در این درگ، سه شاسیبلند بزرگ و لوکس ۲.۵ تنی به مصاف هم رفتهاند. رنجروور ۵۳۰ اسب بخار، اسکالید ۴۲۰ اسب بخار و لکسوس ۴۰۹ اسب بخار قدرت دارد.
کسانی که به دنبال شاسیبلندی بزرگ و لوکس هستند امروزه انتخابهای زیادی دارند. دراینبین، رنجروور یکی از بهترینها است اما مدلهایی که بر اساس شاسی پیکاپ ساخته شدهاند مثل لکسوس LX و کادیلاک اسکالید هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند. هرچند کسی این شاسیبلندهای بزرگ و سنگین را برای مسابقهٔ درگ نمیخرد اما دیدن رقابت این غولهای ۲.۵ تنی در ۴۰۰ متر میتواند جالب باشد.
سنگینترین عضو این جمع لکسوس LX600 با وزن ۲۶۷۷ کیلوگرم است که ازقضا کوچکترین و ضعیفترین پیشرانه را هم دارد. زیر کاپوت این شاسیبلند ژاپنی یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، اسکالید حاضر در این درگ با اینکه از نوع کشیدهٔ ESV است اما با وزن ۲۶۴۳ کیلوگرم، کمی از لکسوس سبکتر است. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز استفاده میکند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
و نهایتاً به رنجروور میرسیم که از نوع SV کشیده یعنی گرانترین و لوکسترین نسخهٔ رنجروور محسوب میشود. این شاسیبلند بریتانیایی به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو مجهز است که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، رنجروور SV با اختلاف قویترین عضو گروه بهحساب میآید اما برای مدل ۲۰۲۴ لندروور این نسخه را حتی قویتر کرده و قدرت آن را به ۶۱۵ اسب بخار افزایش داده است. در همین حال، پرچمدار خانوادهٔ رنجروور با وزن ۲۶۲۶ کیلوگرم، از دو رقیب خود سبکتر است.
بنابراین، تعجبی ندارد که در این درگ، رنجروور SV بهراحتی بتواند کادیلاک اسکالید و لکسوس LX600 را مغلوب کند. حتی در درگ دوم دو سرنشین در عقب رنجروور مینشینند اما بازهم بهراحتی پیروز میشود؛ اما کادیلاک و لکسس با وزن و قدرتی تقریباً نزدیک به هم چطور عمل خواهند کرد و کدامیک سریعتر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
لکسس LX600 | کادیلاک اسکالید ESV | رنجروور SV LWB | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۹ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۷۷ کیلوگرم | ۲۶۴۳ کیلوگرم | ۲۶۲۶ کیلوگرم |
قیمت | ۹۲,۱۶۰ دلار | ۸۸,۶۹۰ دلار | ۲۱۹,۷۷۵ دلار |
blackwing
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اینجا انتخاب من رنجروور هست اما اگر اون کادیلاک مدل V بود ، قطعاً کادیلاک..
لکسس رو اصن نگاه نمیکنم ، مهم نیست ، هیچ تهدیدی نیست اون ماشین
TESLA
۱۵ خرداد ۱۴۰۲کادیلاک چند روز پیش تیزری از اسکالید آی کیو ، نسخه برقی اسکالید منتشر کرد که تا پایان سال رونمایی میشه و بر پلتفرم هامر برقی ساخته میشه و 1000 اسب قدرت داره 🇺🇸💪🇺🇸💪🇺🇸💪🇺🇸💪🔥🔌⚡😎😍
JDM
۱۶ خرداد ۱۴۰۲بیا برو مدرسه آرمیچر فن ولی اگه اینطور شد بگو ترمزاش مثل تسلا نباشه هرچند شما سرمایه دار بزرگ خودرهای برقی آمریکایی هستی
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۲داداش لکسوس رو دور ننداز ! لکسوس اونقدرام بد نیست !
لکسوس میدونست شما نگاهش نمیکنید جمع میکرد میرفت کابُل ، دستفروشی !
این سه خودرو اینقدر خوبه که نمیشه گفت کدوم بهتر کدوم بهترتر !
ولی برای من انتخاب رنجروور هست و سپس لکسوس و در آخر کادیلاک !
IMAN1199
۱۵ خرداد ۱۴۰۲نوید اینجا جزو معدود مواردی هست که نظرتو قبول دارم و به نظرت احترام میزارم
MehdiTurbo
۱۵ خرداد ۱۴۰۲هر سه تا شاید خوب باشن و هیچ کودوم بد نباشن خیلی وقتا هست واقعا بین چندتا خودرو میمونی کودوم انتخاب کنی
هر چند نه الان قبل از این طراحی های اخیر مثلا بین نسل قبل بی ام و و دو نسل قبل سری ای اون طراحی درچه کولر چهار گانه ادم واقعا میموند کودوم بهتر اخرین نسلی که تو ایران تعداد محدود اومد ازش
واقعا محشره اون طرح یعنی بنز اون چراغ مثلثی عقب اون طراحی کالین
ولی اینجا شاید هر سه خوب باشن ولی واقعا کادیلاک میدرخشه توش بهترین خودروی کادیلاک که رقیب نداره همین خودرو تو بقیه سگمنتا شاید حرفی نداشته باشه ولی این واقعا الماسه هم ابعاد هم مردونگی بعدش لندرور چون پرستیژ داره لکسوس خانوادگیه اینجا برای من مغز قلبم اذیت نمیشه
یه زمانی واقعا نمیشد بین خودروها انتخاب کرد بسکه همشون خوب بودن بیشتر سدان ها و اسپورت ها
ممد ژانگولر
۱۵ خرداد ۱۴۰۲خداوکیلی بخوام رو قیمت انتخاب کنم اول کادیلاک ارزش بالایی داره بعد لکسوس بعد رنجرور که خیلی قیمتش بالاست
ضمنا لکسوس اون دستگیره که به صورت سنتی روی ستون جلو میچسبونه خیلی خطرناکه و تا حالا جان خیلی ها رو گرفته بخاطر ترمز ناگهانی و خورد شدن جمجمه راننده بنده خدا که دقت کنید هیچ کمپانی دیگه استفاده نمیکنه جز کمپانیه مقدس و اعظم تویوتا
JDM
۱۶ خرداد ۱۴۰۲چرا تهدیدی نیست اون رنجرور اگه به تهدیدی بودنه نمیتونه حریفی بین این دوتا باشه ولی اینطور نیست سه تا ماشینی اینجا میبینی اسطوره خودت استاد مایی بهتر میدونی منظورم چیه
محمدرضا
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اسکالید هم قیمت تیوگو۸
یوسفی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲با توجه به قیمت انتخابم کادیلاک هستش
Saeid
۱۵ خرداد ۱۴۰۲فعالیت سایت چقد کم شده
محسن
۱۵ خرداد ۱۴۰۲فقط اون عکسی که از بالای این سه تا ماشین گرفتن با اینکه لکسس ماشین بزرگی ولی پش کادیلاک جوجسhttps://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/sshot-12.jpg
محمد
۱۵ خرداد ۱۴۰۲دقیقا انگار یه بچه ماشین برقیشو اورده گذاشته کنار ماشین باباش
R/T
۱۵ خرداد ۱۴۰۲آره
datsun
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اگه به گندگیه اتوبوس شرکت واحد از همه با ابهت تره
محسن
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ابهت در کنار زیبایی یا طراحی چشم نواز معنا میده اتوبوس شرکت واحد کجاس زیباس
کرگدن باواریا
۱۵ خرداد ۱۴۰۲لکسوس Tx در راه است…
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۲فقط اندازه کادیلاک!!
سالها قبل کمپانی IKEA سوئد متوجه یه نکته غیر عادی شد
اینکه یه مدل گلدان شیشه ای کمپانی تو امریکا فروش خیلی زیادی داره که مشخص شد به جای لیوان ازش استفاده می کنن😄
سرابی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲هه هه هه هه هه هه جالب بود !!!!!!!!!!!!!
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۲قابلی نداشت
تعمیرکار کیبورد هم خواستی سراغ دارم
MOHAMMAD.DEMON
۱۵ خرداد ۱۴۰۲نسخه کشیده اسکلید مقابل رنجروور با ۲.۵ برابر قیمتش
که ۱۰۰ اسب بخار هم رنجروور قوی تره
این ها عوارض فلج مغزی در دوران بعد از بلوغ هستش ما بین ۳۵ الی ۴۵ سال
محسن
۱۵ خرداد ۱۴۰۲لکسوس کنار اینا مثل یه تیکه قوطی آلومینیومی کوکاکولا میمونه که له شده الحق که فقط به درد اعراب میخوره نه مردم مهد آزادی یعنی ایالات متحده بیخود نیست سالی ۱۰۰۰ تا به زور میفروشه همونام مطمئنم اعراب مهاجر به آمریکا میخرن
بهنام
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اگه اینجوری میخواین حساب کنین تو کشورهای عربی هم که رقابت آزاده حتی ده تا دونه کادیلاک هم فروش نمیره و میرن ماشینی میخرن که تو اون شرایط طبیعی دووم بیاره و آخ نگه وگرنه تو آمریکا هم فقط همون رپر های سیاه پوست با اون تیپهای عجق وجق میرن کادیلاک میخرن .
blackwing
۱۵ خرداد ۱۴۰۲نزن این حرفو ، از ماها خیلی وضعشون بهتره 😅
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ خرداد ۱۴۰۲خدا وکیلی موندم امثال این کارواو درگ تایمز چجوری میون این همه درگ درگ استاندارد و حرفهای دیده میشن و همه مجلات هم اینا رو پوشش میدن.خیلی جالبه یکی مثل کاواو دیمون میاره تایم 11.5 میگیره اون یکی از هلکت ردای 12.5 میگیره این در حالیه که تو درگهای واقعی جذاب و استاندارد دیمون 9.6 میزنه هلکت ردای 9.9 میزنه.همین درگ بالا قشنگ نشون میده سازنده شدیدا طرفدار اروپاییها هستش و فقط دنبال کوبوندن آمریکاییها.چرا اسکالید وی نیاوردن حداقل اسکالید اتاق کوتاه رو میووردن.البته اینجا نکته جالب و فاصله تکنولوژی کدیلاک با رنجروور رو میشه دید با این اندازه غول آسا با شاسی نردبانی وزنش با اون دوتای دیگه مخصوصا کراس اوور رنجروور برابری میکنه یا کمتره
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۲یانکی جون کسی به نتیجه درگ بین شاسی بلندهای فول سایز اهمیت نمیده شما هم نده
فرشاد
۱۵ خرداد ۱۴۰۲تو هنوز تو کف دیمنی؟
توربو اس با اون لانچ انفجاری و انیش حوالی10.2میزنه
نمیدونم با کدوم عقلی میگین دیمن بایدزیر 10بزنه دیمنی که حتی تا دنده سه ش هم از زمین جدا نمیشه
یا انتظار اینو دارین که مثلا درگ تایمز دیمن و یه ماشین اروپایی رو برداره ببیره پیست درگ سوخت و لاستیک واسه دیمن درست کنه راننده کار کشته م براش بیاره در نهایت یه ماساژ تایلندی ریز هم بهش بدن تا بلکه بتونه زیر ده بزنه پدال هم پوشش بده زیرش هم ما بگیم ماشالا امریکن کار که چی بشه؟
دل یانکی و سوشیانت و نوا شاد بشه؟
فک کنم ارزش چندانی نداره
hamidreza
۱۵ خرداد ۱۴۰۲نهایت با تمام تجهیزات مخصوص درگ و کلی تغییر و اونم تو پیست درگ بتونه همچین تایمی بزنه… تازه اونم با یه راننده کار کشته! مهم استوک کارخونست که اون همه گشتاور معلوم نیست کدوم گوری میره…
لامبورگینی هوراکان پرفومانته ۱۰ ثانیه و ۱۰/۱ ثانیه زد… چطور دیمن و هلکت ردای زیر ۱۰ میزنن؟
Ehsan
۱۵ خرداد ۱۴۰۲طراحی کابین لکسوس به شدت سردرگم هست برعکس کادیلاک و رنجو.دوتا مانیتور بالا و پایین بی معنیه
R/T
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ابهت رنجروور و اسکالید دو برابر لکسوس هست
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۲خب رنجرور یه کراس اووره و مقایسه ش با شاسی بلند ها درست نیست تازه این مدل معمولی اسکالید هست اگه اسکالید وی ای اس وی بود تو درگ بهتر عمل میکرد با وجود این که شاسی مستقله این یعنی مهندسی آمریکایی
فرشاد
۱۵ خرداد ۱۴۰۲بهتر ببیین شاید اخر ویدو یه جایزه هم واسه شاسی مستقل دارا هس😂
اسکالید با اون شاسی مستقل و عظمت از لکسوس سبک تر بود دنبال چی هستی؟
بهنام
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اگه اینجوری میخواین حساب کنین تو کشورهای عربی هم که رقابت آزاده حتی ده تا دونه کادیلاک هم فروش نمیره و میرن ماشینی میخرن که تو اون شرایط طبیعی دووم بیاره و آخ نگه وگرنه تو آمریکا هم فقط همون رپر های سیاه پوست با اون تیپهای عجق وجق میرن کادیلاک میخرن .
datsun
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اصلا لکسوس رو نگاه نمیکنم !! نه تو رو خدا یه نگاه بنداز گناه دارن انقدر زحمت کشیدن ساختن که تو تماشا کنی،
بروسلی
۱۵ خرداد ۱۴۰۲رنجروریک ماشین کراس اور نرمونازک فقط قرتیا میپسندن اسکالیتم که یک وانته ای قسمت بارشو بلندترمیکنند بعد یک مشت بچه دبستانی فکرمیکنند چقده حیبت داره واماسلطان فقط لکسوس بقیه را ولش ارزش وکیفیت ودوام و مردانگی درافرود فقط سلطان لکسوس
IMAN1199
۱۵ خرداد ۱۴۰۲این سه گزینه هم هرکدوم یه چیز متفاوت از هم هستن و اصلا نباید باهم مقایسه شن
رنجروور بهترین اس یو وی لوکس در کلاس خودشه میزان لوکس بودن و تکنولوژی هایی که داره یه چیز دیگست مگر بعضی اروپایی ها و امریکایی ها بتونن باهاش رقابت کنن هرکدوم در کلاس خودشون شماره یک۱ هستن
اسکالید هم در کلاس خودش بهترینه مگر از امریکایی ها و بعضی از اروپایی ها بتونن باهاش رقابت کنن
ضمن اینکه اسکالید هم تفاوت زیادی با وانت داره تعلیق عقبش مستقل و مغناطیسی بادی هست با اسکالید یا رنجروور هم زیاد آفرود نمیرن
چون با وانتها و اس یو وی ها و شاسی بلند و پیکاپ تراک های آفرودر که استفاده های آفرودی هم دارن متفاوته
اس یو وی آفرودی یه چیزی مثل فورد برانکو رپتور هست نه اسکالید
منم میتونم بگم واماسلطان فقط فورد بقیه را ولش ارزش وکیفیت ودوام و مردانگی درافرود فقط سلطان فورد
تو اون رو گفتی منم اینرو میگم
GMA
۱۵ خرداد ۱۴۰۲یک کلام، فقط رنجروور…
یوسف
۱۵ خرداد ۱۴۰۲به نظرم این مقایسه از بیخ و بن اشتباهه….
وقتی چند تا چیز با هم مقایسه می شن باید همگن و هم ردیف باشن رنجرور 2/5 برابر اونا قیمت داره و درست نیست با همچین ماشین هایی مقایسه بشه….
Tesla
۱۵ خرداد ۱۴۰۲نسخه پرچمدار اسکالید برقی : از ۳ موتور برقی مشابه هامر ev سود میبره و میتونه بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کنه و صفر تا صدش حدود ۳ ثانیه هست 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
mm
۱۵ خرداد ۱۴۰۲سلام سلطان بی ام و با انجین های استثنایی
شاپور
۱۵ خرداد ۱۴۰۲خدایی اسکالید با آن ابهت و قیمت خوبش بین این ۳ ماشین میدرخشه و درگ هم برای این تیپها هیچ ارزشی نداره
شکیبا
۱۵ خرداد ۱۴۰۲دوستان گرامی بنظر شما چند نفر از مشتریان اتوموبیل رو برای درگ کشیدن و تخت گاز رفتن و کل کل کردن میخرن
عظمت کادیلاک که یک قرن اتوموبیل سلاطین میلیاردرها
رؤسای جمهور و… بوده هست کسی کادیلاک رو نمیبره آف رود و رنج رور کلا توی یک کلاس دیگه اس بچه میلیاردرها بهترین گزینه رو دارن واس طبیعت گردی …لکسوس هم ترکیبی است از اینها توی ورژن پائینتر منظور این ماشینها بجز سنگین وزنی توی یک کلاس نیستند و قیاس این کراس اورهای فول سایز قیاس مع الفارق است
یوسف
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اصلا نباید رنجرور رو با این ماشین ها مقایسه کرد چون همگن نیستن و اختلاف قیمت زیادی دارن…..
لکسوس برای عموم مردم خوبه
اسکالید برای ورزشکاران و لوکس سواران
رنجرور هم برای یک عده خاص که از لحاظ تفکر و سبک زندگی و خیلی چیزهای دیگه با بقیه فرق دارن…. خوبه…
JDM
۱۶ خرداد ۱۴۰۲کامنتارو میبینی واقعا تعجب میکنی طرف اومده میگه سایز لکسوس دربرابر فلان هیچی نیست ولی رنجروور رو نمیبینن به سایز نیست یا یه یارویی اومده میگه لکسوس به درد عربا میخوره یا یکی میاپ میگه رنجروور برای فلان ادما لکسوس برای فلان ادما اسکالیدهم برای فلان آدما اینم بگم اونجا 90 هزار دلار پول زیادیه و هرکسی دسترسی به این مقدار پول رو نداره برای مثال دیگنیتی بالای 50 هزار دلار تو ایران فروش میره هرکسی نمیتونه بخره لکسوس برای عموم نیست برند لوکس تویوتا هست یعنی یه عده فشاری و عقل کل میان کامت میزارن این حجم از تعصب کیلوچند اخوی
Tester
۱۶ خرداد ۱۴۰۲بین این سه کادیلاک رو انتخاب میکنم
برندای امریکایی مد نظرم نیستن کلا،ولی کادیلاک یه چیز دیگست
اما در کل تو این کلاس بخوام انتخاب کنم میرم سراغ GLS یا G
BMW
۱۷ خرداد ۱۴۰۲من با افتخار سامورایی رو انتخاب می کنم
فرهاد فتحی مظلوم
۱۸ خرداد ۱۴۰۲فقط میدونم آمریکا هیچ چیزدرجه دونداره
تمامی لوازم آلات ویاهرچیزی که بین کشورهای جهان تولید ویامصرف میشه دریه رنج قیمت آمریکا اول بعد شاید نوبت بعدی ها میشه تمامی تکنیک و تکنولوژی ژاپن برگرفته ازخودامریکاست پس آمریکایی دریک سطح قیمت و کیفیت یکسان باهم جا بهترینها البته سوادکافی ندارم اما تجربه اینومیگه
Reza
۱۹ خرداد ۱۴۰۲فقط کادیلاک