لکسوس

مهندسی پیشرفته صندلی‌های لکسس ES 2019

زمانی که بحث مهندسی خودروها پیش می‌آید معمولاً روی پیچیدگی قوای محرکه و یا تکنولوژی‌های بکار رفته در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی و سیستم‌های کمک‌راننده تأکید می‌شود. البته لکسس به خاطر یک عنصر بسیار مهم اما معمولاً فراموش شده در خودروی جدید خود صحبت کرده و آن‌هم ساخت صندلی‌های راحت است. این خودروساز ژاپنی سه سال را برای ساخت صندلی‌هایی عالی برای ES جدید صرف کرده است.


مهندس ارشد ES آقای تاکشی کاوانو می‌گوید:

لحظه‌ای که داخل ES جدید بنشینید متوجه خواهید شد که در موقعیت درستی قرار دارید. نیازی به این‌ور آن ور کردن در صندل نیست. زمانی که موقعیت صحیح خود را پیدا کردید شاهد حمایت کامل از بخش‌های تحتانی بدن خود خواهید بود. مهم نیست که نیروی جی در چه جهتی عمل می‌کند چراکه موقعیت و حالت نشستن شما هرگز مختل نخواهد شد.

صندلی‌های این خودرو دارای فریمی آهنی و فوم پلی اورتان دور آن است تا راحتی فوق‌العاده‌ای ایجاد گردد. بالشتک تحتانی دارای ویژگی‌ای است که ظاهراً به سرنشین‌هایی با جثه‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد به راحتی در داخل صندلی نشسته و درعین‌حال هم حمایت مناسبی از افراد بزرگ‌تر به عمل می‌آورد.


مشتریانی که به دنبال صندلی‌هایی اسپورت تر و سفت‌تر هستند می‌توانند صندلی‌های بکار رفته در ES F Sport را انتخاب کنند. این صندلی‌ها مستقیماً از LC کوپه الهام گرفته‌اند. در مقایسه با قطعات استاندارد، صندلی‌های این مدل بالشتک‌های جانبی بهتری داشته و حمایت بیشتری از بدن به عمل می‌آورند.


یکی از نویسندگان نشریه Motor1.com درباره صندلی‌های این خودرو گفته است:

میزان مناسبی از زیرسازی در ES 350 استاندارد بکار رفته است. مدل F Sport بالشتک‌های بیشتری دارد اما خب هرگز حس ضروری بودن بالشتک‌ها به شما دست نمی‌دهد. طیف تنظیمات فوق‌العاده‌ای در صندلی‌ها بکار رفته و رانندگانی که نیازمند حمایت بیشتر از پاها هستند قطعاً به آن دست خواهند یافت.

در کل کابین این خودرو نسبت به نسل پیشین مخصوصاً از نظر متریال بسیار بهبود یافته است. البته سیستم اطلاعات سرگرمی ES همچون همیشه بد عمل می‌کند.

لکسس ES 2019 از ماه سپتامبر وارد نمایندگی‌ها شده و قیمت مدل ES 350 از ۳۹۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. البته مدل‌های F Sport و 350h هیبریدی به ترتیب ۴۴۰۳۵ و ۴۱۳۱۰ دلار قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. big & small block engine

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    صندلىش مثل ربات هست
    چقدر تشکىلات داره

  2. Amir

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    طبق گفته ها لکسوس به همراه ولوو بهترین و راحت ترین صندلی ها رو در دنیا دارند خیلی هم عالی اما باعث تعجبه که چرا لکسوس یکی از اصلی ترین مشکلاتش یعنی سیستم اطلاعات و سرگرمی رو بهبود نمیده.توی یک بررسی از مدل rx سیستم لکسوس رو Terrible توصیف کرده بودن خودم هم تجربه استفاده از موس پد لکسوس رو دارم و حقیقتا کار باهاش سخته.امیدوارم این موضوع هم بر طرف بشه تا لکسوس به سمت کامل شدن پیش بره.

    1. یانکی

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      خیلی توپه ولی در حال حاضر پیشرفته تر از صندلی هایه لینکلن وجود نداره با 30 حالت تنظیم.ماساژ چند حالته و سرد کن گرمکن و وِلَرم کن.راستی پرسپولیس هم بازی رو باخت هم اخلاق رو.من خودم پرسپولیسی بودم.

      1. Amir

        ۱۲ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        یانکی جان ما اونجا نبودیم نمیدونیم دقیقا چه شد و جَو چجوری بود بچه ها تلاششونو کردن اما به خاطر اختلاف ساعت زیاد خسته بودن و ما باختیم اما داور پر اشتباه بازی باعث این عصبیت ها بود وگرنه بازیکنای ما اتفاقا بی اخلاقی نکردن.اصل کار در آزادیه ایشالا جام توی چنگمونه.

  3. mahdy

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    بعد از بازی امروز پرسپولیس از هرچی ژاپنیه متنفرم
    مخصوصا سوزوکی

    1. کوروش

      ۱۲ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      ???

  4. عرفان

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    من بین صندلیهای ماشین ک تاحالا نشیتم تویوتا از همه شون راحت تر بوده و عمق بیشتری نسبت ب بقیه داره…

  5. Mohammadreza

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این خودروساز ژاپنی سه سال را برای ساخت صندلی‌هایی عالی برای ES جدید صرف کرده است.
    و ما همچنان داریم کیا پراید و پژو 405 سی سال پیش رو منتاژ میکنیم تازه جوونا حتی همیناروهم نمیتونن بخرن
    ولی خب بجاش ما موشک داریم میتونیم زمین و زمان رو تحدید کنیم ولی اونا ندارن
    چقد بدبختن

  6. امیر.عارف

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    زنده باد . اگر تولید کننده ای بی وجدان باشد و برای کیفی سازی محصول خودش تلاش نکنه (خودروسازهای وطنی) راهکارهایی زیادی وجود داره که اونها رو بحرکت در بیاره. که گفتن همشون از حوصله این بخش خارجه ولی مهمترین و کم هزینه ترین آن نخریدن توسط مشتری هست منظورم از مشتری من و شما هستیم . بیایید بخود و خانواده ی خودمون احترام بگذاریم و از خرید هر آشغالی دست بکشیم تا اتفاقات خوبی برایمان بیفتد

  7. Bideski

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ببینین که اونا حتی صندلی ماشیناشون یه عالم مهندسی پشتشه حالا ما……

  8. MORI

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من جا برانکو بوددم بعد پایان بازی سوار سوزوکی میشدم حداقل یه تک چرخ میزدم…

  9. احمدرضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    من خودم یه مدت ES داشتم شاید کمی آپشنای کمی تو سیستم اطلاعات و سرگرمیش داشت اما انقدر ها هم بد نبود ولی الان افسوس میخورم که فروختمش

  10. #ali.m#

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    دمش گرم
    es جدیدواقعا یه ماشین بی نقص و کامله .
    باید ببینیم تو رقابت با المانی ها چه میکنه

  11. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    چقدر لکسوس خوبه
    و
    چقدر ES مَعرکه هست
    از نسل اول این خودرو تا آخرین نسلی که رونمایی شده ، فقط میشه ایستاد و اون رو تشویق کرد .
    در کامنتهای قبلیم گفتم و باز هم میگم که اگر تا بحال سوار این خودرو نشده اید ، فقط یکبار سوار بشین تا به بینظیری اون واقف بشین .

  12. sina

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    ES جدید خعلی شاهکاره واقعا
    چیزای بیشتری ازش خواهیم شنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا