لکسس RX 350 F-Sport مرزهای جدیدی را برای یک شاسیبلند لوکس باز کرده است. اگر میخواهید که یک شاسیبلند متوسط داشته باشید، بهتر است جای دیگری به دنبال آن بگردید؛ ولی اگر به دنبال چیزی فراتر از شاسیبلندهای معمولی و اسپرت هستید، F-Sport شاید گزینه مناسبی برای شما باشد. لکسس، به عنوان شاخه خودروهای لوکس تویوتا، همیشه به عنوان تولید کننده اتومبیلهای لوکس و راحت شناخته شده، ولی در عینحال در نظر دارد که در سالهای گذشته، اتومبیلهای لوکس دارای ویژگیهای اسپورتی بیشتری شدهاند.
لکسس مدل F-Sport خود را از سال ۲۰۱۳ به خط تولید درآورد و ما در اینجا مدل ۲۰۱۴ از این خودرو را با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ بررسی میکنیم. F-Sport مدل ۲۰۱۴ یک سیستم گیربکس هشت دنده اتوماتیک همراه با پدالشیفتر و یک سیستم تعلیق اسپورتیتر برای واکنش سریعتر در هندلینگ دارد.
در مجموع، در مدل سال ۲۰۱۴ تغییر عمدهای را در F-Sport شاهد نیستیم؛ ولی با این وجود، برخی امکانات آن ارتقا یافتهاند. امکاناتی مانند خروجی ۱۱۵ ولت در عقب، قدرت بیشتر ترمزگیری در سیستم هشدار پیش از برخورد و قابلیت انطباق با «سیری» برای کاربران جدید آیفون. F-Sport مدل ۲۰۱۴ با سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک در مدل تست قیمت نهایی ۴۷ هزار و ۴۵۰ دلار را داشت که در آن از آپشنهایی نظیر سیستم مانیتورینگ نقطه کور (۵۰۰ دلار)، سیستم صوتی فراگیر مارک لوینسون (۹۹۵ دلار)، سیستم راهبری همراه با دوربین نمای عقب (۲۷۷۵ دلار) و دستیار پارک مستقیم (۵۰۰ دلار) استفاده شده بود. F-Sport داری یک سیستم تعلیق اسپورتی شده، سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک، چرخهای ۱۹ اینچی دارک گرافیتی همراه با تایرهای 55R19/235، المانهای طراحی ویژه در داخل کابین، تریم منحصر به فرد داخلی و دوخت زیبای چرم در آن است. این خودرو، همچنین دارای صندلیهای عقب از جنس چرم سیاهرنگ است که با قسمتهایی از چرم سفید همراه شدهاند و پدالها نیز حفرهدار و از جنس آلومینیوم هستند. درون کابین لکسس RX مدل ۲۰۱۴، ۵ صندلی قرار دارد و شاید همین یکی از عوامل بازدارنده برای کسانی باشد که به دنبال سه ردیف صندلی هستند. کابین خودرو به همان صورتی است که از هر شاسیبلند موجود در بازار انتظار میرود و بسیار راحت و دلپذیر است. در عین حال، بهتر است کمی هوش تکنولوژیک داشته باشید؛ زیرا RX 350 پُر از تکنولوژی است. برای کار با سیستم راهبری یا تنظیم سیستم صوتی یا کنترل هوا، باید از سیستم کنترل از راه دور لمسی استفاده کنید که در واقع یک موس کامپیوتر است که در بالای کنسول قرار گرفته است. در نتیجه نیازی به لمس صفحه سیستم راهبری نخواهید داشت و یا مستقیماً نیازی به تنظیم سیستم صوتی یا کنترل هوا ندارید. استفاده از این ابزار در هنگام رانندگی بسیار آسان است، ولی یادگیری روش استفاده از آن به کمی زمان نیاز دارد.
صندلیهای عقب، میتوانند سه بزرگسال را در خود جای دهند. فاصله پاها برای افراد بزرگسال با قد متوسط بسیار مناسب است و شرایط راحتی را برای مسافرتهای طولانی ایجاد میکند. همچنین دو دریچه کولر در عقب تدارک دیده شده تا مسافران را خنک نگه دارند. استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام چرخ متحرک در لکسس RX 350 F-Sport باعث شده تا این خودرو در شرایط آب و هوایی زمستانی به خوبی در مسیرها حرکت کند. این خودرو از یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ با وزن کم استفاده میکنید که توسط یک اتصال الکترونیکی در دیفرانسیل عقب کنترل میشود و در نتیجه نیازی به یک دیفرانسیل مرکزی ندارد. F-Sport تجربه رانندگی بسیار خوبی را برای یک خودروی اسپرت ایجاد کرده است. سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک آن، همراه با پدال شیفتر مخصوص آنهایی طراحی شده است که به دنبال عملکرد هرچه بیشتر از خودرویشان هستند. پیشرانه این خودرو، یک موتور ۳/۵ لیتری V6 است که در خروجی خود، ۲۷۰ اسببخار قدرت و ۳۳۶ نیوتنمتر تولید میکند. بنابراین، در مقایسه با برخی شاسیبلندهای آلمانی، F-Sport نمیتواند یک خودروی اسپرت واقعی باشد. امّا در عین حال، زیبایی و ظرافتهای به کار رفته در طراحی آن، تصویری منحصر به فرد برای این شاسیبلند ایجاد کردهاند. در مدل استاندارد لکسس RX 350، سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به کار رفته است که استفاده از سیستم ۸ دنده اتوماتیک، باعث خواهد شد که مصرف سوخت خودرو، اندکی بهبود یابد. مدل استاندارد این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۹/۸ لیتر سوخت مصرف میکند. مدل دارای سیستم ۸ دنده اتوماتیک نیز دارای مصرف سوختی مشابه در شهر است، ولی در جاده مصرف سوخت خودرو را به ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرساند. با این حال، مدل ۲۰۱۴ از لکسس RX 350 F-sport هنوز هم در داخل آرام و راحتی لوکس خود را دارد. لیست بلندی از امکانات ایمنی برای آن در نظر گرفته شده و ابزارهای الکترونیکی زیادی در دسترس علاقهمندان به تکنولوژی قرار گرفتهاند. این خودرو، گزینهی مناسبی برای آنهایی است که نیازی به حمل بیش از ۵ مسافر پیدا نمیکنند. RX 350 F-Sport مصرف سوخت بهینهتری نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد. این خودرو، هم شرایط لوکسی برای مشتری فراهم میکند و هم شرایط اسپرت متعادلی در رانندگی ایجاد میکند.
داشبوردش خرابش کرده. این چه طرحیه آخه. مثل تویوتا پریوس C شده. فکر کن کلی پول دادی ماشین لوکس گرفتی که حال کنی. همه چیز خوبه، اما همین که میشینی تو ماشین، مجبوری چیزی رو تحمل کنی که همش جلو چشمته و با فلسفه شکیل بودن طراحی یه ماشبن لوکس متضاده.
اولا طراحی داشبورد خوبه (سلیقه ایه) دوما تو طراحی داخلی و خارجی لکسس بر مبنای خطوط تیز و حرف L هست . که داشبورد هم بالطبع از این قضیه پیروی کرده موفق باشید
من نظر شما رو اصلا قبول ندارم طراحی داشبورد واقعا مدرن و به روزه طراحی قرینه دیگه قدیمی شده و خسته کننده شده طراهی داشبوردی که الان بنز و بی ام و میزنه واقعا عالیه ولی زیادی کلاسیکه لکسوس با این طراهی مدرن واقعا شاهکار کرده
“همچنین دو دریچه کولر در عقب تدارک دیده شده تا مسافران را خنک نگه دارند.” وای عجب تکنولوژی خوفی، اصلا فکر کردن به همچین چیزی هم خنده داره چه برسه به نوشتنش
یک خودروی بی نظیری هست این RX تا سوارش نشید و لذت سواری باهاشو حس نکنید، نمیفهمید چه جواهری هستش!! البته من طراحی نسخهی معمولیشو به F Sport ترجیح میدم!
نسبت به نسل اولش و فیس لیفتش که توی کشورمون هم هست خیلی طراحی بهتری داره.کیفیت رو هم میتونیم از همین عکسا تشخیص بدیم.در کل ماشین خوبیه و خیلی جنجال برانگیز نیست.
طراحی بیرونی خوبی داره و طراحی داخلش عالیه ، صندلی هاش راحتن و خوش قیافه ، تو آفرود و مسافرت ماشین قابل اعتمادیه و مصرفش هم خوبه ، بازار فروش خوبی هم داره
با سلام خدمت شما دوستان عزیز من با زیگما موافقم چرا برف پاک کن عقب نذاشته؟ چون لازمه این نوع طراحی برف پاک کن عقب هستش این ماشین ممکنه با کیفیت باشه که هست ولی کلا زیبایی چندانی نداره طراحی داخلش مثل پریوس شده و بیرونش هم از نظر من البته جالب نیست یه جور می خاد خودشو تحمیل می کنه البته این سلیقه ای هست ولی مثلا با کادیلاک که مقایسه می کنید با اینکه اون ساده تره و این طراحی های تحمیلی رو نداره ولی ابهتش بیشتره البته مثالهی دیگه ای هم هست ولی من کادیلاک رو گفتم
دوست عزیز گویا شما تا حالا لکسوس RX350 ندیدی!! اگر زیر بادگیر شیشه عقب لکسوس رو دیده بودی و دقت می کردی ، دیگه همچی ایراد خنده داری نمی گرفتی. درحقیقت برف پاک کن در زیر بادگیر عقب به دقت جاسازی شده تا شیشه عقب زیباتر و لوکس تر شود. این طرح حتی در لکسوس های مدل 2010 هم رعایت شده. لطفا بیشتر دقت کنید.
س من توی گمرگ بندر کار می کردم از بنز وبی ام و پورشه و خیلی ما شینها رو روندم ولی اون لحظه ای که سوار این لکسس شدم رو فراموش نمی کنم واقعا ما توی پایین پایین پایین دنیا داریم تلفزیئن نگاه می کنیم
دوستان عزیزی که میگن کادیلاک و فلان و ماشینای آمریکایی ، این لکسوس تپی کلاس خودش تو خیلی از مجله های بهترین خودرو و نرمترین بوده ، حتی توی مجله ماشین خودمونم مقایسش کرده بود با رقباش
من سوار این خودرو بودم و با آن مسافتی حدود 900 کیلومتر در مسیر برون شهری رانندگی کرده ام این خودرونسبت به قیمت خود و در مقابل رقبایش که بنز و ب ام و x3 هست اصلا ماشین خوبی نیست
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من هر چی ماشین خوب دیدم ولی گفتم لکسوز یک طرف بقیه طرف دیگه!!!به این میگن ماشین عالی!
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳داشبوردش خرابش کرده. این چه طرحیه آخه. مثل تویوتا پریوس C شده. فکر کن کلی پول دادی ماشین لوکس گرفتی که حال کنی. همه چیز خوبه، اما همین که میشینی تو ماشین، مجبوری چیزی رو تحمل کنی که همش جلو چشمته و با فلسفه شکیل بودن طراحی یه ماشبن لوکس متضاده.
sina
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اولا طراحی داشبورد خوبه (سلیقه ایه) دوما تو طراحی داخلی و خارجی لکسس بر مبنای خطوط تیز و حرف L هست . که داشبورد هم بالطبع از این قضیه پیروی کرده
موفق باشید
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من هم نظرم رو گفتم و تغییر هم نکرد، اما حرف شما هم کاملا منطقیه، مجاب شدم. ضمنا، در مورد معیارهای طراحی لکسوس هم چیزی نمیدونستم. ممنون.
mohammad
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من نظر شما رو اصلا قبول ندارم طراحی داشبورد واقعا مدرن و به روزه طراحی قرینه دیگه قدیمی شده و خسته کننده شده طراهی داشبوردی که الان بنز و بی ام و میزنه واقعا عالیه ولی زیادی کلاسیکه لکسوس با این طراهی مدرن واقعا شاهکار کرده
SHELBY GT500
۲۹ فروردین ۱۳۹۳همکلاسی به شاسی بلندای آمرکایی هم توجهی بکن.اونا هم حرف ندارن البته نمیگم لکسوس بده ولی به پای فورد و شورلت نرسیده و نخواهد رسید
امیر
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شورلت سابربن معرکست اینو اون باهم قابل قیاس نیستن
امیر
۲۹ فروردین ۱۳۹۳لکسس دیگه قیمتش خیلی تو ایران فضایی شده باز اون موقع که rx350 حدود 140 تومن بود قابل هضم تر بود اما الان شده 430 این یعنی فاجعه
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اون موقع ها که اطلاعاتم خیلی کم بود وقتی دیدمش تعجب کردم!
برام سوال پیش اومده بود که برف پاکن عقب چرا نداره!
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳زیگما جان درست واضافه کنم که پشتش اصلا نسبت به مدل قبلی تغیر نکرده!
Only Japan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳برف پاک کن عقبش زیر بادگیره
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳“همچنین دو دریچه کولر در عقب تدارک دیده شده تا مسافران را خنک نگه دارند.”
وای عجب تکنولوژی خوفی، اصلا فکر کردن به همچین چیزی هم خنده داره چه برسه به نوشتنش
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تازه شیشه های عقبشم برقیه!!
GTR-50
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مثل همیشه عالی
فرهاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳عاشق آرگونومی کابین RX350 هستم
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ماشین خوبیه و کلی طرفدار داره..کیفیت مونتاژ خوب و قیمت مناسب در بالاترین سطح امکانات از ذلایل اقبال بالی مشتریان به این مدل هست
داوود
۲۹ فروردین ۱۳۹۳یک خودروی بی نظیری هست این RX
تا سوارش نشید و لذت سواری باهاشو حس نکنید، نمیفهمید چه جواهری هستش!!
البته من طراحی نسخهی معمولیشو به F Sport ترجیح میدم!
Chevo
۲۹ فروردین ۱۳۹۳لکسوس همواره عالی بوده اما در این کلاس کادیلاک SRX حرف اول رو میزنه
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳منم بودم کادیلاک رو انتخاب میکردم
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳نسبت به نسل اولش و فیس لیفتش که توی کشورمون هم هست خیلی طراحی بهتری داره.کیفیت رو هم میتونیم از همین عکسا تشخیص بدیم.در کل ماشین خوبیه و خیلی جنجال برانگیز نیست.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۹ فروردین ۱۳۹۳RX350 ماشینی لوکس و با قیمت مناسب
علی آقا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳محمد جان نظرتون در مورد روفور چیه؟
Only Japan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳طراحی بیرونی خوبی داره و طراحی داخلش عالیه ، صندلی هاش راحتن و خوش قیافه ، تو آفرود و مسافرت ماشین قابل اعتمادیه و مصرفش هم خوبه ، بازار فروش خوبی هم داره
احسان(احسان سابق)
۲۹ فروردین ۱۳۹۳کلا برند لکسوس خیلی دوست داشتنیه بخصوص بخاطر کیفیت فوق العاده بالای مونتاژ و طراحی خشن و جسورانه جلویی ماشین
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیی ماشین خوبیه از اون ماشیناییه که بعد از ی مدت عضوی از بدنت میشه
مرتضی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳توجه کردید پدال با ادبیات سایپا وایران خودرو متن رونوشته !!!
اینهمه امکانات لوکس ازحفره های پدال وخروجی عقب کولر نوشتی آخه !!!؟
Infinite
۲۹ فروردین ۱۳۹۳نسل حال حاضرش بسیار زیباست.
از دوستان کسی اطلاع نداره که نسل جدید وراکروز کی معرفی میشه؟
فکر میکنم رقیب این خودرو باشه. درسته؟
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳وراکروز واقعا ماشین بیخودیه
علی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت شما دوستان عزیز
من با زیگما موافقم چرا برف پاک کن عقب نذاشته؟ چون لازمه این نوع طراحی برف پاک کن عقب هستش این ماشین ممکنه با کیفیت باشه که هست ولی کلا زیبایی چندانی نداره طراحی داخلش مثل پریوس شده و بیرونش هم از نظر من البته جالب نیست یه جور می خاد خودشو تحمیل می کنه البته این سلیقه ای هست ولی مثلا با کادیلاک که مقایسه می کنید با اینکه اون ساده تره و این طراحی های تحمیلی رو نداره ولی ابهتش بیشتره البته مثالهی دیگه ای هم هست ولی من کادیلاک رو گفتم
حمید
۳۰ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز گویا شما تا حالا لکسوس RX350 ندیدی!!
اگر زیر بادگیر شیشه عقب لکسوس رو دیده بودی و دقت می کردی ، دیگه همچی ایراد خنده داری نمی گرفتی.
درحقیقت برف پاک کن در زیر بادگیر عقب به دقت جاسازی شده تا شیشه عقب زیباتر و لوکس تر شود.
این طرح حتی در لکسوس های مدل 2010 هم رعایت شده.
لطفا بیشتر دقت کنید.
مهدی
۳۰ فروردین ۱۳۹۳برف پاک کن داره دکتر جان، زیر بال عقب بالای ماشینه. موقعی که میزنی میاد بیرون
امید
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خوبه تقریبا میتونه جوابگو همه سلیقه ها باشه
Ehsan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دنده هوایی هم داره !!!
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آره داره.ولی اول باید دنده موشکیش رو بزنی!!
Un4given
۳۰ فروردین ۱۳۹۳توی بازار US کلا 3 برند رو بعنوان لوکس میشناسن: مرسدس – ب.ام.و و لکسس
rasoul
۳۰ فروردین ۱۳۹۳حرفی برا گذاشتن نذاشته
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
خیلی عالیه ولی من هنوز نتوانستم سوارش بشم .
adnan
۳۰ فروردین ۱۳۹۳س من توی گمرگ بندر کار می کردم از بنز وبی ام و پورشه و خیلی ما شینها رو روندم ولی اون لحظه ای که سوار این لکسس شدم رو فراموش نمی کنم واقعا ما توی پایین پایین پایین دنیا داریم تلفزیئن نگاه می کنیم
ROLSE ROISE
۳۰ فروردین ۱۳۹۳همسایمون یک دونه 2013 شو داره!!!!!!!!!!
نازوله پ پ هستن!!!!
امیر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳دوستان عزیزی که میگن کادیلاک و فلان و ماشینای آمریکایی ، این لکسوس تپی کلاس خودش تو خیلی از مجله های بهترین خودرو و نرمترین بوده ، حتی توی مجله ماشین خودمونم مقایسش کرده بود با رقباش
فریبرز
۳۱ فروردین ۱۳۹۳من سوار این خودرو بودم و با آن مسافتی حدود 900 کیلومتر در مسیر برون شهری رانندگی کرده ام این خودرونسبت به قیمت خود و در مقابل رقبایش که بنز و ب ام و x3 هست اصلا ماشین خوبی نیست
hero
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی میشه یه روز……..!!!؟
poorya
۲۲ شهریور ۱۳۹۳سلام
سوال ؟
من rx350 2014 ya 2015 از کجا میتوتنم پیدا کنم
انگار وارداتش ممنوعه؟
شاپور وزیری
۲۴ دی ۱۳۹۵سلام دوستان من RX350 خریدم خوبه البته تازه خریدم ولی نقشه روش نصب نیست و سوختش خوبه با وجود شاسی بلند بودنش