لکسوس

۵ ویژگی برجسته لکسس LX 570 مدل ۲۰۱۶

برای یک هفته خاص از سال در محل «مونتری پنینسولا»، طرح‌های نمایشی و زرق‌و‌برق‌دار مد می‌شوند و تعداد آنها بسیار زیاد افزایش می‌یابد. در یکی از نمونه‌های شگفت‌انگیز امسال، لکسس به عنوان پیش‌درآمدی بر «پابل بیچ»، از مدل جدید لکسس LX 570 شاسی‌بلند لوکس رونمایی کرده است. LX 570 که تغییرات بسیار زیادی را داشته و امکانات و قابلیت‌های زیادی پیدا کرده، در عین حال از همان موتور قبلی استفاده می‌کند. در این رابطه، مسئولان لکسس به برخی از برجسته‌ترین امکانات جدید این مدل در زمینه‌هایی مانند عملکرد و سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره‌هایی داشته‌اند که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

2016 Lexus LX 570
۲۰۱۶ Lexus LX 570
2016 Lexus LX 570
۲۰۱۶ Lexus LX 570
قابلیت آفرود
لکسس LX 570 مدل ۲۰۱۶ با وجود ظاهری شهری‌اش، برای هماهنگی با فضاهای خارج از شهر نیز آماده شده است و برای این منظور از تجهیزاتی مانند بازه حرکتی ۹ اینچی چرخ‌ها، یک سیستم کنترل کشش آفرود ۵ حالته و یک سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک تمام‌وقت همراه یک دیفرانسیل مرکزی قفل‌شونده استفاده می‌کند.
2016 Lexus LX 570
۲۰۱۶ Lexus LX 570
تکنولوژی
یک نمایشگر مرکزی ۱۲/۳ اینچی که توسط یک رابط کاربری لمس از راه دور «هپتیک» کنترل می‌شود، آپشن نمایشگرهای ۱۱/۶ اینچی برای صندلی‌های عقب، یک سیستم دوربین نمای بالای سر پانوراما، درگاه‌های USB در اولین و دومین ردیف صندلی‌ها و مجموعه دسترسی و کنترل از راه دور Enform، از جمله تکنولوژی‌های ارائه شده برای این خودروی لوکس سطح‌بالا هستند. این در حالی است که هنوز به سیستم کنترل و تنظیم هیدرولیکی ارتفاع رانندگی نیز اشاره نکرده‌ایم.
2016 Lexus LX 570
۲۰۱۶ Lexus LX 570
ساعت
بر روی داشبورد، ساعتی قرار گرفته که در نگاه اول، بیشتر شبیه یک ابزار تجمّلی معمولی است. ولی این ساعت در محفظه‌ای قرار گرفته که در ساخت آن، تنها از یک شمش آلومینیوم استفاده شده و می‌تواند بر اساس مختصات جغرافیایی GPS شما، ساعت را بر اساس منطقه زمانی که در آن قرار دارید، نشان دهد.
2016 Lexus LX 570
۲۰۱۶ Lexus LX 570
عملکرد
موتور ۵/۷ لیتری V-8 همان گزینه‌ای پیشرانه‌ای است که در مدل قبلی LX نیز وجود داشته است؛ ولی این بار با گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک همراه شده است. این موتور برای LX شرایطی را فراهم می‌آورد که می‌تواند در مدت ۷/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان به اندازه ۰/۲ ثانیه نسبت به مدل قبلی سریعتر است. در همین حال، میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو مطابق برآورد‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به اندازه ۱/۱ لیتر بهبود یافته و به ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.
2016 Lexus LX 570
۲۰۱۶ Lexus LX 570
2016 Lexus LX 570
۲۰۱۶ Lexus LX 570
بازار
ایالات متحده، خانه خودروهای شاسی‌بلند است، ولی بیشترین آمار فروش LX 570 مربوط به خاورمیانه است؛ جایی که این هیولای لوکس با صرف پول‌های هنگفت بر روی تپه‌های ماسه‌ای قدم می‌گذارد. بنابراین، لکسس در طراحی ساختار این شاسی‌‌بلند، بیشتر به این شرایط توجه می‌کند. منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    مبارک صاحبان و خریداران خلیجی و خاور میانه ای باشه و بس. ضمنا مصرف سوخت غیر عادلانه ایی داره که به نظر من فقط مشتریان خودخواه رو میتونه راضی کنه که بدون توجه به اتمام ذخایر سوخت موجود میتونند از رانندگی با ماشینی که حتی شاید معمولی تر از این ماشین هم کارشونو راه بی اندازه به رانندگیشون ادامه بدهند بدون آنکه وجدانشون ناراحت باشه.

    1. سامورایی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      من که از تکنولوی داخل ماشین سر در نیاوردم

    2. سامان از تبریز

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      خیلی لکسوس رو دوس دارم
      بجز موتورش همه چیزش عالیه
      موتور 5.7 لیتری 380 اسب بخار
      در حالی که کادیلاک اسکالید رقیب اصلی این ماشین 450 اسب بخار قدرت و مصرف سوختش از این کمتره

      1. نوید جهرمی

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        من ک هیچ وقت بین کادیلاک و لکسس مردد نمیشم و انتخابم کادیلاکه
        شاسی بلند و وانت اول امریکا

    3. آرمااااان

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      خیلی لکسس رو دوست دارم بنظرم بهتر بود که تغییر کرد،به هر حال باید یه فرقی بین یه ماشین 600_700میلیونی با یه ماشین 1باشه میلیاردی باشه
      قیمتا تو پدال هست

  2. دانیال

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    واقعا عالیه ولی اسکلاید خیلی بهتره البته فقط تو منطقه آزاد در دسترسه

    1. نوید

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      دوستان
      به خدا کاربرد این و پاترول با اسکالاد متفاوته

  3. Dinam

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بهترین در نوع خودش. واقعا عالیه.فقط نمیدونم چرا آلمانی پسند ها اینقدر اصرار دارن که از شاهکاری مثل ِ این ایراد ِ الکی بگیرن

    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      الان آلمانی باز کجا دیدی تو؟!؟!؟!
      یه دفعه دعوا نیست شما کل کل راه بنداز

  4. me84

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    چه خبره این همه مصرف بنزین. دیگه از کادیلاک اسکالید که قویتر و سنگینتر نیست. اون مصرفش با اون هیبت و برو و بیاش کمتر از اینه.

  5. MohseN

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    واقعا جلو پنجره قشنگ نشده تعصب نداشته باشین لدفن!
    زیادی اغراق داره!

  6. وحید

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حیف این جلو پنچره که با طرح بد فرم جلو
    ابروی لکسوس رو برده

  7. navidRR

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    بدون تعصب طراحیش واقعا زیباست
    ایراد خاصی نمیشه ازش گرفت واینکه هی بی دلیل دنبال ایراد یه خودرو بگردیم واقعا اشتباست که بعضی از دوستان خیلی کم لطف تشریف دارند.
    جلو پنجره ی این ماشین مدتهاست که به عنوان زبان طراحی لکسس انتخاب شده و تا سالها تغییر نخواهد کرد
    پس بخاطر همین باید بگیم که لکسس هر ماشینی در آینده میخواد طراحی کنه زشت خواهد بود؟؟
    بهتره قبل گذاشتن این قبیل نظرات یه نگاهی به خودمون بیندازیم،به صنعت خودروسازی خودمون و خودروهای تولیدیمون
    یعنی ماها انقدر تو صنعت خودروسازی خودمون شاهکار هستیم که داریم از خودروساز و لوکس ساز ژاپنی ایراد میگیریم؟
    لطفا کمی واقع بین باشیم…

  8. احمد باقری

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه، ولی طراحیش میتونست بهتر از اینا باشه.

  9. جان کافی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نمیدونم چیه هر چی به خودم زور میزنم نمیتونم …. شاسی بلند فقط امریکایی

  10. agp4747

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، یه نکته ای رو توو چنتا از مقاله هاتون دیدم ، اول فکر میکردم که اشتباه تایپی باشه اما دوباره این اشتباه تکرار شده ، میخواستم بدونم شما Pebble Beach رو چطوری پابل بیچ میخونید ؟؟؟

  11. M3 RS 4D

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    قابلیت افرودش فک کنم مثل لند کروز باشه و بتونه باهاش رقابت کنه …
    یه ماشین لوکس هست , نه ماشین افرود ,میخوره بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشه …
    بیشتر یه ماشین شهری شاسی بلند هست تا یه ماشین با قابلیت افرود ….

    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      افرودش مثل لندکروزر نیست
      خود لندکروزره

      1. M3 RS 4D

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        تو خوده سایت تویوتا هم زده که …
        Standard Towing Capacity برای لندکروز 8200 ولی برای لکسوس 7000
        http://www.toyota.com/landcruiser/#!/compare

        میخوای یه چنتا ویدئو هم ببین …

    2. Dinam

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      بفرما این یه نمونش !!!! شما این ماشین رو تست آفرود کردی و دیدی نمیشه که حالا اومدی میگی قابلیت آفرود نداره ؟!!!! آخه مگه مجبورتون کردن ندونسته نظر بدین ؟؟؟؟

      1. M3 RS 4D

        ۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        چی میگی تو ؟
        بپاکی ؟ یا رد دادی؟

        من کجا گفتم قابلیت افرود نداره ؟!؟1؟!
        توام مگه مجبوری نخونده بیای نظر بدی ؟

        بیا چشاتو باز کن بخون 2باره …

        “قابلیت افرودش فک کنم مثل لند کروز باشه و بتونه باهاش رقابت کنه …
        یه ماشین لوکس هست , نه ماشین افرود ,میخوره بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشه …
        بیشتر یه ماشین شهری شاسی بلند هست تا یه ماشین با قابلیت افرود ….”

        الان کجاش من گفتم قابلیت افرود نداره ؟@؟@؟@
        یاد گرفتین فقط بیاد یه نظر بدین برین ….

        این ماشین قابلیت افرودش مثل لندکروز نیست … از اون تا حدی کمتره …. در واقع قابل مقایسه با لند کروز نیست توی افرود … حالا بیا بگو کجا گفتی افرود نداره ….

        من دیگه حرفی در این مورد ندارم …..

  12. HELL CAT

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    واقعا طراحیش متفاوته مثل طراحی رنج روور

  13. AHMADREZA

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    من که عاشقشم

  14. محمد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    واقعامحشره….باابوهته…بااصالت…مردونه…قدرتمند…عاشقشم

  15. امیر

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    الان دیگه ده تا لندکروز می ارزه؟

  16. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    به شخصه جذب طراحی خارجیش نشدم باز پشتشو بیشتر دوست دارم اما تو طراحی جلوپنجره اغراق شده.کابینش بسیار زیبا است.عالیه.اتفاقا اسکالید هم رقیبش هست ولی هر کدومشون روی یک بحث تمرکز کردن.اسکالید از لحاظ امکانات لاکچری و راحتی و شتاب بهترین خودرو در این کلاسه در حالی که به هیچ عنوان در بحث آفرود حرفی در مقابل LX570 نمیتونه بزنه.
    به نظرم نسل قبل این خودرو طراحیش دلنشین تر بود البته مقصود بنده فقط در بخش جلوی خودرو هست.
    با این حال در این کلاس بنز و کادیلاک رو بیشتر قبول دارم.لکسس هم مزایای خودشو داره و برای آفرود بازان گزینه ی بهتریه.

  17. رضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    یه قصر متحرک

  18. mohsen

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    X6 سر تر از ایناس

  19. جاوید

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ماشین های لکسوس ایرادی ندارند بسیار زیبا وبا ابهت هستند الکی هم ایراد نگیرید هرچی باشه از این گاری هایی که ایران میسازی بهتره (پراید)

  20. Amir

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از همه لحاظ عالیه فقط هنوز قیمت ۲۰۱۷ نمیدونم چرا منتشر نشده بقول دوستان یه قصر متحرکه به لند کروز میگن حضرت ولی به این میگن الاحضرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا