شرکت آذریوردسال از طریق سامانه جانبازان، پیشفروش لکسوس ES200 مدل ۲۰۲۵ را انجام میدهد. این محصول، یکی از لوکسترین خودروهای وارداتی طی سالهای اخیر خواهد بود.
مردم ایران در اواسط دههی ۸۰ خورشیدی از نزدیک با خودروهای لکسوس آشنا شدند. شاسیبلند RX و چند نمونه سدان شامل ES در سال ۲۰۰۸ به بازار ایران رسیدند و خیلی زود ارزش خود را با کیفیت فنی ثابت کردند. مفهوم خودروی لوکس ژاپنی که امکان رقابت با محصولات مرسدس بنز و بیامو را داشته باشد، با ورود ES در کشورمان نشان داده شد. حالا پس از سالها توقف واردات، نسل جدید لکسوس ES از طریق سامانه جانبازان به بازار ایران خواهد رسید.
لکسوس زیرمجموعهای از شرکت خودروسازی تویوتا است که بعد از اینفینیتی نیسان و آکورا هوندا تاسیس شد. این برند به نوعی سازندهی خودروهای لوکس برای بزرگترین خودروساز ژاپن محسوب میشود. دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا ژاپن واقع است؛ اما این برند در شهرهای بروکسل بلژیک و تورانس کالیفرنیا در آمریکا نیز، مراکز مهندسی –مدیریتی دارد. کارخانههای لکسوس در ژاپن، امریکا و کانادا و هند فعال هستند. تاریخ رسمی تاسیس برند لکسوس را میتوان سال ۱۹۸۹ نامید. این برند توسط مدیر وقت تویوتا ایجی تویودا (Eiji Toyoda) تاسیس شد. البته تا سال ۲۰۰۵، برند لکسوس بهصورت مستقل در ژاپن فروخته نشد و محصولات تولیدی آن در وطن با همان نام تویوتا وجود داشتند.
پس از استقبال بسیار خوب مشتریان امریکایی از LS، مدیران لکسوس تصمیم به تولید ES گرفتند تا براساس کمری، سدان اندازه متوسط خانوادگی و لوکس تولید کنند. اولین ES سال ۱۹۹۰ تولید شد و خیلی زود با نسل دوم جایگزین شد. در ایران، نسل پنجم کمری به دست خریداران رسید و از سال ۲۰۱۳ تا زمان ممنوعیت واردات خودرو، نسل دوم لکسوس ES برای بازار کشورمان وجود داشت.
از سال ۲۰۱۹ تا کنون ES نسل هفتم درحال تولید است. تنها خودروهای لکسوس که خارج از ژاپن مونتاژ میشوند، RX و NX و TX و ES هستند. تنها محصول خط تولید لکسوس در هند نیز، ES است. با این شرایط، میتوان اطمینان داشت ES200 وارداتی آذریوردسال، مونتاژ هند باشد و از این طریق به ایران برسد.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی لکسوس ES200 وارداتی
سبک طراحی خودروهای لکسوس در سالهای اخیر، تفاوتی محسوس با مدلهای قدیمی، خصوصا نسخههای موجود در ایران دارد. این شرایط برای ES200 جدید دیده میشود و بهراحتی بیننده را جذب میکند.
جلوپنجرهی بزرگ و ذوزنقهای در کنار چراغهای باریک با گوشههای تیز، مهمترین المانها در نمای اصلی ES200 هستند. خطوط عمودی و مورب، حالت مشبک در جلوپنجره را نشان میدهند. چیدمان چراغها به شکل تیغههای شمشیر، سبک طراحی ژاپنی را در ES تقویت میکنند. حجمدهی بدنه در سپر و کاپوت جلو نیز، هماهنگی بسیار خوبی دارد.
در نمای جانبی، خطوط عمیق و پیچیده دیده نمیشوند تا حالتی ساده و یکنواخت فراهم شود. لکسوس ES200 در غالب کشورها با رینگ ۱۷ اینچ ارایه شده است و احتمالا همراه تایرهای ۲۲۵ میلیمتر وارد ایران میشود. ادوات کروم برق در قاب پنجرههای این خودرو وجود دارند و طراحی خاص آینه بغل، تفاوت لکسوس ES با تویوتا کمری را بیشتر میکنند.
فرم چراغها در نمای پشت، حس اسپرت و ژاپنی برای ES را تقویت میکند. حجمدهی بدنه برای سپر عقب و درپوش صندوق، پیچیده است و مثل نمای روبرو، مواج دیده میشود. این خودرو فاقد حفرههای مخصوص اگزوز است و تقریبا در همهجا از ادوات فلزی همرنگ بدنه استفاده میکند. تزئینات سیاه پلاستیکی، در نوار بین چراغها و حاشیهی سپر با ضخامت کم، وجود دارند؛ اما تاثیر منفی بر ارزش اقتصادی خود نمیگذارند.
لکسوس ES با طول ۴,۹۶۰ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۴۴۵ و فاصله محوری ۲,۸۷۰ میلیمتر، کمی بزرگتر از تویوتا کمری ۲۰۲۵ است.
طراحی داخلی و نمای کابین لکسوس ES200 وارداتی
نمایشگر بزرگ روی داشبورد و حجم زیاد چرم استفاده شده در فرمان و قسمتهای مختلف کابین، سرنشینان لکسوس ES را تحت تاثیر قرار میدهد. این شرایط، با توجه به تفاوت قیمت ES با رقبای لوکس اروپایی، ارزش خرید محصول ساخت لکسوس را ثابت میکند.
تقریبا سراسر داشبورد از بالا تا پایین، چرم همرنگ با تودری دارد که در بعضی مدلها هماهنگ صندلیها است. لکسوس ES200 از پنل دیجیتال پشت فرمان استفاده میکند و فرم سنتی با المانهای اسپرت ارایه میدهد. دکمهها نیز نسبت به خودروهای مدرن امروزی، پرتعداد هستند.
نکتهی عحیب برای لکسوس ES، دستهدندهی سنتی و اهرمی مکانیکی است که امروزه برای غالب مدلهای لوکس دنیا، با نمونهی الکترونیکی جایگزین شده است. صفحه لمسی در کنسول میان صندلیها و ساعت عقربهای کنار نمایشگر ۱۲ اینچ روی داشبورد، تجهیزات خاص لکسوس ES هستند.
راحتی صندلیها با طراحی عالی و چرم باکیفیت، سفرهای طولانی مدت را برای ۴ سرنشین بلند قد در لکسوس ES بهبود میدهد. این خودرو ۴۵۴ لیتر فضای صندوق دارد که باتوجه به ابعاد بدنه، فراتر از انتظار نیست.
پیشرانه و تجهیزات فنی لکسوس ES200 وارداتی
ضعیفترین نمونه از لکسوس ES در بازار جهانی، موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتنمتر است. این مدل از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و CVT استفاده میکند و مشخص نیست با کدام نمونه وارد ایران شود. لکسوس ES200 در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.
دیگر مدلهای لکسوس ES شامل نسخهی هیبرید با جعبهدندهی ۸ سرعتهی خود کار و CVT در کشورهای مختلف عرضه شدهاند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز در بعضی نمونهها ارایه میشود.
قیمت لکسوس ES200 در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
برای ES200 مونتاژ هند به عنوان ارزانترین مدل از سری محصولات ES آستانه قیمت ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد. با این شرایط، خریدار ایرانی نیاز به بودجهی۳/۸ تا ۴ میلیارد تومان برای ثبت نام خواهد داشت.
علی جردن
۳۰ مهر ۱۴۰۳شاید دوروبریا قبول نکنن حتی اگه دیسلایک بدین این حقیقته تویوتا کمری از لکسوس ES بهتره
hosen
۳۰ مهر ۱۴۰۳بستگی داره بهتر بودن رو تو چی ببینی
net
۳۰ مهر ۱۴۰۳زه سفید اطراف شیشه دربها مثل بقیه ماشینهای دیگر لکسوس در شیشه مثلثی بالای درب باک بنزین پهن شده بد هست اگر سرتاسر زه سفید نازک بود خیلی قشنگتر میشد مخصوصا از بغل خیلی قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب خطوط مشکی داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز خاکستری دایره در سمت چپ و راست زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد. جایگاه صفحه نمایش با حاشیه زیادش جالب نیست و صفحه نمایش بد جا قرار گرفته و رفته سمت شیشه جلو. ساعت انالوگ کنار صفحه نمایش جالب نیست و ساعت انالوگ برای ماشین لوکس اشرافی استفاده میشه و این ماشین لوکس هست. زیر دریچه کولر قسمتی از چرم داشبورد قرار گرفته خیلی بد و مسخره هست و تعجبه چرا همچین کاری کرده
Cehx
۳۰ مهر ۱۴۰۳تو قیافه ماشین رو ببین یه چیزی هست بهش می گن پرستیژ که با سوار کمری شدن بدست نمیاد بلکه با سوار لکسوس شدن بدست میاد
Taha Ayoobi
۳۰ مهر ۱۴۰۳فوقالعاده اس
محمد
۳۰ مهر ۱۴۰۳دم آذریوردسال گرم عجب ماشینایی وارد می کنه.
آذریوردسال نیازی هم به تبلیغ نداره چون واردات همچین خودرو هایی خودش یک تبلیغ بزرگه.
علی ریحانی
۳۰ مهر ۱۴۰۳چرا باید کمری بهتر باشه؟
وقتی لکسوس هم خوشگلتره هم با کیفیت تر هم کابین تر و تمیز و شیکتر هم پرستیژ بالاتر…
قیمت خرید اولیه یکم بالاتره که اونم ارزشش رو داره.
هزینه نگهداریش هم هیچ فرقی نداره چون پلت فرم و فنی تقریبا یکیه مگر در صورت تصادف
SamiX
۳۰ مهر ۱۴۰۳بالای صفحه امپر اون کلیدهای گَردان چی هستند ؟
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/lexus-es200-iran-16.jpg
یوسف
۳۰ مهر ۱۴۰۳عمرا با 165 اسب شتابش 10باشه….. برو بالای 13ثانیه…..
نمای عقب خیلی شببه سدان های کره ای شده….
علی منصوری
۳۰ مهر ۱۴۰۳چه جلوداشبرد قشنگی داره، هم باکیفیت هم شیک
یکم شبیه کمری جدیدی البته، ماشین ارزنده و خوب
اعتمادیان
۳۰ مهر ۱۴۰۳همه چیزش عالیه بجز این گیربکس cvt
علی جردن
۳۰ مهر ۱۴۰۳آقا اعتمادیان خوشحال شدم بعد مدت ها دیدمتون