هرچند لکسوس پیشازاین تیزرهای واضحی از شاسیبلند الکتریکی RZ منتشر کرده بود و از ظاهر آن باخبر بودیم ولی حالا این شرکت نسخه لوکستر تویوتا bZ4X را رسماً معرفی و جزئیات کامل آن را اعلام کرده است. همانطور که در تصاویر میبینید، RX چیزی بیشتر از تویوتا bZ4X با نشانهای متفاوت است و هویت ظاهری خاص خود را دارد.
بهعنوانمثال، شاسیبلند لکسوس در مقایسه با همتای تویوتایی خود روکشهای پلاستیکی بسیار کمتری روی بدنه دارد و فرم اتاق آنهم متفاوت است زیرا پشت پنجرههای جانبی خبری از پنجره سوم یا لچکی نیست و در عوض طراحان لکسوس در این قسمت برای ایجاد نمای سقف شناور از یک پانل مشکی براق استفاده کردهاند. علاوه بر این، تمام ستونها مشکیرنگ هستند و آینههای جانبی هم برخلاف bZ4X کمی پایینتر روی درها نصب شده است.
از این موارد که بگذریم، در جلوی RZ شاهد همان طراحی آشنای لکسوس با جلوپنجره دوکیشکل و چراغهای تیز هستیم. دور دهانه گلگیرها تریم مشکی براقی کار شده و در عقب هم یک اسپویلر دوتکه دیده میشود. در عقب همچنین مثل دیگر شاسیبلندهای جدید لکسوس، بجای لوگوی شرکت، نوشته LEXUS کار شده است.
داخل RZ هم نمای آشنایی دارد هرچند که ویژگیهای منحصربهفردی هم در آن به چشم میخورد. در اینجا یک نمایشگر مرکزی اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴ اینچی در میانهٔ داشبورد تعبیه شده که از bZ4X بزرگتر بوده و از تعداد دکمههای فیزیکی کاسته است. مهمترین و جالبترین ویژگی داخلی شاسیبلند الکتریکی لکسوس اما امکان سفارش غربیلک فرمان موسوم به یوغ است که به لطف تکنولوژی فرمان با سیم امکان ارائهٔ آن فراهم شده است. در کابین RZ از متریال درجهیک استفاده شده و از نورپردازی فانتزی در رو دریها و سانروف پانورامیک تیره شونده هم برخوردار است که به صرفهجویی در مصرف انرژی کمک میکند.
برخلاف تویوتا، لکسوس RZ فقط بهصورت چهارچرخ محرک با دو موتور الکتریکی عرضه میشود که RZ450e نام دارد. موتور جلویی ۲۰۱ اسب بخار و عقبی ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد و مجموعاً ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخها تحویل میدهند. این کراساوور همچنین اولین مدلی است که از سیستم کنترل چهارچرخ محرک لکسوس با نام Direct4 استفاده میکند. این سیستم الکترونیکی میتواند توزیع گشتاور را در چند میلیثانیه از صفر تا صد بین محورهای جلو و عقب تغییر دهد.
قدرت RZ450e به میزان قابلتوجهی از نسخه چهارچرخ محرک bZ4X که تنها ۲۱۵ اسب بخار قدرت دارد بیشتر است و به همین دلیل میتواند خود را ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند اما حداکثر سرعت آن روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. RZ450e به پکیج باطری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که طبق تخمین لکسوس با معیارهای WLTP اروپا بردی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را فراهم میکند. مصرف برق این خودرو هم زیر ۱۸ کیلووات در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
لکسوس RZ450e قرار است تا پایان سال جاری با مدل ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی عرضه شود. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده ولی ازآنجاییکه تویوتا bZ4X در نسخه چهارچرخ محرک و بالاترین تیپ ۴۶۷۰۰ دلار قیمت دارد، قیمت شاسیبلند الکتریکی لکسوس باید چیزی در حدود ۵۰ هزار دلار باشد.
Silent
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خیلی منتظر ورود کمپانی های ICE (دایملر و BMW و تویوتا) به حوزه EV ها بودین و فکر می کردین قراره چه شاهکاری خلق کنن همون جور که معلوم هست این شرکت ها توان توسعه تکنولوژی انجین و باطری ها رو ندارن و با همون رویکرد قبلی شوون دارن پیش میرن یعنی طراحی طراحی طراحی خوب یا بد از جلو پنجره های عجیب غریب تا استفاده از متریال چرم و چوب. به بخش عملکرد و پیمایش که می رسه با ارقام بسیار معمولی سر کار دارید در قیاس با TESLA و حتی LUCID! الان سری های EQ بنز یا IX bmw بلحاظ توسعه باطری ها و موتورها شاید در حد EV های کیا و هیوندای هم نباشن… هر برندی که دیرتر وروود کنه توو این زمینه با اعتبار گذشتش نمی تونه خیلی پایدار بمونه چون موضوع موتورها و باطری ها تا حتی بازطراحی شاسی و فریم و محل قرار گیری چرخ ها معقوله جدایی از ICE هست.(نمونش Hummer EV هست که که بخاطر نبود موتور و میللنگ سنتی چرخ ها رو تا جای ممکن برا محور جلو جابجا کرده.) همین سه برند توو یکسری از مدل هاشوون حتی نتونستن فضای زیر کاپوت جلو رو از سیم کشی های باطری های موجود رها کنن.
2311
۳۱ فروردین ۱۴۰۱یجوری میگی توانشو ندارن انگار خیلی کار سختیه
Silent
۳۱ فروردین ۱۴۰۱اعداد گویا هست که چقدررر کار سخت و علمی هست! البته نه برای کسایی که توان تشخیص برتری PLAID رو از تایکان ندارن :)) منظورم چیزی فراتر از عکس برگردون هست.
……………………
فنی: شرکت تویوتا همونی نبود که قراره باطری های سالید استیت رو روانه بازار بکنه با همکاری همین 2 شرکت دیگه؟ چی شد پس! چیزی که الان تحویل گرفتین ماشینی با سقف 160 km و برد 400 تایی هست. یکسر ارقام مدل Y رو چک کن.
2311
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی خودرو سازی رو پیچیده میدونیا، یکم آروم بگیر، از نظر تو کمپانیا چندتا دانشمند نشستن دارن خودشون رو به آب و آتیش میزنن تا یه محصول جدید درست کنن ولی خب ازونجایی که کارکنان تسلا و سایر آمریکایی ها از بهره هوشی بی نهایت برخوردارن محصولات بهتری دارن
همش برمیگرده به اینکه کجا هزینه کنن، نه هوش و برتری کشور سازنده
AMIR / ARMI
۳۱ فروردین ۱۴۰۱16 تا کنترلگر روی فرمون داره مگه جنگه
بعد اون همه دکمه فرمان U شکل داره
تناقض در سانت به سانتش دیده میشه
اون فرمون میتونن تو گینس ثبت بکنن من یادت گوشی های قدیمی که هر چی دکمه بشتر داشتن گرون تر به نظر میومدن میکنه
یاد NEC های قدیمی افتادم 😂
Silent
۳۱ فروردین ۱۴۰۱فرمون یووک PLAID برا ماشین 1000HP هست که هر دو دست همواره روی فرمون قفل باشه نه ماشینی با سقف 160km. کاش علت رو توضیح می دادن
حسین
۳۱ فروردین ۱۴۰۱به عنوان طرفدار برند چیپ حق داری تو تمام پستهای تویوتا فشار بخوری مثل مدیر عامل چیپ ک با مصاحبه میخواد بگه بهتر از تویوتا ست در حالیکه در عمل زیرشه بدجورم زیرشه😂😂😂
از این ک بگذریم میرسیم به طراحی جیپ واگینر L بد قواره که انگار یه گاری برداشتن ده متر به پشتش اضافه کردن😂 همینقدر زشت، همینقدر بد سلیقه همینقدر بی سواد😂😂😂
AMIR / ARMI
۳۱ فروردین ۱۴۰۱والا فشار خوردنی اگه باشه اون من نیستم
من نظرم سر راست میگم حروف رو هم جا به نمیکنم بگن بچس دو تا کلمه یاد گرفته میخواد هی شوخی بکنه
همون bz4x بود ؟ تست کننده میگفت من فرمون بالا میبرم پایین میبرم کاملا جلوی نمایشگر پشت فرمون میگیره از بس جای اشتباه نصب شده بود
حالا اومدن دکمه های کل ماشین جمع کردن روی فرمون شده ۱۶ تا که به نمایشگر بزرگ نصب بکنن مدرن به نظر بیاد
فردا همین دکمه ها میشه جوک یوتوبر ها برا این ماشین
اصلا در مورد فنی شون نظر نمیدم چون فنی نداره بهزاد هی گفت صبرکنید رقبا وارد شن
کاش وارد نمیشدن اگه قرار بود این شکلی وارد بشن
من تو کارگاهم بهتر از اینا پول داشته باشم میسازم چیه اینا
حسین
۳۱ فروردین ۱۴۰۱منظورت از کارگاهت همون پارکه؟ شما یه اسکچ ساده با کتیا بزن بقیش پیشکش
mos
۳۱ فروردین ۱۴۰۱AMIR / ARMI
شما در مرحله اول برو تایپ کردن و حرف زدن یاد بگیر در مرحله دوم یکم سطحت رو ببر بالا که نظراتت انقدر کودکانه نباشه و وقتی هم که یکی میخواد باهات بحث کنه حداقل یه جوابی داشته باشی.
ساخت ماشین تو کارگاه (به قول دوستمون پارکت) پیشکش.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست من تویوتا مرد.مگر طرفدارش باشی به خاطر ماشنها خانوا گیش و کم استهااکش وگرنه از لحاظ پزفورمنس دیگه چیزی نداره.یه انجین درست درمون هم نداره.برا ساخت اصلی ترین ماشینش هم که آویزون بیمر شده.در ضمن به دوستمون چیز جدید پیشنهاد بده خوب وقتی خودت از طریق پارک اقدام کردی چیزی گیرت نیومد چرا به بقیه همون ادرس اشتباه رو میدی.
علی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای یانکی آبان برو ساقی تو عوض کن !! تویوتا اگه مرده بود که سالی بالای ۱۰ میلیون خودرو نمیفروخت!!! برو تا ساقی ات کاردستت نداده
AMANTE
۳۱ فروردین ۱۴۰۱ماشین خوشگلی هست و داد نمیزنه من الکتریکی هستم.
اما طراحی کابین با اینکه زیباست ولی انگار برای هواپیما است.
meysam
۳۱ فروردین ۱۴۰۱نمای جلو و داشبورد جای کار بیشتری داشت، خیلی بیشتر
همچنین از نظر فنی
هرچند پرفورمنسش برای اکثریت (نه همه) کافی بنظر میرسه ولی برای رقابت با رقبای قدر اصلا چشمگیر نیست
بعنوان یک فن تویوتا و لکسوس، چندان از محصولات الکتریکی این دو برند راضی نیستم
بخصوص در برند لکسوس خیلی بیش از این توقع داشتم
Jdm باز
۳۱ فروردین ۱۴۰۱دقیقا با حرفات موافقم
meysam
۳۱ فروردین ۱۴۰۱تویوتا و لکسوس بیشترین تمرکزشون رو کیفیت و سودآوری شرکته
ولی از لحاظ بکارگیری تکنولوژیهای روز، الکتریکی سازی، نرم افزار و طراحی، کم کاری و عقب موندن از رقبا بوضوح دیده میشه
ظاهرا بخش بازاریابی این شرکت در خواب خرگوشی به سر میبره، چون از درک نیازهای جامعه مدرن باز مونده و همچنان تاکید بیش از حدی به رویکردهای سنتی قبلی خودش داره
یه تجدید نظر اساسی در استراتژیهای بازاریابی و مدیریتی نیاز داره
mohamadreza83
۳۱ فروردین ۱۴۰۱دکمه های روی فرمون رو نیگا ؛
چه خبرتونههه
چه خبرتونههههههههههههههه
new RAMIN
۳۱ فروردین ۱۴۰۱انصافا از حق نگذریم طراحی بیرون خوبه.ولی داشبرد اصلا ارتباط برقرار نکردم…فرمونش هم یکی دوست داره یکی نه، من کلا نسبت به فرمان U بیتفاوت هستم…
اما درحال حاضر در سال 2022وقتی میخواهی یه خودرو برقی بخری، برند و تاریخچه کمترین ارزش رو داره و مشخصات فنی میزان پیمایش و زمان شارژ و مهندسی و تکنولوژی مهمترین ها تو انتخاب میشه…
2موتور برقی قدرت 309 اسب و گشتاور 435نیوتون. پیمایش 400کیلومتری و تاپ اسپید 160کیلومتری پک باتری 71کیلو واتی. شتاب0تا100 هم در 5.6ثانیه. زمان شارژش هم پدال ننوشته. قیمت پایه هم احتمالا بیش از 50هزار دلار…
اینکه خودرویی خوبی هست یا نه رو نمیدونم… موفق میشه یا نه رو نمیدونم…ولی حتما خودتون یه مقایسه داشته باشید با رقباش اللخصوص با رقبای همسایه بغلی کشور سازنده لکسس…
mohamadreza83
۳۱ فروردین ۱۴۰۱واقعا دیدن اون لحظه که خریدار ««مسن»» محصولات تویوتا _ لکسوس داره با این فرمون U شکل شبیه جنگنده ها رانندگی میکنه خیلی باید لحظه جذابی باشه …
AMIR / ARMI
۳۱ فروردین ۱۴۰۱تصور کردم خیلی خندیدم
یه عمر بخندی ایشالله
mohamadreza83
۳۱ فروردین ۱۴۰۱قربونت امیر جون ❤️
امیرعلی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱کادیلاک لیریک خیلی ماشین بهتریه
و همون طور که همیشه میگم تویوتا طراحی رو فدای خاص بودن میکنه که این واقعا بده
سعeد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱اون از آشغال دیروز بنز و کانسپت مضحکه آئودی و آشغال بی ام و اینم از آشغال تویوتا!
روز ها میرن و میان هر روز یکسری آشغال از برندهای سنتی معرفی میشه که هر کدوم ده ها سال با تسلا فاصله تکنولوژیکی دارن ولی ادعای اون برندها در رابطه با رقابت با تسلا …. خر و پاره میکنه .
فقط اون داشبرد کجش
سعeد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱دنیای EV فرق میکنه دیگه جوری نیست که آشغال بدی دست مردم بگی عوضش خراب نمیشه یا عوضش چرم داره
ممد ژانگولر
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خدایش خوشگل شده فقط با طراحی داخلش خیلی حال نکردم البته اونم صلیغه ایی
ولی بیرونش عالیه
کامران
۳۱ فروردین ۱۴۰۱اون بهزاد که میگفت صبر کنید کجاس صبر کردیم دیدیم برندهای ژاپنی و اروپایی چکار کردن
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱شما و کلا فضای مجازی به دنبال اعداد و ارقام هستید و بسیاری دیتا که حداقل تاریخ خودروسازی نشان داده حتما به موفقیت ختم نمیشه.
این خودرو کاملا براساس شناسنامه ی یک خودروساز ساخته شده که همواره در حال رصد بازار هست و میدونه مشتری چی میخواد.
وقتی این برند مدل rx که در هیچکدام از دیتاها سرآمد نیست و بنظر ۹۰ درصد مجلات یک محصول معمولی هست حدود ۱۱۵ هزار دستگاه میفروشه نیازی به توضیحات اضافه نیست که بگیم بازار واقعی با دیتاهای مجازی قابل قیاس نیست.
سبد محصولات بعد از این آهسته و پیوسته به تکامل میرسه و محصول روزمره جای خودش و محصول پرفورمنس هم در زمان و جایگاه مناسب به دست خریداران خواهد رسید.
با دیتای مجازی فروش شرکت ها جابه جا نمیشن و فقط کافیه بعد از معرفی محصولاتی که فکر میکنید ضعیف هستند به آمار فروش سالیانه ی اونها توجه کنید تا ببینید مهندسان مجازی درست میگفتن یا استراتژی شرکت ها.
(JONATHAN (TESLA
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خود فلکس واگن اشاره میکنه بدون کارخونه جدیدی که برای ولفسبورگ تعیین شده شانسی برای رقابت با تسلا نداریم
تویوتا اشاره میکنه تمام تمرکزش و روی الکتریکی ها نمیزاره و همون جور که پیش بینی کرده بودم تویوتا قادر به توجیه اقتصادی خودرو الکتریکی خودش نیست و بخش بزرگ فعالیت خودش در بازار درون سوز ها نمیخواد بیخیال بشه چون باعث از دست رفتن زنجیره مالی بزرگش میشه که حالا حالا ها نمیتونه جایگیزنش بکنه با خودرو های الکتریکی که از نظر نو سازی زیر ساخت کارخونه ها و ورود به زنجیره تامین الکتریکی ها و همچنین توسعه پلتفرم جدید به طور قابل توجهی عقب تره
شما از سبد محصولاتی حرف میزنی که تا 10 سال دیگه هم کامل نمیشه چه از نظر تعداد تیزاژ چه تنوع اگه به رشد استارت اپ ها از ده سال گذشته تا الان نگاه بکنیم ده سال اینده تویوتا رو ادغام شده با یه استارت اپ چینی میبینم
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۱دوست گرامی اینجا بحثی که پیش میاد اینه؛
خودروهای الکتریکی به یکباره خودروهای درون سوز را خواهند بلعید یا اینکه شرکت ها براساس جدول زمان بندی که اکثرا با توجه به قوانین کشورها از الان معین هست محصولاتشون برقی میشه؟
لطف کنید بحث زنجیره ی تامین را مطرح نکنید چون از این منظر شرقی ها(چین ، ژاپن ، کره) هیچگونه کمبودی در بحث تامین یا ساپلایر تمام ادوات مورد نیاز خودروی برقی ندارند و از این منظر غرب کاملا به این منطقه وابسته ست.
هیچ استارت آپی توانایی مقابله با شرکت های بزرگ در صنعت خودرو را نداره و همین ده ها برندی که بوجود اومده با تکمیل و اشباح بازار محو خواهند شد و تسلا یک مورد خاص هست و محو نشدنی.
یکم اطلاعاتتون را بالا ببرید و نگاهی به خطوط تولید رباتیک برلین بندازید که توسط دو شرکت اتوماسیون kuka آلمان و fanuc ژاپن تجهیز شده و هیچگونه رمز و رازی در این صنعت وجود نداره و همواره شرکت ها میتونن خودشونو بروز کنند و بهره وری با رباتیک کردن ۱۰۰ درصدی خطوط تولید حتما بوجود نمیاد کما اینکه در بسیاری از موارد عدم حضور نیروی انسانی در تولید نتیجه ی کیفی لازم را به ارمغان نمیاره.
شما زمانی میتونی به شکست یک استراتژی اشاره کنی که با آمار فروش بگی که برقی ها سهم فلان شرکت را تصاحب کردن و در زمانی که میشه خودروی برقی و بنزینی و هیبریدی بفروشی به چه دلیل از یک بخش بازار به یکباره خارج بشی.
نمیدونم تا کی به حرف یک مدیر میخواهید استناد کنید در حالی که بازار دارای یکسری داده ی حقیقی هست که میگه گروه vw در سه ماهه ی اول امسال نزدیک ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی فروخته و این در حالیست که زنجیره ی تامین با مشکل روبروست و اگر به قول بازاریها رو غلطک بیوفته آمارشون بالا میره و اگر قرار باشه یک شرکت با تک محصول تولیدش در اروپا که قیمتی بیش از ۶۰ هزار یورو داره سالی ۵۰۰ هزار دستگاه بفروشه حتما تو حساب کتاب جیب مشتری ها دچار اشکال هست.
در کل با این بینش که تویوتا در توجیه اقتصادی محصولات برقی به مشکل میخوره نشان از عدم شناخت شما از این صنعت داره و مثل دوران گذشته این شرکت با استراتژی مناسب بازارشو حفظ و ارتقا خواهد داد و تمامی مدلهای برقی به همراه باتری های جدید بدون هیچ شکی جلوی چشمان شما در بازار حقیقی نه مجازی فروخته میشه.
Elmiraj
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱((یکم اطلاعاتتون را بالا ببرید و نگاهی به خطوط تولید رباتیک برلین بندازید که توسط دو شرکت اتوماسیون kuka آلمان و fanuc ژاپن تجهیز شده و هیچگونه رمز و رازی در این صنعت وجود نداره و همواره شرکت ها میتونن خودشونو بروز کنند ))
.
در واپسین ماه های منتهی به افتتحاح گیگابرلین سه جلسه اظطراری توسط هیئت مدیره فولکس واگن برای مقابله با تهدیدات و پیامدهای گیگابرلین….به دلیل سرعت تولید سه برابری نسبت به پیشرفته ترین کارخانه گروه فولکس ( Zwickau ) انجام شد ، که خروجی این سه جلسه تجهیز کردن خطوط تولید Zwickau به رباتهای بیشتر طی یک دهه آینده بود ، تلاشی که به گفته خودشون میزان تولید کارخانه را دو برابر میزان فعلی خواهد کرد…..!!!!
رسیدن به سطح فعلی گیگافاکتوری های تسلا ، سالهای سال برای امثال تویوتا و فولکس واگن طول خواهد کشید و تولید خودروی تمام الکتریکی در خطوط تولید خودروهای درونسوز ، جز افزایش بدهی چیزی عایدشون نخواهد کرد .
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دانشمند ، استاد ، فخر صنعت ، یکم مطالعه کن!
هیچ کارخانه ی تولیدی در صنعت خودرو با ۱۰۰ درصد ظرفیتش کار نمیکنه و خطوط تولید که برای یک یا چند مدل تجهیز میشن با توجه به چرخه ی فروش اون مدلها که در سالهای اول در بیشترین حالتش هست و در سالهای آخر عرضه ی اون مدل با کاهش تولید روبرو میشن کار میکنند.
این دیتاهای شما که کاملا جنبه ی جوک به خودش گرفته بدرد توهم سازی میخوره.
آیکیو بازار با توهم امثال شما یک شبه و با یک تصمیم ظرفیت دوبرابری تولید را نمیتونه قبول کنه به خصوص وقتی در نقطه ی اوج فروش هستی.
بازار برای هر برندی یک کشش داره و نمیشه مثلا از ۳ میلیون تیراژ بپری به ۶ میلیون و باعث تاسفه که شما در فقر اطلاعاتی شناخت مشتری هستید و انگار که خط تولید خودروها با الکتریکی سازی قراره سفینه بسازه و هیچکدام از ادوات ساخت بدرد نخوره!
وقتی فروش محدودیت ایجاد کنه یا به اصطلاح به نقطه ی اوج در یک کشور یا قاره میرسه دیگه زمان تولید یک خودرو بی معنیه و اون عدد ۷۰۰ هزار دستگاهی برای یک مدل در غرب اروپا با این قیمت زائیده ی ذهن یک متخصص مجازیه و اگر قرار بود با احداث کارخانه و بالا بردن ظرفیت تولید شرکت به رشد بینهایتش ادامه بده که الان کلا دو تا برند وجود نداشت.
متخصص مجازی فورد و جنرال موتورز زمانی در اروپا با هم نزدیک ۳ میلیون خودرو میفروختن الان GM تقریبا رفته و فورد هم به محدوده ی ۵۰۰ هزارتایی رسیده و احتمالا امسال به محدوده ی ۴۰۰ هزار تایی برسه و به معنی بهتر رقابت را واگذار کردن و تسلا هم با یک مدل یا دو مدل تولیدی که سنشون داره دو رقمی میشه چطور میخواد با انبوه مدلهای جدید تولید در اروپا مثلا چند صد هزار دستگاه بفروشه خدا میدونه.
شما نگران سودآوری vw و تویوتا نباش چون اونها سالهاست سودآوری دارن و هر محصولی که بسازن میتونن پولشو برگردونن و تمام هزینه های توسعه یا بازسازی با همین فروش جبران میشه و از ماه ها و سالهای آینده به جداول رشد فروش خودروهای برقی رقبا عادت میکنی.
Elmiraj
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اعداد و ارقام ما ( در تمامی زمینه های تولید ، درآمد زایی ، فروش فعلی و آینده ، وضعیت رقبا ، توان کارخانه ها ، ارزش بازار ، برنامه های آینده و….) یکی پس از دیگری به وقوع پیوستن و یا در حال وقوع اند ، چون حرف ما نیستن و زاده افکار کارشناسان تاپ آن حوضه اند….
خودتم خوب داری میبینی….
.
.
حالا شما مثل همیشه صبور و صبور تر باش و برای خودت رویا پردازی کن تا شاید از هزار تا تحلیل من درآوردی که کردین یکیش بلاخره به وقوع پیوست…
( خدا رو چه دیدی 😂 )
Jdm باز
۳۱ فروردین ۱۴۰۱دنیای خودرو به کجا داره کشیده میشه!!!😞
دیگه طراحی ها دلنشین و ماندگار نیس
دیگه انجین بنزینی وجود نداره
دیگه اون کابین های دلنشین وحود ندارن
واقعا اگه اینده خودرو، این جور ماشینا هستن، من میخوام توگذشته زندگی کنم…
ارین صاحب جمعی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱واقعا از توش حالم بهم خورد کپی تسلا افتضاحی واقعی بدون هیچ تکنولوژی خاصی
ارین صاحب جمعی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱خداییش کیفیت کابینو نگاه کن به کجای این بگم لوکس صندلی های پشت نه حالت خاص نه تکنولوژی خاص نه یک چرم درست رودری افتضاح واقعا دیگه لکسس پوشیده کلن افتضاح طراحیش آینده نگرانس و زیباست ولی توش قشنگ از این جا هم بوی پلاستیک رو در میاد 🤢🤮🤮🤮🤮🤢🤢🤮🤮🤮🤮
احمدرضا
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱چقد قشنگه طراحیش واقعا چند سرو گردن بهتر از bz4 طراحی شده
علی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱از طرف مدیران لکسوس به آرین فن کره ای : آقا ببخشید میریم از رو دست کره ای ها کپی میکنیم!!!