امر موجب افزایش حجم چشمگیر صندوق بار میگردد.
طراحی داخلی یوکان هوشمندانه و زیباست. در مرکز داشبورد نمایشگر ۸ اینچی لمسی نصبشده که بسیاری از تجهیزات خودرو با آن کار میکنند و کار با آن بسیار راحت است. بر روی فرمان چهارپره آن نیز دکمههایی نصبشده که کارکردهای گوناگونی چون تنظیم سیستم صوتی، کروز کنترل و… دارند. در بین کیلومتر شمار و دورسنج موتورِ آنالوگ یوکان، صفحهنمایش TFT زیبایی تعبیهشده که اطلاعات موردنیاز راننده و همینطور اطلاعات مربوط به ناوبری و GPS را نشان میدهد. شیفتر گیربکس اتوماتیک آن نیز بهرسم اکثر SUVها و پیک آپ های آمریکایی در سمت راست فرمان نصبشده است.
در زیر کاپوت این دو غول وحشی تفاوتها بیشتر است. لکسوس GX460 مجهز به پیشرانه V8 4.6 لیتری با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتن متر گشتاور است. این همان پیشرانهای است که بهصورت استاندارد در تویوتا تاندرا نصب میشود اما متأسفانه موتور V8 5.7 لیتری سفارشی تاندرا برای GX460 قابل سفارش نیست. وزن خالص این فرزند لکسوس ۲۳۵۰ کیلوگرم است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت برای این وزن تا حدودی کم به نظر میرسد.
اما جمس در این زمینه برای لوکسترین محصول خود سنگ تمام گذاشته و در یوکان دنالی از پیشرانه V8 6.2 لیتری کوروت بجای موتور استاندارد ۵.۳ لیتری نسخه معمولی استفاده کرده است. فقط ECU ، منیفولد هوا و منیفولد دود این پیشرانه با موتور کوروت متفاوت است و با ویژگیهایی چون تزریق مستقیم سوخت، زمانبندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپها و مدیریت پاشش سوخت، گشتاور عظیمی برابر با ۶۲۴ نیوتن متر و ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که فقط ۳۵ اسب بخار کمتر از کوروت است. هرچند یوکان دنالی بههیچعنوان خودروی سبکوزنی نیست و نزدیک به ۱۸۰ کیلوگرم سنگینتر از GX460 است اما قدرت بیشتر کاملاً این اضافهوزن را جبران میکند.
نیروی این پیشرانه توسط گیربکس ۶ سرعته 6L80 اتوماتیک جنرال موتورز به چرخها انتقال پیدا میکند. البته یوکان دنالی برای سال ۲۰۱۶ مورد بهروزرسانی قرارگرفته و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه میشود اما نمونه مورد آزمایش ما مجهز به همان گیربکس ۶ سرعته است. سامانه 4WD هم برای این SUV فول سایز قابل سفارش است اما این سامانه در یوکان دنالی برخلاف کادیلاک اسکالید بهصورت دائمی نبوده و پیچیدگی کمتری دارد درحالیکه سیستم 4WD اسکالید دائمی است و همواره قدرت به هر چهارچرخ منتقل میشود. دیفرانسیل عقب یوکان مجهز به قفل دیفرانسیل است که در مسیرهای ناهموار بسیار بکار میآید.
در مقوله ظرفیت کشش هم برتری با یوکان است بهطوریکه با تکیهبر نیروگاه ۴۲۰ اسب بخاری خود میتواند تا ۳.۸ تن را با خود بکشد و از ترمز تریلر نیز سود میبرد درحالیکه GX460 توانایی کشش تنها ۲.۹ تن را دارد.
آزمون رانندگی
هردوی این SUVها دارای ویژگیهایی رانندگی خاص خود هستند. لکسوس با تکیهبر سیستم تعلیق بادی خود سواری نرم و راحتی را ارائه میکند که میتوان آن را به حالت اسپرت تغییر داد؛ اما به نظر ما تعلیق آن در حالت استاندارد بیشازاندازه نرم است. در حالت رانندگی اسپرت نیز بازهم ویژگیهای رانندگی لوکس و راحت در آن حفظ میشود. شتاب GX460 با توجه به قدرت ۳۰۰ اسب بخاری آن بهوضوح ضعیفتر از یوکان دنالی است اما از ترمزهای خوبی برخوردار است.
جمس یوکان دنالی اما سواری خشنی دارد بهطوریکه سواری آن حتی از حالت اسپرت لکسوس هم خشکتر است و استفاده از رینگهای ۲۲ اینچی به سفتتر شدن سواری آن کمک کرده است. هرچند این امر موجب میشود که یوکان در جادههای ناهموار و آفرود هندلینگ بهتری نسبت به GX460 داشته باشد اما نسبت لکسوس (مخصوصاً در حالت Comfort یا راحت) سواری خشن و خشکتری دارد. بااینحال در این بخش یوکان دنالی پیروز است چراکه موتور قدرتمند ۶.۲ لیتری شتابی عالی برای آن به ارمغان میآورد و ظرف فقط ۵.۵ ثانیه این کوه فولاد را بهسرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند درحالیکه با استفاده از دیسکهای ترمز بزرگ در هر چهارچرخ، از قدرت ترمز گیری فوقالعادهای نیز برخوردار است.
هرچند لکسوس GX460 درزمینهٔ قدرت موتور، ظرفیت کشش و طراحی داخلی ضعیفتر عمل کرده و در پس جمس یوکان دنالی قرار میگیرد اما درزمینهٔ قیمت کاملاً برتر میدان است. چراکه نمونه مورد آزمایش ما ۶۲.۷۷۰ دلار قیمت داشت درحالیکه یوکان مورد آزمایش باقیمت ۷۱.۷۲۰، حدود ۱۰ هزار دلار گرانتر از لکسوس است. این اختلاف قیمت در قیمت پایه هر دو خودرو نیز به چشم میخورد و درجایی که قیمت پایه لکسوس GX460 از ۵۰ هزار دلار شروع میشود، قیمت پایه یوکان دنالی ۶۲.۶۸۰ دلار است.
نتیجهگیری
هر دو شرکتکننده امکانات گستردهای را باکیفیت بالا در اختیار خریداران قرار میدهند اما تفاوتهایی کلیدی با یکدیگر دارند. جمس یوکان دنالی تقریباً تمامی ویژگیهای کادیلاک اسکالید را با قیمتی کمتر در اختیارتان قرار میدهد. همچون پیشرانه V8 6.2 لیتری که فقط در یوکان دنالی و اسکالید عرضه میشود. هرچند که اختلاف قیمت آن با اسکالید چندان قابلتوجه نیست و فقط ۱۰ هزار دلار ارزانتر است.
جدول مشخصات فنی
جمس یوکان دنالی | لکسوس GX460 | |
قیمت پایه | ۶۲.۶۸۰ دلار | ۵۰.۰۰۰ دلار |
قیمت نمونه مورد آزمایش | ۷۱.۷۲۰ | ۶۲.۷۷۰ دلار |
پیشرانه | V8 6.2 لیتری | V8 4.6 لیتری |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۴ نیوتن متر | ۴۴۶ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر | ۵.۵ ثانیه | ۷.۸ ثانیه |
طول | ۵.۱۸ متر | ۴.۸۸ متر |
عرض | ۲.۰۴ متر | ۱.۸۸ متر |
ارتفاع | ۱.۹۶ متر | ۱.۸۴ متر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۹۵ متر | ۲.۸۰ متر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۳.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۱۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
شایان
۱۶ فروردین ۱۳۹۵معلومه ی ام سی خیلی سرتر از اونه
فورد
۱۶ فروردین ۱۳۹۵با اینکه حجم موتور جمس بیشتر ولی مصرف کمتری داره و طراحی داخلی زیباتری داره قدرت و گشتاورش هم بیشتر ه پس عشقست کشتی gmc
moein
۱۶ فروردین ۱۳۹۵طراحی gmc شبیه اسکل هاس انگار زدی توسرش ولی قدرتش رو به کل لکسس می ارزه
اما با این جمله نویسنده خیلی حال کردم
“اما نباید فراموش کرد GX460 از نوادگان خاندان یکی از توانمندترین SUVهای تاریخ یعنی لندکروزر پرافتخار است”
در کل ما عشق ماشین ها و اللخصوص آفرودی ها دربس مخلص جفتشونیم
Carbonado Aventador
۱۶ فروردین ۱۳۹۵طراحی gmc شبیه اسکل هاس انگار زدی توسرش…!!!!!
من تورو به سکوت فرا میخونم!keep calm down
ابهت از سرتاپای یوکان میریزه!
جلوپنجرش به طرز وحشتناکی پر ابهته!!!
دوتاشون خوبن ولی من همیشه شاسی بلند های امریکایی رو بیشتر میپسندم!
Pagani
۲۱ فروردین ۱۳۹۵کوپه میخوای موستانگ و کامارو و چلنجر
سدان میخوای چارجر و کادیلاک
Suv میخوای جمس و…
پیکاپ میخوای فورد اف و رپتور (از نزدیک دیدمشون من با این که عاشق کوپه ام و موستانگ، یه جوری مجذوب رپتور شده بودم، الآن رپتور رو به موستانگ ترجیح میدم.)
کوپه اسپرت میخوای کوروت و وایپر و فورد جی تی.
بغض گلومو گرفت،
خلاصه این که :
America
&
Italy
AMIN
۱۶ فروردین ۱۳۹۵البته من فکر کنم لکسس lx رقیب بهتری باشه نه gx
رقابت تا حدودی غیر منصفانه بود
Ashkan
۱۷ فروردین ۱۳۹۵من به جی ام سی رای میدم
ولی منظور کادیلاک اسکالیده که تو مقاله نیست
m5
۱۶ فروردین ۱۳۹۵لکسوس پشتش کپ پرادو 2013 !!!
نوید جهرمی
۱۶ فروردین ۱۳۹۵شاسی بلند و وانت ، امریکایی ی چیز دیگس.
منم جمس رو انتخاب میکنم. محو ابهتش شدم.
Kasra
۱۶ فروردین ۱۳۹۵هیچ کدوم فقط لندکروز2016
ناشناس
۱۰ آبان ۱۳۹۵نه خیر،زنده باد پاترول 2017
Parvaz
۱۶ فروردین ۱۳۹۵فکر نمیکردم مصرف سوختش با اون موتور پر حجم از لکسوس کمتر باشه، چقدر پر ابهت هستش، ما ایرانی ها که فعلا با عکساشون داریم کیف میکنیم، خوش به حال کسایی که سوار میشن ?
nissan
۱۶ فروردین ۱۳۹۵نویسنده کمی در مورد مطالب اغراق کرده مثلا شتاب 5.5 ثانیه که خیلی ارفاق کنیم 7 ثانیه هستش و گشتاور که 624 نیست و 460 هستش(منبع موتورترندو سایت جی ام سی) ولی درکل این جی ام سی با این اسباب بازی قابل مقایسه نیست
Nima
۱۶ فروردین ۱۳۹۵عزیز جناب نیسان: یعنى چى شتاب 5.5 ثانیه خیلى ارفاق کنیم 7 هست!!!!!! پس اینطورى لکسوس هم خیلى ارفاق کنیم 10 هست.(میدونم خیلى یوکان سوار شدى و از شتابش ناراضى بودى!!!! عجبا) گشتاورش هم 624 نیوتون متر هست که معادل 460 پوند بر فوت باید باشه(اون گشتاورى که شما دیدى واحدش متفاوت هست که توى آمریکا به کار میره) براى ما نیوتون بر متر هست.
GMC یوکان دنالى توى کلاس خودش و کلاس هاى بالاترش سریع ترین SUV هست.
http://www.caranddriver.com/gmc/yukon مشخصات فنى تست شده از سایت معتبر.
راستى شتاب جانبى 0.77 هم تحمل میکنه.(نشان از هندلیگ بالا که توى متن هم اشاره شد)
apolo
۱۷ فروردین ۱۳۹۵نظرهای فضایی ماشالله خیلی زیاد شده
لکسوس اسباب بازیه؟!
واقعا فکر کردی این گفتی؟
خودرو با کیفیت ترین خودروسازی دنیا اسباب بازیه؟
اونم خودروییش که برادر لندکروز یکی از بهترین و سخت جون ترین suv های تاریخ شناخته میشه و می توان گفت تموم خصوصیات لندکروز با کیفیت ساخت و البته قیمت بیشتر در غالب خودروی لوکس تر ارایه میده.
ای خدا اگه لکسوس و تویوتا و لندکروز اسباب بازین دعا میکنم ما هم صاحب این اسباب بازی ها بکن.این لکسوس با رقیباش بنداز تو اف رود تو شرایط سخت بهشون گاز بده و فشار بیار اونوقت معلوم میشه کدومشون اسباب بازین
Nima
۱۶ فروردین ۱۳۹۵خیییلی حال کردم
با تشکر از نویسنده
خدایا 5.5 ثانیه? واقعا عالیه.این هیکل و این شتاب
مصرف سوختش هم کمتره با اختلاف حجم موتور 1.6 لیتر
طراحى هم بسته به سلیقه ولى من بیشتر یوکان رو میپسندم
فاصله محورى بیشتر و یدک کشى بهتر
من بخوام بخرم 3000 تا بیشتر روش میدم و مدل XL رو که بلندتره میخرم.
احسان
۱۶ فروردین ۱۳۹۵جی ام سی رو تو تبریز از نزدیک میبینم، خیلی غوله،با پژو 405 از جلوش رد شدم احساس ترس به آدم دست میده،ولی این مدل لکسوس اینجا نیس،پس در موردش، اینکه پر ابهت هست یانه چیزی نمیگم،ولی با این چیزی که اینجا نوشته، جی ام سی بهتره.در کل خودم شاسی بلند های فول سایز آمریکا رو بیشتر دوست دارم.
بهنام طیبی
۱۶ فروردین ۱۳۹۵با این لیستی که شما منتشر کردید خوب معلوم جمس یوکان بهتره.تمامی گزینه ها جمس بهتر از لکسوس
طبق این لیست گفتم ولی سواریشون نمیدونم
احسان(احسان سابق)
۱۶ فروردین ۱۳۹۵چه از لحاظ منطقی و چه احساسی یوکان رو انتخاب می کنم.کلا توی تولید full size pickup&truck سه دیترویتی سابقه خیلی خوبی دارن و هیچ وقت در این زمینه پایینتر از رقبا عمل نکردن
محسن96
۱۶ فروردین ۱۳۹۵الان یه سوال وراکروز یا همون ix55 موتورش 3.8 V6 اون وقت میتونه قریبا روندش کنیم 270 اسب قدرت تولید کنه بعد چرا مال لکسوس با اینکه دو سیلندر بیشتر و 800 سی سی هم بیشتره ولی فقط 30 35 اسب قوی تره؟!
Carbonado Aventador
۱۶ فروردین ۱۳۹۵نسبت تراکم خودرو یعنی اینکه چه مقداری از سوخت و هوا بره تو موتور خیلی تعین کنندس!!!
اگه نسبت تراکم رو با دستکاری ecu زیادتر کنیم قدرت افزایش پیدا میکنه . از اون طرف عمر موتور کمتر میشه و ومصرف سوخت خودرو میره بالا…
درکل جواب سوال شما میتونه این باشه که لکسوس به موتورش خیلی فشار نیاورده و نسبت تراکم رو در سطح متعادلی نگه داشته!
مهران
۱۶ فروردین ۱۳۹۵با اینکه جمس در اکثر موارد سر بود ولی باز دل ما لکسوس میخواد
عرفان
۱۶ فروردین ۱۳۹۵به نظرم جی ام سی یوکان باید با لکسس LX570 با توجه به اندازه حجم موتور و قدرت مقایسه میشد نه با GX460
احمد باقری
۱۷ فروردین ۱۳۹۵طراحی جی ام سی، دیگه خیلی جعبه ایه، البته نمیشه گفت که طراحی بدیه. قدرت بهتری هم داره، اما به هر حال، گرانتر هم هست.
احسان
۱۷ فروردین ۱۳۹۵به نظر من مقایسه این دو تا با هم همون قدر اشتباهه که مثلا مقایسه بی ام دبلیو M4 و کامارو اشتباهه…
هر کدوم از یه عالمی اومدن و به دنیای خودشون تعلق دارن
صرف اینکه قیمت هاشون تقریبا یکیه و هر دو گنده هستند و قدرت و توان موتورشون( تقریبا) یکیه به نظر من شرایط مقایسه را فراهم نمیکنه
دنالی که برا خودش عالمی داره که همانا دنیای دست نیافتنی و بی نظیر اس یو وی و تراک های امریکاییه
به نظر من دنالی فقط باید با اسکالید و تاهو و سابربن و اکسپدیشن مقایسه بشه ..فقط در چهار چوبی که بهش تعلق داره
GX هم که بسیار بسیار با کیفیت و عالی و قابل احترامه و من واقعا حال میکنم باهاش ولی به نظر من بیشتر باید با مثلا لندرور LR4 یا با کمی ارفاق با برادر بزرگترش لند کروزر و همچنین رقیب قابل احترام برادرش پاترول و یا با کمی شکسته نفسی مثلا با پاجرو مقایسه بشه همه اینها که اسم بردم به نظر من به دنیای GX تعلق دارن
حالا ربطی به این مطلب نداره ولی رنج روور و بنز G class هم که به من به نظر هر کدوم تیپ و شخصیت و ژانر و عالم خودشونا دارن و با هیچ چیز تو این دنیا نباید مقایسه بشن حتی با همدیگه…
در کل اگه بحث انتخاب (و نه مقایسه ) بین این دو باشه علی رغم دوام و کیفیت ساخت بالاتر لکسوس ( مخصوصا کیفیت ساخت داخل اطاق ) و همچنین اطمینان از دوام بالاتر و استهلاک کمتر لکسوس…انتخاب من
GMC Yukon Denali
چون واقعا عاشق این چند قلوهای زیبا و با صلابت جنرال موتورز و فورد هستم
Nima
۱۷ فروردین ۱۳۹۵داداش همچین میگى به دلیل دوام بالاتر و استهلاک کمتر آدم فکر میکنه دارى با چى مقایسه میکنى.
بابا به خدا GMC هم رتبه 5 بود توى باکیفیت ها.(خیلى عالیه)
دوستانى هم که میگن باید با LX مقایسه میشد. در جریان باشید که اون با اسکالید از نظر قیمتى مقایسه میشه.
یه مورد دیگه این که شما نمیتونى انقدر مقایسه رو محدود کنى. مگه میشه هر ماشین رو فقط با هم شرکتى ها و هم کشوریش ها فقط مقایسه کرد.؟!؟! میخواى فقط با خودش مقایسه کن.
m
۱۷ فروردین ۱۳۹۵لکسوس Lx570 2016 و لندکروز 2016 حرف اول رو میزنن…
ایمان
۱۹ فروردین ۱۳۹۵اما در فروش لندکروز در بازار آمریکا حرف آخر را داره می زنه! ته جدول میزان فروشه!
رافال M
۱۷ فروردین ۱۳۹۵من که لکسس رو انتخاب می کنم
چرا چون توی مدل پایه 25.5درصد و توی مدل مورد آزمابش 14 درصد ارزونتر هست
مگر چند درصد خریداران نیت شون آفرود سنگین یا عبور از مناطق صعب العبور هست و چقدر از اوقات رانندگی شون اینطور سپری می شه
سواری نرم لکسس در شاسی بلند ها به همراه میتسو اوت لندر منحصر به فرده
از لحاظ کیفیت هم که سابقه مصولات قبلی می گه لکسس خیلی بهتره
MT
۱۷ فروردین ۱۳۹۵اصولاً هدف از سوار شدن به ماشینهای شاسی بلند لذت بردن از قدرت بالای آنهاست بنابراین به نظر من این احساس قدرت در GMC خیلی بیشتر هست و این را تمام کسانی که ماشین امریکائی علی الخصوص شاسی بلندهاش را سوار شدند بیشتر درک می کند…
من به GMC رای میدهم و عاشق صدای مهیب هنگام گاز دادن به این هیولا هستم با اون دسته دنده فرمونی که به آدم احساس خوبی را میده…
نت
۱۷ فروردین ۱۳۹۵جلو پنجره لکسوس حال ادم رو به هم میزنه .خیلی زشته اون جایی که ارم لکسوس هست قسمت مشکی رنگ جلوش لکسوس.من نمیدونم چرا لکسوس تو تمام محصولاتش جدیدا همش از این جلو پنجره مشکی رنگ و احمقانه استفاده میکنه .واقعا ماشینای لکسوس با این جلو پنجره مسخره قیافشون از جلو خیلی ضایع میشه.لکسوس ابرو ماشیناشو برده با این جلو پنجره
علیرضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۵بله به خاطر همینم داره جوایز طراحی میگیره!!!جزو بهترین جلو پنجره هاست این طرح
امیرحسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۵برای من قابل درک نیست که بعضی دوستان طراحی خارجی یوکان رو زشت و جعبه ای میدونن؟؟؟عین این میمونه که کت مجلسی رو یکسری خط تیز و با چند جیب تشبیه کنیم!!!!طراحی خارجی یوکان همچنان پر ابهت هست.ولی من طراحی داخلی لکسوس رو میپسندم
آمریکایی ها تو ساخت فول سایز تجربه و مهارت بی اندازه دارن و انتخاب من جمس یوکان
شما رو به خدا حرفهای بی ربط نزنید که لکسوس اسباب بازی هست.لکسوس هم ماشین قابل احترام و خوبیست ولی برنده این مقایسه جمس یوکان
شایان
۱۹ فروردین ۱۳۹۵باید حتما یه چیزی بنویسیم تا در قسمت پایئن در مطالب اخیر بتونیم جدیدترین پست هارو بخونیم
solat
۲۰ فروردین ۱۳۹۵باید لندکروز رو با gmc مقایسه میکردن نه لکسس رو . .
نت
۲۱ فروردین ۱۳۹۵جلو پنجره لکسوس اون قسمت مشکی رنگ سپر جلو خیلی زشته
نت
۲۳ فروردین ۱۳۹۵جلو پنجره لکسس اون قسمت مشکی رنگ سپر جلو خیلی زشته
هادی
۲۵ فروردین ۱۳۹۵چرا مطالب جدید چیزی نمیاد ؟
نت
۲۸ فروردین ۱۳۹۵چرا دو هفته پدال پست جدید نمیزاره
سردبیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۵سلام. لطفا کش مرورگر خود را پاک نمایید تا مطالب جدید آشکار گردند. ممنون
hossein
۲۹ مرداد ۱۳۹۶سلام .من پدرم از کویت جی ام سی میاره البته مدل سال نیستن و کمی کار کرده هستن اما واقعا خییلی بهتر از ماشین های کره ای و …… هست .هم قدرت بیشتر نرمی بیشتر و شتاب هیجان انگیز تر
abraham
۱۹ دی ۱۳۹۶جی ام سی فوق العادست
ابهتش ادمو جذب میکنه
اخموی با ابهت