هرچند لکسس نسل جدید شاسیبلند پرچمدار LX را به بازار فرستاده است اما هنوز نمیخواهد دست از سر GX سالخورده بردارد و حالا نسخهٔ جدیدی از آن را برای مدل ۲۰۲۳ ارائه کرده است. این نسخه بلک لاین نام دارد و فقط در تعداد محدود ۳ هزار دستگاه بر اساس تیپ پریمیوم ساخته میشود. ازآنجاییکه GX سال گذشته در داخل یک بهروزرسانی را تجربه کرد و به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۱۰.۳ اینچی مجهز شد، تغییرات نسخهٔ بلک لاین نسبتاً جزئی هستند.
GX460 بلک لاین در بیرون از تریم تیره در جلوپنجره و چراغهای عقب به همراه رینگهای ۱۸ اینچی مشکی براق بهره میبرد. علاوه بر این، لکسس برای این نسخه رنگهای جدیدی شامل سفیدی مرواریدی، مشکی اُبسیدین و سبز نوری را هم ارائه کرده است.
در داخل خودرو نیز شاهد صندلیهای قرمزرنگ جدیدی هستیم که با آستر سقف مشکیرنگ در تضاد هستند. تریم چوبی مشکی مات و دوخت خاکستری هم از دیگر ویژگیهای داخلی این نسخهٔ ویژه هستند درحالیکه سیستم دید پانورامیک هم بهصورت استاندارد در مدل ۲۰۲۳ ارائه میشود. نسخهٔ معمولی این شاسیبلند ژاپنی هم در تیپ لاکچری حالا به سیستم صوتی جدید و پریمیوم لوینسون مجهز شده است.
در سینهٔ خودرو اما همچنان همان موتور قدیمی ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. قیمت لکسس GX460 از ۵۷,۵۷۵ دلار آغاز میشود و در تیپ لاکچری به ۶۸,۲۳۰ دلار میرسد.
T
۲۰ مرداد ۱۴۰۱با این که فیس لیفت شده ولی قدیمی بنظر میرسه
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مرداد ۱۴۰۱قدیمی شده ، به شدت هم قدیمی شده !
اما یه تازگیه عجیبی در وجودش موج میزنه !
مشتری این خودرو افراد مشخصی هستند و با خودشان درگیر نیستند چی میخواهند و وقتی این مقدار پول را واریز به شرکت لکسوس میکنند یعنی ۱۰۰٪ مطمئن از خریدِ خودشون هستند و مطمئناً اگر جایی در بازاری آزاد حق انتخاب داشتم این خودرو انتخابم بود ، ولی جایی باید تامل کرد تا نسل جدیدش بیاد که احتمالاً یکسالی وقت ببرد ولی ارزش صبر را دارد چون معمولاً چنین محصولاتی دیر پوست عوض میکنند چون کلاس ساختشان متفاوت است !
اما یه چیزی عجیب شما در برخی محصولات تویوتا میبینید ولی توجه نمیکنید که چرا خودروهای تویوتا لکسوس با رنگ سفید صدفی خاص خودش اینقدر جذاب و به چشم میآید در حالی که خیلی کمپانیها این رنگ را میزنند اما برای تویوتا لکسوس چه فرقی دیگر میکند و عمق ذرات صدفی یه کُنتراستی دیگر دارد و به چشم میآید !!!
برای همین هست که تویوتا و لکسوس را دوست دارم که یا کاری را نمیکند و اگر هم بکند تا اوجِ نهاییِ کیفیت آن را انجام میدهد که تمامی ندارد !
یعنی ترجیح میدهد به طور مثال سه آپشن کم کند اما مبلغ کم شده را در بالا بردن کیفیت رنگ خرج کند و همینطور آپشنهای دیگر که بیشترین بهرهوری را مشتری ببرد !
حتی مثل ساخت آلیاژ موتور و دیگر قطعات که دلیل خراب نشدن و عمر بالایشان هم همین است !
البته محصولاتی هم که جدا از شرکتهای دیگر خریداری و نصب میکند به هیچ عنوان مثل خودِ شرکت مادر نمیشود و درسته که تائیدئهی شرکت مادر را دارد اما تفاوت اساسی دارند ( البته به جز موتور و گیربکس که در تمام تویوتاها مشابه هست و هیچ کم و کاستی با هم ندارند ) !
مثل تفاوت کیفیت آپشنها که شرکتها خودرو را پایه سفارش میدهند و در کشور مقصد قطعات را نصب میکنند و برای همین هست که میبینیم قطعات ظاهری مثل فلاپ سپرهای تویوتا آریون ۲۰۱۳ یا مانیتورهای نصبی در عمان کویت امارات چنان بیکیفیت هستند که انگاری اصغر آقا اسپورتی سر خیابان نصبشان کرده و تفاوت قیمت سفارشسازی کشورها برای همین با هم زیاد هست که مثلاً برای عربستان و امارات ارزانترین هستند و برای عمان گران و برای کانادا و آمریکا بسیار گرانتر !
Iman99
۲۰ مرداد ۱۴۰۱بزک کار تویوتا
Iman99
۲۱ مرداد ۱۴۰۱عمر بالا درسته دلیلشم اقتصادی بودن و ساختش با همین هدفه
ولی خراب نشدن اشتباهه
و ندیدی خرابی هاشون رو که این رو گفتی
چون انواع خرابی های تویوتا لندکروز پرادو رو دیدم خرابی موتور و اوور هیت کردن موتور و خرابی جلو بندی و حتی یاتاقان زده هم زیاد دیدم هم شیش سیلندر و هم هشت سیلندر خود لندکروز رو
فقط یه موتور چهار سیلندر قدیمی تویوتا داشت مدلش یادم نیست چون قدیمیه اون رو ندیدم که اونم خراب میشه حتما ولی چون ندیدم نگفتم دیگه دیرتر خراب شدن با خراب نشدن فرق میکنه
متناسب با جملاتی که گفتی
Iman99
۲۱ مرداد ۱۴۰۱برای همین هست که اروپا و امریکا برتر هستن چون که یا کاری را نمیکنند و اگر هم بکند تا اوجِ نهاییِ کیفیت آن را انجام میدهد که تمامی ندارد ! و بی نهایت هستن خدایی اروپا و امریکا و در همه چیز هم بهترین و سطح بالا هستن و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه
حق تا ابد
سپهر
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یعنی تعصبی ترین کامنت ها رو شما میذاری،فقط تعصب و دیگر هیچ
Iman99
۲۳ مرداد ۱۴۰۱بله حرفاش از تعصب نابجا و نادرست هست و منم جواب حرفای متعصبانه و به دور از منطق رو میدم تا متوجه کار اشتباهش بشه
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۱همون تویوتا پرادو هستش ولی جلو پنجره و چند جاشو عوض کردن.
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۱به نظر نمیرسه واقعا قدیمیه
علی صالحی
۲۰ مرداد ۱۴۰۱این GX هم شده جنتی دنیای خودرو😂
هر سال مردم منتظرند نسل جدید بیاد یهو با یه فیس لیفت جزئی یا یه نسخه خاص میاد و همه رو غافلگیر میکنه
GX جان شما یه سنی ازت گذشته بزرگی کن بیخیال شو بزار نوه نتیجه هات برن آفرود😂
datsun
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پرادو نسل عوض کنه اینم عوض میشه هرچند نسبت به آفرودرهای دیگه کهنگی دیده نمیشه توش ولی خوب اگه نسل عوض کنه بهتره.
TML BN
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پرادویی در لباس لکسوس سیاست تویوتا جالبه برای لکسوس
datsun
۲۰ مرداد ۱۴۰۱این سیاست تو همه خودروسازها هست هم آمریکای هم آلمانی
new reventon
۲۰ مرداد ۱۴۰۱بنظرم این بهترین ماشین جهانه
Si
۲۰ مرداد ۱۴۰۱جیپ واگنییر کادیلاک اسکالید لینکلن نویگیتور بنز gls و بی ام و x7 و……… :آیا ما شوخی هستیم؟
Iman99
۲۰ مرداد ۱۴۰۱به نظر من مرسدس جی کلاس و رم تی آر ایکس و فورد رپتور و هامر ها و هاموی بهترین و کامل ترین ماشین های جهان هستن
تازه کلاس ها و سگمنت های بالاتر از خودشون هم دارن که از ریشه خودشون هستن و سرچشمه گرفته
نظر من درسته
گلاب
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پورشه gt3 یا مزدا 3 یا…..
باید یاد بگیریم هیچ خودرویی بهترین نیست بلکه در کلاس خودش بر اساس نیاز ما میتونه خوب باشه
Iman99
۲۰ مرداد ۱۴۰۱آره منم اینو قبول دارم و اونی هم که بالاتر گفتم بخاطر حرف نادرست اون بود
datsun
۲۱ مرداد ۱۴۰۱گفته به نظرم ، نظر خودشه شما جوش نزنین
Iman99
۲۱ مرداد ۱۴۰۱پیشنهاد شما قابل قبوله فعلا
بنیامین
۲۰ مرداد ۱۴۰۱من دوستش دارم
new reventon
۲۰ مرداد ۱۴۰۱با اینکه سابقه ماشین بازی من به 24 سال میرسه و خیلی ماشین دوس دارم و همه مدلا رو برسی میکنم
در صورت بودن تو یه بازار آزاد حتما انتخابم این ماشینه
چون هم لوکسه
هم سواری نرمو راحتی داره
هم استحلاک کمی داره
هم قدرت خوبی داره
طراحی خوبیم داره
آفرودم عالیه
یه ماشین آخرالزمانیه و سوسول نیست
هم میشه باهاش رفت تو طبیعت کمپ
واقعا یه پکیج کامله
seyedjavad.mercedesbenz
۲۰ مرداد ۱۴۰۱البته تمام مشخصاتی که گفتین رو g350 d هم داره
Mohammad.2005
۲۰ مرداد ۱۴۰۱دقیقا. به مدل دیزلی G کلاس واقعا تو بازار کم لطفی شده در صورتی که خیلی مقرون به صرفه تر از بقیه مدلای G کلاس و همچنین بدلیل داشتن موتور دیزلی کاربردی تر و برای استفاده زیاد و شرایط سخت بهتره .
Iman99
۲۰ مرداد ۱۴۰۱آره اون جی کلاس همون جی کلاس نسخه نظامیه که برای ارگان های نظامی و ارتش ها بصورت اختصاصی ساخته شده و بصورت حرفه ای در ارتش های کشور های مختلف جهان و نهاد های دولتی بعنوان خودروی سازمانی استفاده میشه استفاده میشه
چند وقت پیش هم نسل جدید همین جی کلاس نسخه نظامی معرفی شد که خبرش در پدال پوشش داده نشد
نسخه نظامی مرسدس بنز جی کلاس W461 ، غول جنگنده آلمانی معرفی شد
مدل نسخه جدیدش w464 هست و با w463 تفاوت داره چون بطور ویژه برای نیرو های عملیاتی نظامی ساخته شده و برای مصارف حرفه ای و شرایط سخت ساخته شده تا نهایت جان سختی و … رو داشته باشه
سپر های فلزی و گارد های مخصوص و …
مازیار
۲۰ مرداد ۱۴۰۱هرچقدر که تو بحث فنی و دوام و اطمینان
و … خوبه
تو طراحی ضعیفه
جلوپنجره با اون چراغها و خطوطش و اون چراغهای زیری همینطور برجستگی بزرگ و نامتعارف محدوده چرخ عقب نه به تنهایی و نه باهم هارمونی خوبی ایجاد نمی کنن بطوری که اون نمای عقب متوسط در برابرش خیلی خوب بنظر می رسه
JDM lover
۲۰ مرداد ۱۴۰۱من که ازش خوشم میاد
راستی نسل جدید پرادو ساخته میشه؟؟؟ و اینکه اگر ساخته میشه ، کی معرفی میشه؟
Hadi
۲۰ مرداد ۱۴۰۱طراحی جلوش واقعا نایس و خوشگله، با اینکه طراحی ماشینای تویوتا ابهت و خشن بودن آمریکایی هارو نداره اما یه ظرافت،زیبایی و کیفیتی داره که نظیرش تو هیچ برندی نیست، البته تو شاسی بلندای فول سایز اول لندکروزر قبول دارم بعد نیسان پاترول یا همون آرمادا، البته چون لندکروزر خیلی خز شده اگه میخاستم بخرم آرمادا میخریدم
Iman99
۲۱ مرداد ۱۴۰۱طرافت و زیبایی و کیفیتی که بهترش در برند های دیگه هست
خواستی بیشتر توضیح میدم ولی بهتره که توضیح بیشتر نباشه بخاطر خودتون گفتم
امین
۲۰ مرداد ۱۴۰۱تویوتا هم مثل اینکه کلا نمیخواد پلتفرم جدیدی واسه این ارایه کنه.بیست ساله همین پلتفرمه، فقط تغییر جزیی داده.تنش به تنه سایپا و ایران خودرو خورده
R@min
۲۰ مرداد ۱۴۰۱پلتفرم TNGA، پلتفرم جدید تمام تراک ها و suv های تویوتا هست اعم از لندکروز و تاندار و تاکوما و lx و…
seyedjavad.mercedesbenz
۲۰ مرداد ۱۴۰۱البته پلتفرم tnga پلتفرم جدیدی نیست و تابحال توی محصولات تویوتا اسنفاده شده ولی خب تا همین چندوقت پیش و معرفی لندکروز در خودروهای suv و تراک این شرکت استفاده نشده بود و این باعث شده که مشکل هندلینگ که از قدیم اصلی ترین مشکل تراک های تویوتا بوده الان به لطف tnga تا حد زیادی برطرف بشه
R@min
۲۰ مرداد ۱۴۰۱جدید که الان خیلی پلتفرم ها صرفا ارتقا داده میشن با اینحال پلافترم خوبی هست.
بهزاد
۲۰ مرداد ۱۴۰۱نسل جدید پرادو که یا لکسوس GX قراره کاملا الکتریکی بشن و البته صحبت هایی از هیبرید بودن هم وجود داره و طبق شایعات مدل نونوار شده قراره ۲۰۲۵ معرفی بشه.
https://www.whichcar.com.au/news/2025-toyota-landcruiser-prado-new-generation-could-go-electric
meysam
۲۰ مرداد ۱۴۰۱با اینکه قدیمیه و نیاز مبرم به تغییر نسل داره
ولی هنوزم زیبایی خودشو حفظ کرده
خیلی دوسش دارم
تو بررسیها هم همه میگن خیلی ماشین نرم و راحتیه و یه پکیج کامل آفرود و آنرود همزمانه
Alan.r
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ظاهرش با وجود قدیمی بودن هنوزم شیکه خیلی لوکس و قدرتمنده آفرودر خوبیه خیلیم بادوامه
اگه لکسوس فیس لیفتش کنه که چه بهتر ولی همین نسلشم عالیه
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۱این فسیل هنوز زندست؟ مجله ها هرسال بررسیش میکنن پدال هم ترجمه میکنه هرسال فقط ادبیات بررسی عوض میشه این ماشین که همونه دیگه بررسی و پوشش خبری نمیخواد
GTC
۲۰ مرداد ۱۴۰۱بابا این کی میخواد نسل جدید بده با پرادو
رامتین
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ولی واقعا وقتی میبینیش حس میکنی یک پیرمرد داره حرکت میکنه!! واقعا برازندشه. بنظرم کلا از خط تولید خارج خواهد شد.
Kato
۲۰ مرداد ۱۴۰۱این ماشین هفت نفره است یا.؟
Afg
۲۰ مرداد ۱۴۰۱چقدر با کیفیته این پیرمرد چه رنگ مشکی بهش میاد درسته رقباش به روزترند اما مگه چی میخوان از یه ماشین در این سبک که این نداره؟
منتظر نسل جدیدش هستم
دکتر
۲۰ مرداد ۱۴۰۱فک کنم موتورشو بشه رو پرادو بست،موتور اینو ببندی روی یک تی ایکس دو در،چه شود 😃 کد اتاقشون یکیه ، به احتمال زیاد پیچ به پیچ بسته بشه✌️ رفتم تو فکرش😂
علی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱نظرات منفی راجع به این خودرو کاملا متعصبانه و غیر فنی است ، آلمان فن ها کره ای فن ها و حتی آمریکایی فن ها !!!! ***
Iman99
۲۱ مرداد ۱۴۰۱من با همین ماشین همه کاری کردم آفرود استفاده روزمره انواع خرابی هاش رو هم دیدم بخصوص پرادو که بلند مدت بوده هم این و هم لندکروز ال ایکس هم که فنی اون یکیه با لندکروز کاملا تجربه و آگاهی دارم که میگم تعجب میکنم چطور جای کسی حرف میزنید وقتی نمیدونید برای همین مخالف بعضی حرفام چون گفت خراب نمیشه بهش گفتم خرابی هاشون رو ندیدی که میگی
و جواب های من برای متعصبانی هست که اینها رو نمیدونن یا ندیدن تا حرفای متعصبانه خودشون رو بزارن کنار
چون مثل اینه که یه چیز اشتباهی رو داری میبینی و نگی اون اشتباهه پس منم اگر ببینم چیزی غلط باشه میگم
حالا ممکنه مقداری مدلش فرق کنه و طوری که دوست ندارم بگم
چون وقتی بعضیا هستن که برای این چیزایی که روش تعصب دارن رویا پردازی میکنن و انشاء مینویسن و از تخیلاتشون میگن
باعث میشه که منم باروش خودشون بهشون جواب بدم
پس شما هم که اینو نوشتی موضوع رو درک نکرده بودی پس شما هم مثل اونا اشتباه کردی که در نهایت روشنکری کردم موضوع رو وگرنه من مخالف چیزی نیستم هرچی هم سر جای خودش درسته و جایگاه خودشو داره حالا اگه حوصله بحث داری ادامه بده تا ببینی چی میشه