لکسوس

سریعترین خودروهای تاریخ لکسوس، از IS500 تا LFA

هرچند محصولات لکسوس بیشتر به راحتی و آرامش شهرت دارند و پرفورمنس در اولویت آن‌ها نیست اما در بین همین خودروها هم می‌توان مدل‌های سریعی پیدا کرد.

لکسوس برندی است که بیشتر به خاطر ساخت خودروهای لوکس آرام و راحت شهرت دارد و خیلی در بخش مدل‌های پرفورمنس فعال نیست تا جایی که تولید تنها سوپراسپرت تاریخ این شرکت سال‌ها پیش خاتمه یافت. بااین‌حال، اگر کمی دقیق‌تر ساخته‌های این برند لوکس ژاپنی را بررسی کنیم می‌توانیم مدل‌های سریعی را بیابیم؛ بنابراین، قصد داریم در این مطلب سریع‌ترین محصولات تاریخ لکسوس در حداکثر سرعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را معرفی کنیم.

سریع‌ترین لکسوس تا امروز

سریع‌ترین خودرو در تاریخ لکسوس سوپرکار تولید محدود LFA با حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو که به یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V10 با ۵۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بود، اولین و تنها لکسوسی محسوب می‌شد که از مرز سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت یا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد. لکسوس همچنین نسخه‌ای از LFA را با پکیج نوربرگ‌رینگ هم ارائه کرد که با تنظیم مخصوص پیست تعلیق، آیرودینامیک تهاجمی، کمی قدرت بیشتر و تنظیم مجدد گیربکس توانست یک دور جهنم سبز را ظرف ۷ دقیقه و ۱۴ ثانیه طی کند.

سریع‌ترین لکسوس حال حاضر

سریع‌ترین خودروی سبد محصولات کنونی لکسوس کوپهٔ LC500 با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو همچنین دومین محصول سریع در تاریخ لکسوس هم محسوب می‌شود. البته LC500 یک خودروی پرفورمنس نیست بلکه گرند تورری است که برای ارائهٔ سواری آرام و راحت طراحی شده است. همچنین پیشرانهٔ این ماشین هم هرچند یک نمونهٔ ۵ لیتری V8 قدرتمند با ۴۷۱ اسب بخار است اما خوی تهاجمی موتورهای مدرن توربو را ندارد. درهرحال، LC500 سریع‌ترین لکسسی است که هم‌اکنون می‌توان خرید و قطعاً یکی از زیباترین ساخته‌های این شرکت هم محسوب می‌شود.

سریع‌ترین لکسوس F اسپرت

در رتبهٔ سوم لیست ما کوپهٔ RC F قرار دارد. این خودرو هم از همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. حداکثر سرعت RC F هم مثل LC500 برابر با ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است ولی چون سقف سرعت RC معمولی به‌صورت الکترونیکی روی ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، این کوپهٔ اسپرت را در جایگاه سوم قرار داده‌ایم.

سریع‌ترین سدان حال حاضر لکسوس

سریع‌ترین سدانی که لکسوس هم‌اکنون تولید می‌کند در برابر رقبای آلمانی حرف چندانی برای گفتن ندارد ولی در یک لکسوس آرامش و راحتی بر همه‌چیز ارجحیت دارد. سریع‌ترین سدان حال حاضر این شرکت مدل IS با حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است اما کسانی که بیش از این می‌خواهند می‌توانند سراغ مدل IS500 بروند. هرچند IS F با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت دیگر ارائه نمی‌شود اما IS500 از همان پیشرانهٔ IS F قدیمی استفاده می‌کند. البته سقف سرعت در این مدل به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده که هرگز توان رقابت با سدان پرفورمنسی مثل ب‌ام‌و M3 را نخواهد داشت اما همچنان یک سدان دیفرانسیل عقب جذاب محسوب می‌شود.

سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر لکسوس

هرچند لکسوس طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندها را ارائه می‌کند اما هیچ‌گاه مدل پرفورمنس در این بخش نداشته است. به همین دلیل، سریع‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر این شرکت مدل فول سایز و شاسی مستقل LX با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

سریع‌ترین لکسوس تاریخ در شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت

همان‌طور که توضیح دادیم، در محصولات لکسوس پرفورمنس همیشه در پس راحتی و مصرف سوخت قرار دارد و به همین دلیل محصولات این شرکت شتاب خیلی سریعی ندارند. بااین‌حال، خودروهای V8 لکسس از شتاب مناسبی برخوردار هستند و دراین‌بین یک مدل V10 هم خودنمایی می‌کند. در ادامه با پنج مدل در تاریخ لکسوس با سریع‌ترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آشنا می‌شویم.

۱-لکسوس LFA: شتاب ۳.۶ ثانیه

۲-لکسوس RC F فوجی ادیشن: شتاب ۳.۹ ثانیه

۳-لکسوس RC F: شتاب ۴.۲ ثانیه

۴-لکسوس LC500: شتاب ۴.۴ ثانیه

۵-لکسوس IS500: شتاب ۴.۴ ثانیه

سریع‌ترین لکسوس تاریخ در حداکثر سرعت

کلمهٔ سریع‌ترین هم می‌تواند به شتاب اشاره داشته باشد و هم به حداکثر سرعت؛ بنابراین، پس از اینکه به پرشتاب‌ترین خودروهای تاریخ لکسوس پرداختیم، حالا سراغ سریع‌ترین ساخته‌های این برند از لحاظ حداکثر سرعت می‌رویم. برخی از این خودروها هم‌اکنون در حال تولید هستند و برخی دیگر متعلق به سال‌های گذشته‌اند. عجیب نیست که در صدر این لیست هم سوپرکار LFA حضور دارد.

۱-لکسوس LFA: حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت

۲-لکسوس IS F: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۳-لکسوس LC500: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۴-لکسوس RC F: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۵-لکسوس GS F: حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت

۶-لکسوس IS500: حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت

در این لیست نام‌هایی دیده می‌شود که دیگر وجود ندارند. یکی از جذاب‌ترین این خودروها سوپر سدان GS F است که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی تولید می‌شد. این خودرو یک سدان بزرگ راحت و درعین‌حال قدرتمند بود اما نهایتاً کنار رفت تا در بخش سدان‌های میان سایز ES تنها نمایندهٔ لکسوس باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    از نظر دوام و جان سختی بین تویوتا و لکسوس دیفرانسیل عقب چقدر تفاوت هست.
    الان من چند وقته میخوام خارج از ایران Lexus GS300 مدل 2005 یا 2007 بخرم که کیلومتر های بالای 250 هزار تا دارن ولی احساس میکنم بخاطر دیفرانسیل عقب بودن و تفاوت هایی که در موتور ممکنه با تویوتا داشته باشه باعث خرابی و دردسر در لکسوس بشه؟
    این یک نمونه که البته کیلومتر کمتری داره.
    https://m.kolesa.kz/a/show/145272660

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      لطفاً کاربرانی که چشم ناپاک دارند به این مقاله ورود نکنند !!!
      وای از لکسوس که چه میکنه با دل مردمان دنیا ❤👑 !
      سلطان ، سرت سلامت !

      موافقم 60
      مخالفم 33
      1. net

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3393 ديدگاه)

        نوید
        کامنتهای من و شما خاص هست و باعث جذابیت پدال شده. برخی از کاربران فقط به خاطر خوندن کامنتهای من و شما می ایند پدال

        موافقم 16
        مخالفم 56
        1. net

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (3393 ديدگاه)

          اصلاحیه
          جدیدا پدال ویرایش نداره و کامنت نتوانستم ویرایش کنم و کلمه (فقط) اضافی هست و نتوانستم حذف کنم

          موافقم 14
          مخالفم 25
        2. رضا

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          زاااااااارت

          موافقم 24
          مخالفم 9
        3. مصطفی

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          اتفاقا من از کامنت هات واقعا لذت میبرم، برام جالبه که نظراتت درمورد طراحی رو بدونم و خیلی وقتا درستم هستن، مهم تر اینه که بدون اعتنا به حرف دیگران نظر خودت رو می نویسی و این ارزشمنده

          موافقم 9
          مخالفم 11
      2. net

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (3393 ديدگاه)

        نوید
        من و شما شاخ پدال هستیم

        موافقم 16
        مخالفم 43
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کاربر AMANTE
      سمت GS نرو که قطعات گرانی داره و برای اون سال‌ها بهترین انتخاب ES هست که موتور سخت جانی داره و اکثر مالکان این خودرو فروشنده نیستند از بس معرکه هست از هر نظری که فکرش را بکنید !

      GS برای لکسوس هیچوقت فرزند سود‌آوری نبود و در آخر برای همیشه خداحافظی کرد !

      تمام لکسوس‌ها ارزشمندند ، ولی برخی ارزش بالاتری دارند و البته فروش و مشتری بیشتر مثل RX ، ES ، NX و سلطان جانان LX !

      البته برای من LS یعنی امپراطوری ژاپنی ! اما چه فایده که لکسوس در این چند سال اهمیت بیشتری به شاسی‌بلندهایش داده و فرزند اول خود ( LS ) را کمتر مورد اهمیت و بهبود قرار میده !
      شما ببینید تمام رقبا نسل جدید ارائه دادن اما لکسوس هنوز کاری صورت نداده !
      LS اگر SUV بود ، قبول میکردم که هر ۱۰ سال به روز بشه ولی چون سدان هست و فرزند اول برند لکسوس و رقبایش نامدار ، باید هر ۵ سال به روز بشه که نشده !

      موافقم 22
      مخالفم 19
      1. محمد

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        بازم طوماری از تخیلات و اشعار بی محتوا

        موافقم 34
        مخالفم 32
        1. amir-mr

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (401 ديدگاه)

          تو هم دیگه گندشو در اوردی هر موقع نوید کامنت گذاشت زیر پست هاش شروع کردی به چرت گفتن داش داری خودتو قهوه ای میکنی بکش بیرون دیگه

          موافقم 37
          مخالفم 24
        2. محمد

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          کاربر amir mr اولا به شما ربطی نداره دوما من هرکس فضای سایت رو خراب بکنه اینطوری باهاش رفتار می‌کنه شمام سرت تو کار خودت باشه

          موافقم 21
          مخالفم 33
        3. amir-mr

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (401 ديدگاه)

          فعلا تویی که داری فضای سایتو خراب میکنی این رفتار فقط از یک بچه ی 10 ساله سر میزنه که بخاطر هیت کردن کشور موردعلاقش فشاری میشه”در ضمن پدال رسانه ازاده به شما ربطی نداره که بقیه چه نظری ندارن شما هم لطفا این رفتار بچگانت رو کنار بزار و برای خودت شخصیت قائل شو

          موافقم 32
          مخالفم 17
        4. (Ali(chevynova

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          محمد
          تو میگی به کسی ربط نداره بعد داری دخالت میکنی در کامنت گذاشتن دیگردان
          هرکی دوست داره میخواد کامنت اول رو ریپلای کنه ربطی نداره به تو
          اینجا سردبیر داره خودشون بررسی میکنن اگه مشکلی باشه تو بهتره بجا دخالت تو کامنت دیگران برسی به بررسی ماشینهای مدل بالایی که میگفتی تجربه کردی و داشتی😂 البته در خواب و توهم نه واقعیت

          موافقم 31
          مخالفم 21
        5. محمد

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          Amir mr من نه کشور مورد علاقه دارم نه برام برندی مهمه سردبیر پدال هم اگه جلوی این اکانت ترول رو نمیگیره چون داره با طومار هاش برای پدال کامنت می‌نویسه ، اما علی شوی نوا ، شما بهتره بری همون نوای خستت رو سوار بشی ، یه نوای خسته و داغون خریدی چند ساله خودت رو حافظ منافع آمریکا می‌دونی یکی از دلایل خراب شدن جو کامنت های پدال خود تو هستی

          موافقم 12
          مخالفم 17
      2. AMANTE

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1913 ديدگاه)

        لکسوس های ES، RX و LX سال 2005 و 2007 هم هست که تقریبا بین 4 تا 10 هزار دلار اختلاف قیمت داره با GS که گفتم.
        لکسوس LX سال 2007 که ظاهر اش رو دوست ندارم و ES اون سال ها هم یکجور احساس کمری بودن داره، مدل RX هم نظر خاصی درباره اش ندارم‌.

        موافقم 9
        مخالفم 6
    3. یحیی ژرمن

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      من اسپورتج 2014 با نصف کارکرد این بهتر میدونم
      یا رنو ارکانا 2019 با یک چهارم کارکردش
      سوبارو لگاسی 2013 با نصف کارکرد

      موافقم 7
      مخالفم 35
    4. کیان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      توی برند تویوتا یا لکسوس اگر خواستین 6 سیلندر بخرین موتور 3500 سی سی 2gr fe باشه خیلی خوب هست، جزو بهترین موتورهای دنیا و تویوتا هست و وفور تولید و قطعات و کیفیتش قطعا خیلی خوب هست برای خریدار

      موافقم 14
      مخالفم 5
    5. علی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      توی کشور قزاقستان میخایید بخرید ؟؟؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. AMANTE

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1913 ديدگاه)

        بله در قزاقستان قسط خرید دارم.

        موافقم 5
        مخالفم 5
  2. Huracan Performante

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    در یک جمله: lfa بهترین لکسوس تاریخ

    موافقم 26
    مخالفم 5
  3. ❤ ب ت bugatti

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    ال اف ای بهترین لکسوس شاید باشه ولی به سلیقه ربط داره
    در ضمن اگر دقت کنید یک درگ هست بین مکلارنmp4-12c و لکسوس ال اف ای و اونتادور و بوگاتی ویرون سوپر اسپرت
    Mp4-12c لکسوس ال اف ای رو آبکش کرد با اینکه یک سرعت رو دارن اما ۷دهم ثانیه مکلارن شتاب بهتری داره
    لامبورگینی به واسطه سرعت بالاش مکلارن رو برد و در مسابقه با ویرون لوله شد و شکست خورد
    در ضمن درسته همونطور که کاربر عزیزمون گفت جی اس واقعا قطعات گرونی داره ولی بنظر منم ای اس بگیری بهتره
    و به قول محمد خان انقد شعر و شاعری نکنید و نفرات اول رو ریپلای نکنید

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. R

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      چی میگی با خودت قدرت بیشتر یعنی سرعت بیشتر اون ویدیو رو دیدم ماشینا تو یه سطح نیستن غیر ازاین میشد جای تعجب داشت

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. ❤ ب ت bugatti

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (179 ديدگاه)

        خیر جانم
        سرعتی که ال اف ی داره مکلارن برابری می کنه اما شتابی که مکلارن میگیره بی نهایت سریعه

    2. DNA

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (297 ديدگاه)

      من به شخصه اگه ال اف ای رو دوس دارم دلیلش این این نیس که هر روز باهاش درگ بزارم رخ و صداش کافیه

      موافقم 14
      مخالفم 7
  4. زیزیگولو

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی دنیا هر سال با پیشرفت و نوآوریای حیرت آور کمپانیای بزرگ همراه هستش و بینشون رقابت سنگینی واسه ثبت رکوردای جدید شتاب و سرعت و شکستن رکوردای قبلی هستش و تمومی هم نداره

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. Reza Waffen SS

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    LFA مال من

    موافقم 12
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا