اگرچه لکسوس LFA به خاطر پیشرانه فوقالعاده و عملکرد جذابش تحسین میشود اما از نظر فروش محصولی موفقیتآمیز برای این خودروساز ژاپنی نبوده است. در واقع فروش همه ۵۰۰ دستگاه LFA چندین سال طول کشید و خودرویی که مشاهده میکنید هماکنون در آلمان عرضه شده و نشان میدهد که فروش LFA برای نمایندگیها چه سختیهایی دارد.
این LFA که در تصاویر دیده میشود فقط ۸۷۰ کیلومتر کار کرده و توسط اتو لیوی فروخته میشود. قیمت خودرو نیز رقم هنگفت ۱,۰۴۹,۶۰۰ یورویی معادل حدود ۱,۰۵۳,۰۰۰ دلار را نشان میدهد که البته شامل ۱۹ درصد مالیات بوده و به نظر نمیرسد که خریداری برای آن وجود داشته باشد. در واقع نمایندگی یاد شده حداقل از سال ۲۰۲۰ تاکنون به دنبال فروش LFA بوده اما فعلاً خریداری برای آن پیدا نشده است.
قطعاً برجستهترین جنبه این خودرو طرح کرومی آن خواهد بود هرچند این طرح کرومی بهصورت رنگ در بدنه پاشیده نشده و فقط یک پوشش ساده است که به راحتی میتواند از روی بدنه جدا شود. کابین نیز به اندازه بدنه برجسته به نظر میرسد زیرا ترکیبی از چرم قرمز روشن، عناصر آلومینیومی و تریم چرم مشکی است. و حالا نوبت به پیشرانه این خودرو میرسد. نیروگاه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری تنفس طبیعی LFA با همکاری یاماها تولید شده و بسیاری از افراد این نیروگاه را یکی از بهترین پیشرانههای تولید شده میدانند. دورگیری و صدای پیشرانه LFA باعث میشود این خودرو کاملاً از رقبای خود متمایز شود. ما حدس میزنیم قیمت بالا دلیل اصلی عدم فروش LFA موردبحث بوده است. قیمت مدلهای کارکرده LFA در سالهای اخیر افزایش یافته اما نسخههای کم کارکرد این خودرو با قیمت بیش از ۱ میلیون دلار فروخته نشدهاند و تنها نسخه تولید محدود نوربرگ رینگ چنین ارزش بالایی دارد. بد نیست بدانید سال پیش یک نسخه تقریباً صفرکیلومتر از LFA با قیمت ۷۸۱۸۰۰ دلار به فروش رسید.
آرم@ن
۲۴ تیر ۱۴۰۱این بده!
HamiD
۲۴ تیر ۱۴۰۱کره مربا یه چیز در حد این بسازه اصلا بیخیال فروشش فقط بسازه !
والله که نمیتونه اگه ساخت من گردنم رو میزنم …
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱هیوندا تو رالی خیلی خوب عمل کرده و حریف خیلی خوبی برای تویوتاس
ولی در بقیه موتور اسپرت فعالیت نداره
تو بخش n هم داره از تجربیات مسابقات رالی و باقی خودرو سازان استفاده میکنه ماشین اسپرت هم نداره کلا
حالا تویوتا باید بیاد از این همه تجربیات لمانز استفاده کنه یه جایگزین خوب بده کیف کنیم .
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱تویوتابدبخت رو همه به کیفیت میشناسن بعضی ها به دراومدن چرخ یه ماشینی که معلوم نیست راننده باهاش چکار کرده
Erfan
۲۴ تیر ۱۴۰۱بله شما درست میگید ژاپن اسطوره های رو خلق کرد که موجب آزار دادن خیلی ها شده.
به نظرم حتی اصلا درست نیست که صنعت خودرو سازی ژاپن رو با کره مقایسه کرد آنقدر که این کار زشته.
لطفا یکی از ماشین های اسطوره ای کره رو معرفی بکنید که برای همه خاطره ای شکل داده باشه.
یا یه اسپورت کره ای که توانایی مقابله با اسپورت های ژاپنی رو داشته باشه.
amirmohammad
۲۴ تیر ۱۴۰۱بحث تونستن نیست.یحث سیاست هست.کسانی که خریدار ماشین سوپراسپرت هستن به شدت به پرستیژ و برندینگ اهمیت میدن برای ماشینشون.لکسوس نباید ماشینی بعنوان رقیب فراری و لامبورگینی و بنز تولید میکرد که قیمتش هم انداره یا حتی گرون تر از اونا باشه.خب مشتری میگه این همه پول رو صرف خرید فراری میکنم جای لکسوس.باید قیمتش خیلی کمتر میبود که مشتری رو جذب کنه
mos
۲۴ تیر ۱۴۰۱دقیقا بحث “تونستنه” اگر از مراحل توسعه و نحوه تولید و خود LFA یک ذره اطلاعات داشتی میفهمیدی ساخت همچنین چیزی از شرکت های کپی کار کره ای بر نمیاد و نخواهد آمد.
حرف از سیاست میزنی LFA دوازده سال پیش کارش رو به عنوان Halo Car انجام داد و به هدفش که بالا بردن برند بود رسید. حالا من معذرت میخوام که قبل از تولید نیومدن از نوجوانان کره ای فن اجازه بگیرن و کاری کردن که هنوز بعد ۱۲ سال موجب سوزش امثال شماها میشه و البته منتظر نسل دومش با باتری جامد باش که بیشتر قراره موجب سوزش بشه.
*واقعا دلم نمیخواد جواب ترول های مدرسه ای مولتی اکانت رو بدم اما تا وقتی پدال جلوی اینا رو نگیره ما هم مجبوریم جواب بدیم.
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱amirmohammad
این ماشین اصلا جز برنامه تولید تویوتا و لکسوس نبود اقا علت تولید lfa خیلی معروفه اگه یکم تحقیق کنید متوجه میشید تویوتا برای چی به سرش زد یه ماشین سوپر اسپرت بسازه
amirmohammad
۲۴ تیر ۱۴۰۱ترحیج میدم با کسی که طرز صحبت کردنش اینطوره دهن به دهن نشم.اینقدر آتش گرفتن بخاطر ماشینی که اصلا از دسترس شما خارجه خیلی بچگونه هست.به هر حال من واقعیت رو گفتم که تو متن و طبق امار هم درسته حالا شما هر وقت آروم شدی تجزیه تحلیلیش کن.سیاست غلطی بود که با شکست مواجه شد
Ilia2008
۲۴ تیر ۱۴۰۱آره داداش ، ماشین های ژاپنی اصلا کیفیت ندارن ، اصلا هم از اوایل دهه ۱۹۹۰ تو جدول پر فروش ترین های بازار آمریکای شمالی و اروپا نیستن .
اصلا هم بخاطر کیفیت شون تو مناطق روستایی و صعب العبور کشور های مختلف دنیا محبوب نیستن
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۱اگه پولشو داشتم صددرصد میخریدمش
TML BN
۲۴ تیر ۱۴۰۱به خدا حمید نوید نیست و به هر کی هم که میرسی میگی نوید
و چه بخوای چه نخوای کره نمیتونه یکچیزی مثل LFA بسازه
بهنام
۲۴ تیر ۱۴۰۱👍😂
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱جهت اطلاع دوستان این ماشین هیچ مشکلی نداره و تنها مشکلش قیمت اون هست .
چون تویوتا وقتی رفت سراغ ساخت همچین ماشینی و چون علمشو نداشت مجبور شد از اول بسازه و بره جلو و هزینه تحقیق و توسعه بده تازه در ساخت با شرکت یاماها هم همکاری داشت که بخشی از هزینه هارو کاهش می داد .
در کل این ماشین یه اسطوره به حساب میاد و صدای اون که دست پخت یاماهس با اختلاف معروف ترین شناسه این ماشین هست .خیلی کم هم ازش برای فروش وجود داره اونایی که فروش رفتن اکثرا توسط کلکسونر ها خریداری شدن .
یکی از بزرگ ترین نقاط قوت تاریخ لکسوس هم همین ماشینه .
خدارو شکر جنسیس کوپه ماشین موفقی نبود وگرنه دوستان عزیز و گلمون داشتن اونو با lfa مقایسه می کردن و lfa رو میکوبیدن
M83
۲۴ تیر ۱۴۰۱قلبم 💔
من با اینو اس ال ۶۵ و وایپر چقد تو ماست وانتد ویراژ میدادم
Matin2
۲۴ تیر ۱۴۰۱مگه ال اف ای اون موقع بود اصلا؟؟
Carbonado Aventador
۲۴ تیر ۱۴۰۱Mw2 منظور ایشونه که سال ۲۰۱۱ معرفی شد
M83
۲۴ تیر ۱۴۰۱قلبم
من با اینو اس ال ۶۵ و وایپر چقد تو ماست وانتد ویراژ میدادم 💔
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۱اره فقط تو همون ماست وانتد ماشین خوبی بود که بتونی قفل فراری و لامبورگینی هارو باز کنی
AMIR / ARMI
۲۴ تیر ۱۴۰۱بعضی حقایق وجود دارن که خلاف تصورات عموم هستن
قیمت lfa در زمان خودش هم زیاد بود اشتباه نکنم دور بر 400 هزار دلار بود و کمتر کسی حاضر میشد براش این مقدار پول بده
الان هم با اینکه کلی ازش تعریف و تمجید شده در این سال ها کمتر کسی حاضر میشه پولش رو برای یه خودرو مشهور تر خرج نکنه
و خرج خیرد این خودرو بکنه
من یک میلیون پول داشته باشم برای اینکه چیزی بخرم که سال های بعد ارزشش رو حفظ بکنه و براش سر و دست بشکونن
سعی میکنم دنبال یه فورد جی تی بگردم
meysam
۲۴ تیر ۱۴۰۱دقیقا همینطور بوده
ولی واقعا دیگه حوصله و وقت اضافه نداریم
بهتره ترولها رو کلا نادیده بگیریم تو عالم خودشون خوش باشن فکر کنن حرفشون خیلی تاثیرگذار بوده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ تیر ۱۴۰۱از همین مورد میشه فهمید که بعضی ماشینها که علکی گرون فروخته میشن هیچ عقل و درایتی پشتشون نیست.چند وقت پیش یه سوبارو کوپه قدیمی که به تعداد کمی ساخته شده بود دونه ای 500 چوب سه سوت فروخته شد که هیچ کدوم از جذابیتهای اینو نداشتن حالا این عظمت لنگ مشتری مونده.البته این نوع خریداران معمولا عشق ماشین نیستن یا برا سرمایه گذاری میخرن یا قدرت نمایی و ساخت کلکسیون.مثال:چند وقت پیش پیراهن دیگو کبیر که ت. جام 86 گل دست خدا و گل قرن رو زده بود با قیمت بیش از 7میلیون پوند فروخته شد در حالی که خریدار ناشناس که البته میگن از صاحبان من سیتی هست و عرب برده تو خونه خودش در همین حین خانواده دیگو کبیر و تیمی از آرژانتین قهرمان مامور شدن برن تو حراج پیراهن رو لگیرن بیارن برا کشور خودشون و مردم از این میراث لذت ببرن که نشد.حالا هم یه مشت پول دار الله بختکی ماشین میخرن برا مواردی به غیر از عشق ماشین بازی.
مزدا
۲۵ تیر ۱۴۰۱خیلی دلت پره
کیان
۲۴ تیر ۱۴۰۱پدال رسوای دیزل گیت جدید و چرا پوشش نمیدی
Carlover
۲۴ تیر ۱۴۰۱معلومه که فروش نمیره،با همون قیمت اولین هم دلیلی برای خریدش نیست چه برسه با این قیمت،یه عالمه ماشین بهتر هست
JDM lover
۲۴ تیر ۱۴۰۱کاملا درست ، باید بجاش رفت هیوندای النترا N خرید که در پرفورمنس رقیب نداره و رکورد نوربرگ رینگ رو شیکسته
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱یعنی می فرمایید این ماشین بدیه و ارزش خرید نداره؟
لازم به ذکره این ماشین اسطوره به حساب میاد و در تمام مجلات خودرویی که الان دارن به هیوندا و کیا جایزه میدن و شما لطف میکنی برای ما میگیشون
از این ماشین تمجید کردن قبلا هم گفتم که حتی جرمی کلاکسون هم این ماشین رو عالی توصیف کرده .
تنها مشکلش گرون بودنشه که بخاطر هزینه سنگین تحقیق و توسعه هست
Carlover
۲۴ تیر ۱۴۰۱ماشین بدی نیست ولی ارزش خرید نداره،رو چه حساب باید پول پورشه ن فراری و مک لارن رو بدی جای لکسوس.نظر کسایی هم که پولش و توان خریدش رو دارن هم همین بود که ۵۰۰ عدد ازش نتونست فروش بره دیگه
مجلات هم گفتن خوبه،اون برنامه هم که جرمی ازش تعریف کردم هم دیدم اتفاقا،ولی توی بحث قیمت هم همه مخالف این قیمت بودن،تمام تعریفا برای قبل از رسیدن به بحث قیمت بود
Farzad
۲۴ تیر ۱۴۰۱عاشق lfa هستم بی نظیر ترین سوپراسپرت تاریخ ژاپن هست. لازم میدونم بگم که کمپانی لکسوس روی فروش lfa ها هیچ سودی نکرد ( تحقیق و توسعه این سوپر اسپرت خیلی سنگین بوده ) علت اصلی بد فروش رفتنش هم همین قیمتش بوده که خب میشه باهاش یه فراری یا پورشه یا لامبورگینی با عملکرد خیلی بهتر خرید . اما کسی که یه سامورایی اصیل میخاد قطعا این مبلغ رو با لبی خندان میپردازه و قطعا ارزشش رو هم خواهد داشت البته همچین افرادی هم نادر هستند .
rocket bunny
۲۴ تیر ۱۴۰۱این ماشیین از اون ماشیناست که ارزشش الان مشخص نمیشه هرچی از سنش بگذره با ارزشتر میشه مثلاً اوایلی که اومده بود همه میگفتن چرا اینو بخریم با نصفه پولش gtr میخریم الان جوری شده میگن با پولش میشه یه فراری و یه لامبورگینی خرید یه ده سال دیگه میشه هم قیمت هایپرکار ها بازم همه میگن خوب میرم بوگاتی میخرم ولی همچنان فیمت اینه که بالا میره مخصوصاً وقتی ماشینا به سمت الکتریکی شدن برن
Matin2
۲۴ تیر ۱۴۰۱پس پول تو جیبیامو بدم دو سه تا ازش بخرم سر کوچمون دارن
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
پ.ن سرکوچمون اسباب بازی فروشیه🤣🤣🤣
Iman99
۲۵ تیر ۱۴۰۱فرض کنیم گرون تر هم بشه چند سال دیگه
همین الان خودت نمیبینی ارزش این قیمتو نداره و فروش نرفته و دوساله کسی حاضر نیست بخره اینو چون سوپر اسپرت های اروپایی و امریکایی خیلی بهتر از این وجود داره که عالی و سطح بالا هستن
بعد گرون تر هم بشه؟
خب چند سال دیگه گرون تر هم که بشه باز بیشتر فروش نمیره دیگه ممکنه اصلا فروش نره
Iman99
۲۵ تیر ۱۴۰۱LFA سوپر اسپورت بدی نیست ولی کلا در مقابل این گزینه های سطح بالای دیگه ای هست که جلوی اونها مقداری کمرنگ جلوه میکنه وگرنه خودش بد نیست
Hadi
۲۴ تیر ۱۴۰۱عجب چیز حقی شده 😍👌🏼
Afg
۲۵ تیر ۱۴۰۱سود این ماشین برای لکسوس بالارفتن فروشش بوده که سالانه رشد کرده و الان امار فروشش تو بازار لوکس سواران به صورت جدی حریفانشو میترسونه این ماشینم فروش میره و کاش نمیرفت تا خودم پول دستم میومد میخریدمش ولی خوب هربرندی یه لرزش خریدی داره همونطور که فراری بعضی مدلاشو فقط به مشتری های دائیمیش میده و نه هر خریداری
خدای ماشین
۲۵ تیر ۱۴۰۱واقعا نظیر نداره lfa .
ارشک
۲۵ تیر ۱۴۰۱در این که LFA ماشین خوبیه شکی نیست ولی خب ثروتمندان بیشتر برای پز دادن هم که باشه میرن فراری و پاگانی و غیره رو میخرن