RX یکی از موفقترین محصولات در تاریخ لکسس محسوب میشود. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ به بازار آمد و برای هشت سال متوالی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از آن در ایالاتمتحده به فروش رسید. حال این شرکت قصد دارد با نسل پنجم RX که از طراحی تکاملی، تکنولوژیهای پیشرفته و قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدید بهره میبرد، این موفقیت را ادامه دهد.
طراحی تکاملی اما منسجمتر
طراحان لکسس در نسل جدید RX همان فرمول موفق قبلی را ادامه دادهاند ولی بااینوجود، تغییراتی در ظاهر خودرو ایجاد کردهاند که مهمترین آنها نسخهٔ جدیدی از جلوپنجرهٔ دوکیشکل است. قسمت بالایی این جلوپنجره حالا برخلاف قبل مسدود و همرنگ بدنه بوده و در قسمت پایین هم از طراحی بدون قاب با الگوی الماسی استفاده شده است. این جلوپنجره توسط چراغهای جدیدی احاطه شده که دیلایتها را هم در خود جای دادهاند. کمی پایینتر نیز ورودیهای هوای عمودی به چشم میخورد که با قابی مشکیرنگ، مه شکنها را هم در برگرفتهاند.
با حرکت به سمت عقب خودرو، طراحی تکاملی بیشتر خود را نشان میدهد زیرا فرم پروفیل جانبی RX جدید شباهت زیادی به نسل قبلی دارد. در عقب اما مثل دیگر شاسیبلندهای جدید لکسس، حالا چراغها از طریق یک نوار LED به هم متصل شدهاند. سپر عقب نیز با خروجیهای هوا در طرفین، نمای اسپرتتری پیدا کرده است. RX جدید بهصورت استاندارد روی رینگهای ۱۹ اینچی خاکستری تیره قرار میگیرد اما خریداران میتوانند رینگهای ۲۱ اینچی با طراحی متفاوت را هم سفارش دهند.
داخل شیکتر و پیشرفتهتر
در خودروهای لوکس کابین اهمیت زیادی دارد و طرفداران لکسس با دیدن نمای داخلی نسل جدید RX خشنود خواهند شد زیرا در اینجا شاهد یک صفحه آمپر دیجیتالی و همینطور رابط کاربری کاملاً جدید لکسس هستیم که کیلومترها از نسل قبلی جلوتر است. این سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید از دستیار هوشمند و بهروزرسانی از راه دور برخوردار است. نسخههای پایهٔ این خودرو مثل NX با نمایشگر مرکزی ۹.۸ اینچی ارائه میشوند اما نمایشگر بزرگتر ۱۴ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. در اینجا همچنین ساعت آنالوگ قبلی هم حذف شده تا RX به دوران دیجیتال وارد شود.
دستگیرهای در داخلی دکمهای، شیفتر ساده و داشبوردی زیبا با نورپردازی چندرنگ هم از دیگر ویژگیهای داخلی RX جدید هستند درحالیکه خریداران از تریمهای آلومینیومی، چوبی و یا مشکیرنگ نیز بهرهمند میشوند. نسل جدید RX در شش تیپ مختلف بنامهای استاندارد، پریمیوم، پریمیوم پلاس، لاکچری، F اسپرت هندلینگ و F اسپرت پرفورمنس به بازار عرضه خواهد شد که تیپهای بالاتر از سقف شیشهای پانوراما و هدآپ دیسپلی بهره میبرند.
پلتفرم جدید و کاهش وزن
RX مدل ۲۰۲۳ روی پلتفرم جدید GA-K ساخته شده که با مدلهای ES و NX مشترک است. این پلتفرم جدید هم افزایش استحکام و هم کاهش وزنی تا ۹۰ کیلوگرم را به همراه دارد. همچنین به گفتهٔ لکسس، این خودرو در عقب به سیستم تعلیق جدید چند اتصالی مجهز شده است. هرچند در این ماشین فاصلهٔ محوری ۶۰ میلیمتر نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده اما طول کلی خودرو بدون تغییر همچنان ۴,۸۹۰ میلیمتر باقیمانده که این اوورهنگ عقب را کوتاه کرده و از سوی دیگر، فضای پای سرنشینان عقب را افزایش داده است.
پیشرانههای جدید
در نسل جدید کراساوور محبوب لکسس، پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 قبلی در مدل RX350 حالا با یک موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ جدید جایگزین شده است. این موتور ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که کاهشی ۲۰ اسب بخاری در قدرت اما افزایش ۶۸ نیوتن متری در گشتاور نسبت به قبل داشته است. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل میشود که نیرو را به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ انتقال میدهد. نسخهٔ چهارچرخ محرک ظرف ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۷ ثانیه از قبل سریعتر است.
ازآنجاییکه این روزها قیمت بنزین افزایش یافته است، احتمالاً خیلی از خریداران مدل هیبریدی RX350h را انتخاب خواهند کرد که جایگزین RX450h قبلی شده است. این نسخه به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که در کنار نسل چهارم سیستم هیبریدی تویوتا و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد قرار گرفته است. خروجی این سیستم ۲۴۶ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن متر گشتاور است که نسبت به ۳۰۸ اسب بخار و ۳۳۵ نیوتن متر RX450h قبلی کاهش قابلتوجهی داشته است. بااینحال، به گفتهٔ لکسس، RX350h جدید سریعتر بوده و حالا بجای ۷.۹ ثانیه، ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
علاوه بر این نسخهٔ هیبریدی، لکسس یک نمونهٔ پلاگینهیبریدی کاملاً جدید را هم با نام RX450h+ تدارک دیده است که البته مشخصات آن هنوز اعلام نشده ولی احتمالاً از همان قوای محرکهٔ ۳۰۲ اسب بخاری NX450h+ پلاگینهیبریدی استفاده خواهد کرد. دراینبین اما نسخهای که بیش از همه جلبتوجه میکند، مدل پلاگینهیبریدی قدرتمند RX500h Sport Performance است. این نسخه یک مدل هیبریدی پرفورمنس محور است، از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو، اکسل عقب الکتریکی با یک موتور قدرتمند و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک بهره میبرد.
این سیستم مجموعاً ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و خودرو را ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. RX500h اسپرت پرفورمنس همچنین از ظاهری اسپرتتر با سپرهای منحصربهفرد، جلوپنجرهٔ مشکیرنگ و ورودیهای هوای تهاجمیتر هم برخوردار است درحالیکه در داخل نیز غربیلک فرمان چرمی با پدالهای تعویض دنده، تریم جیر در رو دریها، پارکابیهای F اسپرت و پدالهای آلومینیومی برای آن در نظر گرفته شده است.
نسل جدید RX به پکیج ایمنی و کمکرانندهٔ Safety System+ 3.0 مجهز شده که شامل مواردی مثل کروز کنترل پویای راداری، سیستم پیش از برخورد بهبودیافته با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم توقف اضطراری، هشدار خروجی از خط و… میشود. این کراساوور جدید ژاپنی اواخر امسال راهی نمایندگیهای فروش لکسس در ایالاتمتحده خواهد شد.
Aboalfazl demon
۱۱ خرداد ۱۴۰۱RX350 مدل ۲۰۱۱ سوار شدم خیلی ماشین نرم و راحتی بود
این دیگه خیلی بهتره
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱نرم و راحت بود ولی اصلا رانندگی هیجان انگیز و لذت بخشی نداشت.برای پیرمردا خوبه
FTB
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بله کاملا درسته از این به بعد هر کی خواست تو درگ شیرون هم بزنه پیشنهاد سانگ یانگ موسو سوار شه
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۱سپهر
RX هیچگاه قرار نبوده همچون بنز و bmw رانندگیه هیجانانگیزی داشته باشه !
RX و در کل محصولات لکسوس برای کسانی ساخته میشوند که در رانندگی اوج آرامش را در وجود انبوهی از آپشنها میخواهند !
شما عایقبندیای که در RX , ES و LS. میبینید را فقط میتوانید در محصولات رده بالای بنز شاهدش باشید مثل کلاس S !
کسی یادش هست زمانی که نسل چهارمش اومد ایران و با مدل ۲۰۱۸ پیشفروش شد و قیمتش حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون بود !!!!!
با این حال دمِ لکسوس گرم که هر نسل ارائه میکنه بینظیر عالی عمل میکنه و بهترینش را عرضه میکنه !
به جرئت میشه گفت لکسوس از اون دست شرکتهائیه که خودروی روز را با پکیج کامل تحویل مشتری میده و یه خودروی همه چیز تمامِ ژاپنیه که هیچ ایرادی نمیشه از او گرفت مگر اینکه تو رانندگی و سفر از آرامش زیاد خوابتون بگیره 😂 !
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱نوید
لکسس برای افراد مسنی ساخته شده که چیزی از لذت و هیجان رانندگی و طراحی با اصالت و زیبا و ماندگار نمیدونن و تو سگمنت خودروی لوکس حرف اول اخرشون هزینه نگهداریه
ehsan.fa
۱۱ خرداد ۱۴۰۱لکسوس چرا همه ماشیناش این شکلی شده ، طراحیش قبلا خوب بود ولی الان دیگه به روز نیست این طراحی ماله ۸ ساله پیشِ ، برا همین آمار فروشش افت کرده
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱دقیقا
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱تازه کلا ده سال یاد گرفته باید مشخصه طراحی داشته باشه ولی واقعا تو طراحی دچار سر درگمی شده و تکراری شده ،یهو اینقد طراحیشو الکی شلوغ و اغراق امیز کرد که مشتری جوون جذب کنه که الان موندن با این طراحی شلوغ چی کار کنن،تازه هنوزم نود وپنج درصد مشتریاش افراد مسن هستن و اصلا با این سبکطراحیشون هماهنگی نداره…اینجا هنر سلاطین المانی مشخص میشه صد سال تو اوج اصالت دارن طراحی میکنن
FTB
۱۱ خرداد ۱۴۰۱نفرمایید جناب … تویوتا یه غول بزرگ خودروسازی بوده و هست از شما انتظار نمیرفت آقا سپهر جان که همچین حرفی بزنی
در خوب بودن خودرو آلمانی آیا شکی وجود داره؟خیر
برای ژاپنی هم شکی نیست پس الکی یه قدرت خودر سازی که تو خیلی کشورا آمار فروش بالایی داره و اینقدر ماشیناش باحالن چرا ایراد بنی اسرائیلی میگیری جانم؟
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱الان همه شرکتا پیشرفت کردن ولی وقتی بحث مقایسه وسط میاد لکسس به قیمتش نمیرزه و انتخاب های خیلی بهتری هست
ehsan.fa
۱۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا سپهر جان ، لکسوس هیچوقت به طراحی ماندگار معروف نبود و نیست تنها دلیل فروشش برند و اعتبار تویوتا هست یعنی مشتری های پولدار که دوست ندارند ماشینشون از نظر فنی ایراد پیدا کنه . لکسوس کیفیت بی نهایت داره و داشته همیشه ولی طراحی هرگز مطرح نبوده و نیست. دوستان هیت میدند ولی یه کمی مطالعه بکنید لکسوس تو تمام رنج های قیمتی از نظر فنی از رقبای آلمانیش شکست میخوره چون نمیخوان خراب بشه
کافر مقدس
۱۱ خرداد ۱۴۰۱به زودی این امواج و خطوط رو در ماشین های چینی مشاهده خواهیم کرد
هر کاری لکسوس و هیوندا و کیا انجام دادن 2روز دیگه در ماشین چینی رویت شد . اینم استثناء نیست
بعد میبینی انبوهیی ماشین چینی داریم که هرکدوم دلشون میخواد شبیه یک چیز باشن . بعد از هر طرفی ماشین رو نگاه میکنی شبیه یک چیزه که قبلا دیدی
اینجوری میشه که به لطف چین هیچ خودرویی دیگه امروزه طراحی ش عمر نخواهد داشت چون خیلی مشابه ش رو تو بازار زدن
حالا شما بری تو بازار موتور سیکلت یدونه هوندا کلیک داریم که از این هوندا کلیک 12نوع برند چینی دراومده که همه شون شبیه هوندا کلیک هستن . واژه هایی مثل*طرح* اینا هم از زمون حجوم چینی ها به بازار رخ داد. یدونه z1000 کاوازاکی داریم ولی هزار تا شبیه اون با برند چینی و انجین 200 سی سی تک سیلندر !
هم خودرو هم موتور سیکلت امروزه از نظر طراحی دیگه هرگز عمر نخواهند داشت . بسکه مشابه ش رو میزنن و صاحاب هم نداره .همین کار چینی هارو هند یا کشوری دیگر میکرد بارها دادگاهی میشد اما اینجا ماله کشی رخ داده یک جاهایی 0تا100 ماشین و موتور سیکلت کپی شده ولی بازم کسی کار نداره
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱کلا طراحی متفاوت فقط اروپایی و امریکایی…اسیایی ها کلا همشون شبیه همن همش خط و خطوط تیز و شکسته و خز مخصوصا طراحی لکسس
F
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بسیار زیبا تر از نسل الانش هست، این نسل جدید خیلی خیلی خیلی برازنده برند لکسس هست.
عالی بسیار عالی حال کردم.
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱نه نسل قبلیش زیبا بود نه این…انتخاب های خیلی زیباتر و بهتر و با درستیژتری هست تو رنج قیمتش
Hadi
۱۱ خرداد ۱۴۰۱لکسس طراحیش روند تکاملی خوبی رو پیش گرفته ولی حس میکنم نسبت به قبل محافظ کار تر شدن
خیلی طراحی خوبی داره دماغه کشیده و جذابی داره عقبش اسپرت تر شده ولی کابین خیلی مدرن
تر شده 👌🏼👌🏼
ولی کاش ساعت آنالوگ رو حذف میکردن…
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱لکسس تو طراحی سر درگمه،اغراق امیز و شلوغ
پارسا
۱۱ خرداد ۱۴۰۱من واقعا خیلی کم پیش میاد از طراحیای جدید خوشم نیاد انقدر حتی bmw هم طراحیاش برام اوکی بوده این سالها……
ولی خدایی حق rx این دماغ زشت نبود. به شدت طراحی rx رو دوست داشتم که خرابش کردن اساسی
hssn
۱۱ خرداد ۱۴۰۱زیبایی خالص
محمد
۱۱ خرداد ۱۴۰۱تعریف جدید زیبایی رو هم فهمیدیم خداروشکر
کیان
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بسیار عالی کار شده، خصوصا نسخه 500h، از همه اینها بگذریم، سیستم انتقال قدرت و مدیریت انتقال نیرویی رو ارائه میده این نسل به اسم 4direction، لکسوس تو یوتیوب خیلی در موردش توضیح داده و اینکه چطور به هندلینگ و پایداری ماشین کمک میکنه این سیستم ک تو متن اصلا بهش اشاره نشده.
در کل نسل جدید واقعا رو به جلو بوده در همه چیز
javadhy
۱۱ خرداد ۱۴۰۱در پشت طراحیش به نظرم افت کرده ولی در جلو با چتد تغییر نسبت به قبل بسیار جذابتر و زیباتر شده
TML BN
۱۱ خرداد ۱۴۰۱چقدر موج بقل قشنگه
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۱لکسوسRX عشق من👍👍👍👍👌👌👌👌❤❤❤❤💋💋💋💋🔥🔥🔥🔥🌹🌹🌹🌹
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱طراحی الکی شلوغ و اغراق امیز…انگار ماشین چینیه
مجتبی
۱۱ خرداد ۱۴۰۱باشه عزیزم نظرتو کامل وبه دفعات گفتی دستت درد نکنه نگران نباش مانمیخریمش. شما خودتو ناراحت نکن
حسین
۱۱ خرداد ۱۴۰۱((لطفاً از نوشتن بهصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمیشوند.))
این متنی هست که پایین باکس نوشتن نظرات نوشته شده. نمیدونم چرا پدال بر خلافش عمل می کنه. آقای عقیلی عزیز نمیخواین پاسخگو باشین؟ حتما باید افرادی مثل اون شخص مالتی اکانت و این چند روزه اکانت هایی مثل کامران و سپهر جو سایت رو بهم بریزن؟ مثلا اون کامنت های مسخره کامران زیر پست های مربوط به بنز چه در دوئل بنز و لوسید چه همین مطلب AMG one چرا اینا پاک نمیشه؟ چرا فقط اگه من بیام جوابشون بدم اونوقت نظرات من پاک میشه؟
HamiD
۱۱ خرداد ۱۴۰۱باز یه عده میگن پدال توسط ژاپنی باز ها اداره میشود!
سپهر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱اقا حسین نظرات شما کلا باید پاک بشه چون تعصبی و توهین امیز نظر میدی همیشه
حسین
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ده تا کامنت دیگه بذار شاید بتونی به اندازه یک دستگاه فروش لکسس رو بیاری پایین
ارین صاحب جمعی
۱۱ خرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا ماشین کره ای هارو دیگه بهتر از ژاپنی ها میبینم همه جوره
کیان
۱۲ خرداد ۱۴۰۱چون جدول فروش و سروته گرفتی دستت دوست عزیز !!!
Jdm باز
۱۱ خرداد ۱۴۰۱واقعا تکامل یافته اس از هر نظر
meysam
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بعنوان یک دوستدار تویوتا لکسوس، خیلی نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم
ممکنه در گذر زمان به چشمم بهتر بیاد
ولی الان در نگاه اول انتظار بیشتری داشتم
دماغه ماشین هم اصلا زیبا نیست
مهردادکمال
۱۱ خرداد ۱۴۰۱همه چیش زیباس
چراغ متصل عقب رو دوست ندارم
در کل نسل های قبلیش طراحی جسورانه تری داشتن
علی جردن
۱۱ خرداد ۱۴۰۱وقتی مثل نسل قبل درون سینه اش قلب ۶ سیلندر نمی تپه دیگه اصلا دلم من براش ضعف نمی کنه
samurai
۱۱ خرداد ۱۴۰۱درد و بلات بخوره تو سر هر چی جایزه بخر بی هویت داغونه :)))))))))))
دکتر
۱۱ خرداد ۱۴۰۱جلوش یه جوریه😀
aliakbarkhoei
۱۲ خرداد ۱۴۰۱جداً انتظار قدرت بیشتری رو داشتم.
اما با 500h بیشتر از همشون حال میکنم.
Afg
۱۳ خرداد ۱۴۰۱واووو لکسوس….با این طراحی شیک قطعا گروهای سنی دیگه یی رو هم جلب میکنه اونایی که میگن طراحی لکسوس و تویوتا ماندگاری نداره حتما مدلای ۲۰ سال پیششو از نزدیک ببینن فروش کم شاسی بلند ال ایکس شم بیشتر بخاطر بخاطر ارزش بالاتر برندای دیگه است وگرنه از نظر کیفیت و اپشن چیزی کم نداره خودمنم وقتی قرار باشه بالای ۱۰۰هزاردلار هزینه کنم میرم بنز میخرم البته اگه تو کشوری مثل امریکا باشم اما اگه تو ایران و افغانستان باشم حتما لکسوس میخرم
سپهر
۱۳ خرداد ۱۴۰۱تاریخ اینو ثابت کرده طراحی اغراق امیز و شلوغ ماندگاری نداره،من خودم لکسس ان ایکس رو اولین بار که دیدم خوشم اومد اما الان که ان ایکس میبینم حالم به هم میخوره…اما ماشینای المانی ۲۰ سال پیشو هنوزم که نکاه میکنی حال میکنی
سپهر
۱۳ خرداد ۱۴۰۱هیچ گروه سنی به جز افراد مسن جذب لکسس نمیشن،الان اکسس ده ساله که طراحیشو اینطوری تخیلی کرده ولی هنوزم مستریاش پیرن و کسانی که لذت و هیجان رانندگی براشون مهم نیست،چون برای ماشین باز ها هر انتخاب چشم بسته ای از لکسس بهتره تو رنج قیمتش