لکسوس

هر آنچه از سوپراسپرت V8 لکسوس LFR می‌دانیم

لکسوس قصد تولید نسخهٔ جاده‌ای خودروی مسابقه‌ای GR GT3 را با پیشرانهٔ V8 توئین توربو دارد که جانشینی غیرمستقیم برای LFA خواهد بود.

خبر عالی برای طرفداران لکسوس! جایگزینی برای LFA در راه است زیرا طبق قوانین هومولوگیشن، از خودروی مسابقه‌ای GR GT3 آیندهٔ لکسوس باید یک نسخهٔ جاده‌ای ساخته شود. همچنین آزمایش‌های اخیر در ژاپن و پیست اسپای بلژیک هم این موضوع را تأیید می‌کنند. این خودرو پایان دوران مسابقه‌ای لکسوس RC F GT3 را نشان می‌دهد و فصل جدیدی را برای این برند ژاپنی در موتوراسپرت آغاز خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها حاکی است که این خودرو LFR نام خواهد داشت اما تا این لحظه چه چیزهای دیگری در مورد این سوپرکار ژاپنی میدانیم؟

ظاهر وحشی

طراحی LFR بسیار شبیه به نسخهٔ مسابقه‌ای است بدون بال‌های آیرودینامیکی تهاجمی. همچنین ظاهر کلی خودرو نیز با کاپوت کشیده و زیبا به همراه کابین متمایل به سمت عقب، از کانسپت الکتریکی لکسوس الهام گرفته است. جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغ‌های جلوی تهاجمی هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های ظاهری این ماشین هستند. همچنین ظاهر کلی LFR با طراحی تهاجمی عقب همراه با اسپویلر بزرگ و چراغ‌های تیز، کاملاً حالتی مسابقه‌ای دارد. هرچند هنوز از داخل این خودرو خبر نداریم ولی لکسوس احتمالاً در اینجا از کابین لوکس LC الهام خواهد گرفت که به خاطر ارائهٔ ترکیبی از تجمل با ویژگی‌های اسپرت شهرت دارد. انتظار می‌رود زیر پوست LFR از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی استفاده شود تا از افزایش وزن مثل خودروهای اخیر ب‌ام‌و جلوگیری شود و درعین‌حال استحکام ساختاری خودرو بهبود پیدا کند. این ساختار پیشرفته باید امکان رقابت با فراری، لامبورگینی و مک‌لارن را فراهم کند و لکسوس را به رقیبی جدی در بخش سوپراسپرت‌ها مبدل سازد.

پیشرانهٔ V8 ساخت خدایان

برای هر خودروسازی، ساخت جانشینی برای نیروگاه افسانه‌ای ۴.۸ لیتری V10 لکسوس LFA بسیار دلهره‌آور خواهد بود ولی جای نگرانی نیست زیرا هرچند هنوز مشخصات دقیق پیشرانهٔ LFR به‌طور دقیق اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود این سوپرکار جدید از همان موتور خودروی مسابقه‌ای GR GT3 استفاده کند. تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو در سینهٔ این خودروی مسابقه‌ای قرار دارد که می‌تواند به سیستم هیبریدی هم مجهز باشد. ترکیبی از یک V8 پرخوران و سیستم کمکی هیبریدی می‌تواند قدرتی از ۶۵۰ تا بیش از ۸۰۰ اسب بخار تولید کند و LFR را مستقیماً در برابر مرسدس AMG GT63 S E Performance قرار دهد.

رقبا و زمان معرفی

LFR با رقبای زیادی مثل مرسدس AMG GT، آستون‌مارتین ونتیج، لامبورگینی تمراریو و فراری ۲۹۶ GTB مواجه خواهد بود. درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود نسخهٔ مسابقه‌ای این خودرو در ژانویهٔ ۲۰۲۶ در مسابقهٔ ۲۴ ساعته دیتونا معرفی شود، گمانه‌زنی‌ها به معرفی نسخهٔ جاده‌ای در اواخر همان سال اشاره کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (904 ديدگاه)

    به به. ظاهر این سوپر اسپرت چه با پوشش استتاری و چه رندر تخیلی و چه بر مبنای کانسپت قبلی بسیار زیبا و متناسب هست.‌ پیشرانه ساخت خدایان ، این تیتر روز منو ساخت.

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. SMS

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      شبیه وایپره
      این یکی باید گل بکاره دیگه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. ehsan

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    خودروی بسیار زیبایی هست ، به نظرم جانشین شایسته LFA میتونه باشه، از لکسوس هم همین انتظار رو دارم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. همایون

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (778 ديدگاه)

    این تسلا و برقی سازی کاری کرده که وقتی خبر تولید یه ماشین با پیشرانه بالای هشت با بیشتر رو میشنویم بال در میاریم

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. froG-driVer

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      فقط خیلی فاصله داریم!!
      آخه بی انصاف دوسال؟؟؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
  4. BlackWing

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    AMG GT63 ؟؟ این لکسوس با ظاهری که داره بهش میخوره رقیب تمراریو و GT2RS باشه تا یه گرن تورر

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. مازیار

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    جاش بشدت خالیه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. froG-driVer

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    از شرق آسیا صدای خنده های شیطانی ترسناک به گوش میرسه…

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. amir

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      یکی از فانتزی هام اینه که یه جانشین خفن برای نیسان جی تی آر بیاد

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Yaghoob

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (344 ديدگاه)

        فکر کنم باید خیلی صبر کنیم .
        گویا نیسان اول جانشین سیلویا رو معرفی می‌کنه .

      2. B

        ۹ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (865 ديدگاه)

        نیسان فعلا باید خودشو جمع و جور کنه و اینکارم با تولید خودروهای شهری و پرفروش و دردسترس عموم انجام میشه هر چی در این راه بهتر عمل کنه زودتر اتفاق میافته

    2. حسین

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      بنظر یه نسیم صبحگاهی باشه😂

      موافقم 2
      مخالفم 3
  7. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این ماشین رقیب خاصی نداره.الان ماشین خاصی به صورت موتور جلو وسط تا این حد نداریم فقط میمونه فراری ۱۲ سیلندر.قشنگ یاد وایپر sls و slr رو زنده می‌کنه.این ۳تا بیشترین میزان عقب کشیدن انجین رو از محور جلو دارن.البته کوروت نسل‌های قبل هم بود ولی این ۳ تا که گفتم دیگه بیشترین حد موتور جلو وسط تولیدی رو داشتن.slr که مک‌لارن وقتی وارد بازی میشه طراحی رو بهم میزند و انجین رو تا جایی که میشه عقب می‌کشه.وایپر هم موتور عظیم و طولانی ۱۰ سیلندر رو تا جای ممکن عقب می‌کشه.البته amg gt نسل قبل هم خوب موتور رو عقب کشیده بود به نظر من این ترکیب بهترین نوع برای تقسیم وزنه مخصوصا ترنس اکسل هم باشه.این چیزیه که موستانگ روی gtd باید انجام میداد که اگر انجام میداد بدون شک رکورد تمام پیست‌ها رو با اختلاف می‌شکست.به هر حال منتظر این زیبا رو هستیم.یادم رفت خود lfa هم موتور جلو وسط بود

    موافقم 10
    مخالفم 4
  8. JDM سابق

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    یک قبضه آریساکا مجهز به سر نیزه
    این تیپ موتور جلو بودنش بین سوپرکار های جدید خیلی‌ زیبا خودنمایی میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. car lover

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    بنظرم همون 5 لیتری رو توئین توربو کردن که خیلی گزینه خوبیه و میتونه تا 800 اسب راحت بده

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. Taha Ayoobi

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

    موافقم 11
  11. گات

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    ای جانم ابهت رو ببین
    موتور وی ۸

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. AMIR GERMAN

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    کاش دوباره لکسوس حداقل برای صدای موتور از یاماها کمکی بگیره اون موقع قابلیت افسانه بودن رو داره…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. samurai

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    پیشرانهٔ V8 ساخت خدایان :))))))))))))))))
    ولی هر کاری کنن مثل اون 10 سیلندر نمیتونن بیارن لامصب گاز میدی سمفونی میزنه :))))))))))))
    اگه یاماها هم بیاد یه اسطوره دیگه تولید میشه :)))
    ……………………..
    ……………………………….
    …………

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. B

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (865 ديدگاه)

    بیا و رقابت سوپر اسپرت هارو جذاب تر کن zr1, 750s, gtb296,روئلتو ، sf90 و حالا هم این حالا خیلی از خودرو ها هم نیاوردم ولی رقابت بشدت جذابیه کمتر زمانی در تاریخ خودروسازی چنین رقابتی سر سوپراسپرت ها شکل گرفته بود

  15. M power

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    خداییش خوشگله
    همین و بس…

  16. حسین

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (148 ديدگاه)

    فاقد ارزش

    موافقم 2
    مخالفم 10
  17. خورشیدخان

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مثل خیلی از گنده گوها اینم از پورش ۹۱۱ جا میمونه…😅😅😅حالا یقیمت عجیب غریبم بهش میبندن که مردم فکرکنن خبریه

    موافقم 1
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا