چهارمین نسل لکسوس LX 2022 چند ماه پیش با طراحی جدید رونمایی شد. خودروساز ژاپنی تغییرات زیادی در زیر پوست شاسیبلند خود اعمال کرده و همین موضوع نشان دهنده عصر جدیدی برای بازوی لوکس تویوتاست. مودلیستا، تیونر داخلی این شرکت هم یک کیت بدنه جدید برای LX معرفی کرده است. اگرچه این کیت تغییرات زیادی در خودرو به وجود نمیآورد اما بر ابهت شاسیبلند لکسوس میافزاید.
این کیت شامل قطعات جدید سپرهای جلو و عقب بوده و در بخش جلو یک اسپویلر متفاوت را میبینیم که از نظر ابعادی باعث ایجاد تفاوتهایی شده است. این اسپویلر در واقع باعث شده LX جدید خودرویی قدبلندتر و پهنتر به نظر برسد. رکابهای عقب هم طراحی بال مانندی داشته و نازکتر و گیراتر از نسخههای استاندارد حس میشوند.
مودلیستا همچنین LX خود را با فلاپ های فولادی به همراه خطوط مشکی شناور برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر معرفی کرده است. بخش نهایی این کیت هم رینگهای ۲۲ اینچی هستند که مشتریان میتوانند آنها را با/بدون لاستیک سفارش دهند. مودلیستا اشارهای به تغییرات کابین نکرده و همچنین خبری از تغییرات پرفورمنسی در LX نیست.
لکسوس LX جدید در آمریکا با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. این نیروگاه آهنین قدرت ۴۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. استفاده از پلتفرم و تکنولوژیهای جدید باعث شدهاند وزن این قدبلند لوکس ۲۰۰ کیلوگرم کاهش یابد. همچنین زوایای حمله و فرار LX جدید نسبت به قبل تغییری نکرده و از تجهیزات آفرود متنوعی نیز استفاده شده است.
شاسیبلند موردبحث قرار است از سهماهه اول امسال روانه بازار آمریکا شود. انتظار میرود در آینده بهبودهای بیشتری برای LX جدید وجود داشته باشد.
اما برسیم به محصول تک ساخت و جدید لکسوس که بر قابلیتهای آفرود این شاسیبلند لوکس تمرکز دارد.
درحالیکه نسخه F اسپورت LX جدید در آمریکا فقط با یک دیفرانسیل لغزش محدود عقب عرضه خواهد شد اما تریم جدید آفرود در بازار ژاپن دارای سه دیفرانسیل قفل شونده خواهد بود. همچنین بخش لوکس تویوتا با تیونرهای داخلی برای ارائه محصولی آفرود محور همکاری کرده و حاصل کاری چیزی است که مشاهده میکنید.
نکته عجیب اینکه این مدل تک ساخت هم همان نام “آفرود” بکار رفته در تریم مدل تولیدی را به خود گرفته است. LX آفرود تک ساخت با رینگهای ۲۰ اینچی تیتانیومی و لاستیکهای گیرا روانه نمایشگاه خودروی توکیو میشود. به عنوان یادآوری باید دانست نسخه تولیدی LX آفرود بازار ژاپن برای رویارویی بهتر با زمینهای ناهموار دارای رینگهای ۱۸ اینچی خواهد بود.
این LX خاص از محافظهای جلو و عقب ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن سود میبرد. قوس گلگیرهای بزرگ نیز از همین جنس بوده و محافظ دستگیره دربها هم تکمیل کننده تغییرات LX موردبحث هستند.
از آنجایی که خودروی یاد شده بر پایه مدل LX 600 شکل گرفته بنابراین در دل خود پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با خروجی ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر را جای داده است. شاسیبلند پرچمدار لکسوس در برخی بازارها به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو که قدرت ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد مجهز خواهد بود.
Reza.M
۲۶ دی ۱۴۰۰دیگ یه بار یه چیز قشنگ ساختین گند نزنین بهش با این چرتو پرتا و بزک کردنا…کسی ک میخواد افرود بره لندکروز و هایلوکس و جیپ و برانکو هستن نیازی نیست اصرار کنین با یه شاسی بلند لاکچری باید افرود رفت…درسته میتونه ولی واقعا نیازه؟؟..نمونش رنج روور و جی کلاس…
اریا
۲۶ دی ۱۴۰۰جناب منظور از خودرو لوکس افرود فقط منظور رفتن تو گل وگودال نیست منظور خودرویی هست ک همه جوره قابلیت استفاده داره هم جاده وشهر وهم رفتن به دل کوه وجنگل.
GT
۲۶ دی ۱۴۰۰در این سگمنت اگه اولویت فقط و فقط قابلیت اطمینان و کیفیت متریال و دوام باشه باید لکسوس را انتخاب کرد وگرنه بقیه رقبا در بقیه موارد کاملا برتر هستند، از جمله GLS و رنجروور و G کلاس
Hossein
۲۶ دی ۱۴۰۰لکسوس سری LX همیشه جزو توانا ترین SUV های لوکسی بوده که از هر نظر قابلیت های آفروده فوق العاده ای داره همیشه هم خودش رو ثابت کرده مثله رنجروور و جیپ گرند واگونیر حالا حتی عالی تر از قبل شده
LX آفرود خیلی خوشگله 👌
Afg
۳ بهمن ۱۴۰۰فعلا که همه تو سف اند
Afg
۵ بهمن ۱۴۰۰خودروی بدی از اب درنیومده دوسش دارم
Afg
۲۷ بهمن ۱۴۰۰توبعضی رنگها واقعا مثل یک الماس بنظر میاد رنگ خیلی دوسش دارم این جسارت طراحی رو فقط لکسس داره واقعا جسارت میخواد چنین طرحی رو زدن لنگه نداره