خودروهای اسپرت لکسوس هیچگاه بهترین نبودند اما قطعا جزو ماندگارترینها هستند.
اگر کمی با دنیای خودرو آشنا باشید، میدانید که لکسوس برند لوکس تویوتا محسوب میشود و کار ان تولید خودروهای اسپرت نیست. این خودروساز بیشتر تمرکز خود را روی تولید محصولاتی گذاشته است که فضای و امکانات زیادی را در اختیار سرنشینان قرار میدهند و در تلاش هستند بهعنوان محصولاتی قابلاتکا شناخته شوند. با این وجود، خودروهای اسپرت هم معمولا بهعنوان محصولاتی لوکس قلمداد میشوند؛ همین میشود که لکسوس هم مانند بسیاری از برندهای دیگر، به تولید آنها میپردازد. در این مطلب، نگاهی به اسپرتترین خودروهای این برند خواهیم داشت.
۸. لکسوس GS F
نسل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ لکسوس GS F که از جعبهدنده خودکار و سیستم محرکه دیفرانسیل عقب استفاده میکرد درحقیقت یک سدان اسپرت بزرگ بود که در مقایسه با رقبای لوکسش، پویایی بیشتری داشت. این خودرو با تکیهبر پیشرانه بزرگ ۵ لیتری V8 خود صدای صدایی بینظیر را در کلاس خود تولید میکرد. متاسفانه فرمولاسیون موفق GS F با وزن بالا و قدرت ناکافی جبران شد و ندرخشید. این خودروی ۴۶۷ اسب بخاری برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز داشت.
۷. لکسوس SC300
نسخه ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ لکسوس SC300 نخستین خودروی لوکس-اسپرت این برند بود که طعم ترکیب عملکرد بالا را با امکانات یک خودروی لوکس به مشتریان آمریکایی چشاند. این خودرو با تکیهبر پیشرانه لیتری V8 خود حدود ۲۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد. فضای زیاد، بدنه بزرگ، سواری خوب و طراحی مناسب باعث شد SC300 محبوبیت قابلقبولی داشته باشد. این خودرو با تکیهبر جعبهدنده خودکار ۵ سرعتی خود در عرض ۷.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید.
۶. لکسوس RC F
لکسوس تولید RC F را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و هنوز هم نسل تازه آن را به فروش میرساند. هر چند سازنده ژاپنی توانست کوپه RC خود را بهشکلی مناسب توانمند کند و آن را برای رقابت با بیامو M4 آماده کند اما وزن بالای آن مانع موفقیش شد. لکسوس بر آن شد که نسخه مخصوص ترک ادیشن را با کاهش وزن بیشتر معرفی کند. این خودرو هم به یک یپشرانه بزرگ ۵ لیتری V8 تنفسطبیعی مجهز شده است که صدای خوب و قدرتمند مناسبی دارد. RC F با تکیهبر ۴۶۷ اسب بخار خود میتواند یکی از خودروهای کلاسیک دوستداشتنی آینده باشد که برای رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
۵. لکسوس IS300
نسل ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ این خودرو سریع نبود. هر چند با بیامو 328i رقابت میکرد اما حریف M3 نبود. اما ماجرا به اینجا ختم نمیشد. لکسوس سدان کوچکش را بهگونهای تولید کرده بود که از دقت و پختگی راندمان سود میبرد و سواری دلچسبی را برای سرنشینانش فراهم میکرد. ترمزهای فوقالعاده آن بهخوبی از پس ۲۱۵ اسب بخار قدرت پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی آن بر میآمدند. IS300 در سناریوهای مختلف رفتاری کاملا منطقی و قابل پیشبینی داشت و توانست به بازار تیونینگ هم راه پیدا کند. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷.۴ ثانیه زمان نیاز داشت.
۴. لکسوس LC500
LC یکی از زیباترین محصولاتی برند لکسوس به شمار میرود که در سال ۲۰۱۸ دیده به جهان گشود و با ارائه یک پکیج دوستداشتنی و توانمند، به خودرویی بهیادماندنی تبدیل شد. این خودرو که هنوز در خط تولید لکسوس حضور دارد، سریع، راحت و زیبا است نقش یک گرنتورر ژاپنی را بازی میکند. صدای پیشرانه V8 تنفسطبیعی آن بینظیر است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. هر چند نسخه عملکردبالای این خودروی ۴۷۱ اسب بخاری هیچگاه روانه بازار نشد اما دو مدل کوپه و کانورتیبل آن همچنان جزو بهترین مدلهای اسپرت لکسوس به شمار میروند.
۳. لکسوس IS500 F اسپرت
IS500 F اسپرت مانند مدلهای قدیمیتر از همان فرمول سدان سنگینوزن مجهز به موتور V8 تنفسطبیعی پیروی میکند. این خودرو گشتاور مناسبی ندارد، در کلاس خودروهای امروزی سوخت را بیش از اندازه عادی مصرف میکند و وزن بالایی هم دارد که روی دینامیک و پویایی آن موثر است اما یکی از آخرین محصولات لکسوس به شمار میرود که بهجای موتور برقی از یک پیشرانه درونسوز بزرگ استفاده میکند. این سدان کوچک برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.
۲. لکسوس IS F
نسل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ این سدان با نام IS500 F اسپرت خودرویی بود که لکسوس باید با نسل نخست IS رونمایی میکرد. نسخه پرچمدار این خودرو به یک موتور ۵ لیتری V8 مجهز شد که ۴۱۶ اسب بخار قدرت و مصرف سوخت بسیار بالایی داشت. جعبهدنده این خودرو در تعویض دندههای سریع عملکرد خوبی داشت اما نمیتوانست راحتی مدلهای دیگر این برند را شبیهسازی کند. هر چند مدلهای اسپرت لکسوس معمولا در برابر رقبای اسپرتتری چون بیامو M3 کم میآوردند، IS F در کلاس خود کمی بیشازاندازه اسپرت بود و روحیه آن با سایر محصولات برند ژاپنی همخوانی نداشت. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
۱. لکسوس LFA
خوشبختانه لکسوس تصمیم گرفت خودرویی تولید کند که بر پایه هیچکدام از مدلهای پیشینش نیست. سوپراسپرت LFA با تکیهبر پیشرانه V10 بسیار بلند و خوشصدایش بهعنوان پرچمدار مدلهای اسپرت این شرکت شناخته میشود. قیمت این خودرو در سال ۲۰۱۲ برابر ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار تخمین میخورد اما ارزش کنونی آن از ۱ میلیون دلار هم فراتر رفته است. درحالیکه این سوپراسپرت عملکردی مشابه ۹۱۱ زمان خود داشت اما ۴ برابر از آن گرانتر بود. خوشبختانه لکسوس برای تولیدش دستورالعملی رسیده بود که آن را به همان اندازه خاصتر از دیگر خودروهای بازار کرده بود. این سوپراسپرت زیبا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴ ثانیه زمان نیاز داشت. به نظر شما بهترین خودروی اسپرت کدام مدل حاضر در این فهرست است؟
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳همشون عالی و دوست داشتنی ان، لکسس هم که همیشه معروفه به خط و خطوط تیز و طراحی تهاجمی و اون ژن اسپرت که ترکیب اینا با کیفیت و دوام تویوتایی اش واقعا معرکه است یه ماشین اسپرت بی دردسر، زیبا، قوی، پراپشن، هندلینگ خوب و نرم که کلی هم میتونی دستکاری و تقویتش کنی بدون هیچ مشکلی و بهش فشار بیاری. در اخر حیف که از این ماشین ها محرومیم
با تشکر از اقای صفرپور
پیام
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تو لکسوس ها به نظرم طراحی LC500 خیلی خوبه مخصوصا داخلش
amir
۱۶ مرداد ۱۴۰۳من برم چشمامو بشورم
این داره از لکسوس تعریف میکنه
جلل الخالق
بسم الله رحمان رحیم اعوذبالله من الشیطان الرجیم
یا حضرت عباس
Killer
۱۶ مرداد ۱۴۰۳فقط باید مواظب باشی گیربکسش خراب نشه باز
amir
۱۶ مرداد ۱۴۰۳طراحی lc500نه قدیمی میشه نه تکراری شیک و عالی
فیات مولتیپلا
۱۶ مرداد ۱۴۰۳واقعا خیلی خوشگله، اینکه کانسپت رو تغییر ندادن و همون رو تولید کردن خیلی خوب بود
Blues
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کلا ژاپنیا در ساخت سوپراسپرت خوب نیستن . بیشتر سوپراسپرتای ژاپن ، درمقابل رقبا مثل اسپرت یا گرندتورر بحساب میاد . همیشه یجای کارشون میلنگه . یا قدرتش کمه ، یا گیربکس خوبی نداره ، یا قیمتش افتضاحه ، یا طراحیش زشته ، یا هم مجموعه ای ازینا . مثلا همین LFA وقتی اومد از همه میخورد . ۱۰ سال هم توسعه ش طول کشید . از پورشه تا لامبو ، مکلارن MP4 و بقیه صغیر و کبیر یه لگد بهش میزدن و میرفتن . فقط یه تایم نوربرگ رو برای مدت کوتاهی زد . اونم چون ۱۰ سال داشتند توسعه میدادند و راننده حرفه ای نوربرگ آوردند و پکیج مخصوص پیست رو ماشین بستند
فقط تا دلت بخاد طرفداراش ادعا دارند . ادعاااااا
MehdiTurbo
۱۷ مرداد ۱۴۰۳در تعجبم لکسوس lc نتونست خوب بفروشه و از رقباش کمتر فروخت توقف تولید شد
این ماشین واقعا همه چی تمومه
واقعا نه قدیمی میشه نه تکراری عجیب سرگذشتش
Car love
۱۶ مرداد ۱۴۰۳فقط مرحوم LFA که بعد ۱۲ سال نتونست ۵۰۰ تا بفروشه 😣
Mr wrong
۱۶ مرداد ۱۴۰۳Lfa ازوناس ک وقتی بود نمیدونستن کی هست وقتی رفت همه فهمیدن کی رفت
hosen
۱۶ مرداد ۱۴۰۳مگه میشه از اون v10 خوشصدا گذشت!؟
Killer
۱۶ مرداد ۱۴۰۳LFA :)))
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ مرداد ۱۴۰۳لکسوس یا بالاتر خود تویوتا قدر انجین وی ۸ خودش رو ندونست قشنگ یه رقیب قلدر برای کایوت فورده هر دو وی ۸ هر دو ۵ لیتری هر دو با حداکثر دور بالای ۷۵۰۰ هر دو بالای ۴۷۰ اسب و از همه مهمتر هر دو تنفس طبیعی و بسیار خوش صدا.باید انجین رو ارتفاع میدادن و به بالای ۵۰۰ اسب میرسوندن حتی نسخه سوپر یا توربو هم عرضه میکردن.البته قرار بود روی کوپه lc نسخه توربو رو قرار بدن و بالای ۶۵۰ اسب عرضه کنه ولی بی خیال شدن.میشد سدان gsf رو مثل چارجر هلکت براش برنامه ریزی کرد.بن هر حال منتظر سوپر کار وی۸ لکسوس هستیم
3 چرخه
۱۶ مرداد ۱۴۰۳سخن بزرگان:LFA رو میسازیم تا کسی فراری نخره 😆بزرگترین شکست تاریخ بعد از شکست bz4x و پروژه ساخت جنگنده 😆
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اونکه جنسیسه
! i M α η δ υ α R
۱۷ مرداد ۱۴۰۳فشار فن ، لکسس به قولش عمل کرد …
بزرگانی چون کلارکسون شیفته این ماشین شدند …
نگو که کلارکسون رو قبول نداری …
که به اکانت فیکت نمیخوره …
جرمی کلارکسون می گوید که خودروی لکسس LFA هنوز هم بهترین اتومبیلی خواهد بود که تا به امروز رانده است .
همانطور که می دانید ، جرمی کلارکسون بسیاری از بهترین اتومبیل های تولید شده طی چند دهه گذشته در جهان را رانده است ، اما برای این روزنامه نگار و مجری محبوب انگلیسی تنها یک اولین وجود دارد و آن هم خودروی “لکسس LFA” خواهد بود که جرمی کلارکسون می گوید بهترین اتومبیلی است که تاکنون با آن رانندگی کرده است…
البته جرمی کلارکسون پیش از این علاقه خود را نسبت به خودروی لکسس LFA ابراز کرده است، اما هیچگاه دلیل آن را فاش نکرده بود ، البته تا به امروز ، زیرا اخیرا جرمی کلارکسون صحبت کوتاهی با فعالان دنیای خودرو داشته و دلیل خود را برای بهترین دانستن لکسس LFA بیان کرده است که تمامی آنان ریشه در موتور 4.8 لیتری ده سیلندر تنفس طبیعی به عنوان یک نماد ارزشمند برای این خودرو دارد تا متمایز از دیگر خودروهای موجود در بازار باشد .
در خصوص لکسس LFA جرمی کلارکسون می گوید که اول از همه کمربند ایمنی آن بسیار ظریف است و مخزن سوخت بسیار کوچکی دارد، اما موتور 10 سیلندر این اتومبیل برای سایر کاستی ها ساخته شده است و همانطور که بیشتر شما می دانید ، صدای خروجی اگزوز این موتور واقعا مسحور کننده بوده و در کنار پورشه کاررا GT و همچنین پاگانی زوندا قرار می گیرد که اغلب به عنوان یکی از بهترین صداهای تولید شده در صنعت خودروسازی جهان شناخته می شوند .
مجری معروف برنامه گرندتور همچنین اعلام کرد که اگر از بین خودروهایی که تاکنون ساخته شده است یک انتخاب داشتم ، من یک لکسس LFA به رنگ آبی تیره را انتخاب خواهم کرد .
BlackWing
۱۶ مرداد ۱۴۰۳LFA بهترین ، مهندسی شده ترین و کامل ترین سوپراسپرت تاریخ ژاپنه
amir
۱۶ مرداد ۱۴۰۳طراحی lc500نه قدیمی میشه نه تکراری شیک و عالی
froG-driVer
۱۶ مرداد ۱۴۰۳بعد از lfa،لامصبا lc وrc خیلی جذابن لعنتیا
حسین دهمرد
۱۶ مرداد ۱۴۰۳lc500 هم قیمتش منطقیه هم هنوزم از تمام هم رده هاش بیشتر چشمها رو برمیگردونه
Taha Ayoobi
۱۶ مرداد ۱۴۰۳با جمله اول متن حال نکردم، من به شخصه لکسوس رو به بی ام و ترجیح میدم، از نظر طراحی که قطعا بالای بی ام و اس و از نطر فنی من دقیق نمیدونم ولی مثل اینکه بی ام و بالاتره.
با اینکه عملکرد بی ام و بالاتره ولی من قطعا لکسوس رو انتخاب میکنم چون علاوه بر عملکرد عالی دوامی داره که بی ام به خودش ندیده.
از لیست بالا همون SC300 رو به من بدید بسمه.
ایموبلایزر
۱۶ مرداد ۱۴۰۳خوش صدا ترین سوپراسپرت تاریخ. فقط همون کیت اگزوزش می ارزه به بنجل سازای کره مربا.
خودرویی که به قیمت میلیون دلاری هم فروخته 🔥
فیات مولتیپلا
۱۶ مرداد ۱۴۰۳توی طراحی LC500 توی صدا و قدرت LFA
JDM سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۳LFA با اون موتور ده سیلندر 1LR-GUE مهندسی سرسیلندرش بر عهده یاماها بوده سرسیلندر و سبک ساختن باعث میشه دور موتور بره بالا و اون صدای ارضا کننده روح و روان از موتور این ماشین به بیرون کشیده میشه فوقالعاده بود فقط ضعف گیربکس نسبت به رقباش داشت و گرون قیمت بود
گات
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ای خدااااا
یکی از یکی بهتر
واقعا آدم نمیدونه کدومو انتخاب کنه
دوام فوقالعاده بالا، پرفورمنس خوب، طراحی بی نظیر، موتور وی ۸ بزرگ، صدای ارضا کننده، سواری لذت بخش
واقعا انتخاب بین اینها سخته
اما من lfa رو انتخاب میکنم با اون صداش که آدم دوست داره باهاش گاز بده و گریه کنه و اشک بریزه😭
لطفا مقاله در مورد اکورا ان اس ایکس محصولات اسپرت اکورا و اینفینیتی هم بزارید
علی Shelby
۱۷ مرداد ۱۴۰۳همشون خفنن ولی من ال سی ۵۰۰ رو خیلی دوست دارم
هوشنگ بایی
۱۷ مرداد ۱۴۰۳موتورش رو یاماها ساخته بود
Frare485
۱۸ مرداد ۱۴۰۳نظرات وپیشنهادات دوستان عالیه لکسس یک ماشینیه که هرکی بخره میتونه اونو تا چند سال نگه داره دوام بالایی داره قیمتش نسبت به هم ردهاش بالاتر ولی ارزش خرید داره ولی نظرم درمورد LFA
قیمت ملیون دلاری براش زیاده واقعا