زمانی که بحث مهندسی خودروها پیش میآید معمولاً روی پیچیدگی قوای محرکه و یا تکنولوژیهای بکار رفته در سیستمهای اطلاعات سرگرمی و سیستمهای کمکراننده تأکید میشود. البته لکسس به خاطر یک عنصر بسیار مهم اما معمولاً فراموش شده در خودروی جدید خود صحبت کرده و آنهم ساخت صندلیهای راحت است. این خودروساز ژاپنی سه سال را برای ساخت صندلیهایی عالی برای ES جدید صرف کرده است.
مهندس ارشد ES آقای تاکشی کاوانو میگوید:
لحظهای که داخل ES جدید بنشینید متوجه خواهید شد که در موقعیت درستی قرار دارید. نیازی به اینور آن ور کردن در صندل نیست. زمانی که موقعیت صحیح خود را پیدا کردید شاهد حمایت کامل از بخشهای تحتانی بدن خود خواهید بود. مهم نیست که نیروی جی در چه جهتی عمل میکند چراکه موقعیت و حالت نشستن شما هرگز مختل نخواهد شد.
صندلیهای این خودرو دارای فریمی آهنی و فوم پلی اورتان دور آن است تا راحتی فوقالعادهای ایجاد گردد. بالشتک تحتانی دارای ویژگیای است که ظاهراً به سرنشینهایی با جثههای کوچکتر اجازه میدهد به راحتی در داخل صندلی نشسته و درعینحال هم حمایت مناسبی از افراد بزرگتر به عمل میآورد.
مشتریانی که به دنبال صندلیهایی اسپورت تر و سفتتر هستند میتوانند صندلیهای بکار رفته در ES F Sport را انتخاب کنند. این صندلیها مستقیماً از LC کوپه الهام گرفتهاند. در مقایسه با قطعات استاندارد، صندلیهای این مدل بالشتکهای جانبی بهتری داشته و حمایت بیشتری از بدن به عمل میآورند.
یکی از نویسندگان نشریه Motor1.com درباره صندلیهای این خودرو گفته است:
میزان مناسبی از زیرسازی در ES 350 استاندارد بکار رفته است. مدل F Sport بالشتکهای بیشتری دارد اما خب هرگز حس ضروری بودن بالشتکها به شما دست نمیدهد. طیف تنظیمات فوقالعادهای در صندلیها بکار رفته و رانندگانی که نیازمند حمایت بیشتر از پاها هستند قطعاً به آن دست خواهند یافت.
در کل کابین این خودرو نسبت به نسل پیشین مخصوصاً از نظر متریال بسیار بهبود یافته است. البته سیستم اطلاعات سرگرمی ES همچون همیشه بد عمل میکند.
big & small block engine
۱۲ آبان ۱۳۹۷صندلىش مثل ربات هست
چقدر تشکىلات داره
Amir
۱۲ آبان ۱۳۹۷طبق گفته ها لکسوس به همراه ولوو بهترین و راحت ترین صندلی ها رو در دنیا دارند خیلی هم عالی اما باعث تعجبه که چرا لکسوس یکی از اصلی ترین مشکلاتش یعنی سیستم اطلاعات و سرگرمی رو بهبود نمیده.توی یک بررسی از مدل rx سیستم لکسوس رو Terrible توصیف کرده بودن خودم هم تجربه استفاده از موس پد لکسوس رو دارم و حقیقتا کار باهاش سخته.امیدوارم این موضوع هم بر طرف بشه تا لکسوس به سمت کامل شدن پیش بره.
یانکی
۱۲ آبان ۱۳۹۷خیلی توپه ولی در حال حاضر پیشرفته تر از صندلی هایه لینکلن وجود نداره با 30 حالت تنظیم.ماساژ چند حالته و سرد کن گرمکن و وِلَرم کن.راستی پرسپولیس هم بازی رو باخت هم اخلاق رو.من خودم پرسپولیسی بودم.
Amir
۱۲ آبان ۱۳۹۷یانکی جان ما اونجا نبودیم نمیدونیم دقیقا چه شد و جَو چجوری بود بچه ها تلاششونو کردن اما به خاطر اختلاف ساعت زیاد خسته بودن و ما باختیم اما داور پر اشتباه بازی باعث این عصبیت ها بود وگرنه بازیکنای ما اتفاقا بی اخلاقی نکردن.اصل کار در آزادیه ایشالا جام توی چنگمونه.
mahdy
۱۲ آبان ۱۳۹۷بعد از بازی امروز پرسپولیس از هرچی ژاپنیه متنفرم
مخصوصا سوزوکی
کوروش
۱۲ آبان ۱۳۹۷???
عرفان
۱۲ آبان ۱۳۹۷من بین صندلیهای ماشین ک تاحالا نشیتم تویوتا از همه شون راحت تر بوده و عمق بیشتری نسبت ب بقیه داره…
Mohammadreza
۱۲ آبان ۱۳۹۷این خودروساز ژاپنی سه سال را برای ساخت صندلیهایی عالی برای ES جدید صرف کرده است.
و ما همچنان داریم کیا پراید و پژو 405 سی سال پیش رو منتاژ میکنیم تازه جوونا حتی همیناروهم نمیتونن بخرن
ولی خب بجاش ما موشک داریم میتونیم زمین و زمان رو تحدید کنیم ولی اونا ندارن
چقد بدبختن
امیر.عارف
۱۲ آبان ۱۳۹۷زنده باد . اگر تولید کننده ای بی وجدان باشد و برای کیفی سازی محصول خودش تلاش نکنه (خودروسازهای وطنی) راهکارهایی زیادی وجود داره که اونها رو بحرکت در بیاره. که گفتن همشون از حوصله این بخش خارجه ولی مهمترین و کم هزینه ترین آن نخریدن توسط مشتری هست منظورم از مشتری من و شما هستیم . بیایید بخود و خانواده ی خودمون احترام بگذاریم و از خرید هر آشغالی دست بکشیم تا اتفاقات خوبی برایمان بیفتد
Bideski
۱۲ آبان ۱۳۹۷ببینین که اونا حتی صندلی ماشیناشون یه عالم مهندسی پشتشه حالا ما……
MORI
۱۲ آبان ۱۳۹۷من جا برانکو بوددم بعد پایان بازی سوار سوزوکی میشدم حداقل یه تک چرخ میزدم…
احمدرضا
۱۲ آبان ۱۳۹۷من خودم یه مدت ES داشتم شاید کمی آپشنای کمی تو سیستم اطلاعات و سرگرمیش داشت اما انقدر ها هم بد نبود ولی الان افسوس میخورم که فروختمش
#ali.m#
۱۲ آبان ۱۳۹۷دمش گرم
es جدیدواقعا یه ماشین بی نقص و کامله .
باید ببینیم تو رقابت با المانی ها چه میکنه
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آبان ۱۳۹۷چقدر لکسوس خوبه
و
چقدر ES مَعرکه هست
از نسل اول این خودرو تا آخرین نسلی که رونمایی شده ، فقط میشه ایستاد و اون رو تشویق کرد .
در کامنتهای قبلیم گفتم و باز هم میگم که اگر تا بحال سوار این خودرو نشده اید ، فقط یکبار سوار بشین تا به بینظیری اون واقف بشین .
sina
۱۳ آبان ۱۳۹۷ES جدید خعلی شاهکاره واقعا
چیزای بیشتری ازش خواهیم شنید