لکسوس ES 2023 با بهروزرسانیهای تکنولوژی و کابین برای بازار اروپا معرفی شد. این سدان میان سایز در فیس لیفت جدید خود به دنبال بهبود تجربه کاربری در کابین و همچنین ارائه تجهیزات رفاهی بیشتری بوده است. لکسوس ES برای مدل ۲۰۲۳ خود از اکثر ویژگیهای سال قبل خود سود برده است. این سدان اجرایی دارای سیستم مولتیمدیای بهتر با واکنشهای سریعتر، کارکرد روانتر و دسترسی به عملکردهای بیشتر خواهد بود. همچنین ناوبری مبتنی بر فضای ابری نیز وجود دارد که از دستورات صوتی بهتر برخوردار بوده و از اپل کارپلی بیسیم نیز پشتیبانی میکند. متأسفانه کاربران گوشیهای هوشمند اندرویدی مجبور به استفاده از ارتباط سیمی و فیزیکی با سیستم اطلاعات سرگرمی ES 2023 خواهند بود.
ناوبری مبتنی بر فضای ابری نیز اطلاعات زنده از ترافیک جادهای را در اختیار کاربر خواهد گذاشت. از جمله اطلاعات ناوبری میتوان به قیمت سوخت و فضاهای پارکینگ اشاره کرد. دستیار “هی لکسوس” نیز به دستورات صوتی از جمله جملاتی همچون “من سردم است” واکنش نشان میدهد. لکسوس ماژول ارتباط دادههای این خودرو را نیز بهروز کرده و ES هماکنون میتواند به اینترنت وصل شود. این امر به سدان لکسوس اجازه میدهد تا از سرویس تشخیص از راه دور و همچنین برنامه گوشی هوشمند لکسوس لینک استفاده کند. با استفاده از این سیستم میتوان از راه دور دربها را باز/بسته کرد، چراغهای هشدار را روشن نمود و سیستم تهویه را بر اساس تنظیمات شخصی راهاندازی کرد.
لکسوس ES 2023 همچنین از کنسول مرکزی بهبود یافتهای سود میبرد. دیگر خبری از تاچ پد نیست و هماکنون یک جفت نگهدارنده فنجان جای آن را گرفتهاند. شارژ بیسیم نیز بیرون از جعبه کنسول قرار دارد و پورتهای USB در دسترس هستند. به این موارد باید آپشن رنگ کابین شنی آمونیت جدید را نیز اضافه کرد. لکسوس تریم جدید ES F اسپرت دیزاین را نیز برای بازارهای اروپایی معرفی میکند که از رینگهای ۱۹ اینچی، ۱۰ رنگ بدنه، ۴ آپشن کابین و نشانهای F اسپرت دیزاین در نزدیکی گلگیرها سود میبرد. تولید ES 2023 از ماه آگوست شروع خواهد شد. فعلاً مشخص نیست که این فیس لیفت برای نسخه آمریکایی ES نیز ارائه خواهد شد یا خیر.
محمد رستمی نژاد
۱۵ تیر ۱۴۰۱هیچ دلیلی واسه ترجیح دادنش به رقبا نیست.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۱فکر نمیکنم هیچ سدانِ همهچیز تمامی غیر از ES داشته باشیم که از هر نظر تکامل پیدا کرده باشه !
Nima
۱۵ تیر ۱۴۰۱تکنولوژى هایى که الان اضافه کرده براى سال آینده! توى ماشیناى چند سال قبل همش بوده.
مثل اتصال به اینترنت
دستیار صوتى
شارژر وایرلس
فضاى ابرى
اپل کار پلى و اندروید اتو وایرلس
(تازه این اندرویدش هنوز با سیمه!!!)
حذف تاچ پد! (بالاخره)
این کار هارو به عنوان یک برند لوکس نشان دهنده پیشرو بودن تویوتا قراره باشه و تمام توانایى هاشو نشون بده باید نهایتا سال 2016 تا 2017 انجام میداد.
تمام رقبا این ویژگى هارو اون سال ها داشتن.(نهایتا ۱ مورد رو نداشتن)
فقط ۱۰-۲۰ درصد دوام بیشتر براى یک برند لوکس مهم نیس.
توى برند اقتصادى حق تمام و کمال با تویوتاست. هرچند نسل جدید توى برند اقتصادى هم دیگه فقط به دنبال دوام نیستن.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۱هفتهی پیش تو یه جمع چهار نفره داشتیم تلویزیون نگاه میکردیم شبکه خبر خانومِ گزارشگر که گزارش میکرد ما چهار نفر هر کدام یه دیدگاه داشتیم :
من به موضوع خبر توجه کرده بودم و دوستم به رنگ لباسِ گزارشگره و دیگری به دیزاین اتاق خبر و یکی هم به ما سه تا نگاه میکرد که اصلاً چرا تلویزیون میبینیم اون هم تازه اخبار😂 !
ببین دوست من ، شما درست میگویید ، من درست میگویم و دیگران هم همینطور ، اما چرا میگویم کاملترین ؟!
چون اینهایی که شما میگویید برای من ملاک نیست در حالی لکسوس یه پکیج کامل از آپشنها را تحویل میده و جای سخنی نمیگذارد اما !
اما در مورد ES باید بگویم شما سدانی را تحویل میگیرید با قیمتی کاملاً رقابتی و کیفیتی بینظیر از متریال با سواریای دلچسب که هم برای خانواده ساخته شده با عایقبندی بینظیر محصولات لکسوس که میشه با کتوشلوار سوارش شد و به مهمانی رفت و هم با شلوارک به باشگاه ورزشی رفت !
از نظر من اولین گزینه برای خوب بودن یک خودرو سواری اون هست ، نرمی و عایقبندی اتاق آن هست ، سیستم تهویه خوب هست و اطمینان از برند اون خودرو و سپس باقی موارد !
Reza.M
۱۵ تیر ۱۴۰۱اقا نوید رو نمیشناسین ایشون سهامداره تویوتا و لکسوس هست
لکسوس es در حد رقبایی مثل بی ام و سری 5 و بنز e کلاس نبوده و از ایودی a4 صرفا به خاطر طراحیش و نه تکنولوژی یه مقدار بهتر بوده…جنسیس رو ببینید با G80 به کجاها رسیده و چه مسیری رو داره طی میکنه…تویوتا و لکسوس خیلی وقته عقب موندن و چسبیدن به دوام و استقامت و فلان هر ماشینی از هر جفت برند ها ببینین رو همین میچرخن نمونه بارزش هم لکسوس lx600 که بعد از چیزی حدود 7 سال یه نسل جدید داد بیرون که همون تو تست های مختلف بعد از gls و x7 قرار میگرفت ( البته بگم این ها درمورد یاریس GR و gt86 و سوپرا صدق نمیکنه واقعا محشرن )
mos
۱۵ تیر ۱۴۰۱nima
دوست عزیز به زمان رونمایی این ماشین توجه کن سال ۲۰۱۸ رونمایی شده و الان فیس لیفت شده.
بعضی از این قابلیت هایی که میگید تو مدل قبل فیس لیفت هم بوده شارژر وایرلس داشته ولی بعد فیس لیفت محل قرار گیریش تغییر کرده یا مثلا دستیار صوتی بر اساس الکسا داشت که الان بر اساس سیستم توسعه یافته خود لکسس هست و…
اپل کار پلی وایرلس اولین بار سال ۲۰۱۷ توسط بی ام و استفاده شد چطور میگید “تمام رقبا” سال ۲۰۱۶ داشتن؟
Nima
۱۵ تیر ۱۴۰۱مصطفى جان اولین اپل کارپلى وایرلس سال 2014 بود و شما میتونى سرچ کنى.
و من شخصا یادم هست شورولت کروز 2016 که نسل جدیدش اومد داشت. همون مدل کروز اینترنت LTE هم داشت.
مورد دیگه این که شارژر وایرلس فابریک نداره و شما باید افترماکت به جاى جا لیوانى ها براش نصب کنى.
نکته دیگه این که ۲۰۱۸ خیلى قدیمى نیست ها!!
به عنوان ماشین ۲۰۱۸ چرا باید تاچ پد داشته باشه!
البته که الکسا هم سال ۲۰۲۰ به بعد به کل محصولات لکسوس اضافه شد.
یعنى درواقع هیچ کدوم رو نداشته وگرنه الان نمیگفت که اینا اضافه شده!
Nima
۱۵ تیر ۱۴۰۱اصلاح میکنم ، شارژر وایرلس رو داشته
و اپل کارپلى وایرلس هم 2015 بوده
Nima
۱۵ تیر ۱۴۰۱سیستم الکسا هم بیشتر تحقیق کردم. به این صورت هست که شما نرم افزارش رو روى موبایلتون نصب میکنید و بعد از طریق اپل کارپلى! شما دستیار صوتى الکسا رو دارید.
یعنى به صورت نرم افزارى شما الکسا رو به عنوان دستیار صوتى روى سیستم عامل لکسوس ندارید.
Carlover
۱۵ تیر ۱۴۰۱Nima
کاملا حق گفتی 👏🏻
mos
۱۵ تیر ۱۴۰۱برای اولین بار اپل کار پلی سال ۲۰۱۴ رو فراری FF استفاده شد ولی وایرلس نبود تا اینکه سال ۲۰۱۷ بیامو برای اولین بار به صورت وایرلس ارائه کرد.
BMW was the first automaker to the party, offering wireless Apple CarPlay on select cars beginning with the 2017 model year.
اینها واقعا چیز مهمی نیست که بخوایم سرش بحث کنیم با چند تا سرچ ساده میشه فهمید داستان چیه.
این هم بخشی از متن درباره شارژ وایرلس ES ۲۰۱۹
While Lexus’s CarPlay implementation is wired, the ES does have an optional wireless charger
تاچ پد چیز عجیبی نیست که شما قفلی زدی روش سیستم مولتی مدیا قبلی لکسس اون جوری بود که بعضیها باهاش مشکل داشتن و بعضی ها هم نه، به هر حال هر چی بوده به کل با تاچ اسکرین و سیستم جدید جایگزین شده!
خیلی از برندها هم هنوز از تاچ پد یا چیز های مشابه استفاده میکنن مثل مرسدس، آکورا و خیلی های دیگه حالا نمیدونم چرا این وسط لکسس زیر تیغ عیب و ایراد گرفتن های شما قرار گرفته!
Nima
۱۵ تیر ۱۴۰۱مصطفى جان شما فکر کنم هیچ وقت منظور من رو متوجه نشدى.
من گیرم سر چیزاى کوچیک نیس.
من همیشه فقط اینارو مثال میزنم.
حرف کلى من اینه:
چرا یه برند لوکس که منابع مالى فراوان پشتش هست همیشه توى ارائه تکنولوژى روز نسبت به رقباش یا ۲-۳ سال و یا حتى توى بعضى موارد یک نسل کامل عقبه؟
شما الان بنز رو ببین، بیمر رو ببین، حتى کادیلاک رو هم ببین.
تویوتا و لکسوس حداقل ۲ برابر اینا سرمایه داره و بودجه، به قول خودش ساعت هاى خیلى زیادى هم صرف توسعه ماشین میکنه.
آشپزخونش هم که کامله خداروشکر.
به عنوان یه برند لوکس باییید توانایى هاشو بروز نشون بده.(براى اعتبار برندش،چون بقیه هم ماشین با تکنولوژى تولید میکنن و هم سطح بالا براى برندشون)
نمیتونه بگه مثل تویوتا به جاش دوام دارم. این لول مشترى ها توقعاتشون بالاتره.
الانم که خیلى ها ماشیناى لوکس رو اکثرا لیزینگ میکنن و توى دوره گارانتى ازش استفاده میکنن.
نسل قدیم لکسوس رو به خاطر دوام دوست داشت. الان یه مقدار(نه کاملا) فرق کرده.(مردم مصرفگرا تر شدن)
با توجه به همینه اینا که بالا گفتم به نظر شما این درسته که لکسوس عقب باشه توى تکنولوژى؟(دیگه هیچ مثالى نمیزنم که سوء تفاهمى پیش نیاد)
اگر بله . چرا؟
اگر نه . چرا؟
یه بار این بحث رو ببندیم که دیگه شما منظور من رو بد برداشت نکنى.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۱هیچوقت اولین باری که سوار لکسوس شدم و تجربه کردم را یادم نمیره که ES350 مدل ۲۰۰۸ صفر کیلومتر مشکی رنگ بود تو خرداد سال ۱۳۸۶ که فکر میکنم قیمتش حدود ۷۰ میلیون بود !
اولین نکتهای که جذبم کرد ، طراحی داخل با متریالی فوقالعاده بینظیر و چِفبودن آنها و سپس سکوت کابین و جفت بودن قدرت موتور با گیربکس که فقط در آلمانیها دیده بودم تا آن زمان !
اون زمان کمتر کسی لکسوس را میشناخت و همه میگفتند یه برند ژاپنیه حتی نمیدانستند زیرگروه تویوتاست !
گذر زمان و تجربهی سواری لکسوس کاری کرد که طرفداران دو آتیشهی آلمانیها به فکر فرو روند برای خودروی بعدی خودشون دوباره آلمانی بخرند یا محصولات لکسوس را !
اون اوایل که اومده بود کسانی که اقامت آمریکا را داشتند و به ایران رفتوآمد داشتند میدانستند لکسوس چیه و خریدارش بودند و از مدلهای ۲۰۱۰ بود که لکسوس افتاد سر زبانها و با مدل RX350 نسل سوم ترکوند بازار را و جالب بود که آن زمان در مدل صفر ۲۰۰۹ حتی از لندکروزر گرانتر بود و امروز چنان وَرَق برگشنه که لندکروزر مدل ۲۰۰۹ با لکسوس RX350 مدل ۲۰۱۳ بیرنگ کمکار یه قیمت شاید هم بیشتر فی میخوره و این مسخرهترین چیزیه که میبینیم و بازاری که تشنهی خودروست و از آن بدتر بیسوادی بازار خودرو و ظاهربینی بازار خودرو که چون لندکروزر بزرگتره پس بهتره و … !
کلاً یه خودروهایی هستند که باید خرید و نفروختشون و از گذر عمر خود و خودرو لذت برد ، مثل لکسوس اتاق ES ، ماکسیما ، پرادو ۴در ۶سیلندر اتاق ۱۲۰ ، رنو داستر ، سوناتا NF ، کمری گرند ۲۰۰۶ !!!
اینها تکرار نشدنیهای بازار ایران هستند که امروز در شرایط کثافتزدهی اقتصاد ایران میتوان به داشتنشان بالید !
Nima
۱۵ تیر ۱۴۰۱البته یکى از علت هاى افت قیمت لکسوس قبل از ۲۰۱۳ گیربکسش بود
ولى بقیه چیزاش عالى بود. من خودمم این ماشینو خیلى دوست دارم.
و از اون طرف دوام فنى لندکروز اونو الکى گرون کرد.(الکى منظورم این هست که دیگه انقدر هم ارزش نداره!)
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۱المانی سوارها براشون اوف داره لکسس سوار شن
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۱آره سدانی کامل تر از es نیست گاو ها هم پرواز میکنند
Reza Waffen SS
۱۵ تیر ۱۴۰۱دست کم نگیرینش
pedram7
۱۵ تیر ۱۴۰۱لکسس بهترینه 😐
ابوالفضل
۱۶ تیر ۱۴۰۱زارت
Iman99
۱۹ تیر ۱۴۰۱بهترین این کلاس و همچنین در همه چیز آلمانی هایی مثل آئودی و کادیلاک امریکایی از همه نظر بهتر از این هستن و کیفیت بینظیر و متریال و تکنولوژی بسیار بهتری دارن و ایده آل هستن
ولی اینم بد نیست و گزینه معمولی هست و بعد از اونها قرار میگیره
Iman99
۱۹ تیر ۱۴۰۱بعنوان گزینه ای برای استفاده های عادی و روز مره قابل قبوله
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۱به عنوان استفاده روزمره فولکس با قیمت کمتر خیلی گزینه ی بهتریه،کلا لکسس به قیمتش نمیرزه و تو رنج قیمتش انتخاب های خیلی بهتری هست
mb675
۱۵ تیر ۱۴۰۱مثل همیشه عالیه سدان های لکسس حرفی برای گفتن نمیزارن
Nima
۱۵ تیر ۱۴۰۱راستى اى کاش عکس از داخلش هم بود.
ممنون از شاهین جان.
احمدرضا
۱۵ تیر ۱۴۰۱خب وقتی میگید کابین به روز تر
آدم ترغیب میشه کابینش رو ببینه
چرا عکس از کابینش نیست
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۱روشون نشده از کابین فسیلش عکس بذارن
علی
۱۵ تیر ۱۴۰۱فن کره ای اینجا جایش نیست ! اینجا جای پادشاهان ماشینه ، بنز لکسوس کادیلاک
جواد عقیلی
۱۵ تیر ۱۴۰۱با عرض پوزش، سایت موتور وان که منبع این مطلب بود عکسی از کابین آن منتشر نکرده بود بنابراین از منابع دیگر، تصاویر کابین این مدل را برای شما قرار دادیم.
ماکسیمیلیان
۱۵ تیر ۱۴۰۱بابت اینکه به درخواست های کاربران رسیدگی میکنید، از شما قدردانی میکنم.
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۱سلام.سایت netcarshow.com عکس های با کیفیتی از همه برندها غیر از چینی ها میذاره.میتونید به این سایت مراجعه کنید.
سهند
۱۵ تیر ۱۴۰۱کیفیت عکس های hd carwallpaper از آن هم بالاتره
amir
۱۵ تیر ۱۴۰۱شاهکاره
بهنام
۱۵ تیر ۱۴۰۱این سدان زیبا رو از نزدیک دیدم. فوقالعاده زیباست.اصلا سواری نرم ،کیفیت ساخت،دوام و … از ظاهرش میباره .
ارین صاحب جمعی
۱۵ تیر ۱۴۰۱میشه بدونم چقدر تفاوت پیدا کرده چون دقیقا همونه
JDM lover
۱۵ تیر ۱۴۰۱طراحی بیرونیش که خیلی خوب و باوقاره داخلشم زیبا و لوکسه
من که خیلی خوشم اومد
meysam
۱۵ تیر ۱۴۰۱عاشقشم
ولی منتظر نسل جدیدشم
طراحی داخلیش بوی کهنگی به خودش گرفته
ali+a
۱۵ تیر ۱۴۰۱از لحاظ نرمی و راحتی و حس لوکس بودن که میشه گفت واقعا خوبه… ولی از لحاظ هندلینگ و لذت رانندگی به پای رقیبان آلمانی نمیرسه.. خودم es رو همیشه دوست داشتم
کیان
۱۵ تیر ۱۴۰۱من فقط کسایی ک تکنولوژی و بروز بودن در حد چندتا آپشن میبینن و میتونم با اونایی مقایسه کنم ک میگفتن آیفون دلیوری اس ام اس نداره، بولوتوث نداره، ولی آندروید داره و پیشرفته هست
سالها میگذره و کسی به بلوتوث و دلیوری و … اصلا فکرک نمیکنه، تو آندروید چندین برندمطرح اومدن و رفتن ولی آیفون همچنان صف خریدش و داره، راحتی مصرف و دیدگاه مصرف کننده واقعی با چیزی ک بعضیا براشون بت هست خیلی فرق داره، بازار همیشه منعکس کننده همه چیز هست.
نمونه ساده ترش ال ۹۰ و همه جوره مسخره میکنن، ولی ارزشش همه جوره بیشتر از همه همرده های قیمتیش هست، حفظ قیمت بیشتر و …
Hadi
۱۵ تیر ۱۴۰۱از بهترین های این کلاس برای تجربه سواری راحت و دینامیک 👌🏼
Reza@*.
۱۷ تیر ۱۴۰۱سدان لوکس با کیفیت درجه یک ژاپنی که با این سطح امکانات و این کیفیت درجه یک و سواری فوق العاده نرم و راحت بعد با این قیمت به نظرم با ارزش ترین خودرو در این رنج قیمتی و اینکلاس به نظرم جزء بهترین ها در سطح دنیاس . همین مدل های es که داخل کشور هستن ببینین چی هستن واقعا از لحاظ کیفیت و سواری میشه گفت در حد محصولات بالا رده مرسدس بنز هستن که قیمتشون و استهلاکشون هم کمتره . یه گزینه ایده آل هس .
ولی متاسفانه داخل کشور ما هیچکدوم از این مدل های روز وارد نمیشه و همون مدل های ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ رو میشه با قیمت های فضایی خرید .
سپهر
۲۳ تیر ۱۴۰۱زیاد جوگیر نشو داداش