اصلیترین رقبای نسل جدید لکسوس GX در بازار جیپ گرند چروکی L و لندروور دیفندر هستند. در این مطلب مقایسهای بین این سه شاسیبلند خواهیم داشت.
لکسوس سرانجام پس از سیزده سال، نسل جدید شاسیبلند GX را معرفی کرده است. این خودرو روی پلتفرم TNGA-F مشترک با لکسوس LX و تویوتا لندکروزر ساخته شده و روی آفرود تمرکز دارد. برند لوکس تویوتا برای رقابت با کراساوورهایی مثل بامو X5 و آئودی Q7 مدل جدید TX را تدارک دیده است و بنابراین، اصلیترین رقبای GX را میتوان جیپ گرند چروکی و لندروور دیفندر دانست؛ اما شاسیبلند جدید لکسوس در برابر این رقبا چگونه خواهد بود؟ در ادامه ابن موضوع را بررسی خواهیم کرد.
لکسوس GX550
ساختار شاسی مستقل GX، آن را به مدل منحصربهفردی در کلاس شاسیبلندهای میان سایز لوکس تبدیل میکند و برخلاف اکثر مدلهای شیک این کلاس، در مسیرهای سخت تواناییهای بالایی خواهد داشت. همچنین این ماشین ظرفیت یدک کشی عالی ۳۶۳۰ کیلوگرمی هم دارد. تمام نسخههای GX به سامانهٔ چهارچرخ محرک تماموقت و دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود قابل قفل شدن تورسن مجهز هستند درحالیکه در تیپهای اوورتریل قفل دیفرانسیل عقب، صفحات محافظ آلومینیومی، لاستیکهای ۳۳ اینچی و کرال کنترل هم اضافه میشود.
این خودرو اما هنوز هم یک لکسوس است و بنابراین از کابین کاملاً لوکسی با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۴ اینچی و صندلیهای چرمی در سه ردیف با ظرفیت شش یا هفت نفر بهره میبرد. نسل جدید GX در ابتدا فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو در کنار گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میشود. این موتور ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۱۳.۸ لیتر بنزین مصرف میکند. فروش نسل جدید GX در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و انتظار میرود قیمت پایهٔ آن از کمی بیش از ۶۰ هزار دلار آغاز شود. این رقم اما در بالاترین تیپ یعنی اوورتریل پلاس میتواند به ۸۰ هزار دلار برسد.
جیپ گرند چروکی L
گرند چروکی و برادر سه ردیفهٔ آن یعنی گرند چروکی L حدود دو سال پیش معرفی شدند و بنابراین هنوز خودروهای تازهای محسوب میشوند. گرند چروکی L در تیپهای بالایی یعنی سامیت و اوورلند در داخل با ویژگیهایی مثل تودوزی چرمی، تریم چوبی، ماساژور صندلیها و نمایشگر سوم برای سرنشین جلو، کاملاً لوکس به نظر میرسد. بااینحال، داخل تیپهای پایینی با صندلیهای پارچهای و نمایشگر مرکزی کوچک ۸.۴ اینچی، حس و حال سطح پایینی دارد ولی باید توجه داشت که قیمت پایهٔ ۴۲ هزار دلاری گرند چروکی L حدود ۲۰ هزار دلار از لکسوس GX ارزانتر است. این خودرو هم مثل رقیب ژاپنی با سه ردیف صندلی ارائه میشود که در نسخههای شش و هفتنفره قابل انتخاب خواهد بود.
هرچند گرند چروکی پنجنفره با پیشرانهٔ هیبریدی هم ارائه میشود اما این قوای محرکه هنوز برای نسخهٔ L ارائه نشده است؛ بنابراین، این خودرو در حال حاضر با پیشرانههای ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۳ اسب بخار قدرت یا ۵.۷ لیتری V8 همی با ۳۵۷ اسب بخار قدرت قابل خریداری خواهد بود. گرند چروکی L بهصورت استاندارد محرک عقب است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود و انتقال نیرو هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. برای گرند چروکی L موتور V8 انتخاب بهتری است زیرا به لطف گشتاور بیشتر، کشش بهتری در آفرود و حتی رانندگیهای خانوادگی دارد و ظرفیت یدک کشی را هم از ۲۸۱۰ به ۳۲۷۰ کیلوگرم افزایش میدهد.
لندروور دیفندر ۱۱۰
دیفندر در سه نسخهٔ مختلف بنامهای ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ به بازار عرضه میشود که اولی دودر است و نمیتواند رقیبی برای لکسوس باشد. پس باید روی دو مدل دیگر تمرکز کنیم که هردو فاصلهٔ محوری یکسانی برابر با ۳,۰۲۳ میلیمتر دارند اما مدل ۱۳۰ از ۳۴۰ میلیمتر طول بیشتر بهره میبرد که فضای بار و سرنشینان ردیف سوم را افزایش میدهد. کسانی که بهطور مرتب از صندلیهای ردیف سوم استفاده میکنند باید ۱۳۰ را انتخاب کنند زیرا فضای صندلیهای ردیف سوم در ۱۱۰ بسیار محدود بوده و در صورت استفاده از هر سه ردیف صندلی، فضایی برای بار باقی نخواهد ماند. دیفندر مثل GX و برخلاف جیپ، در همهٔ نسخهها بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود اما برخلاف رقبا، پیشرانهٔ پایهٔ آن چهار سیلندر است.
مدل پایه که P300 نام دارد، از پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند که از موتور پایهٔ جیپ قویتر است. علاوه بر این، مدل P400 هم با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو ارائه میشود که با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور، هم موتور V8 گرند چروکی L و هم V6 توئین توربوی لکسوس را پشت سر میگذارد. علاوه بر این، برای دیفندر ۱۱۰ حتی موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت هم قابل سفارش است. در دیفندر ۱۳۰، موتور پایه بجای چهار سیلندر، نسخهٔ تضعیفشدهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر خطی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود درحالیکه قدرت موتور V8 به ۵۰۰ اسب بخار کاهش پیدا میکند.
مقایسه مشخصات فنی
لکسوس GX550 | جیپ گرند چروکی L | لندروور دیفندر ۱۱۰ | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۵.۷ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۴۹ اسب بخار | ۳۵۷ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
طول | ۴,۹۵۰ میلیمتر | ۵,۲۰۴ میلیمتر | ۵,۰۱۶ میلیمتر |
قیمت | ۶۱ تا ۸۰ هزار دلار | ۴۲ تا ۷۱ هزار دلار | ۵۴ تا ۹۲ هزار دلار |
شاهرخ
۹ تیر ۱۴۰۲هم مشخصات هم قیمت هم طراحی جیپ
با اون انجین هشت سیلندر دوست داشتنی
ممد ژانگولر
۹ تیر ۱۴۰۲من با اینکه عاشق دیفندر ۱۱۰ هستم ولی هر چی میگذره بیشتر داره از لکسوس GX خوشم میاد. خدائیش براش حاشیه زیاد درست کردن ولی ۱۰۰٪ نسبت به قبلیاش همه جوره بهتر شده شک ندارم . ضمنا شایعاتی که شده از رو دیفندر اسکی رفته اصلا قبول ندارم و کاملا خاص خودشه و دنباله رو محصولات جدید لکسوسه. حتا یجورایی از LX برادر بزرگش بیشتر حال میکنم
Amard
۱۰ تیر ۱۴۰۲جیپ آفرودی نیست احتمالا کراس اوور به نسبت لکسوس بیشتر به درد جاده میخوره از نظر دوام هم قطعا لکسوس بهتر
R/T
۹ تیر ۱۴۰۲یه به ۳ تا از خوبا زیباها و لوکس ها
R/T
۹ تیر ۱۴۰۲خودم جیپ رو انتخاب میکنم البته دوتای دیگه هم خوبن اما جیپ یه چیز دیگه است
Ehsan
۹ تیر ۱۴۰۲امیدوارم بودم حالا که بعد از این همه لکسوس اومد دستی کشیده رو gx دیگه یه کار فوق العاده با طراحی فوق العاده بده ولی بد شد بنظرم،طراحی عقبش خیلی بد شده انگار برای ماشین سال ۲۰۰۸ و اینا هست.کابین هم جالب نیست و بیش از حد ساده هست برای برند لوکس،الان اقتصادی ها هم کابین شیک تری دارن دیگه.در مقابل دیفندر و جیپ حرفی برای گفتن نداره اصلا
TRD PRO
۹ تیر ۱۴۰۲طراحی که اولا بحثی کاملا سلیقه ای هستش و دوما فرم خودرو حالت جعبه ای با خطوط تیز تر هست که تاکیدش رو آفرود رو نشون میده .
شاید بشه کابین رو یکم منطقی تر به عنوان نقطه قوت رقبا در نظر گرفت .
Ehsan
۹ تیر ۱۴۰۲درسته طراحی سلیقه ای هست،ولی دارم راجع به یه قضیه کلی صحب میکنم،مثلا شما نمیتونی بگی بی ام دبلیو i7 زشت نیست چون سلیقه ای هست،شاید صد نفر بگن قشنگه ولی جاش ۱۰۰ هزار نفر میگن زشته،اون سلیقه ۱۰۰ نفر هم واقعیت رو تغییر نمیده.اینم همینطوره
خطوط تیز و فرم جعبه ای ربطی به قضیه آفرود نداره خب لکسوس gx هیچوقت انتخاب کسی برای افرود نبوده
NAVID۰۰۹۸
۹ تیر ۱۴۰۲طراحی فقط هیوندای و کیا که با هر خودرویی که معرفی میکنند تبری میزنند بر صنعت خودرو ! 😂👏
sepehr
۹ تیر ۱۴۰۲جالبه بدونی نظرت اهمیتی نداره اصلا و قرار نیست تو فروش این ماشین تاثیر بذاره
وقتی لکسوس انواع کراس اوور ها رو داره تو لاین آپش نیاز نیست بیاد GX رو مثل RX طراحی کنه و قابلیت آفرودش رو بیاره پایین وقتی میتونه با دیفندر و دیسکاوری رقابت کنه
اونایی که باید خوششون بیاد خوششون اومد و مطمئن باش این ماشین به تنهایی از کل لاین آپ جنسیس بزک شده بیشتر میفروشه 😂
با اون یکی اکانتت امیر محمد گفتی هیچ وقت موفق نبوده اولا اگه موفق نبود تولیدش متوقف میشد و خوبه بدونی سالی ۲۵ تا ۳۰ هزار تا تو آمریکا میفروشه با وجود اینکه قدیمیه ضمنأ رقیبش گرند چروکی نیست گرند چروکی تنوع بیشتری داره و تو بازه قیمتی هایلندر و گرند هایلندره
Ehsan
۹ تیر ۱۴۰۲من نگفتم نظر من اهمیتی داره تو فروشش،اگر نظر ماها اینجا توی فروش برندی تاثیر داشت که الان با تلاش های شبانه روزی و چند هزار تا کامنتت که هیوندای به جایگاه سوم فروش جهان نمیرسید!
ولی خب همونطور که نظر من باعث کاهش فروشش نمیشه نظر تو هم باعث افزایش فروشش نمیشه میدونی که
زیاد هم اسم جنسیس رو نیار چون یه وقت دیدی بلایی که هیوندای سرت اورد جنسیس هم میاره.با اوردن اسم جنسیس طراحی جی ایکس درست نمیشه،
تو هم فکر کن من اکانت دیگه دارم اما وقتی میگی فروشش خوبه چون سال ۲۵هزارتا میفروشه بهتره اینم بگی که رقیبش داره سالی ۲۲۵ هزارتا میفروشه! اختلاف فروش خودش گویای همه چیز هست
MehdiTurbo
۹ تیر ۱۴۰۲من همین کامنت برای پست معرفی لکسوس جی ایکس گذاشتم دیسلایک بارون شدم کلی ریپلای بد دادن بهم ولی الان نه چون اونجا عکس رقیباش نبود مقایسه نمیشد
الان با قیمت پایین تر برتری از همه لحاظ با جیپ و با قیمت برابر با دیفندر
لکسوس دیر معرفی کرد ولی خیلی به روز نبود این تو کامنت قبلم گفتم لکسوس جی ایکس نسل قبل از رقباش بهتر نبود حداقل برابر بود ولی تو این نسل عقب افتاده
TRD PRO
۹ تیر ۱۴۰۲کابین لکسوس سطح پایین تر از اون دوتاس با این قیمت اما توانایی های آفرودریش خیلی جالب بنظر میاد
باید منتظر موند و تو بررسی های تخصصی و ویدیویی دید این موضوع رو . بنظر خودم میتونه تو آفرود هر دو رو شکست بده . این تویوتایی ترین لکسوس ساخته شدست . تنها ضعفش شاید کابین باشه که جا داشت تریم های و تزیینات زیبا تری داشته باشه .
Sina
۹ تیر ۱۴۰۲من قطعا لکسوس رو بر میدارم چون الویت برام آفرود و دوام ماشینه اونم بخاطر شاسی جدا و سابقه درخشان لکسوس توی کیفیت
اگر اولویت برام پیست و شتاب بود که کلا شاسی بر نمیداشتم
اما لکسوس GX داخل و بیرونش یه جوریه بیشتر میخوره پرادو باشه تا لکسوس داخلش هیچ گونه زیباییو ظرافت در طراحی نداره داخلش خیلی ارزون و بی روح میزنه
انگار مدیرای طراحی تویوتا پیش خودشون گفتن بابا ما هرچی که بسازیم اینها خو میخرن پس فلان لغشون چرا خودمونو اذیت کنیم یه چیزی بده بیرون بره
hssn
۹ تیر ۱۴۰۲به عنوان یه ژاپنی فن نمیتونم GX رو ترجیح بدم به دوتای دیگه
هم توی کابین هم نمای بیرونی دچار ضعف بشدت زیادیه اونقدر که نمیذاره به بقیه بخشها رسید
گرند چروکی انتخاب بهتری میتونه باشه بنظرم
R@min
۹ تیر ۱۴۰۲خب شاسی نردبانی بالاخره برتری واضحی داره مخصوصا برای ارتقا اما این طراحی مثلا آفرود گونه چه ربطی به لکسوس داشت ؟؟ پس پرادو و فوررانر اینجا چیکاره هستن ؟ کسی هم که برای آفرود میخواد با این قیمت رانگلر روبیکان و برانکو ساسکواچ و رپتور و حتی فوررانر استوک یا تیون شده چند ده برابر توانایی بهتری دارن.
Amirmohammad
۹ تیر ۱۴۰۲لکسوس جی ایکس هیچوقت توی این کلاس نتونست موفق بشه،دلیلش قطعیش رو نمیدونم ولی فکر کنم بخاطر این بود که بین لوکس و افرود گیر کرده بود و نه میتونست هر دو رو با هم داشته باشه مثل دیفندر نه اینکه تو یکی از این دو مورد به قدری خوب باشه که بتونه مشتری رو جذب کنه،مثلا فروش جیپ تو کانادا پارسال ۱۸ هزار تا بود ولی فروش جی ایکس ۱۶۷ عدد فقط.این کلاس بیشتر اومده سمت افرود ولی خیلی از لوکس بودنش رو از دست داده.کابین و کنسول ضعیفه.باید دید میتونه طرفداران افرود رو جذب کنه یا نه
دانیال_Surrey،England
۹ تیر ۱۴۰۲مثل دیفندر؟!
دیفندر دیگه چیکار باید بکنه که موفق باشه از نظر شما؟
کلی جوایز و فروش فوق العاده با آفرود فراتر از انتظار.
آفرود این نسل دیفندر اینقدر خوبه که بعضی جاها شاسی نردبونی ها هم از پسش بر نمیان.
به خصوص سیستم ترکشنش که کلا ماله یه دنیای دیگس اونم با لاستیکایی که چندان مناسب آفرود نیست.
Amirmohammad
۹ تیر ۱۴۰۲منم منظورم این بود که دیفندر موفقه.
گفتم جی ایکس نتونست مثل دیفندر فاکتور لوکس بودن و افرود بودن رو با هم داشته باشه
ashkan
۱۰ تیر ۱۴۰۲میشه لطفا ویدیویی از آفرودی که دیفندر با یونی بادی بهتر از شاسی نردبانی عمل کرده رو لینکش رو بذارید؟
M/D
۹ تیر ۱۴۰۲اگر این لکسوس است وای به حال پرادو
این لکسوس بیشتر شبیه به ماشین های تویوتا است تا لکسوس
والا از لکسوس کمتر انتظار آفرود داریم این کلا آفرودیه و کابین شیکی هم مثل دیفندر و گرند چروکی نداره بیشتر کابینش خیلی شبیه به کمری و راوفور است
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/03/Toyota-RAV4-2019-1024-11.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/12/2021-toyota-camry-xle-v6-review-13.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/Cars-7-14.jpg
ظاهر جلوش خوبه ولی عقبش اصلا قیافه نداره
خلاصه بگم بهتر بود تویوتا اسم این رو می گذاشت پرادو البته همین الان هم من به این میگم پرادو چون یه لکسوس واقعی نیست
sepehr
۹ تیر ۱۴۰۲چند تا تست آفرود از گرند چروکی ببینید فقط در مقابل شاسی بلند هایی مثل X5 برتری داره و اصلا حریف دیفندر و SUV هایی با شاسی مستقل نمیشه
در مورد طراحی هم برام عجیبه که کسی خوشش نیومد تقریبا همه ژورنالیست های آمریکایی از طراحی جعبه ای طور GX خوششون اومد
در مورد طراحی کابین هم جالبه دوباره همه ژورنالیست ها که داخل این ماشین نشستن تعریف کردن ولی یه عده اینجا از عکس متریال و کیفیتش رو تشخیص میدن! کاش ما هم به این معجزه برسیم!
Killer
۹ تیر ۱۴۰۲ژورنالیست؟؟ کدوم ژورنالیست؟ کار اند درایور که گفت ظاهر بیرونیش خیلی ناهموار و زمخته ،موتور ترند هم که هیچ تعریفی ازش نکرد فقط گفت جعبه ای شکله و فلان! الکی یه ژورنالیست گفتی کسی شک نکنه! راجع به داخلش هم گفتن چرمه! یعنی ماشین ۸۰ هزار دلاری میخوای چرمم نباشه؟ اینجا هم کسی نگفت کیفیت چرمش بده یا چرم نیست همه میگن طراحی کابین بده!
البته تو همونی هستی که موقعی که پدال مقابسه لکسوس LS و جنسیس g90 یا مقایسه لکسوس es و جنسیس g80 رو میزاشت و لکسوسا میباختن از نظر همون ژورنالیستا میگفتی نه لکسوس بهتره و سواریش و کیفیتش بهتره! البته با اکانت اصلی،فک کنم اونی که به معجزه رسیده خودتی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲از نظر من کمترین هم لکسوس GX جدید بسیار زشت و ناخوشایند هست
تک تک مدل های قدیمی لکسوس رو خیلی بیشتر از این دوست دارم
M/D
۹ تیر ۱۴۰۲بله آقای اشتری. شما کاملا درست می فرمایید.
ما کلا از لکسوس انتظار داریم که بیاد ماشین های تویوتا رو لوکس کنه، یکم قیافه شان را بهتر کنه و طوری به بازار عرضه کنه که بتونه رقیب مرسدس و بی ام و با قیمت کمتر بشه مثل همین مطلبی که چند روز پیش دوستان شما در پدال در خصوص لکسوس ls400 مدل ۱۹۹۰ منتشر کردند که میگفت مرسدس اس کلاس رو به چالش کشید.
خب پس ما هم باید انتظار داشته باشیم که این ماشین بیاد g کلاس رو به چالش بکشه که در حد g کلاس هم نیست.
همون طور که در کامنت بالا گفتم کابین این خودرو در حد کمری و راوفور است یعنی ما کابین سطح بالایی رو نداریم،قیافه ماشین هم که بماند
حالا من نگران پرادو هستم چون از نظر من دو سناریو را برای پرادو پیش بینی می کنم
سناریو اول رو که خودم احتمالش رو کم می دونم اینه که این خودرو کابینش سطح پایین تر از این باشه که از نظر من کابین سطح پایین تر از این برابر با کابین لگن ملی هست که خیلی اتفاق وحشتناکی است.
سناریو دوم رو که خودم محتمل تر می بینم اینه که کابین هم سطح با این باشه که باعث میشه که جی ایکس کلا کنار بره چون به طور کلی محصولات تویوتا ارزون تر از لکسوس است (کاملا طبیعیه)و خب پرادو داره آپشن های جی ایکس رو با قیمت ارزون تر میده و باعث این میشه که این جی ایکس فروش نداشته باشه.
پس ایده تولید جی ایکس با این شکل و شمایل و قیمت از نظر من ایده خوبی نبود چون یجورایی تویوتا داره گل بخودی میزنه.
پیشنهاد من اینه که تویوتا یا پرادو رو عرضه نکنه،یا بیاد یه نسخه دودر ازش رو تولید کنه و نسخه چهار در رو تولید نکنه که حداقل بتونه فروش خوبی رو کسب کنه یا بیاد یه نسخه فول آپشن از جی ایکس درست کنه که حداقل کمتر ضرر کنه.
بهنام
۹ تیر ۱۴۰۲جناب اشتری وقتی شما لاماری ایما زو زیبا میدونین باید هم به لکسوس جی ایکس بگین زشت.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲قطعا سعی می کنم بدون تعصب نظر بدم و تحت تاثیر جو برندها قرار نگیرم
خصوصا در بحث طراحی
بهزاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲استاد MD بازار GX با پرادو متفاوته.
در تجزیه و تحلیل شما این دو خودرو رقیبن و یک دنیای فانتزی ساختی در حالی که پرادو در آمریکای شمالی عرضه نمیشه.
نسل قبل این ماشین با وجود قدیمی بودن تونست هر سال حدود ۳۰ هزارتا بفروشه و این هم میره برا بالای ۴۰ تا ۵۰ هزارتا.
اما موضوع اصلی که به اشتباه متوجه شدی هیچوقت محصولات لکسوس و تویوتا کنار همدیگه برای فروش قرار نمیگیره و بسیاری از نمایندگی ها مجزا هستند.
باور بفرمایید تویوتا کارشو بلده و دلیل اصلی جایگاهش حرکت با سلیقه ی بازاره.
sepehr
۹ تیر ۱۴۰۲کار اند درایور کجا گفته ناهموار و زمخته ؟ 🤣
این چیزی که کار اند درایو گفته
The new model’s boxy, Land Cruiser-inspired exterior looks like it will age well—a good thing since the GX has a history of lengthy product cycles.
طراحی جعبه ای که از لندکروز الهام گرفته شده زود قدیمی نمیشه که چیز خوبیه برای جی ایکس که مدت طولانی رو خط تولید میمونه.
انگلیسی بلد نیستی حداقل از گوگل ترنسلیت استفاده کن اون جوابش دقیق تر از اوهام خودته 🤣
آره درست گفتی من همونیم که موقع بحث عکس هیونداهایی که روش کار کردم و خرابی های دائم شون رو گذاشتم یه دفعه غیب شدی خوب یادت مونده 🤣
Killer
۹ تیر ۱۴۰۲Sepehr
متن کار اند درایور
Despite the GX’s rugged exterior styling, luxurious environs await you inside
دیکشنری: rugged=ناهموار،زمخت
باز همون داستان همیشگی واست اتفاق افتاد 😂همینو میخواستی ؟ میخوای لینک خود کار اند درایور هم بزارم که دیگه ضربه تکمیل بشه؟ 😂دفعه دیگه بیشتر دقت کن.احتمالا بعد از این کامنت تا مدت ها تورو نخواهیم دید اینجا💔
Killer
۹ تیر ۱۴۰۲درضمن بازم معذرت میخوام که اون مطلب های ناراحت کننده و کابوس وار نتیجه مقابسه جی ۹۰ و لکسوس ls و جی۸۰ و لکسوس es رو بهت یادآوری کردم،فک کنم تازه داشتی باهاش کنار میومدی😂با تشکر فراوان از اون ژورنالیست ها و نتیجه اعلامیشون
sepehr
۹ تیر ۱۴۰۲Rugged صفت بدی نیست اگه یه ذره مطالب آفرود دنبال کرده باشی این لقب رو به آفرودر های خشن و اکستریم زیاد میدن 😂
با چه منطقی فکر میکنی کار اند درایو میاد از طراحی یه ماشین بد میگه بعد دو خط بعدش میاد خوب میگه؟
میدونم متوجه نمیشی ولی حداقل تو چند تا دیکشنری انگلیسی هم سرچ کن اینطور ضایع نشی
If you describe someone’s character as rugged, you mean that they are strong and determined, and have the ability to cope with difficult situations
….
Rugged is a very universal adjective used to describe anything that is extremely awesome or insane
تا ابد منو میبینی مطمئن باش مثل تو نیستم هر وقت کم آوردم غیب بشم و بعدش بیام اکانت جدید بزنم 😂👍
Killer
۹ تیر ۱۴۰۲بازم دوباره همون داستان همیشگی😂 کلمه rugged هم رفت جزو بیست کابوس ها.عجب حماسه ای خلق شد اینجا.حالا هر وقت خواستی بگو لینکش هم بزارم که ضربه کامل بشه،ولی فک کنم همین کافی بود.
گوگل ترنسلیت
Rugged=ناهموار،زمخت
خدایا منو ببخش.
Despite the GX’s rugged exterior styling, luxurious environs await you inside
sepehr
۹ تیر ۱۴۰۲بنظر میرسه بیشتر به کابوس خودت تبدیل شده که اینطوری ضجه میزنی 🤣
تو بررسی کیا تلورابد ۲۰۲۳ موتور ترند از همین کلمه استفاده کرده اینجام زمخت و ناهموار ترجمش میکنی یا یه دفعه معنیش ۱۸۰ درجه تغییر میکنه جناب آیلتس ؟؟ 😂
and for 2023, the made-in-USA model receives a significant update. New rugged trim levels, more technology, and refreshed looks inside and out add to the SUV’s appeal.
The 2023 Telluride is the largest SUV the Korean automaker offers.
Killer
۹ تیر ۱۴۰۲از شدت ضربه یادت رفت دقت کنی که برای لکسوس کلمه ای rugged رو درباره طراحی بکار برده ولی برای تلوراید درباره سطح و انواع تریم 😂 اینم تکمیل کنندش ،ضربه ها کم بود گل به خودی ها هم اضاف شد،البته میگن وقتی یکی تو این شرایط قرار میگیره دقتش هی کمتر میشه طبیعیه.حالا انشالله سری بعد دقت کن
Rugged
sepehr
۹ تیر ۱۴۰۲آها پس طبق منطق خودت میشه تریم زمخت و ناهموار 🤣
دیکشنری : زمخت، ناهموار
اگه بنظرت معنی میده که من حرفی ندارم و فقط یه چکاپ کامل سلامت رو پیشنهاد میکنم.
sepehr
۹ تیر ۱۴۰۲دو روز دیگه میبینیم اکانت killer ناپدید میشه بعد یه اکانت کره مربایی دیگه با یه اسم ضایع پیداش میشه 🤣
انقدی به نظراتش اعتماد نداره که روش نمیشه با یه اکانت کامنت بزاره بعد حرف از ضربه و کابوس میزنه 🤣😂 خدایا 😂
R@min
۹ تیر ۱۴۰۲rugged and dirty یه اصطلاح در دنیای آفروده که بقولی به یه محصول مجهز یا خفن میگن. تو بررسی رانگلر و برانکو هم این کلمه رو زیاد می شنوین و می بینین.
Killer
۱۰ تیر ۱۴۰۲متاسفانه rugged هم به لیست کابوس ها اضاف شد! همون داستان همیشگی.مگه میشه یکی اینقدر سر مسائل مختلف باخت بده خدایی!
تازه شانس اوردی لینک رو نفرستادم و به همون دو جمله بسنده کردم.فقط طبق سفارش خودت از گوگل ترنسلیت استفاده کردم😂
با تشکر از ژورنالیست های کار اند درایور هم بخاطر کمک به خلق این حماسه هم بخاطر نظرشون تو مقایسه خودرو ها.
نتیجه این داستان شد غیب کبری برای تو
Killer
۱۰ تیر ۱۴۰۲یه سوتی هم بخاطر اینکه درگیر ضربه بودی دادی متوجه نشدی،گفتم با اکانت دیگه تو قضیه مقابسه لکسوس و جنسیس نظر دادی و الان با اکانت جدید اینارو میگی،تایید کردی 😂😂😂😂
Rugged=زمخت ناهموار
بهنام
۹ تیر ۱۴۰۲تو برو همون جنسیس که حتی اسمش هم یجورایی کپی از لکسوسه رو سوار شو به اصیل ها کاری نداشته باش . کره ای فن چه به آفرود و اصالت آخه ؟
حسودای پلاستیکی
۹ تیر ۱۴۰۲بهنام تو ام فعلا ساینا و تیبات سوار شو مصرف کننده تولیدات داخلی چه به خودروهای خارجی اخه 😂😂
Amir Machine
۱۰ تیر ۱۴۰۲استاد بزرگ بهزاد!
گویا خود شما در جذیان اخبار شرکت محبوبت نیستی!
اتفاقاً تویوتا میخواد نسل بعدی پرادو را با نام لندکروزر تو آمریکا عرضه کنه، خودش رسماً اعلام کرد، خبرش تو همه سایتای خارجی و همین پدال هم هست!!
فکر کنم اون دنیای فانتزی که گفتی قرار به حقیقت بدل بشه!!
ali_x76
۹ تیر ۱۴۰۲جیپ خوبه که پلت فرم ها رو اپدیت کرده، اما انجین رو کلا ول کرده به امون خدا.
نسل قبلی گرند چروکی با انجین های 6.4 اتمسفر و 6.2 سوپرشارژ عرضه میشد اما نسل جدیدش تا الان در قویترین حالت با 5.7 عرضه شده، حتی 4XE رو برای نسخه L عرضه نکرده.
خب لامصب یا همون 6.4 رو بیار یا هوریکین.
بهنام
۹ تیر ۱۴۰۲حسودای پلاستیکی. ادعایی ندارم. ولی به لطف دوستان و خانواده تقریباً هرچی ماشین به کشور وارد شده غیر از پورشه ها رو سوار شدم و رانندگی کردم و قریب ۲۷ ساله مجله ماشین میخونم . هفتا رفیقیم که تو این مدت مجله ماشین میگیریم و بحث خودرویی میکنیم .حتی یک نفر از ما طرفدار خودروی کره ای نیست. آخه مگه میشه ماشین دوست باشی و بخاطر ماشین کره ای ژاپنی ها رو تخریب کنی ؟ آخه کره چی داره ؟ یه ماشین نمادین داره ؟ آخه ژاپن کجا کره کجا ؟ کره آخه ؟؟؟
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۲چرا مگه تو جی تی ای پورشه هارو نمیشه سوار شد ؟ خب پورشه هم سوار میشدی
مجتبی .
۹ تیر ۱۴۰۲برای نظر قطعی باید مقایسه ها وتستهای آفرود رو ببینیم ولی من چروکی روبیشتر پسندیدم هرچند لکسوس ودیفندر هم خوبن اما چروکی ال درمجموع بهتره بنظرم.
BMW
۹ تیر ۱۴۰۲درست که طراحی لکسوس عوض شده ولی من انتخابم بازم سامورایی هست
امین
۹ تیر ۱۴۰۲دیفندر
رامتین
۹ تیر ۱۴۰۲کابین جیپ فوق العاده هست. هارمونی خوبی داره. انتخاب من در کل جیپ.
فرهاد
۹ تیر ۱۴۰۲بدون لحظه ای شک جیپ رو انتخاب میکنم : چون هم طراحی زیبا تری داره و هم آپشن بیشتر و نسبت به این دو تا خانوادگی تر به نظر میرسه ( لکسوس و لندرور دیگه بیش از حد آفرودی شدن )
Car love
۹ تیر ۱۴۰۲لکسوس جی ایکس که اینجا مثل همیشه نخودی رو داره،رقابت بین دیفندر و جیپه که من دیفندر رو انتخاب میکنم گرچه جیپ هم عالیه
بهنام
۹ تیر ۱۴۰۲تو برو همون ولوستر سوار شو اینجا جای بزرگانه .
بهنام
۹ تیر ۱۴۰۲انتخابم لکسوس . زیبا ، بادوام، با پرستیژ و دوست داشتنی با احترام به دو رقیب خوبش.
بهنام
۹ تیر ۱۴۰۲اون کره مربا فن ها زیاد درگیر بزرگترها نشین یک سال دیگه آمار فروش لکسوس جی ایکس میاد بیرون اونموقع باید از زیر پست ها فرار کنین .
sina
۱۰ تیر ۱۴۰۲لکسس باحال شده
قطعا اط نسل قبلش بهتر شده
هر چند اگه اسموس تر بود خطوطش بهتر بود
یوسف
۱۰ تیر ۱۴۰۲قطعا طراحان این لکسوس قصد داشتن که مشتری های جدیدی رو از دیگر برندها به دست بیارن در واقع یه معجون درست کردن که چند طعم مختلف داشته باشه…
به نظر من لکسوس انتخاب عوام مردمه….
جیپ هم با حال و هوای اسپرت انتخاب اکثر جوانان و ماجرا جویان هست…
یه عده کمی هم دیفندر رو انتخاب میکنن چون این عده کم یه خورده خاص هستن… و توجه ای به این جور تولیدات ندارن و توی صف تولید دیفندر میمونن و به اهدافشون فکر میکنن…
shetab-car
۱۰ تیر ۱۴۰۲جیپ چه خوشکله خصوصا با این رنگ
به نظرم لکسس اوکی هست اما طراحی سردرگمی داره گریل دوکی شکل با بدنه جعبه ای!! اگه یادتون باشه گریل دوکی شکل همیشه رو بدنه منحنی بوده تو لکسس
علی علوی
۱۱ تیر ۱۴۰۲بعد از دیدن گرند چروکی مشکی توی مشهد،
نظرم درباره محصولات جیپ عوض شد!
بعد از رنج روور،
گرند چروکی رو میپسندم.