بعد از ساخت ماکت نسخه معمولی لکسوس LFA توسط اتوآرت (AUTOart) لازم بود تا این شرکت بزرگ آخرین ابرخودروی لکسوس یعنی نسخه نوربرگرینگ (Nurburgring) LFA را هم تولید کند. در نگاه اول رینگهای لانه زنبوری، بال فیبر کربنی عقب، اسپویلر جلو و اسپلیترهای آیرودینامیک نسبت به نسخه معمولی این ماکت، جدید هستند. اتوآرت برای این لکسوس قابلیت سفارش چهار رنگ مشکی، سفید، نارنجی و مشکی مات را قرار داده. من به دو دلیل رنگ مشکی مات این ماکت را برای خرید انتخاب کردم؛ یک اینکه در نسخه اصلی رنگ مشکی مات حدود ۲۰ هزار دلار گرانتر است؛ همچنین این رنگ ظاهر شوم و ترسناکی به LFA میدهد.
نمای بیرونی نسخه نوربرگ رینگ تقریباً مشابه LFA معمولی است. همانطور که پیشتر گفته شد بزرگترین تغییر این نسخه مربوط به رینگها و بال فیبرکربنی عقب میشود. البته بسیاری از تغییرات جزئی نادیده گرفته میشوند. برای مثال کیفیت رنگ این نسخه بسیار بهتر از نسخه معمولی است یا فرورفتگیها و شکافهای بدنه بسیار دقیقتر هستند.
همچنین بخوانید: بررسی ماکت فراری لافراری ساخت BBR
یکی دیگر از تغییراتی که ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید پنلهای توری شکل قسمت پشتی خودرو و زیر چراغهاست که در نسخه معمولی بدون سوراخ بودند. همچنین در نسخه نوربرگرینگ دو اسپویلر کوچک و ظریف بر روی چراغهای عقب کار شده.
گرافیک داخلی چراغهای عقب و جلو بسیار دقیق و زیبا هستند و این کیفیت معمولا در کمتر ماکتی با این رده قیمتی قابل مشاهده است. اگزوز سه قلو بخش عقبی نیز بسیار زیبا و دقیق بر سرحای خود قرار گرفته.
رینگها به خوبی و با جزئیات بسیار طراحی شدهاند. رنگ رینگهای LFA نوربرگرینگ ساخت اتوآرت ترکیبی از مشکی و کروم است. کالیپر و روتور ترمز با نشان لکسوس، بسیار بزرگ و واضح پشت این رینگها قرار گرفتهاند. یکی از مواردی که دوست داشتم در این ماکت وجود داشته باشد کالیپر ترمزهای زرد است زیرا هم تضاد خوبی با رنگ مشکی مات بدنه برقرار میکرد و هم بیشتر شبیه به نسخه اصلی خودرو میشد.
همچنین بخوانید: بررسی ماکت مکلارن ۷۲۰S اتوآرت
موتور این ماکت جزئیات بسیاری دارد و تنها تغییرش نسبت به نسخه معمولی LFA، تغییر رنگ قسمت جلویی کاپوت از طلایی به نقرهای است.
در کابین این ماکت زرق و برق LFA معمولی از بین رفته و با یک فضای داخلی کاملا مشکی با صندلی های مسابقهای بهروز شده جایگزین شده است. هنچنین اضافه شدن فیبرکربن به اجزای داخل کابین به خصوص درها از دیگر تغییرات مشهود این نسخه نسبت به نسخه معمولی است.
من زیاد طرفدار خودروهای ژاپنی نیستم. یعنی اگر تمام خودروهای ژاپنی مجموعه من را جمع کنید شاید شمارشان به ده تا هم نرسد. اما در هر صورت لکسوس LFA نوربرگرینگ ساخت اتوآرت را تحسین میکنم. همچنین تلاش اتوآرت برای ساخت نسخه نوربرگرینگ LFA بسیار قابل توجه است و با کمی اغماض میتوان گفت این ماکت بی نقص است. البته قبول دارم که ممکن است این ماکت با این قیمت مطابق میل همه افراد نباشد.
Reza Waffen SS
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲لامصب ماکتشم دلرباست
کافر مقدس
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲سال 90 ماکت های اتوآرت گرونترین بازار ایران بودن با قیمت 350تومن . الان 30-20میلیون هستند .تازه اگه گیر بیاری
سالار فصل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲برادر هات ویلز هم تو ایران هست؟
چه قیمتی هیت؟
Parsa
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲بله هست حدود 300 تومنه
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲دا دیگه بیخیال
تش ۹ میلیون
قیمت p1 رو پرسیدم ۶.۵
net
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲چون امریکایی هست
matin
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲یه دستمال میکشیدین ماکت رو حداقل گرد و خاکش بره
Dna
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲آدم ازین زندگی چی میخاد یک جی کلاس و یک lfa
حسام
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کیفیت ماکت از محصولات ما بیشتره، یه نگاه به درز بین قطعات بدنه بندازین، همه مساوی و یکدست
یاس ی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲یادش بخیر یک زمانی من میخواستم کلکسیون داشته باشم، مجموعا از سایز 1/18 و 1/43 حدودا 24 یا 25تا شدند، یک مدت وقفه افتاد بعد که دوباره رفتم برای خرید کارهایی که 30 تا 50 هزار تومان میخریدم(سالهای 87 تا 90) شده بود بالا 400 تا 500 تومان.گفتم یکم صبر کنم شابد قیمتها یکم اومد پایین که بدتر شد. الان اسباب بازیهای بی نام و نشون 1/43 عقب کش شده حدود 150هزار تومان.
خلیل
۸ خرداد ۱۴۰۲بی انصافیه