شاسیبلند جدید لکسوس LX600 با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی قدرتمندی که ۴۰۹ اسب بخار خروجی دارد عرضه میشود و حتی قویتر از نیروگاه ۸ سیلندر قدیمی ظاهر شده است. چندی پیش فرصتی دست داد تا پشت فرمان این قدبلند ژاپنی بنشینیم تا ببینیم لکسوس چه حرفهایی برای گفتن دارد. همراه ما باشید.
نسل قبلی لکسوس LX به نوعی یک دایناسور بود. ژاپنیها میگفتند همین سن بالا بخشی از جذابیتهای آن محسوب میشد اما از نظر ما تجربه رانندگی نه چندان خوب و پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی باعث شده بودند LX یکی از ضعیف ترین خودروها بین رقبای مدرن و بهتر باشد؛ اما نهایتاً این لوکس ساز از نسل پیشین LX دست کشید و محصولی جدید را که از زیرساختی مشترک با تویوتا توندرا سود میبرد تولید کرد.
شاسیبلند بدنه روی فریم لکسوس بسیار جذابتر از قبل بوده و مهمتر اینکه دلتان برای پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی تنگ نخواهد شد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدید این خودرو که از توندرا قرض گرفته شده یکی از گزینههای موردعلاقه ما در بازار امروز است. این نیروگاه آهنین گشتاور خود را به خوبی ارائه کرده و آسایش مورد انتظار از یک خودروی لوکس را برای راننده فراهم میکند. پیشرانه جدید تویوتا جایگزین نمونه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است و قدرت و گشتاور آن به ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر میرسد که بهبود ۲۶ اسب بخاری و ۱۰۳ نیوتون متری را نسبت به پیشرانه قبلی نشان میدهد.
نکته مهم اینکه علیرغم رشد ابعاد لکسوس LX600 جدید، نشانی از کم توانی در این خودرو دیده نمیشود و نیازی نیست که پای خود را تا ته روی پدال گاز فشار دهید تا سرعت بگیرید. دو توربوی بکار رفته در این پیشرانه سریعاً دور گرفته و باعث میشوند LX به راحتی از سایر خودروها سبقت بگیرد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز جدید بوده و تعویضهای نرم و سریعی دارد. پشت فرمان هم پدال شیفترهایی وجود دارد که البته نیازی به استفاده از آنها در اکثر موارد نخواهد بود. گیربکس حتی در شتاب گیریهای سنگین نیز معکوسهای خوبی داشته و هرگز گیج عمل نمیکند.
لکسوس LX600 جدید با شش حالت رانندگی شامل اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت، اسپرت S پلاس و شخصی سازی شده عرضه میشود که هریک باعث ایجاد کاراکتر سواری منحصربهفردی میشوند. حالتهای اکو و کامفورت مناسب ترددهای طولانیمدت در بزرگراهها هستند و باعث نرمی پدال گاز میشوند درحالیکه حالتهای اسپرت و اسپرت S پلاس باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز خواهند شد تا راننده سواری هیجانانگیزتری داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که ما با یک شاسیبلند بزرگ و لوکس طرف هستیم نه خودرویی اسپرت!
لکسوس LX600 با این پیشرانه جدید سرانجام به رقیبی پرقدرت و مدعی در کلاس خود تبدیل شده و پوست دایناسور را کنار انداخته تا در قامت یک آفرودر مدرن عرضاندام کند. قیمت این خودرو از ۸۸,۲۴۵ دلار شروع میشود که شامل ۱۳۴۵ دلار هزینههای تحویل نیز هست. درصورتیکه پکیج F اسپرت و برخی آپشن های دیگر سفارش داده شوند قیمت این خودرو به راحتی از ۱۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.
آیا لکسوس LX600 خودرویی سه ردیفه است؟
بله این خودرو بهصورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه میشود.
لکسوس GX بزرگتر است یا LX؟
لکسوس LX بزرگتر از GX بوده و از سه ردیف صندلی سود میبرد درحالیکه GX فقط دو ردیف صندلی استاندارد دارد.
آیا لکسوس LX همان تویوتا لندکروزر است؟
زیرساخت هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده اما ضرورتاً خودرویی یکسان نیستند. LX یک شاسیبلند لوکس و بدنه روی فریم با توانایی آفرود بوده درحالیکه تویوتا لندکروزر کمی خشنتر عمل میکند و برای تردد در مسیرهای صعبالعبور ساخته شده است.
مشخصات لکسوس LX600 با پکیج F اسپرت | |
پیشرانه | ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۴۰۹/۶۵۰ |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۶.۹ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۱۳.۸/۱۰.۷/۱۲.۳ |
وزن (کیلوگرم) | ۲۶۳۰ |
حداکثر ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) | ۳۶۲۹ |
R/T
۱۰ تیر ۱۴۰۲از همه لحاظ خوبه
NAVID۰۰۹۸
۱۰ تیر ۱۴۰۲جالبیش اینجاست که دیگه تفاوتش با GX سر به بیابان میگذاره و خریدار تکلیفش با خودش روشنِ !
یا لوکسسواری LX
یا آفرودسواری GX
TRD
۱۰ تیر ۱۴۰۲کل متن رو ریز به ریز ۲ بار خوندم .
یه نکته منفی راجع به نسل جدید نگفته . همش تعریف و تمجید .
احسنت به این کمپانی کاردرست
net
۱۰ تیر ۱۴۰۲واقعا دو صفحه نمایش روی هم داشبورد قدیمی و خیلیییی بد هست.چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی بد هست.اگر چراغ عقب نوار متصل نداشت و داخلش خطوط سفید و مشکی نداشت و قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.توری بزرگ جلوپنجره که تا پایین سپر اومده بد هست. زه سفید اطراف شیسه دربها در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پهن شده خیلی بد و تو چشم میزنه اگر زه سفید سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد. رنگ طراحی داخلی قرمز و مشکی بد هست و کنسول رنگ روشن داره بد هست اگر رنگ طراحی داخلی و کنسول یکپارچه مشکی بود و از یک صفحه نمایش عمودی بزرگ و به روز مثل صفحه نمایش بزرگ عمودی وانت فورد f150 برقی استفاده کرده بود قشنگ میشد.اگر سقف سانروف تا صندلی ردیف دوم کشیده شده بود قشنگتر میشد.رینگ خاکستری تیره و پره رینگ قشنگه
ماشین باز
۱۱ تیر ۱۴۰۲سلطان ایراد گیری در پدال مشخص شد
سرباز وطن
۲۸ شهریور ۱۴۰۳خوب تمام ایرادات تاحدی درست بود هیچکس در جهان ذهن و فکر ودل خلاق پارسیان رو نداره اما افسوس.مدیر کنونی لندرور ایرانی هستن و شاسی بادی الکترونیک رو هم گذاشتن اول بار با پیشنهاد همینجور بچه ها بود علاوه بر ذخایر معدنی بزرگترین ذخایر انسانی داریم و صد حیف اونا عالمند درست ولی ما از اونا میشد بهتر باشیم.طراح b2اسپریت بمب افکن شون که نسل۶ جنگنده هام اقتباسی از اونه یه ایرانی و مکانیک پلاسمای ضد آلاینده صوتی در هواپیماها باز ایرانی که بعدا رو میشه.من لذت بردم از اشکالات خودرو مذکور که ایشون گفتن.
شروین
۱۱ تیر ۱۴۰۲از تعداد دیس لایک ها معلوم چقدر حرف شما درست
شما برو سوار پژو پارس شو اتفاقا داخلش مشکی و یک پارچه هست😂
net
۱۰ تیر ۱۴۰۲اگر دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد
مزدا
۱۱ تیر ۱۴۰۲فقط با مانیتور دو تیکه اش حال نمیکنم
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲هیچی تنفس طبیعی نمیشه
شروین
۱۱ تیر ۱۴۰۲داخل ایران بیشتر اینطوریه
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲خیلی خوبه ولی میتونست بهتر باشه
harry.potter
۱۰ تیر ۱۴۰۲نچسب ترین دوران طراحی خودرو رچ داریم تجربه می کنیم بدترین سال های ماشین بازی افتاده تو جوونی ما
کیفیت تریم داخلی به نظرم یکم ضعیف میاد
شاید عکس ها نمی تونه خوب بهم کیفیت رو برسونه
این نسل زیاد طراحی نرمی نداره و یکم جعبه ای شده از بیس تویوتا
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/2023-lexus-lx-600-one-big-thing-review-4.jpg
ظاهر به تکه چراغ های خودرو هم تو مخه
محمدرضا
۱۰ تیر ۱۴۰۲حال بهم زن ترین تیتر🤢 از نظر یه عشق ماشین.همین قوانین آلایندگی باعث شد موتور 2jz رو کنار بزارن.حجم موتور c63 از ۶.۳ لیتر به ۲۰۰۰cc کاهش پیدا کنه. نیاز به v8
نیست از همون هامر برقی استفاده کن هم افرودش بهتره هم شتابش.یه lx ۵.۸ لیتری هم برای ماشین باز های واقعی تولید کن.
JaMsHiD
۱۰ تیر ۱۴۰۲عزیزم محض اطلاعت باید بگم C63 موتورش با کد M119 ، حجمش 6.2 لیتر بوده نه 6.3
با یه سرچ ساده میفهمی
بازدهی بالا مهمه با استهلاک کم حالا سوپر شارژر باشه یا توربو یا اتمسفریک ، مهم بازدهی هست
که فعلا میبینی تویوتا داره از یه شش سیلندر قدرت هشت سیلندر میگیره
الان دقیقا مشکلت اسم هشت سیلندره؟
خدایی!؟ :/
Royal Driver
۱۱ تیر ۱۴۰۲از کی تاحالا موتور M119 شده ۶.۲ لیتر؟ M119 رو در دهه ۸۰ تا ۹۰ تولید کرد. این ۶.۲لیتر که میگی همون M156 و M159 بودن.
K.O
۱۰ تیر ۱۴۰۲هعی . تا کی اینا رو ببینم و فشار بخورم
محسن
۱۰ تیر ۱۴۰۲موتورش لرزش داره
توربوش لگ داره
همه جور مشکل داره از جمله خرابی توربو و روغن سوزی و روغن ریزی
گیربکسش کنده
در کل با وجود اینکه توربوعه و اندازش نصف اسکالیده از اسکالید کند تره
از هیچ نظری حریف رقباش نمیشه و تو همه رقابت ها آخر شد
همه اینایی که گفتم در motortrend و پدال موجوده
نمیدونم این مطلب رو کی نوشته ولی حتما لکسوس پول خوبی بهش داده بوده
Tesla
۱۰ تیر ۱۴۰۲دقیقا ، شتاب ۷ ثانیه ( که تازه در واقعیت بالای ۸ میزنه ) برای یه ماشین ۱۰۰ هزار دلاری واقعا شرم آور هست ، الان ۹۹درصد ماشین های اقتصادی روز دنیا از هر برندی ، شتابشون زیر ۷ ثانیه اومده ، این هر چقدر هم بگی لوکس ولی باز نباید از یه ماشینی که یک پنجم قیمتشو داره کند تر باشه
محمد امین
۱۰ تیر ۱۴۰۲من یه سوال دارم ازت لطفا میشه جواب بدی؟
تنها معیار تشخیص ماشین خوب و باکیفیت شتابشه؟طراحی، دوام و اعتماد پذیری، کیفت ساخت،کابین خودرو و …. اصلا مهم نیست برات؟
jzjdm
۱۱ تیر ۱۴۰۲بیخیال اون یه تسلا فنه
TRD
۱۰ تیر ۱۴۰۲شایدم به تو پول خوبی دادن ، تا فقط بد و بیراه بگی به ژاپن 😁
JaMsHiD
۱۰ تیر ۱۴۰۲تنظیم توربوی موتور و برنامه نویسی ای سی یو توسط خود کارخونه که سالها تست و تلاش و مهندسی پشتشه رو داری با تیونینگ غیر اصولی که مرکز تیونینگ سر کوچمون بلده مقایسه میکنی؟
اون توربو تنظیم شده برای اینکه با کمترین استهلاک بیشترین بازه قدرت رو به دست بیاری به کمترین استهلاک هم دقت کن ، وگرنه برا لکسوس و تویوتا کاری نداره بیاد از این توربو فول بوست یا توربو بزرگ تر بندازه روش تا بیشترین قدرت رو بگیره . ولی استهلاک نجومی میشه مثل همین خودرو های که توسط کارخونه توربو نشدن . توربو جز قدرت استهلاک موتور رو خیلی بیشتر میبره بالا
amir-mr
۱۱ تیر ۱۴۰۲یک جوری نقد میکنی انگار کل عمر تو لکسوس داشتی
لطفاً درباره چیزی که نمیدونی نظر نده
بهنام
۱۱ تیر ۱۴۰۲این بنده خدا فکر کرده لکسوس یه خودروی بی اصالت کره ایه که موتورش لرزش داشته باشه و روغن ریزی داشته باشه . ببین بچه جان درمورد موتور ساخت تویوتا داره حرف میزنه اگه درک درستی از تویوتا نداری برو همون سنگ کره ایهای تازه به دوران رسیده رو به سینه بزن . خلایق هرچه لایق.
امیر
۱۰ تیر ۱۴۰۲این بیاد ایران راحت ۵۰ تومن قیمت میخوره 😐
NAVID۰۰۹۸
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش از کجا قیمت آوردی ؟!
الان مدل صد بار کیلومتر کم کرده اوورهال شده رو دارن ۲۵ میلیارد میگن یا میدن !
این بیاد ، اینقدر دستمالی میشه که خندتون نگیره ولی تا ۱۰۰ میلیارد هم میزنه !
فرهاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش مدل ۲۰۱۳ ترکیدش رو دارن میدن ۳۰ میلیارد !! مطمئن باش با توجه به بازار تخیلی که داریم اگه این پلاک ملی بگیره ، ۵۰ میلیارد که سهله ، تو بهترین شرایط شاید یه چیزی حدود ۱۰۰ میلیاردی بشه 😬
NAVID۰۰۹۸
۱۰ تیر ۱۴۰۲استاد جواد خیابانی :
این ماشین اصلاً خودرو نیست
خودرو هم باشه ماشین نیست !
این لامصب قصر متحرکِ
این سلطان جانِ جانانِ 👑
این هیولا ، عظمتِ خالصِ
اما من بودم تو یه بازار رقابتی مثل آمریکا ، انتخاب اولم رنجروور جدید بود و بعدیش این !
یا مثلاً یه رنجروور مشکی ضد گلوله میخریدم زیر پا خودم ، یه چهارتا لکسوس LX تا خِرخِره لا آپشن رنگ مشکی رینگ مشکی شیشه دودی هم میخریدم واسه بادیگاردام ، دو تا جلو دو تا عقب ، بعدشم از خواب بلند میشدم میرفتم به بدبختیم میرسیدم ، همین ، زیاد شلوغش نکنید ، مرسی ، اَه !
واقعاً نمیدونم چرا ، شاید بخاطر بالا رفتن سِنَم باشه یا شاید واقعاً رنجروور بیداد کرده در این دو سه ساله ، ولی هرچی که هست اینه که عجیب عاشق دیفندر و رنجروور جدید شدم رفت ❤😍 ، ( بگم که با بقیه رنجروور لندروورها حال نمیکنم ) !
حسین
۱۰ تیر ۱۴۰۲الان مدل ۲۰۱۳ همینو با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر ۲۲ تا ۲۳ میلیارد تومن میفروشن.
blackwing
۱۰ تیر ۱۴۰۲از روبرو اینطوریه 🙄
MehdiTurbo
۱۰ تیر ۱۴۰۲وقتی از جی ایکس تازه معرفی شده نقد میکنیم انتظار همچین چیزی از لکسوس داریم نه طراحی کابینی که شکل محصولات تویوتاس پس تفاوت شاخه لوکس چی میشه
نقدمونم کاملا درست مگه اینکه ژاپنی فن متعصب باشی یا به خاطره عقده و حسادت که یه عده را میبینی و خودتم میخوای داشته باشی بخوای بزنی تو سر کره یا چین و ..
به این میگن لکسوس این محصول واقعا شایسته لکسوس
هیچ ماشین بازی از هیچ برندی بدش نمیاد و براش فرقی نداره مگه اینکه یا متعصب باشه یا بخواد چشم ندیدن داشته های بقیه و حسادتش یه جور دیگه خالی کنه
و گرنه نقد و تعریف به جا جفتش درسته
فرهاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲امروز تو اینستاگرام یه پستی و دیدم که واقعا عصبانی شدم !! تو یکی از بنادر تجاری جنوب ایران : یه محموله که حاوی ۱۰۰ عدد لکسوس lx600 و ب ام و سری ۷ بوده ، هفته پیش از امارات وارد ایران شده و گفته میشه که اینا میخوان پلاک ملی دریافت کنن !! پس معلوم شد که این لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو بالا ۴۰ هزار دلار ، برای خودشون و ت.و.ل.ه هاشون بوده ، آخه نکه طفلکی ها ماشینشون قدیمی شده ازش خسته شدن و حالا میخوان یه جدیدشو بیارن ( و مطمئن باشین بعد از اینکه کارشون رو انجام دادن ، در جا همه اون قوانین مزخرف قبلی رو دوباره فعال میکنن ) 😒😒😒
net
۱۱ تیر ۱۴۰۲محافظ گلیگیر پلاستیکی روی هر ماشینی باشه چهره اون ماشین رو بد میکنه محافظ گلگیر این ماشین هم بد هست و نباید استفاده می کرد
یه بنده خدا
۱۱ تیر ۱۴۰۲شبیه دوج دورانگو ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هس
Dariush
۱۴ تیر ۱۴۰۲احمقانه ترین طراحی داخلی رو داره چیه بابا مقایسه کنین با طراحی تویوتا پریوس جدید
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۲چرا دست از این جلو پنجره های زشت نمیکشن؟
تنها لکسوس های که جلو پنجره نداشتن RX350بودن که بسیار زیبا و دلنشین بود.