سرانجام کراس آور متوسط القامت لکسس با موتور توربوشارژر و چهرهای اسپرت و خشن معرفی شد اما نه آنقدر فضایی و دیوانه کننده که تصور میشد! این اولین پیشنمایش از خودرویی است که هفته آینده در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۴ معرفی میشود.
نسخه مفهومی این خودرو، سال گذشته با نام LF-NX معرفی شده بود و انتظارات را از یک رقیب تازه مدرن برای خودروهای این کلاس از جمله آئودی Q5، مرسدس بنز GLK، ب ام و X3، رنجروور اووک و حتی لینکلن MKC بالا برده بود. حالا نسخه تعدیل شده با کد NX با هدف گرفتن مشتریان جوانتر به زودی برای فروش عرضه خواهد شد. از دیدگاه طراحی، خطوط تند و تیز نمونه کانسپت، نرم و منحنی شده و در مجموع یک طرح امروزی و خوش تیپ اسپرت را خلق کردهاند. جلوپنجره دوکی شکل و چراغهای باریک و خشن با ظرافت و رعایت جزئیات فراوان طراحی شدهاند. خوشبختانه طرح مفهومی با درایت و درک مناسب به طرحی واقعی تبدیل شده به گونهای که بیشتر نکات مثبت آن طرح همچنان در نسخه نهایی مشاهده میشوند. شاید تنها نکته منفی، گلگیرهای مشکی رنگی هستند که برای بهرهگیری از دو نوع چرخ در اندازههای ۱۷ اینچی استاندارد و ۱۸ اینچی سفارشی طراحی شدهاند و رنگ تیره آنها باعث میشود اندازه چرخها کوچکتر به نظر آید. فضای داخلی با تکیه بر ارگونومیک مناسب خلق شده است. صندلیها نقش مهمی در طراحی کابین ایفا میکنند. کلیه کنترلهای لمسی و غیره کاملاً در دسترساند. سیستمهایی نظیر نمایشگر سر بالا که اطلاعات را توسط یک پروژکتور روی شیشه و جلوی راننده نمایش میدهد و همچنین سیستم کروز کنترل رادار و نظارت بر نقاط کور با هشدار متقابل ترافیک عقب میتواند نمونههایی از تکنولوژیهای بیشمار این خودرو را نشان دهد. سه نسخه از قوای محرکه برای لکسس NX در نظر گرفته شده است. NX 300h با پیشرانه هیبریدی تا حدودی شبیه پیشرانه RC 300h خواهد بود. یعنی یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان ۱۷۶ اسب بخار و یک موتور الکتریکی که ۱۴۰ اسب بخار به نیروی آن میافزاید. لکسس در مدلهای F-Sport هم با کد NX 200t مجهز به موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو است و در نهایت مدل ساده همین موتور که NX 200 خواهد بود و احتمالاً در بازارهای جهانی به عنوان پیشرانه استاندارد پایه معرفی خواهد شد. هنوز از قدرت و تواناییهای این پیشرانهها، اطلاعاتی منتشر نشده و باید لااقل تا نمایشگاه پکن منتظر بمانیم.۹۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
فرهاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳در یک کلام بسیار زیبا
(بنز – BMW – لکسوس) بهترین های جهان
sahand
۲۳ فروردین ۱۳۹۳بهت تبریک میگم,اولین نفری هستی که تو این سایت,این نظر رو میده((بنز – BMW – لکسوس) بهترین های جهان)درستش هم همینه,بقیش یه چیزیه بنامه…سلیقه.
فرهاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مرسی
آره این 3 تا برند اونقدر بهم نزدیک هستن که نمیشه یکیو برتر از
دیگری بدونیم.
فقط باید ببینی تو هر مدل چه برندی بیشتر به دلت میشینه(تونگاه اول)
محمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳تویوتا روجاانداختی….
محمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳فقط بنز-بی ام و-تویوتا-لکسوس -نیسان-شورولت وفورد—تمام دنیافقط بااین برندها
مک میسل
۲۴ فروردین ۱۳۹۳فولکس واگن رو جا انداختی
خاوری مزراتی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خشن ، لوکس و اسپرت… زبان طراحی لکسس
حسین
۲۵ فروردین ۱۳۹۳سایپا و ایران خودرو رو جا انداختی
mohsen
۲۳ فروردین ۱۳۹۳دوستان چرا این همه بی عدالتی؟؟؟؟
اسپورتیج قیمت فولش 30500 دلاره میاد ایران میشه 140 تومن.
اونوقت این ماشین 30000 دلاری بیاد ایران خداوکیلی 140 تومن میدن؟؟؟
محاله قیمتشو کمتر از اونی که عشقشون میکشه کمتر بدن.
چراگویی هست؟؟؟
خیر.
چرا؟؟؟
لابد منافعشون ایجاب نمیکنه.
[…]
birang
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خِخخخخخلی خفن شده-مخصوصا چراغای عقبش-حیف روی موتورش مانور نمیدن یه خودروی اسپرت بسازن -همشون شهری لااقل دوکاره باشه مثه خودروسازای دیگه-الان lfaهم موتور ضعیفی داره نسبت به طراحی فوق العاده قویش
Metalhead
۳ خرداد ۱۳۹۳یک موتور 10 سیلندر خورجینی با قدرت 550 اسب بخار
شتاب 0 تا 100 : سه و نیم ثانیه
حداکثر سرعت : 325 کیلومتر
واقعا LFA ضعیفه؟؟؟؟
محمدرضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳درود بر همه..خیلی خوشحالم که اون طرح فضایی قبلی رو اجرایی نکردن…
و بار امیدوارم چندتا پولدار پیدا بشن (از اونهایی که از یارانه نقدی انصراف دادن ) و این ماشینو بخرن تا با دیدنش تو خیابونهای ایران کلی ذوق مرگ بشیم…..
احمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳به این میگن طراحی اصولی!
طرح کانسپتش خیلی فضایی بود، ولی طوری برای فضای واقعی آماده اش کردن که حال و هوای کانسپت رو داره و در عین حال برای دنیای واقعی طراحی شده. تناسباتش خیلی خوبه. رقیبه خوبی برای هم کلاس هاشه…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ فروردین ۱۳۹۳درود .
احمد جان طراحی های شکسته و فضایی ، یک بدی هایی هم دارند ، که در این
ماشین بیشتر در جلو نمود پیدا کرده . مثلا اگر همین مدل لکسس را با مدل
RX350 مقایسه کنی ، میبینی که مه شکن های ماشین در جایی قرار گرفته اند
که ، بیشتر جنبه ی تزئینی دارند تا کاربردی .
اون خطوط صافی که در کناره های سپر هستند ، خیلی زود اسیب میپذیرند و
در همین صورت زود از فرم و قیافه میفتند . مخصوصا اگر به جایی گیر کنه
و یا کشیده بشه ، رنگ ان میریزه . بماند که صافکاری همچین قسمت هایی،
کار حضرت فیله . مثال خطوط صاف کناری سپر که تا زیر دی لایت ها امده اند .
خطوط شکسته و صاف رکاب های ماشین و …
هر چه طرح نرم و سیال باشد ، هزینه ی بازسازی ان کمتر است .
ولی خب مثل اینکه لکسس قصد دارد ، ازین زبان طراحی برای محصولات جدیدش
استفاده کند .
احمد
۲۵ فروردین ۱۳۹۳درست میکی آقا میلاد…
منظورم از اصولی این بود که اگر زبانی رو برای طراحی محصولشون انتخاب می کنن، به اش پایبند هستند. کانسپتش خیلی اغراق داشت ولی بر اساس همون زبان طراحیش، ماشینی بیرون دادند که هم واقعیه هم تخیلی!
ولی یه چیزی! پیشرفت تکنولوژی جوریه که شما چند سال دیگه ماشین دلخواه خودتو پرینت میگیری، مونتاژ می کنی و سوار میشی. دیگه زدگی و صافکاری و تعمیر برای قدیماس!
در ضمن در طراحی اتومبیل بنز رو بیشتر از هر شرکتی قبول دارم.(نظر شخصی)
Un4given
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی ماشینه، حال کردم باهاش. لامصب لوگوی لکسس رو هر چی باشه بقیه باید بزنن بغل. فقط به قول پدال زه گلگیراش خیلی رو مخه. مگه اینکه مشکیشو بخری !
علیرضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ادبیات فارسی : کلاس پنجم ابتدایی
متوسط القامت : غلط
اندازه متوسط : درست
hero
۲۳ فروردین ۱۳۹۳عقبش شبیه راو فوره
بهزاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳یه ماشین که به یه جلو پنجره چسبیده,نمیگم زشته ولی زیاده روی شده!
Sajad Z B
۲۳ فروردین ۱۳۹۳توجه کردین اثر کمپانیها طراحى صفحه نمایششون، تقلید از بنزه.
علي
۲۳ فروردین ۱۳۹۳به نظر من لکسس برند خیلی جالبی نیست، بهتر بگم بیشتر الکی گرونه.
من مرداد ۱۳۹۲ یه دستگاه ار ایکس ۳۵۰ مدل ۲۰۱۲ خریدم
فقط ۲۰۰۰ کیلومتر کار کرده بود
دی ماه بود که خیلی عجله داشتم ، تو بزرگ راه صیاد شیرازی بودم که نزدیک همت بنزینم تموم شد، حدود نیم ساعت منتظر بنزین بودم، حواسم نبود که چراغ هارو روشن گذاشتم، بعد نیم ساعت ماشین ۲۸۰ میلیونی من باطری خالی کرد. در ضمن آپشنتشم در مقابل قیمتش خیلی کم بna dige nashod eshqaam
manam az khodamee
jojoye kocholomo bebinam(happy)(inlove)
ama chon emshab sharayet kheli mohaya nist bashe bara fardaaa
vagarnaa age bedoniii vaqtiii mibinamet mano kojahaaa mibari,,,,(happy)(inlove)(inlove)(inlove)(inlove)ود
امیر
۲۷ خرداد ۱۳۹۳سلام اینا هم شاهکار میکنن ما هم شاهکار میکنیم saipa sl sx lx ex mx 132 131 12…………………….
محمد
۸ تیر ۱۳۹۳از دیدنش لذت می برم…
mohamad mohamadi
۱۴ مرداد ۱۳۹۳هنوز از قدرت و تواناییهای این پیشرانهها، اطلاعاتی منتشر نشده و باید لااقل تا نمایشگاه پکن منتظر بمانیم.
خوب نمایشگاه پکن تمام شد حالا مصرف سوخت و شتاب 0 تا 100 اش چنده