شرکت آذریوردسال از طریق سامانه جانبازان، پیشفروش لکسوس ES200 مدل ۲۰۲۵ را انجام میدهد. این محصول، یکی از لوکسترین خودروهای وارداتی طی سالهای اخیر خواهد بود.
مردم ایران در اواسط دههی ۸۰ خورشیدی از نزدیک با خودروهای لکسوس آشنا شدند. شاسیبلند RX و چند نمونه سدان شامل ES در سال ۲۰۰۸ به بازار ایران رسیدند و خیلی زود ارزش خود را با کیفیت فنی ثابت کردند. مفهوم خودروی لوکس ژاپنی که امکان رقابت با محصولات مرسدس بنز و بیامو را داشته باشد، با ورود ES در کشورمان نشان داده شد. حالا پس از سالها توقف واردات، نسل جدید لکسوس ES از طریق سامانه جانبازان به بازار ایران خواهد رسید.
لکسوس زیرمجموعهای از شرکت خودروسازی تویوتا است که بعد از اینفینیتی نیسان و آکورا هوندا تاسیس شد. این برند به نوعی سازندهی خودروهای لوکس برای بزرگترین خودروساز ژاپن محسوب میشود. دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا ژاپن واقع است؛ اما این برند در شهرهای بروکسل بلژیک و تورانس کالیفرنیا در آمریکا نیز، مراکز مهندسی –مدیریتی دارد. کارخانههای لکسوس در ژاپن، امریکا و کانادا و هند فعال هستند. تاریخ رسمی تاسیس برند لکسوس را میتوان سال ۱۹۸۹ نامید. این برند توسط مدیر وقت تویوتا ایجی تویودا (Eiji Toyoda) تاسیس شد. البته تا سال ۲۰۰۵، برند لکسوس بهصورت مستقل در ژاپن فروخته نشد و محصولات تولیدی آن در وطن با همان نام تویوتا وجود داشتند.
پس از استقبال بسیار خوب مشتریان امریکایی از LS، مدیران لکسوس تصمیم به تولید ES گرفتند تا براساس کمری، سدان اندازه متوسط خانوادگی و لوکس تولید کنند. اولین ES سال ۱۹۹۰ تولید شد و خیلی زود با نسل دوم جایگزین شد. در ایران، نسل پنجم کمری به دست خریداران رسید و از سال ۲۰۱۳ تا زمان ممنوعیت واردات خودرو، نسل دوم لکسوس ES برای بازار کشورمان وجود داشت.
از سال ۲۰۱۹ تا کنون ES نسل هفتم درحال تولید است. تنها خودروهای لکسوس که خارج از ژاپن مونتاژ میشوند، RX و NX و TX و ES هستند. تنها محصول خط تولید لکسوس در هند نیز، ES است. با این شرایط، میتوان اطمینان داشت ES200 وارداتی آذریوردسال، مونتاژ هند باشد و از این طریق به ایران برسد.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی لکسوس ES200 2025 وارداتی
سبک طراحی خودروهای لکسوس در سالهای اخیر، تفاوتی محسوس با مدلهای قدیمی، خصوصا نسخههای موجود در ایران دارد. این شرایط برای ES200 جدید دیده میشود و بهراحتی بیننده را جذب میکند.
جلوپنجرهی بزرگ و ذوزنقهای در کنار چراغهای باریک با گوشههای تیز، مهمترین المانها در نمای اصلی ES200 هستند. خطوط عمودی و مورب، حالت مشبک در جلوپنجره را نشان میدهند. چیدمان چراغها به شکل تیغههای شمشیر، سبک طراحی ژاپنی را در ES تقویت میکنند. حجمدهی بدنه در سپر و کاپوت جلو نیز، هماهنگی بسیار خوبی دارد.
در نمای جانبی، خطوط عمیق و پیچیده دیده نمیشوند تا حالتی ساده و یکنواخت فراهم شود. لکسوس ES200 در غالب کشورها با رینگ ۱۷ اینچ ارایه شده است و احتمالا همراه تایرهای ۲۲۵ میلیمتر وارد ایران میشود. ادوات کروم برق در قاب پنجرههای این خودرو وجود دارند و طراحی خاص آینه بغل، تفاوت لکسوس ES با تویوتا کمری را بیشتر میکنند.
فرم چراغها در نمای پشت، حس اسپرت و ژاپنی برای ES را تقویت میکند. حجمدهی بدنه برای سپر عقب و درپوش صندوق، پیچیده است و مثل نمای روبرو، مواج دیده میشود. این خودرو فاقد حفرههای مخصوص اگزوز است و تقریبا در همهجا از ادوات فلزی همرنگ بدنه استفاده میکند. تزئینات سیاه پلاستیکی، در نوار بین چراغها و حاشیهی سپر با ضخامت کم، وجود دارند؛ اما تاثیر منفی بر ارزش اقتصادی خود نمیگذارند.
لکسوس ES با طول ۴,۹۶۰ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۴۴۵ و فاصله محوری ۲,۸۷۰ میلیمتر، کمی بزرگتر از تویوتا کمری ۲۰۲۵ است.
طراحی داخلی و نمای کابین لکسوس ES200 وارداتی
نمایشگر بزرگ روی داشبورد و حجم زیاد چرم استفاده شده در فرمان و قسمتهای مختلف کابین، سرنشینان لکسوس ES را تحت تاثیر قرار میدهد. این شرایط، با توجه به تفاوت قیمت ES با رقبای لوکس اروپایی، ارزش خرید محصول ساخت لکسوس را ثابت میکند.
تقریبا سراسر داشبورد از بالا تا پایین، چرم همرنگ با تودری دارد که در بعضی مدلها هماهنگ صندلیها است. لکسوس ES200 از پنل دیجیتال پشت فرمان استفاده میکند و فرم سنتی با المانهای اسپرت ارایه میدهد. دکمهها نیز نسبت به خودروهای مدرن امروزی، پرتعداد هستند.
نکتهی عحیب برای لکسوس ES، دستهدندهی سنتی و اهرمی مکانیکی است که امروزه برای غالب مدلهای لوکس دنیا، با نمونهی الکترونیکی جایگزین شده است. صفحه لمسی در کنسول میان صندلیها و ساعت عقربهای کنار نمایشگر ۱۲ اینچ روی داشبورد، تجهیزات خاص لکسوس ES هستند.
راحتی صندلیها با طراحی عالی و چرم باکیفیت، سفرهای طولانی مدت را برای ۴ سرنشین بلند قد در لکسوس ES بهبود میدهد. این خودرو ۴۵۴ لیتر فضای صندوق دارد که باتوجه به ابعاد بدنه، فراتر از انتظار نیست.
پیشرانه و تجهیزات فنی لکسوس ES200 وارداتی
ضعیفترین نمونه از لکسوس ES در بازار جهانی، موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتنمتر است. این مدل از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و CVT استفاده میکند و مشخص نیست با کدام نمونه وارد ایران شود. لکسوس ES200 در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.
دیگر مدلهای لکسوس ES شامل نسخهی هیبرید با جعبهدندهی ۸ سرعتهی خود کار و CVT در کشورهای مختلف عرضه شدهاند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز در بعضی نمونهها ارایه میشود.
جدول مشخصات لکسوس ES200 وارداتی
مشخصات | اطلاعات |
---|---|
طول، عرض، ارتفاع | ۴,۹۶۰ × ۱,۸۶۵ × ۱,۴۴۵ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۸۷۰ میلیمتر |
نوع موتور | ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی |
قدرت موتور | ۱۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتنمتر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک / CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۸ لیتر در صد کیلومتر |
ابعاد رینگ | ۱۷ اینچ |
سایز تایر | ۲۲۵ میلیمتر |
ظرفیت صندوق عقب | ۴۵۴ لیتر |
ویژگیهای داخلی | نمایشگر ۱۲ اینچی، چرم فراوان، ساعت عقربهای |
ویژگیهای ظاهری | جلوپنجره ذوزنقهای، چراغهای باریک، ادوات کروم |
کارخانه تولیدی | مونتاژ هند |
قیمت لکسوس ES200 2025 در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
برای ES200 مونتاژ هند به عنوان ارزانترین مدل از سری محصولات ES آستانه قیمت ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد. با این شرایط، خریدار ایرانی نیاز به بودجهی۳/۸ تا ۴ میلیارد تومان برای ثبت نام خواهد داشت.
علی جردن
۳۰ مهر ۱۴۰۳شاید دوروبریا قبول نکنن حتی اگه دیسلایک بدین این حقیقته تویوتا کمری از لکسوس ES بهتره
hosen
۳۰ مهر ۱۴۰۳بستگی داره بهتر بودن رو تو چی ببینی
The
۳۰ مهر ۱۴۰۳علی جردن دیگه بهتر بودن چینی و رانا میدونه
amirkhanzadeh
۳۰ مهر ۱۴۰۳ماشین خوبیه ولی قیمتش بنظرم زیاده و انصاف برای مردم رعایت نمیشه
علی Shelby
۱ آبان ۱۴۰۳بله
باید دید بهتر بودن رو تو چی میبینی
لکسوس لوکس تره و پرفورمنس بهتری داره
ولی کمری خودروی شهری و برای خانواده هست
net
۳۰ مهر ۱۴۰۳زه سفید اطراف شیشه دربها مثل بقیه ماشینهای دیگر لکسوس در شیشه مثلثی بالای درب باک بنزین پهن شده بد هست اگر سرتاسر زه سفید نازک بود خیلی قشنگتر میشد مخصوصا از بغل خیلی قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب خطوط مشکی داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز خاکستری دایره در سمت چپ و راست زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد. جایگاه صفحه نمایش با حاشیه زیادش جالب نیست و صفحه نمایش بد جا قرار گرفته و رفته سمت شیشه جلو. ساعت انالوگ کنار صفحه نمایش جالب نیست و ساعت انالوگ برای ماشین لوکس اشرافی استفاده میشه و این ماشین لوکس هست. زیر دریچه کولر قسمتی از چرم داشبورد قرار گرفته خیلی بد و مسخره هست و تعجبه چرا همچین کاری کرده
net
۱ آبان ۱۴۰۳اگر پره رینگ راست بود و کج نبود قشنگتر میشد. چراغ جلو شبیه تیغه شمشیر هست خیلی جالب نیست. اگر بالای چراغ عقب زه استیل وجود نداشت قشنگتر میشد
مرغ سحر
۱ آبان ۱۴۰۳خب برو x22 پرو بخر حالشم ببر
Cehx
۳۰ مهر ۱۴۰۳تو قیافه ماشین رو ببین یه چیزی هست بهش می گن پرستیژ که با سوار کمری شدن بدست نمیاد بلکه با سوار لکسوس شدن بدست میاد
پیرمرد قدیمی
۱ آبان ۱۴۰۳کسانی که اعتبار ، ارزش ، شخصیت و همینطور عزیز شدن رو در مادیات ( خونه و ماشین، دارایی های بیشتر و بهتر ) ببینن هیچوقت بهش نمیرسن،
طرز فکر و تربیت هست که عاقبت به خیری و به قول شما پرستیژ، اعتبار در کنار مادیات همراه خودش میاره. ♥️
افرادی که مرز بین اینهارو گم میکنند باید بصورت کلی به قضیه نگاه کنن، ماشین وسیله ای برای جا به جایی از نقطه A به B، بهتر یا بدترش راحتی در این جا به جایی رو مشخص میکند.
امیر حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۳مقررات مسخره… واقعا موتورش مناسب پرستیژ این ماشین نیست…همه ی فروشش تو آمریکا به خاطر موتورسیکلت ۶ سیلندر فوق العادشه
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳کمری ۶ سیلندرم داریم
net
۳۰ مهر ۱۴۰۳علی جردن
تویوتا (نیمه لوکس) هست ولی لکسوس (لوکس) هست
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳تویوتا و لکسوس هردو لوکسن و هرکی در ایران تویوتا ۲۰۲۴ داره پرستیژ کسیو داره که لکسوس ۲۰۲۴ داره اونور آب هم دقیقا همچین شکلیه
لکسوس و تویوتا یکم در متراژ چرم مصنوعیشون فرق دارن که اونم برمیگرده به نوع طراحی
لکسوس رو با مازراتی اشتباه نگیرین مازراتی روهم با رولزرویس اشتباه نگیرین
net
۱ آبان ۱۴۰۳رولز رویس در دسته (لوکس اشرافی) هست و مازراتی و لکسوس در دسته (لوکس) هستند و تویوتا در دست (نیمه لوکس) هست . لکسوس برند لوکس تویوتا هست و ماشینهای لکسوس نسبت به تویوتا بهتر و لوکستر و گرانتر و قشنگتر هستند. بچه دوساله هم میدونه لکسوس بهتر از تویوتا هست
net
۱ آبان ۱۴۰۳علی جردن
تویوتا بهتره لکسوس هست😀
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳از نظر شما پژو هم لوکسه
مخصوصا پارس سال
تویوتا و لکسوس جفتشون یکین فقط طراحی داخلی بیرونی فرق داده مثل ۲۰۶ صندوق دار و رانا
تو آمریکا حتی لکسوس رو تویوتا صدا می کنن
اینفینیتی لوکسه چون نیسان واقعا آشغاله
new comer
۲ آبان ۱۴۰۳اونم کمری ۲۰۰۹ خرگوشی لابد !!!
(-:
Taha Ayoobi
۳۰ مهر ۱۴۰۳فوقالعاده اس
حسین
۳۰ مهر ۱۴۰۳قشنگه،یک سوال فنی:خودروهای تحویلی به جانبازانو میشه در سال اول فروخت یا باید چند سال صبر کنی؟
Taha Ayoobi
۱ آبان ۱۴۰۳اطلاعی ندارم،
ولی فک کنم بشه فروخت، چندتا آگهی دیدم از فروش حواله جانبازی.
امیر حسین
۱ آبان ۱۴۰۳میشه بفروشن. اول قرار بود بعد از چند سال ولی بعدش آزاد شد
Sara
۱۸ آذر ۱۴۰۳کاشکی یک جانباز بزرگوار هم ما داشتیم که با امتیازش حداقل یک نیسان سایپا قسطی بگیرم افسوس و صد افسوس که الان دستیابی به جانبازان هم شده مریخی
محمد
۳۰ مهر ۱۴۰۳دم آذریوردسال گرم عجب ماشینایی وارد می کنه.
آذریوردسال نیازی هم به تبلیغ نداره چون واردات همچین خودرو هایی خودش یک تبلیغ بزرگه.
علی ریحانی
۳۰ مهر ۱۴۰۳چرا باید کمری بهتر باشه؟
وقتی لکسوس هم خوشگلتره هم با کیفیت تر هم کابین تر و تمیز و شیکتر هم پرستیژ بالاتر…
قیمت خرید اولیه یکم بالاتره که اونم ارزشش رو داره.
هزینه نگهداریش هم هیچ فرقی نداره چون پلت فرم و فنی تقریبا یکیه مگر در صورت تصادف
SamiX
۳۰ مهر ۱۴۰۳بالای صفحه امپر اون کلیدهای گَردان چی هستند ؟
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/lexus-es200-iran-16.jpg
Galant.VR4(JDM)
۱ آبان ۱۴۰۳یکیش(سمت راست) برای تغییر مود رانندگی هست و سمت چپی هم برای خاموش و روشن کردن سیسم کنترل کشش/لغزش TCS
آرین
۱ آبان ۱۴۰۳وااااااااااااااااااااااااااااای من عاشق اوناممممممممم
یوسف
۳۰ مهر ۱۴۰۳عمرا با 165 اسب شتابش 10باشه….. برو بالای 13ثانیه…..
نمای عقب خیلی شببه سدان های کره ای شده….
داود
۱ آبان ۱۴۰۳مگه دناست!؟
😄
علی منصوری
۳۰ مهر ۱۴۰۳چه جلوداشبرد قشنگی داره، هم باکیفیت هم شیک
یکم شبیه کمری جدیدی البته، ماشین ارزنده و خوب
اعتمادیان
۳۰ مهر ۱۴۰۳همه چیزش عالیه بجز این گیربکس cvt
علی جردن
۳۰ مهر ۱۴۰۳آقا اعتمادیان خوشحال شدم بعد مدت ها دیدمتون
اعتمادیان
۴ آبان ۱۴۰۳سلام علی آقا
خیلی ممنون از ابراز محبتتون
راستش کم و بیش میام تو سایت و بیشتر کامنت دوستان رو میخونم کم پیش میاد کامنت بدم
بیشتر از دوستانی مثل شما درس میگیرم
شاد باشید و تندرست
Galant.VR4(JDM)
۱ آبان ۱۴۰۳قیمتش موقع ورود به بازار بالای 5 میلیارد باید باشه?
داود
۱ آبان ۱۴۰۳حداقل ۹میلیارد در نظر بگیرید
اکسل
۱ آبان ۱۴۰۳عشق است لکسوس🇯🇵
توان خواه
۱ آبان ۱۴۰۳لطفا” معلولین عزیز را در کنار جانبازان محترم در سامانه در نظر بگیرید
۱ آبان ۱۴۰۳امیدوارم من هم در نظر بگیرن در کنار این عزیزان♥️
داود
۱ آبان ۱۴۰۳قیمتش حداقل ۹ میلیارد خواهد بود
سید ناصر طباطبایی یحیی ابادی
۲ آبان ۱۴۰۳ماشین Naser که همه طراحی ایرانی است بهتره،چون قدرت و سرعت بالاتری دارد ودر ترکیبی (برقی ،مکانیکی) خیلی کم مصرف است ،شاید مصرف سوخت به چشم نیاید
سامی
۴ آبان ۱۴۰۳مردم دنیا باید اینو ۲۸ هزار دلار بخرن با بهترین گارانتی وخدمات پس ازفروش
ولی
با وجود حاکمان و دولتمردان باتقوای خداپرست مسلمان نمای ریاکار دزدسالار ما باید ۶۰-۷۰ هزاردلار پول بدیم
ایتا عمدا کاری میکنن دست طبقه متوسط و فقیر به این محصولات نرسه
Amiiir
۶ آبان ۱۴۰۳تو ایران فقط آقازاده ها و خانواده های جانبازان و شهدا آدمن، بقیه باید همون پراید رو با 10 برابر ارزش واقعیش سوار بشن و تو راهپیمایی ها و مراسمات هم شرکت کنن