لکسوس با انتشار تیزری سورپرایز کننده اعلام کرد خودروی جدید LBX مدل ۲۰۲۴ را در ۱۵ خردادماه امسال معرفی خواهد کرد. این کراس اوور کوچک بر پایه تویوتا یاریس کراس تولید خواهد شد.
بازوی لوکس تویوتا چیز زیادی درباره این خودروی جدید اعلام نکرده اما گفته که آن را در مراسمی ویژه در میلان ایتالیا معرفی خواهد کرد. البته احتمال میدهیم لکسوس LBX جدید نسخهای لوکستر از یاریس کراس باشد. شاید چنین امری گیج کننده به نظر برسد زیرا لکسوس UX قبلاً به عنوان کراس اووری جمعوجور تولید شده بود اما نسخه معادل لکسوس از یاریس کراس میتواند حتی کوچکتر هم باشد.
در واقع طول یاریس کراس به حدود ۴.۲ متر میرسد درحالیکه UX طول حدود ۴.۵ متری دارد بنابراین در روی کاغذ لکسوس LBX مدل ۲۰۲۴ ابعاد کوچکتری خواهد داشت تا یک پله پایینتر از کراس اوور UX قرار گیرد؛ اما سؤال این است که آیا لکسوس بازهم باید خودرویی کوچکتر را تولید کند؟ شاید اکثر افراد پاسخ منفی به این سؤال دهند زیرا هویت لکسوس را خدشهدار میکند اما از یک طرف باید به محبوبیت و سوددهی بالای کراس اوورهای ساب کامپکت اشاره کرد. همچنین با قطعیت میتوان گفت تولید لکسوس LBX شکل گرفته بر پایه یاریس کراس نیازمند سرمایهگذاری زیادی از سمت تویوتا نخواهد بود.
از سال ۲۰۲۰ تاکنون شایعات گوناگونی درباره تولید خودروی ساده و پایه لکسوس به گوش میرسید. در آن زمان رسانهها به خودرویی با نام BX اشاره میکردند اما ثبت نشان تجاری LBX توسط ژاپنیها نام نهایی این خودرو را نشان داد. این خودرو با محصولی همچون آئودی Q2 رقابت خواهد کرد هرچند این رقابت دوامی نخواهد داشت زیرا Q2 پس از تولید تنها یک نسل راهی موزه میشود. بی ام و X1 و مرسدس بنز GLA هم از نظر ابعاد بیشتر شبیه UX هستند تا LBX جدید.
محصول جدید لکسوس طبق انتظار از پلتفرم TNGA-B مشترک با سوپرمینی یاریس استفاده خواهد کرد و مشخصات فنی آن نیز میتواند مشابه یاریس کراس باشد. به همین خاطر میتوانیم شاهد یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری هیبریدی با قدرت کل ۱۱۴ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک باشیم. این مجموعه در تویوتا یاریس کراس صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۸ ثانیهای را ثبت میکند. همچنین مدل غیرهیبریدی مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری و دیفرانسیل جلو نیز وجود دارد که ۱۲۳ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT راهی چرخ ها میکند. تیزرهای منتشر شده توسط لکسوس اروپا تائید میکنند LBX در قاره همیشهسبز عرضه خواهد شد هرچند خبری از آن در آمریکا نخواهد بود چراکه یاریس و یاریس کراس نیز در این کشور ارائه نمیشوند.
محمد
۲ خرداد ۱۴۰۲دوتا از ماشینایی که به شدت انتظار رونماییشون رو میکشم….
جنسیسgv90
نسل جدید مزدا6
sina
۲ خرداد ۱۴۰۲به نظر کراس اور کوچکتر از UX نیازی نداره لکسس
بیشتر یه هاچبک جایگزین CT میخواد
MohammaD
۲ خرداد ۱۴۰۲واقعاً لازم نبود چنین چیزی . اصن شخصیت لکسوس میره زیر سوال . بماند که CT و UX هم آنچنان حس لکسوس رو منتقل نکردن و خیلی جا داشت بهتر باشن….
Hamilton1970
۲ خرداد ۱۴۰۲کاش روی پلتفرم کرولا هاچبک، رو نسل جدید CT کار میکرد و البته، نسل جدید GX
Reza-a
۲ خرداد ۱۴۰۲مدل های کوچک آسیبی به برندهای لوکس نگاران گ نمیزنه همونطور که بنز و بامو مدل ها کوچک تولید کردن و اتفاقا برای تردد های شهری گزینه خوبی برای کسانی با توان مالی بالا هست
Reza-a
۲ خرداد ۱۴۰۲یاریس کراس طراحی خیلی باحال و جذابی به نسبت کلاسش داره