IS از سال ۱۹۹۹ تاکنون جزو مهمترین محصولات لکسس بوده و در واقع نقش سدان پایه این خودروساز را ایفا نموده است؛ اما با خیزش شاسی بلندها و کراس اوورها و افول سدان ها، ارائه یک رقیب تمامعیار برای ب ام و سری ۳ دیگر مثل گذشته مهم نبوده است. شاید به همین خاطر است که لکسس IS 2021 جدید استایل به روزی داشته اما همچنان از همان پیشرانههای قبلی و کابینی نه چندان متفاوت استفاده میکند. ما امیدواریم IS در آینده فیس لیفت شده و با قوای محرکه بهتر و پلتفرمی جدید عرضه شود اما با وجود پیشرانههای ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری قبلی به نظر نمیرسد که این خودرو رقیب قدرتمندی در کلاس سدان های لوکس کامپکت باشد.
قیمت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما انتظار نمیرود قیمت آن خیلی بیشتر از مدل قبلی با بهای پایه ۳۸۵۶۰ دلار باشد. اگر با دیدن IS 2021 کمی ناامید شدهاید هنوز هم گزینههای کارکرده زیادی وجود دارند که شاید با بودجه شما همخوانی داشته باشند. از آنجایی که IS همیشه جایگزینی جالب برای سری ۳ بوده بنابراین ما تصمیم گرفتهایم گزینههای آلمانی مشهور را از این لیست حذف کنیم.
- لکسس IS F مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴
حدود ۱۵ سال پیش بود که لکسس به فکر رقابت با ب ام و M3 افتاد که حاصل این کار نسخه جدید و اسپورتی از IS با پسوند F بود. این خودرو راه را برای تولید نسخههای پرفورمنس دیگری همچون RC F و GS F باز کرد. IS F با پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی ۴۱۶ اسب بخاری عرضه شد. اگرچه این خودرو سنگینتر و کندتر از E90 M3 بود اما با گذشت زمان ثابت شد که لکسس خودرو قابلاعتمادی بوده و بنابراین گزینهای عالی برای خرید مدلی کارکرده است.
قیمت IS F کارکرده از زیر ۲۰ هزار دلار تا حدود ۳۰ هزار دلار میرسد. این مدلها گارانتی ندارند اما از نظر قابلیت اعتماد کاملاً مناسب هستند. البته همانند اکثر خودروهای پرفورمنس، لاستیکها و ترمزهای IS F قیمت بالایی دارند.
- جنسیس G70 مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰
از جهات زیادی جنسیس G70 همان نقش IS نسل اول را برای کرهایها ایفا کرده است. این خودرو با دینامیک سواری عالی، استایل زیبا و قیمتی رقابتی معرفی شد. در بازار کارکردهها شما میتوانید این خودرو را با پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۲۵۲ اسبی و قیمت بالای ۲۰ هزار دلار پیدا کنید. نمونههای ۶ سیلندر توئین توربوی ۳۶۵ اسبی گرانتر بوده اما میتوان با مبلغ حدود ۳۵ هزار دلار آنها را پیدا کرد.
- اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰
IS شاید سربازی باشد که اولین شلیک ژاپنیها به سمت ب ام و سری ۳ باشد اما اینفینیتی G37 خودرویی است که واقعاً جنگ را شروع نمود. مدل بعدی Q50 هرگز همان شهرت پدر خود را به دست نیاورد اما هنوز هم گزینه کارکرده خوبی محسوب میشود. نمونههای اولیه این خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری بوده و قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری دارند. حتی قویترین نسخه یعنی ۳.0t رد اسپورت ۴۰۰ که به نیروگاه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۰۰ اسبی مجهز است قیمتی حدود ۲۰ هزار دلاری دارد.
- آلفارومئو جیولیا مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰
مدتهای زیادی از زمان دسترسی آمریکاییها به یک سدان لوکس ایتالیایی با قیمتی مناسب گذشته بود. با بازگشت آلفارومئو جیولیا سرانجام یک جایگزین هیجانانگیز برای سری ۳، A4 و C کلاس پیدا شده است. این خودرو بیشک زیباترین چهره و بهترین سواری در کلاس خود را داشته و مدل پایه ۴ سیلندر ۲۸۰ لیتری آن قویتر از اکثر رقبا از جمله IS میباشد.
اگر جیولیا استاندارد کافی است پس میتوانید با حدود ۲۵ هزار دلار آن را بخرید اما اگر میخواهید مدلهای کوادروفولیو را به دست آورید باید حدود ۴۵ هزار دلار را برای آن کنار بگذارید.
- کیا استینگر مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰
لکسس میخواست به عنوان یک جایگزین لوکس واقعی برای رقبای تثبیت شده آلمانی به نظر آید و بخش لوکس تویوتا نباشد. کیا هم به دنبال زدودن تصویر قدیمی از خود به عنوان سازنده خودروهای ارزانقیمت بوده و محصولات سطح بالایی همچون استینگر را تولید کرده است. این خودرو همان تجربه خودروهای لوکس را با قیمتی ارزانتر ارائه میکند.
نیروبخش این خودرو همان پیشرانه جنسیس G70 است اما فاصله بین محوری بیشتر، سواری نرمتر و فضای کابین بیشتری دارد. مدلهای ۴ سیلندر قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار دارند اما برای مدلهای GT با پیشرانه ۶ سیلندر باید حدود ۲۵ هزار دلار کنار بگذارید.
- کادیلاک ATS و ATS-V مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹
برای مدتی کوتاه کادیلاک با نسخههای استاندارد ATS به جنگ مستقیم ب ام و سری ۳ رفته بود. این خودرو از پیشرانههای ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۲ اسبی، ۲ لیتری توربوی ۲۷۲ اسبی و ۳.۶ لیتری ۳۳۵ اسب بخاری استفاده کرده است. قیمت مدلهای کارکرده از زیر ۱۰ هزار دلار شروع میشود اما اگر خواهان نسخه پرفورمنس ATS-V با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۴۶۴ اسبی باشید باید حدود ۳۰ هزار دلار را در نظر بگیرید.
- ولوو S60 پولستار مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸
زمانی که درباره سدان های لوکس و اسپورت صحبت میکنیم بسیاری از افراد ولوو و نسخه پرفورمنس آن یعنی پولستار را فراموش میکنند. برای بازه زمانی کوتاه این برند نسخه اسپورت S60 با پسوند پولستار را تولید کرده است. پیشرانه ۶ سیلندر توربوی این خودرو قدرت ۳۴۶ اسبی داشته اما در ادامه پیشرانه ۴ سیلندر توئین شارژر ۳۶۲ اسبی روی آن نصب شده است. مدلهای کارکرده این خودرو قیمتی حدود ۲۵ هزار دلار دارند.
Malt hill
۱۱ تیر ۱۳۹۹چقدر گزینه های جذاب تری وجود داره!
Saeed
۱۱ تیر ۱۳۹۹به نظر میرسه نسل آینده اینخودرو که احتمالا دارای اشتراکات زیادی با مزدا 6 نسل آینده باشه ، چه از نظر پلتفرم چه موتوری ، برای 1-2سال آینده به بازار بیاد و تویوتا تا اونموقع بیشتر سعی کرده با فیس لیفتهای مختلف همچنان در بازار این کلاس با همون نسل قدیمی سر کنه.
حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۹اینجا قیمت دست دوم رقبا رو گفته!!
سورنا
۱۱ تیر ۱۳۹۹گزینه جذابتر مثلا کیا استینگر تنها ضعفش فک کنم برندش باشه
هنوزم وقتی استینگرو میبینم یاد رویا پردازیام میفتم که موقع معرفیش میگفتم اینکارو میکنم اونکارو میکنم باهاش … :(
مهدی
۱۲ تیر ۱۳۹۹الان برند کیا کجاش ضعفه نکنه کارشناسان داخلی از اونوری بهتر میفهمن
زیزیگولو
۱۱ تیر ۱۳۹۹همه اینایی که پدال به عنوان جایگزین لکسوس معرفی کرده در جای خودشون عالی هستن ولی لکسوس یه چیز دیگست
ممد ژانگولر
۱۱ تیر ۱۳۹۹لکسوس چی پیش خودش فکر کرده؟!
این همه گزینه های عالی با قیمت کمتر
حتی استایل کیا استینگر با این که قدیمی تره خیلی به دل بیشتر میشینه تا لکسوس جدید
ژاپنیا بجای اینکه که ساکی بنوشن و لم بدن یگوشه ،بدک نیست سالی یبار به نمایشگاها سر بزنن ببینن کره ایی ها و چینیها دارن چیا تولید میکنن
ژاپن هم ژاپن زمان اوشین و تاناکورا یک جفت غیرت داشتن قد …
بهنام
۱۱ تیر ۱۳۹۹باید تجربه ی مالکیت لکسوس رو داشته باشی تا بفهمی لکسوس چی میسازه. غیر از جولیا بقیه اووت.
کیان
۱۱ تیر ۱۳۹۹البته بهنام جون این نکته و متذکر هم میشدی بهشک استینگر نیومده داره جمع میشه
خودرویی ک با کلی تبلیغ اومد و شکست خورد تو مارکت ک موندن جمعش کنن نسل جدید بدن و یا …
اینکه آلمانی ژاپنی آمریکایی یا چینی یا کره ای چی میسازه مهم هست خیلی
اما اینکه بازار و مصرف کننده چی میخرن مهم تر و متضمن تر برای حیات هر برند و محصول و شرکت
Abbas.Lambo
۱۱ تیر ۱۳۹۹خوب بودن خود ماشین یه بحثه،سلیقه ی بازارم یه بحث،اگه استینگر قراره جمع بشه مسلما مشکل از خودش نیست،مهم این بود که کیا تونست به بقیه بفهمونه میتونه تو این کلاسم بسازه اونم با اولین تجربش
محمد
۱۱ تیر ۱۳۹۹دلیل جمع شدن استینگر بد بودنش نیست به سلیقه بازار نخورده
وگرنه وراکروز هم بد موقعی اومد و نفروخت ولی پالیسید بازارو ترکوند
سورنا
۱۱ تیر ۱۳۹۹مشکل استینگر فقط و فقط برندش بود وگرنه اگر همین استینگرو مثلا بنز میزد به نظرت چقدر فروش داشت ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۱ تیر ۱۳۹۹Abbas.Lambo
این کامنتی که گذاشتی ، من رو یاد بازیهای تیم ملی فوتبال ایران میندازه که آخرش جواد خیابانی وقتی تبم ملی اوت شده ، باخته ، نابود شده ، میگه :
دلاوران نگران نباشید ، چیزی از ارزشهاتون کم نمیشه ، شما سرباز این کشورید ، تا همین جاشم خیلیه پیش اومدید .
بعد جالبیش اینجاس که ، بازیکن فوتبال از باخت و گریه داره خودشو خفه میکنه اما عمو جواد خیابانی خودشو از روحیه دادن به مردم داره خفه میکنه .
حالا خوبه استینگر مثل خیلی از شکستخوردههای نفروش کرهای سُفرَش جمع میشه ، و اگر غیر این بود که الان سکته زده بودین از موفقیتهاش ?.
خوشم میاد خودتونو از تنگوتا نمیندازین .
Abbas.Lambo
۱۱ تیر ۱۳۹۹آقا نوید دقت کردی چقد کامنت بی ربط میذاری؟راست میگی دوتا نقص اساسی از استینگر بگیر اونم با توجه به اولین نسل بودنش،نه اینکه بیای اینجا قصه سرایی کنی ماستا رو بریزی تو قیمه ها،آخه فوتبال و ماشین؟؟؟
NAVID۰۰۹۸
۱۱ تیر ۱۳۹۹عباس آقا
شما اصل قضیه مفهوم کامنت من را به حاشیه نبر لطفاً ، فوتبال مثالی بود برای قضیهای که میخواهید در مورد استینگر کمرنگ جلوه بدین .
اینکه استینگر خوبه یا بد را من تائین نمیکنم ، سوارشم نشدم ، بلکه بازار و فروش جهانی نشون میده یه شکست خوردست که نیومده رفتنی شده ، تازه با اون پراپاگاندایی که کرهایها استاد به راه انداختنش هستن .
در ضمن مطلب شکست استینگر را قبلاً پدال گذاشته بود که همتون هم دیدین .
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۳۹۹نوید فکر کنم اگر ولت کنن همین امشب با تفنگ شیش لول میری سراغ مدیر شرکتهای هیوندای و کیا !!!!!
ممد ژانگولر
۱۱ تیر ۱۳۹۹شما که انقدر بزرگنمایی میکنی
بله
تجربشو داشتم و بعد از یکماه استفاده آگهی در باما و خلاص
Malt hill
۱۱ تیر ۱۳۹۹?
datsun
۱۱ تیر ۱۳۹۹اینها همه کارکرده هستن عزیزم که با این قیمت فروخته میشن نگاه به عکسها نکن این عکسها همه نمونه های نو هستن.
حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۹کره ای ها که همون سوناتا و النترا رو میسازن با اون قیافه تهوع آورشون?
به نظرم کره ای ها برن تحقیق کنن ببینن ژاپنی ها چجوری بیست سال قبل از انجین چهار سیلندر دو لیتری چهارصد اسب قدرت گرفتن. شاید اینجوری صد سال بعد تونستن یه چیز درست حسابی بسازن? چون فعلا که باید با آتش سوزی های بی پایان ماشین هاشون سر و کله بزنن
Enzo
۱۱ تیر ۱۳۹۹آلفا جولیا
اینفینتی
آرین
۱۱ تیر ۱۳۹۹کادیلاک آلفاو کیا با این قیمت واقعا ارزش دارند
شخصا عاشق کادیلاکم ولی در حال حاضر ارزانترین جایگزین برای من پرایده :(
Abbas.Lambo
۱۱ تیر ۱۳۹۹همه ی جایگزینا عالین،من که جیولیا و استینگر رو بیشتر دوست دارم این وسط
ارشیاsvj
۱۱ تیر ۱۳۹۹اینفینیتی و ولوو
البته از v8 نمیشه گذشت اگه به موتور باشه is f هرچند زیاد طراحیش جالب نیس
sina
۱۱ تیر ۱۳۹۹جز الفا هیچکدومشون بهتر نیستن از دید من
Peyman56
۱۱ تیر ۱۳۹۹آخه آدم لکسوس روبیخیال بشه برهجنسیس بخره!؟فقط از اینا آلفا و کادیلاک ارزش فکر کردن دارن بقیه رو بریز دور.
ارشیاsvj
۱۱ تیر ۱۳۹۹بابا چرا من هرچی میفرستم پاک میکنه من گفتم
ولوو با اینفینیتی ولی اگه به موتورش باشه ای اس اف هرچند طراحیش جالب نیست بعد زده در انتظار تعلیق
رامین
۱۱ تیر ۱۳۹۹کادیلاک و آلفا با اختلاف از همه گزینه ها سرترن
AMIR-REZA
۱۱ تیر ۱۳۹۹کادیلاک -اینفینیتی – آلفا رومئو تماااام
حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۹همه رقبا خوبن و انتخاب دشواره اما این دوتا بی اصالت یعنی جنسیس و استینگر این وسط چی میگن؟ قرار دادن اسم جنسیس و استینگر وسط این اسامی بزرگ توهین به صنعت خودرو هست. حالا هرقدر میخوان شو راه بندازن و جایزه درو کنن ولی از اونور هم چپ و راست تو بازار شکست میخورن.
به نظرم جنسیس اول بره تو نمایشگاه ها بچرخه هر وقت سنش و اصالت بهش اجازه داد اونوقت به فکر رقابت با بزرگان بیفته.
استایل استینگر شبیه یه احمق عقب موندست??
رامتین
۱۱ تیر ۱۳۹۹لکسوس is بنظرم پیشرفت خوبی نداشته و از نظر موتوری همون خودروی 10 سال پیشه. بیشک در این رنج قیمتی اگر پایبند به برند تویوتا باشم، من لکسوس rc را انتخاب میکنم که خیلی جذابتره و به نوعی کوپه is محسوب میشه.
مدیرعامل
۱۱ تیر ۱۳۹۹هر کدوم از برندا یه مزیایی دارن و یه معایبی و صد البته یه تعدادیشون بیشترین مزایا و کمترین معایبو دارن
korean car
۱۱ تیر ۱۳۹۹لیورپول قهرمان لیگ جزیره شد هوادارهای من یو ریختن تو توییتر و فش دادن ،چرا واقعا دیگه قهرمان شده باید تبریک گفت الان کره داره پیشرفت میکنه تو صنعت خودرو واقعا عملکرد خوبی هم داشته خیلی غیرتی تر از مسئول های ما هستن نباید توهین کرد و بد و بیرا گفت
Irani
۱۱ تیر ۱۳۹۹دو تا گزینه ارزانتر جا مونده:
1- پژو پارس ELX
2- سمند LX
IN
۱۱ تیر ۱۳۹۹KIA pride
رو فراموش کردی
Irani
۱۲ تیر ۱۳۹۹پراید تو این کلاس نیست (C کلاس)
AMIR-REZA
۱۲ تیر ۱۳۹۹پرایدو دست کم نگیر در همه کلاس ها رقابتیه
امیر
۱۱ تیر ۱۳۹۹کادیلاک و جیولیا بهترین انتخاب ها هستن
امین قلی پور
۱۱ تیر ۱۳۹۹من خودم یه شیرون داشتم یه جسکو خوشم نیومد فروختم بابا تو رو خدا جمع کنید آخه شما که اسمتونو گذاشتین ماشین باز چرا به عقاید هم دیگه احترام نمیزارین واسه ما های بدبخت هر چیزی بهترینه چون پراید سوارو سمند سواریم بس کنید دیگه
korean car
۱۲ تیر ۱۳۹۹حرف آخرو شما زدی دمتون گرم آره واقعا همین الان من ماشین 400میلیونی دارم شما یه پراید به من بده از خوشحالی میپرم هوا میرم میفروشمش کلی چیز باهاش میخرم بده مگه 70 80 م پول کمی نیست میرم گوشی و pc و laptop رو عوض میکنم به روز
Infinite
۱۱ تیر ۱۳۹۹گرچه IS رو از نظر استایل بیرونی به همه گزینهها ترجیه میدم اما در مجموع به نظرم آلفارومئو جولیا پایه، کادیلاک و جنسیس گزینههای معقولتری هستند. فارغ از بحث قیمت، طراحی سدان لکسس به خصوص در بخش عقب، واقعا جذاب و زیباست.
AMG.63
۱۲ تیر ۱۳۹۹تو بین اون گزینه ها جولیا و کادیلاک از همه جذاب ترن
Hadi
۱۲ تیر ۱۳۹۹انتخاب من is f و جیولیا…
آریا ماشین
۱۷ تیر ۱۳۹۹ولوو s60 و کادیلاک عالی ان
و اینکه کادیلاک ct4 هم در همین قیمته نمیدونم چرا تو لیست نیست
انتخاب من کادیلاک ct4 هست