برای یک هفته خاص از سال در محل «مونتری پنینسولا»، طرحهای نمایشی و زرقوبرقدار مد میشوند و تعداد آنها بسیار زیاد افزایش مییابد. در یکی از نمونههای شگفتانگیز امسال، لکسس به عنوان پیشدرآمدی بر «پابل بیچ»، از مدل جدید لکسس LX 570 شاسیبلند لوکس رونمایی کرده است. LX 570 که تغییرات بسیار زیادی را داشته و امکانات و قابلیتهای زیادی پیدا کرده، در عین حال از همان موتور قبلی استفاده میکند. در این رابطه، مسئولان لکسس به برخی از برجستهترین امکانات جدید این مدل در زمینههایی مانند عملکرد و سیستم اطلاعات و سرگرمی اشارههایی داشتهاند که در ادامه آنها را مرور میکنیم.
قابلیت آفرودلکسس LX 570 مدل ۲۰۱۶ با وجود ظاهری شهریاش، برای هماهنگی با فضاهای خارج از شهر نیز آماده شده است و برای این منظور از تجهیزاتی مانند بازه حرکتی ۹ اینچی چرخها، یک سیستم کنترل کشش آفرود ۵ حالته و یک سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک تماموقت همراه یک دیفرانسیل مرکزی قفلشونده استفاده میکند. تکنولوژی
یک نمایشگر مرکزی ۱۲/۳ اینچی که توسط یک رابط کاربری لمس از راه دور «هپتیک» کنترل میشود، آپشن نمایشگرهای ۱۱/۶ اینچی برای صندلیهای عقب، یک سیستم دوربین نمای بالای سر پانوراما، درگاههای USB در اولین و دومین ردیف صندلیها و مجموعه دسترسی و کنترل از راه دور Enform، از جمله تکنولوژیهای ارائه شده برای این خودروی لوکس سطحبالا هستند. این در حالی است که هنوز به سیستم کنترل و تنظیم هیدرولیکی ارتفاع رانندگی نیز اشاره نکردهایم. ساعت
بر روی داشبورد، ساعتی قرار گرفته که در نگاه اول، بیشتر شبیه یک ابزار تجمّلی معمولی است. ولی این ساعت در محفظهای قرار گرفته که در ساخت آن، تنها از یک شمش آلومینیوم استفاده شده و میتواند بر اساس مختصات جغرافیایی GPS شما، ساعت را بر اساس منطقه زمانی که در آن قرار دارید، نشان دهد. عملکرد
موتور ۵/۷ لیتری V-8 همان گزینهای پیشرانهای است که در مدل قبلی LX نیز وجود داشته است؛ ولی این بار با گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک همراه شده است. این موتور برای LX شرایطی را فراهم میآورد که میتواند در مدت ۷/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان به اندازه ۰/۲ ثانیه نسبت به مدل قبلی سریعتر است. در همین حال، میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو مطابق برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به اندازه ۱/۱ لیتر بهبود یافته و به ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. بازار
ایالات متحده، خانه خودروهای شاسیبلند است، ولی بیشترین آمار فروش LX 570 مربوط به خاورمیانه است؛ جایی که این هیولای لوکس با صرف پولهای هنگفت بر روی تپههای ماسهای قدم میگذارد. بنابراین، لکسس در طراحی ساختار این شاسیبلند، بیشتر به این شرایط توجه میکند.
علي
۳۱ مرداد ۱۳۹۴مبارک صاحبان و خریداران خلیجی و خاور میانه ای باشه و بس. ضمنا مصرف سوخت غیر عادلانه ایی داره که به نظر من فقط مشتریان خودخواه رو میتونه راضی کنه که بدون توجه به اتمام ذخایر سوخت موجود میتونند از رانندگی با ماشینی که حتی شاید معمولی تر از این ماشین هم کارشونو راه بی اندازه به رانندگیشون ادامه بدهند بدون آنکه وجدانشون ناراحت باشه.
سامورایی
۳۱ مرداد ۱۳۹۴من که از تکنولوی داخل ماشین سر در نیاوردم
سامان از تبریز
۳۱ مرداد ۱۳۹۴خیلی لکسوس رو دوس دارم
بجز موتورش همه چیزش عالیه
موتور 5.7 لیتری 380 اسب بخار
در حالی که کادیلاک اسکالید رقیب اصلی این ماشین 450 اسب بخار قدرت و مصرف سوختش از این کمتره
نوید جهرمی
۱ شهریور ۱۳۹۴من ک هیچ وقت بین کادیلاک و لکسس مردد نمیشم و انتخابم کادیلاکه
شاسی بلند و وانت اول امریکا
آرمااااان
۳۱ مرداد ۱۳۹۴خیلی لکسس رو دوست دارم بنظرم بهتر بود که تغییر کرد،به هر حال باید یه فرقی بین یه ماشین 600_700میلیونی با یه ماشین 1باشه میلیاردی باشه
قیمتا تو پدال هست
دانیال
۳۱ مرداد ۱۳۹۴واقعا عالیه ولی اسکلاید خیلی بهتره البته فقط تو منطقه آزاد در دسترسه
نوید
۳۱ مرداد ۱۳۹۴دوستان
به خدا کاربرد این و پاترول با اسکالاد متفاوته
Dinam
۳۱ مرداد ۱۳۹۴بهترین در نوع خودش. واقعا عالیه.فقط نمیدونم چرا آلمانی پسند ها اینقدر اصرار دارن که از شاهکاری مثل ِ این ایراد ِ الکی بگیرن
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۳۱ مرداد ۱۳۹۴الان آلمانی باز کجا دیدی تو؟!؟!؟!
یه دفعه دعوا نیست شما کل کل راه بنداز
me84
۳۱ مرداد ۱۳۹۴چه خبره این همه مصرف بنزین. دیگه از کادیلاک اسکالید که قویتر و سنگینتر نیست. اون مصرفش با اون هیبت و برو و بیاش کمتر از اینه.
MohseN
۳۱ مرداد ۱۳۹۴واقعا جلو پنجره قشنگ نشده تعصب نداشته باشین لدفن!
زیادی اغراق داره!
وحید
۳۱ مرداد ۱۳۹۴حیف این جلو پنچره که با طرح بد فرم جلو
ابروی لکسوس رو برده
navidRR
۳۱ مرداد ۱۳۹۴بدون تعصب طراحیش واقعا زیباست
ایراد خاصی نمیشه ازش گرفت واینکه هی بی دلیل دنبال ایراد یه خودرو بگردیم واقعا اشتباست که بعضی از دوستان خیلی کم لطف تشریف دارند.
جلو پنجره ی این ماشین مدتهاست که به عنوان زبان طراحی لکسس انتخاب شده و تا سالها تغییر نخواهد کرد
پس بخاطر همین باید بگیم که لکسس هر ماشینی در آینده میخواد طراحی کنه زشت خواهد بود؟؟
بهتره قبل گذاشتن این قبیل نظرات یه نگاهی به خودمون بیندازیم،به صنعت خودروسازی خودمون و خودروهای تولیدیمون
یعنی ماها انقدر تو صنعت خودروسازی خودمون شاهکار هستیم که داریم از خودروساز و لوکس ساز ژاپنی ایراد میگیریم؟
لطفا کمی واقع بین باشیم…
احمد باقری
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ماشین خوبیه، ولی طراحیش میتونست بهتر از اینا باشه.
جان کافی
۳۱ مرداد ۱۳۹۴نمیدونم چیه هر چی به خودم زور میزنم نمیتونم …. شاسی بلند فقط امریکایی
agp4747
۳۱ مرداد ۱۳۹۴سلام ، یه نکته ای رو توو چنتا از مقاله هاتون دیدم ، اول فکر میکردم که اشتباه تایپی باشه اما دوباره این اشتباه تکرار شده ، میخواستم بدونم شما Pebble Beach رو چطوری پابل بیچ میخونید ؟؟؟
M3 RS 4D
۳۱ مرداد ۱۳۹۴قابلیت افرودش فک کنم مثل لند کروز باشه و بتونه باهاش رقابت کنه …
یه ماشین لوکس هست , نه ماشین افرود ,میخوره بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشه …
بیشتر یه ماشین شهری شاسی بلند هست تا یه ماشین با قابلیت افرود ….
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۳۱ مرداد ۱۳۹۴افرودش مثل لندکروزر نیست
خود لندکروزره
M3 RS 4D
۳۱ مرداد ۱۳۹۴تو خوده سایت تویوتا هم زده که …
Standard Towing Capacity برای لندکروز 8200 ولی برای لکسوس 7000
http://www.toyota.com/landcruiser/#!/compare
میخوای یه چنتا ویدئو هم ببین …
Dinam
۱ شهریور ۱۳۹۴بفرما این یه نمونش !!!! شما این ماشین رو تست آفرود کردی و دیدی نمیشه که حالا اومدی میگی قابلیت آفرود نداره ؟!!!! آخه مگه مجبورتون کردن ندونسته نظر بدین ؟؟؟؟
M3 RS 4D
۱ شهریور ۱۳۹۴چی میگی تو ؟
بپاکی ؟ یا رد دادی؟
من کجا گفتم قابلیت افرود نداره ؟!؟1؟!
توام مگه مجبوری نخونده بیای نظر بدی ؟
بیا چشاتو باز کن بخون 2باره …
“قابلیت افرودش فک کنم مثل لند کروز باشه و بتونه باهاش رقابت کنه …
یه ماشین لوکس هست , نه ماشین افرود ,میخوره بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشه …
بیشتر یه ماشین شهری شاسی بلند هست تا یه ماشین با قابلیت افرود ….”
الان کجاش من گفتم قابلیت افرود نداره ؟@؟@؟@
یاد گرفتین فقط بیاد یه نظر بدین برین ….
این ماشین قابلیت افرودش مثل لندکروز نیست … از اون تا حدی کمتره …. در واقع قابل مقایسه با لند کروز نیست توی افرود … حالا بیا بگو کجا گفتی افرود نداره ….
من دیگه حرفی در این مورد ندارم …..
HELL CAT
۳۱ مرداد ۱۳۹۴واقعا طراحیش متفاوته مثل طراحی رنج روور
AHMADREZA
۳۱ مرداد ۱۳۹۴من که عاشقشم
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۴واقعامحشره….باابوهته…بااصالت…مردونه…قدرتمند…عاشقشم
امیر
۱ شهریور ۱۳۹۴الان دیگه ده تا لندکروز می ارزه؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱ شهریور ۱۳۹۴به شخصه جذب طراحی خارجیش نشدم باز پشتشو بیشتر دوست دارم اما تو طراحی جلوپنجره اغراق شده.کابینش بسیار زیبا است.عالیه.اتفاقا اسکالید هم رقیبش هست ولی هر کدومشون روی یک بحث تمرکز کردن.اسکالید از لحاظ امکانات لاکچری و راحتی و شتاب بهترین خودرو در این کلاسه در حالی که به هیچ عنوان در بحث آفرود حرفی در مقابل LX570 نمیتونه بزنه.
به نظرم نسل قبل این خودرو طراحیش دلنشین تر بود البته مقصود بنده فقط در بخش جلوی خودرو هست.
با این حال در این کلاس بنز و کادیلاک رو بیشتر قبول دارم.لکسس هم مزایای خودشو داره و برای آفرود بازان گزینه ی بهتریه.
رضا
۱ شهریور ۱۳۹۴یه قصر متحرک
mohsen
۲ شهریور ۱۳۹۴X6 سر تر از ایناس
جاوید
۲۰ آبان ۱۳۹۴ماشین های لکسوس ایرادی ندارند بسیار زیبا وبا ابهت هستند الکی هم ایراد نگیرید هرچی باشه از این گاری هایی که ایران میسازی بهتره (پراید)
Amir
۲۷ مهر ۱۳۹۶از همه لحاظ عالیه فقط هنوز قیمت ۲۰۱۷ نمیدونم چرا منتشر نشده بقول دوستان یه قصر متحرکه به لند کروز میگن حضرت ولی به این میگن الاحضرت