صرفنظر از اینکه جلوپنجره دوکیشکل لکسوس را دوست داشته باشید یا نه این قطعه به بخش مهمی از زبان طراحی ژاپنیها تبدیل شده است. به گزارش وبسایت motor1، حدود ۱۰ سال از معرفی جلوپنجره دوکیشکل لکسوس میگذرد. اولین بار در سال ۲۰۱۱ و روی کانسپت LF-Gh بود که این قطعه خبرساز و جنجالی ظاهر شد.
یک سال بعد لکسوس سدان اجرایی GS را معرفی کرد که وامداری زیادی به کانسپت معرفی شده در نمایشگاه نیویورک نشان میداد. اینجا محل تولد واقعی جلوپنجره دوقطبی لکسوس بود. از آن زمان تاکنون لکسوس به استفاده از این قطعه در محصولات متنوع خود با الگوها، ابعاد و طرحهای گوناگون ادامه داده است. کیوتاکه ایسه به عنوان یکی از مدیران ارشد لکسوس میگوید:
شما باید بتوانید یک خودرو را فورا به عنوان یک لکسوس تشخیص دهید… برای مثال، تشخیص بصری فوری دلیل طراحی جلوپنجره دوکیشکل ماست. شاید این قطعه در نگاه اول پرخاشگر به نظر برسد، چیزی که عمدی در نظر گرفته شده، اما درعینحال برجستگی را با ظرافت و زیبایی همراه میکند.
لکسوس سپس از این جلوپنجره در چندین پروژه خود که البته خودرو هم نبودند استفاده کرد. یکی از اولین نمونه فضاپیمای اسکای جت آیندهنگرانه بود. این نوع طراحی همچنین برخی جوایز را به خود اختصاص داد. لکسوس از وجود نظرات مختلف و دوقطبی درباره طراحی جلوپنجره محصولات خود آگاه بود اما روی آن پافشاری کرد و به تکاملش ادامه داد. این خودروساز قبلاً از شکل دوکی در طراحی کلی محصولاتش نیز استفاده کرده و آن را بدنه دوکی مینامد. چنین چیزی را در کراس اوور جدید RX دیدهایم.
همین نوع طراحی بعداً در لکسوس RZ 450e نیز به عنوان اولین محصول الکتریکی این برند بکار رفت. بدون نیاز به خنک کاری وسیع، طراحان لکسوس توانستهاند شکل دوکی را در کل بدنه بکار گیرند. نظر شما درباره این ویژگی طراحی محصولات لکسوس چیست؟ آیا جلوپنجرههای بزرگ و جنجالی همانند آنچه در محصولات اخیر بی ام و یا لکسوس دیدهایم میتوانند نظرات را به خود جلب کنند؟
sh
۲۱ مرداد ۱۴۰۱طراحی زشت و شلوغ و مذخرفی داره که زود از مد میوفته و خسته کننده میشه آدم از دیدنش سردرد میگیره انقد شلوغ و زشته کلی سیم مفتول کردن تو هم دیگه
متنفرم از این برند
امیررضا
۲۱ مرداد ۱۴۰۱باشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ مرداد ۱۴۰۱کاربر sh
شما که راست میگی !
طراحی خودرو و قسمتهای آن فقط از خلاقیت طراح ساخته هست و خریدار هم وقتی حس خوب میگیرد ، آن خودرو را خریداری میکند !
لکسوس ، تویوتا نیست که بگوئیم ارزان هست یا رقابتی هست !
( محصولات لکسوس در ردهی لوکس قرار میگیرند و ردهی لوکس هم جوری نیست که بتوان به راحتی در آن جنگید و پیروز شد ، اما فروش و استقبال از لکسوس نشان داد که مورد اقبال قرار گرفت یا نه ؟! )
پس قبل از اینکه برندی را بالا ببرید پائین بیاورید ، فکر کنید که بعدش ضایع نشوید !
حقیقت موفقیت در ردهی لوکسها یعنی رقابت با برندهایی که ۱۰۰ سال سابقه دارند و این لکسوس بود که جرئت کرد و امروز پیروز میدان هست که در جمع خوبان میان سه تای اول ایستاده !
RezaRs
۲۱ مرداد ۱۴۰۱سطح
امیر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱میتونی گریه کنی
شایان
۲۲ مرداد ۱۴۰۱دوستان ظاهرا ایشون دوباره هرکی هست فیک مارو زده و داره… شعراشو تفت میده
خلاصه که هرکی هست من نیستم
قبلا هم اسمای مختلف داشت که شبیه اسم من بود
Dian
۲۱ مرداد ۱۴۰۱من عاشق این نوع طراحی شدم هر وقت میبینمش یه حس خوبی به من بده
از معدود جلوپنجره های بزرگیه که واقعا از نظر “من” قشنگه
Dian
۲۲ مرداد ۱۴۰۱میده*
Hadi
۲۱ مرداد ۱۴۰۱نمیشه گفت طرحش زشته ولی خیلی جذاب هم نیست،در کل حس اسپرتی به ماشین میده،از لحاظ اسپرت بودن طراحی اول از همه پورشه،دوم بی ام و،سوم لکسس،چهارم آیودی و پنجم بنز
محسن.د
۲۲ مرداد ۱۴۰۱برند لکسوس رو از نظر کیفیت قبول دارم ولی واقعا هیچوقت ارتباط نگرفتم با این جلو پنجره!! کلا اینهمه خطوط تیز و خشن و شلوغ برای خودرویی که میخواد تو دسته لوکس ها باشه جالب نیست. الان جنسیس رو نگاه کنید که چقدر طراحی های پخته تر و باوقار تری داره. با اینکه عمر برندش قابل مقایسه با لکسوس نیست. بگذریم که نمیدونم چرا سبک طراحی جلوپنجره اغراق شده بزرگ و چراغهای خیلی باریک، تبدیل به بیماری شده که حتی دامنگیر آلمانی ها هم شد. طراحی های دو سه دهه قبل به مراتب حس بهتری میدادند و هیچوقت دل زد نمیشن.
شاهین
۲۲ مرداد ۱۴۰۱استاد عزیز
دوست دوران قدیم 🌷♥️
محسن.د
۱ شهریور ۱۴۰۱ارادت بزرگوار 😍
phonix
۲۲ مرداد ۱۴۰۱جنسیس از لحاظ طراحی و امکانات برندی لوکس تر از بنز بی ام وه و لکسوس هست
بیشتر شبیه رنجرور و بنتلی و …
ولی قابل مقایسه نیست با اونا برای همین فعلا اینطوری مقایسه میشه
اما لکسوس هیچ وقت اون انداز بلند پرواز نبوده
و بیشتر رقیب بنز و بی ام وه هست
با نگاه به اپشن هایی که در دسترس میزارن و سبک طراحی این کاملا مشهوده
لازم به ذکر هست قبل از اینکه دوستان حمله ور بشن باید بگم اینکه جنسیس رقیب رنجروور و بنتلی هست به این معنی نیست که باهاشون برابر هست و از بقیع بهتره صرفا رقیبه
Comodor
۲۲ مرداد ۱۴۰۱لکسوس اتفاقا اون پختگی در طراحی رو جوری منتقل میکنه که شما وقتی نگاهش میکنی حتی میتونی حس کنی ماشین مستحکمی هم هست. یه جورایی حس تو پُر بودن میدن. طراحی اکثر آلمانی ها و بریتانیایی ها هم همینطوره. ولی شما مثلا به پژو نگاه کن، انگار یک ورقی رو صرفا فرم دادن درحالیکه حس میکنی پیکربندیش باید خیلی آبکی باشه
مهرانیان
۲۲ مرداد ۱۴۰۱فرمایش شما متین و درست است. همان که میگوید: رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون.
سپهر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا طراحی های جدید پژو خیلی شیک تر و جذاب تر از لکسس هست،لکسس انگار ماشین چینیه فقط الکی شلوغ و اغراق امیزش کردن
Alan.r
۲۲ مرداد ۱۴۰۱سبک طراحی لکسوس به پختگی کامل رسیده تو مدل های اسپرت کاملا خشن و تهاجمی و تو SUV ها و محصولات لوکس باوقار و با ابهته
net
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این جلوپنجره دوکی که داخل سپر شده و تا پایین اومده بد هست جلوپنجره های کوچک قدیمی لکسوس بهتر بود
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱10 سالگی جلو پنجره ای به اندازه قدتان
Kato
۲۲ مرداد ۱۴۰۱محسور کننده است
MASOUD 0099
۲۲ مرداد ۱۴۰۱لکسوس واقعاً طراحی زیبا ای داره
واسه من هیچ وقت خسته کننده نمیشه
phonix
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این تفکر در زمانی ایجاد شده
که فضای سایبر پانک ژاپن به خارج از این کشور اومد طراحی هایی که در زمان خودشون فضایی بودن
هنجار شکن و به یاد ماندنی
اون ژاپن کجا رفت؟
پارسا
۲۲ مرداد ۱۴۰۱تنها جلو پنجره بی ام و که واقعا زشته سری ۷ جدیده
ولی بی ام و خار داره از روزی که سری ۴ زد همه دارن بدش میگن
مهدی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱جلو پنجره لکسوس بسیار بسیار عالی است
meysam
۲۲ مرداد ۱۴۰۱من اولش با نسل جدید RX نتونستم ارتباط بگیرم
ولی الان به چشمم خیلی قشنگ میاد
Elemento
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اوایل خوشم نمی آمد ازش و نسبت بهش گارد داشتم اما الان به نظرم زیباست
سپهر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱زشت ترین جلو پنجره ی دنیا
samurai
۲۲ مرداد ۱۴۰۱هر چی هست اصالت داره ماله خودشه مثل کرره چین از صد تا مدل کپی نمیکنه شتر گاو پلنگ بده بیرون :))