لکسوسهفته نامه

7 جایگزین ارزان‌تر برای لکسس IS جدید

IS از سال ۱۹۹۹ تاکنون جزو مهم‌ترین محصولات لکسس بوده و در واقع نقش سدان پایه این خودروساز را ایفا نموده است؛ اما با خیزش شاسی بلندها و کراس اوورها و افول سدان ها، ارائه یک رقیب تمام‌عیار برای ب ام و سری ۳ دیگر مثل گذشته مهم نبوده است. شاید به همین خاطر است که لکسس IS 2021 جدید استایل به روزی داشته اما همچنان از همان پیشرانه‌های قبلی و کابینی نه چندان متفاوت استفاده می‌کند. ما امیدواریم IS در آینده فیس لیفت شده و با قوای محرکه بهتر و پلتفرمی جدید عرضه شود اما با وجود پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قبلی به نظر نمی‌رسد که این خودرو رقیب قدرتمندی در کلاس سدان های لوکس کامپکت باشد.

قیمت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما انتظار نمی‌رود قیمت آن خیلی بیشتر از مدل قبلی با بهای پایه ۳۸۵۶۰ دلار باشد. اگر با دیدن IS 2021 کمی ناامید شده‌اید هنوز هم گزینه‌های کارکرده زیادی وجود دارند که شاید با بودجه شما همخوانی داشته باشند. از آنجایی که IS همیشه جایگزینی جالب برای سری ۳ بوده بنابراین ما تصمیم گرفته‌ایم گزینه‌های آلمانی مشهور را از این لیست حذف کنیم.

  • لکسس IS F مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴

حدود ۱۵ سال پیش بود که لکسس به فکر رقابت با ب ام و M3 افتاد که حاصل این کار نسخه جدید و اسپورتی از IS با پسوند F بود. این خودرو راه را برای تولید نسخه‌های پرفورمنس دیگری همچون RC F و GS F باز کرد. IS F با پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی ۴۱۶ اسب بخاری عرضه شد. اگرچه این خودرو سنگین‌تر و کندتر از E90 M3 بود اما با گذشت زمان ثابت شد که لکسس خودرو قابل‌اعتمادی بوده و بنابراین گزینه‌ای عالی برای خرید مدلی کارکرده است.

قیمت IS F کارکرده از زیر ۲۰ هزار دلار تا حدود ۳۰ هزار دلار می‌رسد. این مدل‌ها گارانتی ندارند اما از نظر قابلیت اعتماد کاملاً مناسب هستند. البته همانند اکثر خودروهای پرفورمنس، لاستیک‌ها و ترمزهای IS F قیمت بالایی دارند.

  • جنسیس G70 مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰

از جهات زیادی جنسیس G70 همان نقش IS نسل اول را برای کره‌ای‌ها ایفا کرده است. این خودرو با دینامیک سواری عالی، استایل زیبا و قیمتی رقابتی معرفی شد. در بازار کارکرده‌ها شما می‌توانید این خودرو را با پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۲۵۲ اسبی و قیمت بالای ۲۰ هزار دلار پیدا کنید. نمونه‌های ۶ سیلندر توئین توربوی ۳۶۵ اسبی گران‌تر بوده اما می‌توان با مبلغ حدود ۳۵ هزار دلار آن‌ها را پیدا کرد.

  • اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰

IS شاید سربازی باشد که اولین شلیک ژاپنی‌ها به سمت ب ام و سری ۳ باشد اما اینفینیتی G37 خودرویی است که واقعاً جنگ را شروع نمود. مدل بعدی Q50 هرگز همان شهرت پدر خود را به دست نیاورد اما هنوز هم گزینه کارکرده خوبی محسوب می‌شود. نمونه‌های اولیه این خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری بوده و قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری دارند. حتی قوی‌ترین نسخه یعنی ۳.0t رد اسپورت ۴۰۰ که به نیروگاه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۰۰ اسبی مجهز است قیمتی حدود ۲۰ هزار دلاری دارد.

  • آلفارومئو جیولیا مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰

مدت‌های زیادی از زمان دسترسی آمریکایی‌ها به یک سدان لوکس ایتالیایی با قیمتی مناسب گذشته بود. با بازگشت آلفارومئو جیولیا سرانجام یک جایگزین هیجان‌انگیز برای سری ۳، A4 و C کلاس پیدا شده است. این خودرو بی‌شک زیباترین چهره و بهترین سواری در کلاس خود را داشته و مدل پایه ۴ سیلندر ۲۸۰ لیتری آن قوی‌تر از اکثر رقبا از جمله IS می‌باشد.

اگر جیولیا استاندارد کافی است پس می‌توانید با حدود ۲۵ هزار دلار آن را بخرید اما اگر می‌خواهید مدل‌های کوادروفولیو را به دست آورید باید حدود ۴۵ هزار دلار را برای آن کنار بگذارید.

  • کیا استینگر مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰

لکسس می‌خواست به عنوان یک جایگزین لوکس واقعی برای رقبای تثبیت شده آلمانی به نظر آید و بخش لوکس تویوتا نباشد. کیا هم به دنبال زدودن تصویر قدیمی از خود به عنوان سازنده خودروهای ارزان‌قیمت بوده و محصولات سطح بالایی همچون استینگر را تولید کرده است. این خودرو همان تجربه خودروهای لوکس را با قیمتی ارزان‌تر ارائه می‌کند.

نیروبخش این خودرو همان پیشرانه جنسیس G70 است اما فاصله بین محوری بیشتر، سواری نرم‌تر و فضای کابین بیشتری دارد. مدل‌های ۴ سیلندر قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارند اما برای مدل‌های GT با پیشرانه ۶ سیلندر باید حدود ۲۵ هزار دلار کنار بگذارید.

  • کادیلاک ATS و ATS-V مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹

برای مدتی کوتاه کادیلاک با نسخه‌های استاندارد ATS به جنگ مستقیم ب ام و سری ۳ رفته بود. این خودرو از پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۲ اسبی، ۲ لیتری توربوی ۲۷۲ اسبی و ۳.۶ لیتری ۳۳۵ اسب بخاری استفاده کرده است. قیمت مدل‌های کارکرده از زیر ۱۰ هزار دلار شروع می‌شود اما اگر خواهان نسخه پرفورمنس ATS-V با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۶۴ اسبی باشید باید حدود ۳۰ هزار دلار را در نظر بگیرید.

  • ولوو S60 پولستار مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸

زمانی که درباره سدان های لوکس و اسپورت صحبت می‌کنیم بسیاری از افراد ولوو و نسخه پرفورمنس آن یعنی پولستار را فراموش می‌کنند. برای بازه زمانی کوتاه این برند نسخه اسپورت S60 با پسوند پولستار را تولید کرده است. پیشرانه ۶ سیلندر توربوی این خودرو قدرت ۳۴۶ اسبی داشته اما در ادامه پیشرانه ۴ سیلندر توئین شارژر ۳۶۲ اسبی روی آن نصب شده است. مدل‌های کارکرده این خودرو قیمتی حدود ۲۵ هزار دلار دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    چقدر گزینه های جذاب تری وجود داره!

    1. Saeed

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (349 ديدگاه)

      به نظر میرسه نسل آینده اینخودرو که احتمالا دارای اشتراکات زیادی با مزدا 6 نسل آینده باشه ، چه از نظر پلتفرم چه موتوری ، برای 1-2سال آینده به بازار بیاد و تویوتا تا اونموقع بیشتر سعی کرده با فیس لیفتهای مختلف همچنان در بازار این کلاس با همون نسل قدیمی سر کنه.

    2. حسین

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      اینجا قیمت دست دوم رقبا رو گفته!!

    3. سورنا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      گزینه جذابتر مثلا کیا استینگر تنها ضعفش فک کنم برندش باشه
      هنوزم وقتی استینگرو میبینم یاد رویا پردازیام میفتم که موقع معرفیش میگفتم اینکارو میکنم اونکارو میکنم باهاش … :(

      1. مهدی

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        الان برند کیا کجاش ضعفه نکنه کارشناسان داخلی از اونوری بهتر میفهمن

    4. زیزیگولو

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      همه اینایی که پدال به عنوان جایگزین لکسوس معرفی کرده در جای خودشون عالی هستن ولی لکسوس یه چیز دیگست

  2. ممد ژانگولر

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    لکسوس چی پیش خودش فکر کرده؟!
    این همه گزینه های عالی با قیمت کمتر
    حتی استایل کیا استینگر با این که قدیمی تره خیلی به دل بیشتر میشینه تا لکسوس جدید
    ژاپنیا بجای اینکه که ساکی بنوشن و لم بدن یگوشه ،بدک نیست سالی یبار به نمایشگاها سر بزنن ببینن کره ایی ها و چینیها دارن چیا تولید میکنن

    ژاپن هم ژاپن زمان اوشین و تاناکورا یک جفت غیرت داشتن قد …

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. بهنام

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (492 ديدگاه)

      باید تجربه ی مالکیت لکسوس رو داشته باشی تا بفهمی لکسوس چی می‌سازه. غیر از جولیا بقیه اووت.

      1. کیان

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        البته بهنام جون این نکته و متذکر هم میشدی بهشک استینگر نیومده داره جمع میشه
        خودرویی ک با کلی تبلیغ اومد و شکست خورد تو مارکت ک موندن جمعش کنن نسل جدید بدن و یا …
        اینکه آلمانی ژاپنی آمریکایی یا چینی یا کره ای چی میسازه مهم هست خیلی
        اما اینکه بازار و مصرف کننده چی میخرن مهم تر و متضمن تر برای حیات هر برند و محصول و شرکت

        1. Abbas.Lambo

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (875 ديدگاه)

          خوب بودن خود ماشین یه بحثه،سلیقه ی بازارم یه بحث،اگه استینگر قراره جمع بشه مسلما مشکل از خودش نیست،مهم این بود که کیا تونست به بقیه بفهمونه میتونه تو این کلاسم بسازه اونم با اولین تجربش

        2. محمد

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (804 ديدگاه)

          دلیل جمع شدن استینگر بد بودنش نیست به سلیقه بازار نخورده
          وگرنه وراکروز هم بد موقعی اومد و نفروخت ولی پالیسید بازارو ترکوند

        3. سورنا

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1055 ديدگاه)

          مشکل استینگر فقط و فقط برندش بود وگرنه اگر همین استینگرو مثلا بنز میزد به نظرت چقدر فروش داشت ؟

        4. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          Abbas.Lambo

          این کامنتی که گذاشتی ، من رو یاد بازیهای تیم ملی فوتبال ایران میندازه که آخرش جواد خیابانی وقتی تبم ملی اوت شده ، باخته ، نابود شده ، میگه :

          دلاوران نگران نباشید ، چیزی از ارزش‌هاتون کم نمیشه ، شما سرباز این کشورید ، تا همین جاشم خیلیه پیش اومدید .
          بعد جالبیش اینجاس که ، بازیکن فوتبال از باخت و گریه داره خودشو خفه میکنه اما عمو جواد خیابانی خودشو از روحیه دادن به مردم داره خفه میکنه .

          حالا خوبه استینگر مثل خیلی از شکست‌خورده‌های نفروش کره‌ای سُفرَش جمع میشه ، و اگر غیر این بود که الان سکته زده بودین از موفقیت‌هاش ?.

          خوشم میاد خودتونو از تنگوتا نمیندازین .

        5. Abbas.Lambo

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (875 ديدگاه)

          آقا نوید دقت کردی چقد کامنت بی ربط میذاری؟راست میگی دوتا نقص اساسی از استینگر بگیر اونم با توجه به اولین نسل بودنش،نه اینکه بیای اینجا قصه سرایی کنی ماستا رو بریزی تو قیمه ها،آخه فوتبال و ماشین؟؟؟

        6. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          عباس آقا
          شما اصل قضیه مفهوم کامنت من را به حاشیه نبر لطفاً ، فوتبال مثالی بود برای قضیه‌ای که میخواهید در مورد استینگر کم‌رنگ جلوه بدین .

          اینکه استینگر خوبه یا بد را من تائین نمیکنم ، سوارشم نشدم ، بلکه بازار و فروش جهانی نشون میده یه شکست خوردست که نیومده رفتنی شده ، تازه با اون پراپاگاندایی که کره‌ایها استاد به راه انداختنش هستن .

          در ضمن مطلب شکست استینگر را قبلاً پدال گذاشته بود که همتون هم دیدین .

        7. زیزیگولو

          ۱۲ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          نوید فکر کنم اگر ولت کنن همین امشب با تفنگ شیش لول میری سراغ مدیر شرکتهای هیوندای و کیا !!!!!

      2. ممد ژانگولر

        ۱۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4148 ديدگاه)

        شما که انقدر بزرگنمایی میکنی
        بله
        تجربشو داشتم و بعد از یکماه استفاده آگهی در باما و خلاص

        1. Malt hill

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (514 ديدگاه)
        2. datsun

          ۱۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3946 ديدگاه)

          اینها همه کارکرده هستن عزیزم که با این قیمت فروخته میشن نگاه به عکسها نکن این عکسها همه نمونه های نو هستن.

    2. حسین

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      کره ای ها که همون سوناتا و النترا رو میسازن با اون قیافه تهوع آورشون?
      به نظرم کره ای ها برن تحقیق کنن ببینن ژاپنی ها چجوری بیست سال قبل از انجین چهار سیلندر دو لیتری چهارصد اسب قدرت گرفتن. شاید اینجوری صد سال بعد تونستن یه چیز درست حسابی بسازن? چون فعلا که باید با آتش سوزی های بی پایان ماشین هاشون سر و کله بزنن

  3. Enzo

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    آلفا جولیا
    اینفینتی

  4. آرین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    کادیلاک آلفاو کیا با این قیمت واقعا ارزش دارند
    شخصا عاشق کادیلاکم ولی در حال حاضر ارزانترین جایگزین برای من پرایده :(

  5. Abbas.Lambo

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    همه ی جایگزینا عالین،من که جیولیا و استینگر رو بیشتر دوست دارم این وسط

  6. ارشیاsvj

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اینفینیتی و ولوو
    البته از v8 نمیشه گذشت اگه به موتور باشه is f هرچند زیاد طراحیش جالب نیس

  7. sina

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    جز الفا هیچکدومشون بهتر نیستن از دید من

  8. Peyman56

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (140 ديدگاه)

    آخه آدم لکسوس روبیخیال بشه برهجنسیس بخره!؟فقط از اینا آلفا و کادیلاک ارزش فکر کردن دارن بقیه رو بریز دور.

  9. ارشیاsvj

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    بابا چرا من هرچی میفرستم پاک میکنه من گفتم
    ولوو با اینفینیتی ولی اگه به موتورش باشه ای اس اف هرچند طراحیش جالب نیست بعد زده در انتظار تعلیق

  10. رامین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کادیلاک و آلفا با اختلاف از همه گزینه ها سرترن

  11. AMIR-REZA

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    کادیلاک -اینفینیتی – آلفا رومئو تماااام

  12. حسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    همه رقبا خوبن و انتخاب دشواره اما این دوتا بی اصالت یعنی جنسیس و استینگر این وسط چی میگن؟ قرار دادن اسم جنسیس و استینگر وسط این اسامی بزرگ توهین به صنعت خودرو هست. حالا هرقدر میخوان شو راه بندازن و جایزه درو کنن ولی از اونور هم چپ و راست تو بازار شکست میخورن.
    به نظرم جنسیس اول بره تو نمایشگاه ها بچرخه هر وقت سنش و اصالت بهش اجازه داد اونوقت به فکر رقابت با بزرگان بیفته.
    استایل استینگر شبیه یه احمق عقب موندست??

  13. رامتین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    لکسوس is بنظرم پیشرفت خوبی نداشته و از نظر موتوری همون خودروی 10 سال پیشه. بیشک در این رنج قیمتی اگر پایبند به برند تویوتا باشم، من لکسوس rc را انتخاب میکنم که خیلی جذابتره و به نوعی کوپه is محسوب میشه.

  14. مدیرعامل

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    هر کدوم از برندا یه مزیایی دارن و یه معایبی و صد البته یه تعدادیشون بیشترین مزایا و کمترین معایبو دارن

  15. korean car

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    لیورپول قهرمان لیگ جزیره شد هوادارهای من یو ریختن تو توییتر و فش دادن ،چرا واقعا دیگه قهرمان شده باید تبریک گفت الان کره داره پیشرفت میکنه تو صنعت خودرو واقعا عملکرد خوبی هم داشته خیلی غیرتی تر از مسئول های ما هستن نباید توهین کرد و بد و بیرا گفت

  16. Irani

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    دو تا گزینه ارزانتر جا مونده:
    1- پژو پارس ELX
    2- سمند LX

    1. IN

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      KIA pride
      رو فراموش کردی

      1. Irani

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (141 ديدگاه)

        پراید تو این کلاس نیست (C کلاس)

        1. AMIR-REZA

          ۱۲ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (333 ديدگاه)

          پرایدو دست کم نگیر در همه کلاس ها رقابتیه

  17. امیر

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    کادیلاک و جیولیا بهترین انتخاب ها هستن

  18. امین قلی پور

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    من خودم یه شیرون داشتم یه جسکو خوشم نیومد فروختم بابا تو رو خدا جمع کنید آخه شما که اسمتونو گذاشتین ماشین باز چرا به عقاید هم دیگه احترام نمیزارین واسه ما های بدبخت هر چیزی بهترینه چون پراید سوارو سمند سواریم بس کنید دیگه

    1. korean car

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      حرف آخرو شما زدی دمتون گرم آره واقعا همین الان من ماشین 400میلیونی دارم شما یه پراید به من بده از خوشحالی میپرم هوا میرم میفروشمش کلی چیز باهاش میخرم بده مگه 70 80 م پول کمی نیست میرم گوشی و pc و laptop رو عوض میکنم به روز

  19. Infinite

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (452 ديدگاه)

    گرچه IS رو از نظر استایل بیرونی به همه گزینه‌ها ترجیه میدم اما در مجموع به نظرم آلفارومئو جولیا پایه، کادیلاک و جنسیس گزینه‌های معقولتری هستند. فارغ از بحث قیمت، طراحی سدان لکسس به خصوص در بخش عقب، واقعا جذاب و زیباست.

  20. AMG.63

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تو بین اون گزینه ها جولیا و کادیلاک از همه جذاب ترن

  21. Hadi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    انتخاب من is f و جیولیا…

  22. آریا ماشین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ولوو s60 و کادیلاک عالی ان
    و اینکه کادیلاک ct4 هم در همین قیمته نمیدونم چرا تو لیست نیست
    انتخاب من کادیلاک ct4 هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا