لکسوس

کراس اوور NX لکسس معرفی شد

سرانجام کراس آور متوسط القامت لکسس با موتور توربوشارژر و چهره‌ای اسپرت و خشن معرفی شد اما نه آنقدر فضایی و دیوانه کننده که تصور می‌شد! این اولین پیش‌نمایش از خودرویی است که هفته آینده در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۴ معرفی می‌شود.

2015 Lexus NX
۲۰۱۵ Lexus NX
نسخه مفهومی این خودرو، سال گذشته با نام LF-NX معرفی شده بود و انتظارات را از یک رقیب تازه مدرن برای خودروهای این کلاس از جمله آئودی Q5، مرسدس بنز GLK، ب ام و X3، رنجروور اووک و حتی لینکلن MKC بالا برده بود. حالا نسخه تعدیل شده با کد NX با هدف گرفتن مشتریان جوان‌تر به زودی برای فروش عرضه خواهد شد.
2015 Lexus NX 200t F Sport
۲۰۱۵ Lexus NX 200t F Sport
از دیدگاه طراحی، خطوط تند و تیز نمونه کانسپت، نرم و منحنی شده و در مجموع یک طرح امروزی و خوش تیپ اسپرت را خلق کرده‌اند. جلوپنجره دوکی شکل و چراغ‌های باریک و خشن با ظرافت و رعایت جزئیات فراوان طراحی شده‌اند. خوشبختانه طرح مفهومی با درایت و درک مناسب به طرحی واقعی تبدیل شده به گونه‌ای که بیشتر نکات مثبت آن طرح همچنان در نسخه نهایی مشاهده می‌شوند. شاید تنها نکته منفی، گلگیرهای مشکی رنگی هستند که برای بهره‌گیری از دو نوع چرخ در اندازه‌های ۱۷ اینچی استاندارد و ۱۸ اینچی سفارشی طراحی شده‌اند و رنگ تیره آن‌ها باعث می‌شود اندازه چرخ‌ها کوچکتر به نظر آید.
2015 Lexus NX 200t F Sport
۲۰۱۵ Lexus NX 200t F Sport
فضای داخلی با تکیه بر ارگونومیک مناسب خلق شده است. صندلی‌ها نقش مهمی در طراحی کابین ایفا می‌کنند. کلیه کنترل‌های لمسی و غیره کاملاً در دسترس‌اند. سیستم‌هایی نظیر نمایشگر سر بالا که اطلاعات را توسط یک پروژکتور روی شیشه و جلوی راننده نمایش می‌دهد و همچنین سیستم کروز کنترل رادار و نظارت بر نقاط کور با هشدار متقابل ترافیک عقب می‌تواند نمونه‌هایی از تکنولوژی‌های بی‌شمار این خودرو را نشان دهد.
2015 Lexus NX 200t F Sport interior
۲۰۱۵ Lexus NX 200t F Sport interior
سه نسخه از قوای محرکه برای لکسس NX در نظر گرفته شده است. NX 300h با پیشرانه هیبریدی تا حدودی شبیه پیشرانه RC 300h خواهد بود. یعنی یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان ۱۷۶ اسب بخار و یک موتور الکتریکی که ۱۴۰ اسب بخار به نیروی آن می‌افزاید. لکسس در مدل‌های F-Sport هم با کد NX 200t مجهز به موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو است و در نهایت مدل ساده همین موتور که NX 200 خواهد بود و احتمالاً در بازارهای جهانی به عنوان پیشرانه استاندارد پایه معرفی خواهد شد. هنوز از قدرت و توانایی‌های این پیشرانه‌ها، اطلاعاتی منتشر نشده و باید لااقل تا نمایشگاه پکن منتظر بمانیم.
ساختار و پلتفرم لکسس NX از نسخه اصلاح شده RAV4 تویوتا بهره گرفته که در نمونه‌های پایه به صورت دیفرانسیل جلو خواهد بود و البته گزینه انتقال نیرو به چهر چرخ نیز به عنوان یک آپشن در نظر رفته شده است.
هنوز قیمت این خودرو اعلام نشده اما به نظر می‌رسد در محدوده ۳۰ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    در یک کلام بسیار زیبا
    (بنز – BMW – لکسوس) بهترین های جهان

    1. sahand

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      بهت تبریک میگم,اولین نفری هستی که تو این سایت,این نظر رو میده((بنز – BMW – لکسوس) بهترین های جهان)درستش هم همینه,بقیش یه چیزیه بنامه…سلیقه.

      1. فرهاد

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        مرسی
        آره این 3 تا برند اونقدر بهم نزدیک هستن که نمیشه یکیو برتر از
        دیگری بدونیم.
        فقط باید ببینی تو هر مدل چه برندی بیشتر به دلت میشینه(تونگاه اول)

    2. محمد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      تویوتا روجاانداختی….

    3. محمد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      فقط بنز-بی ام و-تویوتا-لکسوس -نیسان-شورولت وفورد—تمام دنیافقط بااین برندها

      1. مک میسل

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        فولکس واگن رو جا انداختی

    4. خاوری مزراتی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      خشن ، لوکس و اسپرت… زبان طراحی لکسس

    5. حسین

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سایپا و ایران خودرو رو جا انداختی

  2. mohsen

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان چرا این همه بی عدالتی؟؟؟؟
    اسپورتیج قیمت فولش 30500 دلاره میاد ایران میشه 140 تومن.
    اونوقت این ماشین 30000 دلاری بیاد ایران خداوکیلی 140 تومن میدن؟؟؟
    محاله قیمتشو کمتر از اونی که عشقشون میکشه کمتر بدن.
    چراگویی هست؟؟؟
    خیر.
    چرا؟؟؟
    لابد منافعشون ایجاب نمیکنه.
    […]

  3. birang

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    خِخخخخخلی خفن شده-مخصوصا چراغای عقبش-حیف روی موتورش مانور نمیدن یه خودروی اسپرت بسازن -همشون شهری لااقل دوکاره باشه مثه خودروسازای دیگه-الان lfaهم موتور ضعیفی داره نسبت به طراحی فوق العاده قویش

    1. Metalhead

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      یک موتور 10 سیلندر خورجینی با قدرت 550 اسب بخار

      شتاب 0 تا 100 : سه و نیم ثانیه
      حداکثر سرعت : 325 کیلومتر

      واقعا LFA ضعیفه؟؟؟؟

  4. محمدرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    درود بر همه..خیلی خوشحالم که اون طرح فضایی قبلی رو اجرایی نکردن…
    و بار امیدوارم چندتا پولدار پیدا بشن (از اونهایی که از یارانه نقدی انصراف دادن ) و این ماشینو بخرن تا با دیدنش تو خیابونهای ایران کلی ذوق مرگ بشیم…..

  5. احمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به این میگن طراحی اصولی!
    طرح کانسپتش خیلی فضایی بود، ولی طوری برای فضای واقعی آماده اش کردن که حال و هوای کانسپت رو داره و در عین حال برای دنیای واقعی طراحی شده. تناسباتش خیلی خوبه. رقیبه خوبی برای هم کلاس هاشه…

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      احمد جان طراحی های شکسته و فضایی ، یک بدی هایی هم دارند ، که در این

      ماشین بیشتر در جلو نمود پیدا کرده . مثلا اگر همین مدل لکسس را با مدل

      RX350 مقایسه کنی ، میبینی که مه شکن های ماشین در جایی قرار گرفته اند

      که ، بیشتر جنبه ی تزئینی دارند تا کاربردی .

      اون خطوط صافی که در کناره های سپر هستند ، خیلی زود اسیب میپذیرند و

      در همین صورت زود از فرم و قیافه میفتند . مخصوصا اگر به جایی گیر کنه

      و یا کشیده بشه ، رنگ ان میریزه . بماند که صافکاری همچین قسمت هایی،

      کار حضرت فیله . مثال خطوط صاف کناری سپر که تا زیر دی لایت ها امده اند .

      خطوط شکسته و صاف رکاب های ماشین و …

      هر چه طرح نرم و سیال باشد ، هزینه ی بازسازی ان کمتر است .

      ولی خب مثل اینکه لکسس قصد دارد ، ازین زبان طراحی برای محصولات جدیدش

      استفاده کند .

      1. احمد

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        درست میکی آقا میلاد…
        منظورم از اصولی این بود که اگر زبانی رو برای طراحی محصولشون انتخاب می کنن، به اش پایبند هستند. کانسپتش خیلی اغراق داشت ولی بر اساس همون زبان طراحیش، ماشینی بیرون دادند که هم واقعیه هم تخیلی!
        ولی یه چیزی! پیشرفت تکنولوژی جوریه که شما چند سال دیگه ماشین دلخواه خودتو پرینت میگیری، مونتاژ می کنی و سوار میشی. دیگه زدگی و صافکاری و تعمیر برای قدیماس!
        در ضمن در طراحی اتومبیل بنز رو بیشتر از هر شرکتی قبول دارم.(نظر شخصی)

  6. Un4given

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خیلی ماشینه، حال کردم باهاش. لامصب لوگوی لکسس رو هر چی باشه بقیه باید بزنن بغل. فقط به قول پدال زه گلگیراش خیلی رو مخه. مگه اینکه مشکیشو بخری !

  7. علیرضا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ادبیات فارسی : کلاس پنجم ابتدایی
    متوسط القامت : غلط
    اندازه متوسط : درست

  8. hero

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (590 ديدگاه)

    عقبش شبیه راو فوره

  9. بهزاد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یه ماشین که به یه جلو پنجره چسبیده,نمیگم زشته ولی زیاده روی شده!

  10. Sajad Z B

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    توجه کردین اثر کمپانیها طراحى صفحه نمایششون، تقلید از بنزه.

  11. علي

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظر من لکسس برند خیلی جالبی نیست، بهتر بگم بیشتر الکی گرونه.
    من مرداد ۱۳۹۲ یه دستگاه ار ایکس ۳۵۰ مدل ۲۰۱۲ خریدم
    فقط ۲۰۰۰ کیلومتر کار کرده بود
    دی ماه بود که خیلی عجله داشتم ، تو بزرگ راه صیاد شیرازی بودم که نزدیک همت بنزینم تموم شد، حدود نیم ساعت منتظر بنزین بودم، حواسم نبود که چراغ هارو روشن گذاشتم، بعد نیم ساعت ماشین ۲۸۰ میلیونی من باطری خالی کرد. در ضمن آپشنتشم در مقابل قیمتش خیلی کم بna dige nashod eshqaam
    manam az khodamee
    jojoye kocholomo bebinam(happy)(inlove)
    ama chon emshab sharayet kheli mohaya nist bashe bara fardaaa
    vagarnaa age bedoniii vaqtiii mibinamet mano kojahaaa mibari,,,,(happy)(inlove)(inlove)(inlove)(inlove)ود

  12. امیر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اینا هم شاهکار میکنن ما هم شاهکار میکنیم saipa sl sx lx ex mx 132 131 12…………………….

  13. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (731 ديدگاه)

    از دیدنش لذت می برم…

  14. mohamad mohamadi

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4206 ديدگاه)

    هنوز از قدرت و توانایی‌های این پیشرانه‌ها، اطلاعاتی منتشر نشده و باید لااقل تا نمایشگاه پکن منتظر بمانیم.

    خوب نمایشگاه پکن تمام شد حالا مصرف سوخت و شتاب 0 تا 100 اش چنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا