چشم اندازلکسوس

لکسوس ES200 وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل 2025 در ایران

شرکت آذریوردسال از طریق سامانه جانبازان، پیش‌فروش لکسوس ES200 مدل ۲۰۲۵ را انجام می‌دهد. این محصول، یکی از لوکس‌ترین خودروهای وارداتی طی سال‌های اخیر خواهد بود.

مردم ایران در اواسط دهه‌ی ۸۰ خورشیدی از نزدیک با خودروهای لکسوس آشنا شدند. شاسی‌بلند RX و چند نمونه سدان شامل ES در سال ۲۰۰۸ به بازار ایران رسیدند و خیلی زود ارزش خود را با کیفیت فنی ثابت کردند.  مفهوم خودروی لوکس ژاپنی که امکان رقابت با محصولات مرسدس بنز و بی‌ام‌و را داشته باشد، با ورود ES در کشورمان نشان داده شد. حالا پس از سال‌ها توقف واردات، نسل جدید لکسوس ES از طریق سامانه جانبازان به بازار ایران خواهد رسید.

لکسوس زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی تویوتا است که بعد از اینفینیتی نیسان و آکورا هوندا تاسیس شد. این برند به نوعی سازنده‌ی خودروهای لوکس برای بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن محسوب می‌شود. دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا ژاپن واقع است؛ اما این برند در شهرهای بروکسل بلژیک و تورانس کالیفرنیا در آمریکا نیز، مراکز مهندسی –مدیریتی دارد. کارخانه‌های لکسوس در ژاپن، امریکا و کانادا و هند فعال هستند. تاریخ رسمی تاسیس برند لکسوس را می‌توان سال ۱۹۸۹ نامید. این برند توسط مدیر وقت تویوتا ایجی تویودا (Eiji Toyoda) تاسیس شد. البته تا سال ۲۰۰۵، برند لکسوس به‌صورت مستقل در ژاپن فروخته نشد و محصولات تولیدی آن در وطن با همان نام تویوتا وجود داشتند.

پس از استقبال بسیار خوب مشتریان امریکایی از LS، مدیران لکسوس تصمیم به تولید ES گرفتند تا براساس کمری، سدان اندازه متوسط خانوادگی و لوکس تولید کنند. اولین ES سال ۱۹۹۰ تولید شد و خیلی زود با نسل دوم جای‌گزین شد. در ایران، نسل پنجم کمری به دست خریداران رسید و از سال ۲۰۱۳ تا زمان ممنوعیت واردات خودرو، نسل دوم لکسوس ES برای بازار کشورمان وجود داشت.

از سال ۲۰۱۹ تا کنون ES نسل هفتم درحال تولید است. تنها خودروهای لکسوس که خارج از ژاپن مونتاژ می‌شوند، RX و NX و TX و ES هستند. تنها محصول خط تولید لکسوس در هند نیز، ES است. با این شرایط، می‌توان اطمینان داشت ES200 وارداتی آذریوردسال، مونتاژ هند باشد و از این طریق به ایران برسد.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی لکسوس ES200 2025 وارداتی

سبک طراحی خودروهای لکسوس در سال‌های اخیر، تفاوتی محسوس با مدل‌های قدیمی، خصوصا نسخه‌های موجود در ایران دارد. این شرایط برای ES200 جدید دیده می‌شود و به‌راحتی بیننده را جذب می‌کند.

جلوپنجره‌ی بزرگ و ذوزنقه‌ای در کنار چراغ‌های باریک با گوشه‌های تیز، مهمترین المان‌ها در نمای اصلی ES200 هستند. خطوط عمودی و مورب، حالت مشبک در جلوپنجره را نشان می‌دهند. چیدمان چراغ‌ها به شکل تیغه‌های شمشیر، سبک طراحی ژاپنی را در ES تقویت می‌کنند. حجم‌دهی بدنه در سپر و کاپوت جلو نیز، هماهنگی بسیار خوبی دارد.

در نمای جانبی، خطوط عمیق و پیچیده دیده نمی‌شوند تا حالتی ساده و یکنواخت فراهم شود. لکسوس ES200 در غالب کشورها با رینگ ۱۷ اینچ ارایه شده است و احتمالا همراه تایرهای ۲۲۵ میلی‌متر وارد ایران می‌شود. ادوات کروم برق در قاب پنجره‌های این خودرو وجود دارند و طراحی خاص آینه بغل، تفاوت لکسوس ES با تویوتا کمری را بیشتر می‌کنند.

فرم چراغ‌ها در نمای پشت، حس اسپرت و ژاپنی برای ES را تقویت می‌کند. حجم‌دهی بدنه برای سپر عقب و درپوش صندوق، پیچیده است و مثل نمای روبرو، مواج دیده می‌شود. این خودرو فاقد حفره‌های مخصوص اگزوز است و تقریبا در همه‌جا از ادوات فلزی هم‌رنگ بدنه استفاده می‌کند. تزئینات سیاه پلاستیکی، در نوار بین چراغ‌ها و حاشیه‌ی سپر با ضخامت کم، وجود دارند؛ اما تاثیر منفی بر ارزش اقتصادی خود نمی‌گذارند.

لکسوس ES  با طول ۴,۹۶۰ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۴۴۵ و فاصله محوری ۲,۸۷۰ میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر از تویوتا کمری ۲۰۲۵ است.

طراحی داخلی و نمای کابین لکسوس ES200 وارداتی

نمایشگر بزرگ روی داشبورد و حجم زیاد چرم استفاده شده در فرمان و قسمت‌های مختلف کابین، سرنشینان لکسوس ES را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این شرایط، با توجه به تفاوت قیمت ES با رقبای لوکس اروپایی، ارزش خرید محصول ساخت لکسوس را ثابت می‌کند.

تقریبا سراسر داشبورد از بالا تا پایین، چرم هم‌رنگ با تودری دارد که در بعضی مدل‌ها هماهنگ صندلی‌ها است. لکسوس ES200 از پنل دیجیتال پشت فرمان استفاده می‌کند و فرم سنتی با المان‌های اسپرت ارایه می‌دهد. دکمه‌ها نیز نسبت به خودروهای مدرن امروزی، پرتعداد هستند.

نکته‌ی عحیب برای لکسوس ES، دسته‌دنده‌ی سنتی و اهرمی مکانیکی است که امروزه برای غالب مدل‌های لوکس دنیا، با نمونه‌ی الکترونیکی جای‌گزین شده است. صفحه لمسی در کنسول میان صندلی‌ها و ساعت عقربه‌ای کنار نمایشگر ۱۲ اینچ روی داشبورد، تجهیزات خاص لکسوس ES هستند.

راحتی صندلی‌ها با طراحی عالی و چرم باکیفیت، سفرهای طولانی مدت را برای ۴ سرنشین بلند قد در لکسوس ES بهبود می‌دهد. این خودرو ۴۵۴ لیتر فضای صندوق دارد که باتوجه به ابعاد بدنه، فراتر از انتظار نیست.

پیشرانه و تجهیزات فنی لکسوس ES200 وارداتی

ضعیف‌ترین نمونه از لکسوس ES در بازار جهانی، موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر است. این مدل از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و CVT استفاده می‌کند و مشخص نیست با کدام نمونه وارد ایران شود. لکسوس ES200 در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

دیگر مدل‌های لکسوس ES شامل نسخه‌ی هیبرید با جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خود کار و CVT در کشورهای مختلف عرضه شده‌اند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز در بعضی نمونه‌ها ارایه می‌شود.

جدول مشخصات لکسوس ES200 وارداتی

مشخصات اطلاعات
طول، عرض، ارتفاع ۴,۹۶۰ × ۱,۸۶۵ × ۱,۴۴۵ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۸۷۰ میلی‌متر
نوع موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی
قدرت موتور ۱۶۵ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک / CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر
ابعاد رینگ ۱۷ اینچ
سایز تایر ۲۲۵ میلی‌متر
ظرفیت صندوق عقب ۴۵۴ لیتر
ویژگی‌های داخلی نمایشگر ۱۲ اینچی، چرم فراوان، ساعت عقربه‌ای
ویژگی‌های ظاهری جلوپنجره ذوزنقه‌ای، چراغ‌های باریک، ادوات کروم
کارخانه تولیدی مونتاژ هند

قیمت لکسوس ES200 2025 در بازار جهانی و هزینه خرید ایران

برای ES200 مونتاژ هند به عنوان ارزان‌ترین مدل از سری محصولات ES آستانه قیمت ۲۷ تا ۳۰ هزار دلار وجود دارد. با این شرایط، خریدار ایرانی نیاز به بودجه‌ی۳/۸ تا ۴ میلیارد تومان برای ثبت نام خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۵ رای

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    شاید دوروبریا قبول نکنن حتی اگه دیسلایک بدین این حقیقته تویوتا کمری از لکسوس ES بهتره

    موافقم 33
    مخالفم 193
    1. hosen

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (926 ديدگاه)

      بستگی داره بهتر بودن رو تو چی ببینی

      موافقم 95
      مخالفم 3
      1. The

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (10 ديدگاه)

        علی جردن دیگه بهتر بودن چینی و رانا میدونه

        موافقم 35
        مخالفم 3
      2. amirkhanzadeh

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        ماشین خوبیه ولی قیمتش بنظرم زیاده و انصاف برای مردم رعایت نمیشه

        موافقم 44
        مخالفم 9
      3. علی Shelby

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (582 ديدگاه)

        بله
        باید دید بهتر بودن رو تو چی میبینی
        لکسوس لوکس تره و پرفورمنس بهتری داره

        ولی کمری خودروی شهری و برای خانواده هست

        موافقم 21
    2. net

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3475 ديدگاه)

      زه سفید اطراف شیشه دربها مثل بقیه ماشینهای دیگر لکسوس در شیشه مثلثی بالای درب باک بنزین پهن شده بد هست اگر سرتاسر زه سفید نازک بود خیلی قشنگتر میشد مخصوصا از بغل خیلی قشنگتر میشد. اگر چراغ عقب خطوط مشکی داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز خاکستری دایره در سمت چپ و راست زیر سپر قرار گرفته بود قشنگتر میشد. جایگاه صفحه نمایش با حاشیه زیادش جالب نیست و صفحه نمایش بد جا قرار گرفته و رفته سمت شیشه جلو. ساعت انالوگ کنار صفحه نمایش جالب نیست و ساعت انالوگ برای ماشین لوکس اشرافی استفاده میشه و این ماشین لوکس هست. زیر دریچه کولر قسمتی از چرم داشبورد قرار گرفته خیلی بد و مسخره هست و تعجبه چرا همچین کاری کرده

      موافقم 5
      مخالفم 42
      1. net

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (3475 ديدگاه)

        اگر پره رینگ راست بود و کج نبود قشنگتر میشد. چراغ جلو شبیه تیغه شمشیر هست خیلی جالب نیست. اگر بالای چراغ عقب زه استیل وجود نداشت قشنگتر میشد

        موافقم 3
        مخالفم 29
      2. مرغ سحر

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        خب برو x22 پرو بخر حالشم ببر

        موافقم 27
        مخالفم 3
    3. Cehx

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      تو قیافه ماشین رو ببین یه چیزی هست بهش می گن پرستیژ که با سوار کمری شدن بدست نمیاد بلکه با سوار لکسوس شدن بدست میاد

      موافقم 63
      مخالفم 5
      1. پیرمرد قدیمی

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (205 ديدگاه)

        کسانی که اعتبار ، ارزش ، شخصیت و همینطور عزیز شدن رو در مادیات ( خونه و ماشین، دارایی های بیشتر و بهتر ) ببینن هیچوقت بهش نمیرسن،
        طرز فکر و تربیت هست که عاقبت به خیری و به قول شما پرستیژ، اعتبار در کنار مادیات همراه خودش میاره. ♥️
        افرادی که مرز بین اینهارو گم میکنند باید بصورت کلی به قضیه نگاه کنن، ماشین وسیله ای برای جا به جایی از نقطه A به B، بهتر یا بدترش راحتی در این جا به جایی رو مشخص می‌کند.

        موافقم 29
        مخالفم 12
    4. امیر حسین

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (127 ديدگاه)

      مقررات مسخره… واقعا موتورش مناسب پرستیژ این ماشین نیست…همه ی فروشش تو آمریکا به خاطر موتورسیکلت ۶ سیلندر فوق العادشه

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        کمری ۶ سیلندرم داریم

        موافقم 7
        مخالفم 1
    5. net

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3475 ديدگاه)

      علی جردن

      تویوتا (نیمه لوکس) هست ولی لکسوس (لوکس) هست

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        تویوتا و لکسوس هردو لوکسن و هرکی در ایران تویوتا ۲۰۲۴ داره پرستیژ کسیو داره که لکسوس ۲۰۲۴ داره اونور آب هم دقیقا همچین شکلیه

        لکسوس و تویوتا یکم در متراژ چرم مصنوعیشون فرق دارن که اونم برمیگرده به نوع طراحی

        لکسوس رو با مازراتی اشتباه نگیرین مازراتی روهم با رولزرویس اشتباه نگیرین

        موافقم 5
        مخالفم 9
        1. net

          ۱ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (3475 ديدگاه)

          رولز رویس در دسته (لوکس اشرافی) هست و مازراتی و لکسوس در دسته (لوکس) هستند و تویوتا در دست (نیمه لوکس) هست . لکسوس برند لوکس تویوتا هست و ماشینهای لکسوس نسبت به تویوتا بهتر و لوکستر و گرانتر و قشنگتر هستند. بچه دوساله هم میدونه لکسوس بهتر از تویوتا هست

          موافقم 13
          مخالفم 1
    6. net

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3475 ديدگاه)

      علی جردن

      تویوتا بهتره لکسوس هست😀

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        از نظر شما پژو هم لوکسه
        مخصوصا پارس سال

        تویوتا و لکسوس جفتشون یکین فقط طراحی داخلی بیرونی فرق داده مثل ۲۰۶ صندوق دار و رانا

        تو آمریکا حتی لکسوس رو تویوتا صدا می کنن

        اینفینیتی لوکسه چون نیسان واقعا آشغاله

        موافقم 3
        مخالفم 15
    7. new comer

      ۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اونم کمری ۲۰۰۹ خرگوشی لابد !!!
      (-:

  2. Taha Ayoobi

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4708 ديدگاه)

    فوق‌العاده اس

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (115 ديدگاه)

      قشنگه،یک سوال فنی:خودروهای تحویلی به جانبازانو میشه در سال اول فروخت یا باید چند سال صبر کنی؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (4708 ديدگاه)

        اطلاعی ندارم،
        ولی فک کنم بشه فروخت، چندتا آگهی دیدم از فروش حواله جانبازی.

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. امیر حسین

        ۱ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (127 ديدگاه)

        میشه بفروشن. اول قرار بود بعد از چند سال ولی بعدش آزاد شد

        1. Sara

          ۱۸ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          کاشکی یک جانباز بزرگوار هم ما داشتیم که با امتیازش حداقل یک نیسان سایپا قسطی بگیرم افسوس و صد افسوس که الان دستیابی به جانبازان هم شده مریخی

  3. محمد

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    دم آذریوردسال گرم عجب ماشینایی وارد می کنه.
    آذریوردسال نیازی هم به تبلیغ نداره چون واردات همچین خودرو هایی خودش یک تبلیغ بزرگه.

    موافقم 26
    مخالفم 7
  4. علی ریحانی

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چرا باید کمری بهتر باشه؟
    وقتی لکسوس هم خوشگلتره هم با کیفیت تر هم کابین تر و تمیز و شیکتر هم پرستیژ بالاتر…
    قیمت خرید اولیه یکم بالاتره که اونم ارزشش رو داره.
    هزینه نگهداریش هم هیچ فرقی نداره چون پلت فرم و فنی تقریبا یکیه مگر در صورت تصادف

    موافقم 34
    مخالفم 3
  5. SamiX

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بالای صفحه امپر اون کلیدهای گَردان چی هستند ؟

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/lexus-es200-iran-16.jpg

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      یکیش(سمت راست) برای تغییر مود رانندگی هست و سمت چپی هم برای خاموش و روشن کردن سیسم کنترل کشش/لغزش TCS

    2. آرین

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (376 ديدگاه)

      وااااااااااااااااااااااااااااای من عاشق اوناممممممممم

  6. یوسف

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    عمرا با 165 اسب شتابش 10باشه….. برو بالای 13ثانیه…..
    نمای عقب خیلی شببه سدان های کره ای شده….

    موافقم 13
    مخالفم 17
    1. داود

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مگه دناست!؟
      😄

  7. علی منصوری

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    چه جلوداشبرد قشنگی داره، هم باکیفیت هم شیک
    یکم شبیه کمری جدیدی البته، ماشین ارزنده و خوب

    موافقم 12
  8. اعتمادیان

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه بجز این گیربکس cvt

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. علی جردن

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      آقا اعتمادیان خوشحال شدم بعد مدت ها دیدمتون

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. اعتمادیان

        ۴ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (261 ديدگاه)

        سلام علی آقا
        خیلی ممنون از ابراز محبتتون
        راستش کم و بیش میام تو سایت و بیشتر کامنت دوستان رو میخونم کم پیش میاد کامنت بدم
        بیشتر از دوستانی مثل شما درس میگیرم
        شاد باشید و تندرست

  9. Galant.VR4(JDM)

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    قیمتش موقع ورود به بازار بالای 5 میلیارد باید باشه?

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. داود

      ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حداقل ۹میلیارد در نظر بگیرید

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. اکسل

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    عشق است لکسوس🇯🇵

    موافقم 5
    مخالفم 3
  11. توان خواه

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا” معلولین عزیز را در کنار جانبازان محترم در سامانه در نظر بگیرید

    1. ۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (5011 ديدگاه)

      امیدوارم من هم در نظر بگیرن در کنار این عزیزان♥️

  12. داود

    ۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیمتش حداقل ۹ میلیارد خواهد بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. سید ناصر طباطبایی یحیی ابادی

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین Naser که همه طراحی ایرانی است بهتره،چون قدرت و سرعت بالاتری دارد ودر ترکیبی (برقی ،مکانیکی) خیلی کم مصرف است ،شاید مصرف سوخت به چشم نیاید

  14. سامی

    ۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مردم دنیا باید اینو ۲۸ هزار دلار بخرن با بهترین گارانتی وخدمات پس ازفروش
    ولی
    با وجود حاکمان و دولتمردان باتقوای خداپرست مسلمان نمای ریاکار دزدسالار ما باید ۶۰-۷۰ هزاردلار پول بدیم

    ایتا عمدا کاری میکنن دست طبقه متوسط و فقیر به این محصولات نرسه

  15. Amiiir

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تو ایران فقط آقازاده ها و خانواده های جانبازان و شهدا آدمن، بقیه باید همون پراید رو با 10 برابر ارزش واقعیش سوار بشن و تو راهپیمایی ها و مراسمات هم شرکت کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا