تویوتا خیلی روی پیشرانههای ۸ سیلندر V شکل تمرکز نداشته است. نسل فعلی لکسس LS فقط با پیشرانه ۶ سیلندر عرضه میشود و نسل بعدی تویوتا توندرا نیز طبق شنیدهها فاقد پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری بوده و بجای آن از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی کمحجمتر استفاده خواهد کرد. البته خبرهایی درباره استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدید روی محصولی پرفورمنس از لکسس به گوش رسیده و انتشار خبری درباره یک پتنت ثبت شده در سال ۲۰۲۰ چنین گمانهزنیهایی را تقویت کرده است.
تویوتا این پتنت را در سپتامبر ۲۰۲۰ و اندکی پس از انتشار شایعاتی درباره توسعه لکسس LC F ثبت نموده است. در این پتنت جزئیات زیادی از جمله طراحی V شکل و قرار گرفتن یک جفت توربو بین محفظه سیلندرها دیده میشود. چنین طراحیای میتواند باعث کاهش تأخیر توربو و افزایش پاسخ پدال گاز شود. جزئیات دیگر همچنین نشان دهنده امکانپذیر بودن استفاده از یک توربو نیز میباشند بنابراین تویوتا میتواند دو نسخه متفاوت از این پیشرانه را بهمنظور استفاده در مدلهای متنوع ارائه کند. انتظار میرود نسخه توئین توربوی این پیشرانه حداقل قدرت ۶۰۰ اسب بخاری داشته باشد.
اگرچه این پتنت تضمینی برای عرضه پیشرانه موردبحث در هر محصولی نیست اما به نظر میرسد نسل بعدی محصولات پرفورمنس لکسس از جمله LS F احتمالی، LC F و IS F به چنین نیروگاهی مجهز خواهند شد. به این ترتیب رقیبی درخور برای محصولات ب ام و M وجود خواهد داشت و همین موضوع توضیح دهنده این موضوع خواهد بود که چرا نسل فعلی IS 500 علیرغم داشتن قدرت ۴۷۲ اسبی محصول F کامل نیست. لکسس در واقع خواسته کمی فضا برای عرضه مدل مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو باقی بماند.
این پیشرانه جدید احتمالاً مختص محصولات لکسس نخواهد بود. شاید در نسخه آفرود توندرای جدید نیز این پیشرانه پدیدار شود و محصولی قابل برای رقابت با فورد F-150 رپتور و رم ۱۵۰۰ TRX متولد شد. چنین خودرویی میتواند در مسابقات باجا ۱۰۰۰ حرف اول را بزند. بههرحال امیدواریم تویوتا این پیشرانه را در محصولات خود بکار ببرد.
تویوتا فعلاً بیانیهای رسمی درباره مشخصات یا زمان عرضه احتمالی پیشرانه موردبحث منتشر نکرده اما انتظار میرود لکسس LC فیس لیفت در سال ۲۰۲۳ با این نیروگاه آهنین معرفی گردد.
JANGI
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰این اتاق اتمسفریک میطلبه
ولی از لکسس هر چه آید خوش آید
Reza.M
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کاری که بنز تقریبا 7 سال پیش با AMG GT کردو لکسوس تازه میخواد انجام بده….
Ahmedreza2002
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا
یه چن سالی عقبه از المانیا
البته نه تو فروش
محمد رستمی نژاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰محصولات اسپرت ژاپنی ، همیشه حس خاص ، نوستالژی درجه یک ، ارزش بالا ، قیمت مناسب ، پرفورمنس خیلی خوب داشتن. (این ویژگی برای سال های پیش بود ، دهه های پیش ، نه زمان الان ،)
MOS
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰مرسی شاهین جان ❤️??
شاهین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰انجام وظیفه اس داداش ❤
Aryan kia
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰وای خدا عالیه یه موتور اتسمفریک با یه ظاهر و کابین شیک و یه شتاب عالی و یه صدای قلدر با نعره پیشرانه ۸ سیلندر البته نه به نعره های بلند خودرو های آمریکایی مثل چلنجر
گربه سرابی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خبر خوبیه ?
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من بازار سدانای لوکس و کامپکت لکسوس اونجوری که بایدو شاید نتونستن توجه علاقمندا را به خودشون جلب کنن ولی شاسی بلندای لکسوس خیلی عالی عمل کردن و نظر علاقه مندای زیادی رو به خودشون جلب کردن
محمد امین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰لکسوس همیشه طراحی فوقولاده و شخصیت اصیل خشنی دار و پر از خطوط شکسته است،عابیه
میثم
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی خبر خوبیه
ولی دوست دارم خبرای بیشتری از برنامه های الکتریکی تویوتا لکسس بشنوم ببینم کجای کارن
mahan
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰این کروم کاری خیلی بجا و به اندازه هست و خیلی هندسام کرده ماشین رو.lc یکی از شاهکار ها و هنر های خودرویی هست که مخصوصا رنگ مشکیش خیلی جلب توجه میکنه و در اینده کلکسیونی میشه.ولی 8 سیلندر دوست دارم بمونه.
Amirreza
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی خوب میشه ، اگه بیاد فکر کنم از نظر شتاب با ۹۱۱ توربو اس و ای ام جی جی تی بلک سریز رقابت کنه
ae86
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای احمدزاده خسته نباشید شاید این پیشرانه هشت سبلندر توربو پیشرانه سال بشه