لکسوس

بهترین خودروهای اسپرت تاریخ لکسوس کدام‌اند؟

خودروهای اسپرت لکسوس هیچگاه بهترین نبودند اما قطعا جزو ماندگارترین‌ها هستند.

اگر کمی با دنیای خودرو آشنا باشید، می‌دانید که لکسوس برند لوکس تویوتا محسوب می‌شود و کار ان تولید خودروهای اسپرت نیست. این خودروساز بیشتر تمرکز خود را روی تولید محصولاتی گذاشته است که فضای و امکانات زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و در تلاش هستند به‌عنوان محصولاتی قابل‌اتکا شناخته شوند. با این وجود، خودروهای اسپرت هم معمولا به‌عنوان محصولاتی لوکس قلمداد می‌شوند؛ همین می‌شود که لکسوس هم مانند بسیاری از برندهای دیگر، به تولید آن‌ها می‌پردازد. در این مطلب، نگاهی به اسپرت‌ترین خودروهای این برند خواهیم داشت.

۸. لکسوس GS F

نسل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ لکسوس GS F که از جعبه‌دنده خودکار و سیستم محرکه دیفرانسیل عقب استفاده می‌کرد درحقیقت یک سدان اسپرت بزرگ بود که در مقایسه با رقبای لوکسش، پویایی بیشتری داشت. این خودرو با تکیه‌بر پیشرانه بزرگ ۵ لیتری V8 خود صدای صدایی بی‌نظیر را در کلاس خود تولید می‌کرد. متاسفانه فرمولاسیون موفق GS F با وزن بالا و قدرت ناکافی جبران شد و ندرخشید. این خودروی ۴۶۷ اسب بخاری برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز داشت.

۷. لکسوس SC300

نسخه ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ لکسوس SC300 نخستین خودروی لوکس-اسپرت این برند بود که طعم ترکیب عملکرد بالا را با امکانات یک خودروی لوکس به مشتریان آمریکایی چشاند. این خودرو با تکیه‌بر پیشرانه  لیتری V8 خود حدود ۲۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. فضای زیاد، بدنه بزرگ، سواری خوب و طراحی مناسب باعث شد SC300 محبوبیت قابل‌قبولی داشته باشد. این خودرو با تکیه‌بر جعبه‌دنده خودکار ۵ سرعتی خود در عرض ۷.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

۶. لکسوس RC F

لکسوس تولید RC F را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و هنوز هم نسل تازه آن را به فروش می‌رساند. هر چند سازنده ژاپنی توانست کوپه RC خود را به‌شکلی مناسب توانمند کند و آن را برای رقابت با بی‌ام‌و M4 آماده کند اما وزن بالای آن مانع موفقیش شد. لکسوس بر آن شد که نسخه مخصوص ترک ادیشن را با کاهش وزن بیشتر معرفی کند. این خودرو هم به یک یپشرانه بزرگ ۵ لیتری V8 تنفس‌طبیعی مجهز شده است که صدای خوب و قدرتمند مناسبی دارد. RC F با تکیه‌بر ۴۶۷ اسب بخار خود می‌تواند یکی از خودروهای کلاسیک دوست‌داشتنی آینده باشد که برای رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

۵. لکسوس IS300

نسل ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ این خودرو سریع نبود. هر چند با بی‌ام‌و 328i رقابت می‌کرد اما حریف M3 نبود. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شد. لکسوس سدان کوچکش را به‌گونه‌ای تولید کرده بود که از دقت و پختگی راندمان سود می‌برد و سواری دلچسبی را برای سرنشینانش فراهم می‌کرد. ترمزهای فوق‌العاده آن به‌خوبی از پس ۲۱۵ اسب بخار قدرت پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی آن بر می‌آمدند. IS300 در سناریوهای مختلف رفتاری کاملا منطقی و قابل پیش‌بینی داشت و توانست به بازار تیونینگ هم راه پیدا کند. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷.۴ ثانیه زمان نیاز داشت.

۴. لکسوس LC500

LC یکی از زیباترین محصولاتی برند لکسوس به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۸ دیده به جهان گشود و با ارائه یک پکیج دوست‌داشتنی و توانمند، به خودرویی به‌یادماندنی تبدیل شد. این خودرو که هنوز در خط تولید لکسوس حضور دارد، سریع، راحت و زیبا است نقش یک گرن‌تورر ژاپنی را بازی می‌کند. صدای پیشرانه V8 تنفس‌طبیعی آن بی‌نظیر است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. هر چند نسخه عملکردبالای این خودروی ۴۷۱ اسب بخاری هیچ‌گاه روانه بازار نشد اما دو مدل کوپه و کانورتیبل آن همچنان جزو بهترین مدل‌های اسپرت لکسوس به شمار می‌روند.

۳. لکسوس IS500 F اسپرت

IS500 F اسپرت مانند مدل‌های قدیمی‌تر از همان فرمول سدان سنگین‌وزن مجهز به موتور V8 تنفس‌طبیعی پیروی می‌کند. این خودرو گشتاور مناسبی ندارد، در کلاس خودروهای امروزی سوخت را بیش از اندازه عادی مصرف می‌کند و وزن بالایی هم دارد که روی دینامیک و پویایی آن موثر است اما یکی از آخرین محصولات لکسوس به شمار می‌رود که به‌جای موتور برقی از یک پیشرانه درون‌سوز بزرگ استفاده می‌کند. این سدان کوچک برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

۲. لکسوس IS F

نسل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ این سدان با نام IS500 F اسپرت خودرویی بود که لکسوس باید با نسل نخست IS رونمایی می‌کرد. نسخه پرچمدار این خودرو به یک موتور ۵ لیتری V8 مجهز شد که ۴۱۶ اسب بخار قدرت و مصرف سوخت بسیار بالایی داشت. جعبه‌دنده این خودرو در تعویض دنده‌های سریع عملکرد خوبی داشت اما نمی‌توانست راحتی مدل‌های دیگر این برند را شبیه‌سازی کند. هر چند مدل‌های اسپرت لکسوس معمولا در برابر رقبای اسپرت‌تری چون بی‌ام‌و M3 کم می‌آوردند، IS F در کلاس خود کمی بیش‌ازاندازه اسپرت بود و روحیه آن با سایر محصولات برند ژاپنی همخوانی نداشت. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

۱. لکسوس LFA

خوشبختانه لکسوس تصمیم گرفت خودرویی تولید کند که بر پایه هیچ‌کدام از مدل‌های پیشینش نیست. سوپراسپرت LFA با تکیه‌بر پیشرانه V10 بسیار بلند و خوش‌صدایش به‌عنوان پرچمدار مدل‌های اسپرت این شرکت شناخته می‌شود. قیمت این خودرو در سال ۲۰۱۲ برابر ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار تخمین می‌خورد اما ارزش کنونی آن از ۱ میلیون دلار هم فراتر رفته است. درحالی‌که این سوپراسپرت عملکردی مشابه ۹۱۱ زمان خود داشت اما ۴ برابر از آن گران‌تر بود. خوشبختانه لکسوس برای تولیدش دستورالعملی رسیده بود که آن را به همان اندازه خاص‌تر از دیگر خودروهای بازار کرده بود. این سوپراسپرت زیبا برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴ ثانیه زمان نیاز داشت. به نظر شما بهترین خودروی اسپرت کدام مدل حاضر در این فهرست است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    همشون عالی و دوست داشتنی ان، لکسس هم که همیشه معروفه به خط و خطوط تیز و طراحی تهاجمی و اون ژن اسپرت که ترکیب اینا با کیفیت و دوام تویوتایی اش واقعا معرکه است یه ماشین اسپرت بی دردسر، زیبا، قوی، پراپشن، هندلینگ خوب و نرم که کلی هم میتونی دستکاری و تقویتش کنی بدون هیچ مشکلی و بهش فشار بیاری. در اخر حیف که از این ماشین ها محرومیم
    با تشکر از اقای صفرپور

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. پیام

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      تو لکسوس ها به نظرم طراحی LC500 خیلی خوبه مخصوصا داخلش

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. amir

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3602 ديدگاه)

        من برم چشمامو بشورم
        این داره از لکسوس تعریف میکنه
        جلل الخالق
        بسم الله رحمان رحیم اعوذبالله من الشیطان الرجیم
        یا حضرت عباس

        موافقم 14
        مخالفم 3
    2. Killer

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (596 ديدگاه)

      فقط باید مواظب باشی گیربکسش خراب نشه باز

      موافقم 3
      مخالفم 14
    3. amir

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3602 ديدگاه)

      طراحی lc500نه قدیمی میشه نه تکراری شیک و عالی

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. فیات مولتیپلا

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        واقعا خیلی خوشگله، اینکه کانسپت رو تغییر ندادن و همون رو تولید کردن خیلی خوب بود

        موافقم 8
        مخالفم 1
    4. Blues

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کلا ژاپنیا در ساخت سوپراسپرت خوب نیستن . بیشتر سوپراسپرتای ژاپن ، درمقابل رقبا مثل اسپرت یا گرندتورر بحساب میاد . همیشه یجای کارشون میلنگه . یا قدرتش کمه ، یا گیربکس خوبی نداره ، یا قیمتش افتضاحه ، یا طراحیش زشته ، یا هم مجموعه ای ازینا . مثلا همین LFA وقتی اومد از همه میخورد . ۱۰ سال هم توسعه ش طول کشید . از پورشه تا لامبو ، مکلارن MP4 و بقیه صغیر و کبیر یه لگد بهش میزدن و میرفتن . فقط یه تایم نوربرگ رو برای مدت کوتاهی زد . اونم چون ۱۰ سال داشتند توسعه میدادند و راننده حرفه ای نوربرگ آوردند و پکیج مخصوص پیست رو ماشین بستند
      فقط تا دلت بخاد طرفداراش ادعا دارند . ادعاااااا

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. MehdiTurbo

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        در تعجبم لکسوس lc نتونست خوب بفروشه و از رقباش کمتر فروخت توقف تولید شد
        این ماشین واقعا همه چی تمومه
        واقعا نه قدیمی میشه نه تکراری عجیب سرگذشتش

        موافقم 1
        مخالفم 2
  2. Car love

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    فقط مرحوم LFA که بعد ۱۲ سال نتونست ۵۰۰ تا بفروشه 😣

    موافقم 1
    مخالفم 17
  3. Mr wrong

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    Lfa ازوناس ک وقتی بود نمیدونستن کی هست وقتی رفت همه فهمیدن کی رفت

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. hosen

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (713 ديدگاه)

    مگه میشه از اون v10 خوش‌صدا گذشت!؟

    موافقم 17
    مخالفم 4
  5. Killer

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    LFA :)))

    موافقم 5
    مخالفم 9
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (332 ديدگاه)

    لکسوس یا بالاتر خود تویوتا قدر انجین وی ۸ خودش رو ندونست قشنگ یه رقیب قلدر برای کایوت فورده هر دو وی ۸ هر دو ۵ لیتری هر دو با حداکثر دور بالای ۷۵۰۰ هر دو بالای ۴۷۰ اسب و از همه مهمتر هر دو تنفس طبیعی و بسیار خوش صدا.باید انجین رو ارتفاع میدادن و به بالای ۵۰۰ اسب میرسوندن حتی نسخه سوپر یا توربو هم عرضه میکردن.البته قرار بود روی کوپه lc نسخه توربو رو قرار بدن و بالای ۶۵۰ اسب عرضه کنه ولی بی خیال شدن.میشد سدان gsf رو مثل چارجر هلکت براش برنامه ریزی کرد.بن هر حال منتظر سوپر کار وی۸ لکسوس هستیم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. 3 چرخه

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سخن بزرگان:LFA رو میسازیم تا کسی فراری نخره 😆بزرگترین شکست تاریخ بعد از شکست bz4x و پروژه ساخت جنگنده 😆

    موافقم 1
    مخالفم 19
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1187 ديدگاه)

      اونکه جنسیسه

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. ! i M α η δ υ α R

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      فشار فن ، لکسس به قولش عمل کرد …

      بزرگانی چون کلارکسون شیفته این ماشین شدند …

      نگو که کلارکسون رو قبول نداری …

      که به اکانت فیکت نمیخوره …

      جرمی کلارکسون می گوید که خودروی لکسس LFA هنوز هم بهترین اتومبیلی خواهد بود که تا به امروز رانده است .

      همانطور که می دانید ، جرمی کلارکسون بسیاری از بهترین اتومبیل های تولید شده طی چند دهه گذشته در جهان را رانده است ، اما برای این روزنامه نگار و مجری محبوب انگلیسی تنها یک اولین وجود دارد و آن هم خودروی “لکسس LFA” خواهد بود که جرمی کلارکسون می گوید بهترین اتومبیلی است که تاکنون با آن رانندگی کرده است…

      البته جرمی کلارکسون پیش از این علاقه خود را نسبت به خودروی لکسس LFA ابراز کرده است، اما هیچگاه دلیل آن را فاش نکرده بود ، البته تا به امروز ، زیرا اخیرا جرمی کلارکسون صحبت کوتاهی با فعالان دنیای خودرو داشته و دلیل خود را برای بهترین دانستن لکسس LFA بیان کرده است که تمامی آنان ریشه در موتور 4.8 لیتری ده سیلندر تنفس طبیعی به عنوان یک نماد ارزشمند برای این خودرو دارد تا متمایز از دیگر خودروهای موجود در بازار باشد .

      در خصوص لکسس LFA جرمی کلارکسون می گوید که اول از همه کمربند ایمنی آن بسیار ظریف است و مخزن سوخت بسیار کوچکی دارد، اما موتور 10 سیلندر این اتومبیل برای سایر کاستی ها ساخته شده است و همانطور که بیشتر شما می دانید ، صدای خروجی اگزوز این موتور واقعا مسحور کننده بوده و در کنار پورشه کاررا GT و همچنین پاگانی زوندا قرار می گیرد که اغلب به عنوان یکی از بهترین صداهای تولید شده در صنعت خودروسازی جهان شناخته می شوند .

      مجری معروف برنامه گرندتور همچنین اعلام کرد که اگر از بین خودروهایی که تاکنون ساخته شده است یک انتخاب داشتم ، من یک لکسس LFA به رنگ آبی تیره را انتخاب خواهم کرد .

      موافقم 14
      مخالفم 2
  8. BlackWing

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    LFA بهترین ، مهندسی شده ترین و کامل ترین سوپراسپرت تاریخ ژاپنه

    موافقم 19
    مخالفم 2
  9. amir

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3602 ديدگاه)

    طراحی lc500نه قدیمی میشه نه تکراری شیک و عالی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. froG-driVer

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    بعد از lfa،لامصبا lc وrc خیلی جذابن لعنتیا

    موافقم 15
    مخالفم 1
  11. حسین دهمرد

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    lc500 هم قیمتش منطقیه هم هنوزم از تمام هم رده هاش بیشتر چشمها رو برمیگردونه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. Taha Ayoobi

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4392 ديدگاه)

    با جمله اول متن حال نکردم، من به شخصه لکسوس رو به بی ام و ترجیح میدم، از نظر طراحی که قطعا بالای بی ام و اس و از نطر فنی من دقیق نمیدونم ولی مثل اینکه بی ام و بالاتره.
    با اینکه عملکرد بی ام و بالاتره ولی من قطعا لکسوس رو انتخاب میکنم چون علاوه بر عملکرد عالی دوامی داره که بی ام به خودش ندیده.

    از لیست بالا همون SC300 رو به من بدید بسمه.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  13. ایموبلایزر

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خوش صدا ترین سوپراسپرت تاریخ. فقط همون کیت اگزوزش می ارزه به بنجل سازای کره مربا.
    خودرویی که به قیمت میلیون دلاری هم فروخته 🔥

    موافقم 9
    مخالفم 1
  14. فیات مولتیپلا

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    توی طراحی LC500 توی صدا و قدرت LFA

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. JDM سابق

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (729 ديدگاه)

    LFA با اون موتور ده سیلندر 1LR-GUE مهندسی سرسیلندرش بر عهده یاماها بوده سرسیلندر و سبک ساختن باعث میشه دور موتور بره بالا و اون صدای ارضا کننده روح و روان از موتور این ماشین به بیرون کشیده میشه فوق‌العاده بود فقط ضعف گیربکس نسبت به رقباش داشت و گرون قیمت بود

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. گات

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    ای خدااااا
    یکی از یکی بهتر
    واقعا آدم نمیدونه کدومو انتخاب کنه
    دوام فوق‌العاده بالا، پرفورمنس خوب، طراحی بی نظیر، موتور وی ۸ بزرگ، صدای ارضا کننده، سواری لذت بخش
    واقعا انتخاب بین اینها سخته
    اما من lfa رو انتخاب میکنم با اون صداش که آدم دوست داره باهاش گاز بده و گریه کنه و اشک بریزه😭
    لطفا مقاله در مورد اکورا ان اس ایکس محصولات اسپرت اکورا و اینفینیتی هم بزارید

  17. علی Shelby

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    همشون خفنن ولی من ال سی ۵۰۰ رو خیلی دوست دارم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. هوشنگ بایی

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    موتورش رو یاماها ساخته بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. Frare485

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نظرات وپیشنهادات دوستان عالیه لکسس یک ماشینیه که هرکی بخره میتونه اونو تا چند سال نگه داره دوام بالایی داره قیمتش نسبت به هم ردهاش بالاتر ولی ارزش خرید داره ولی نظرم درمورد LFA
    قیمت ملیون دلاری براش زیاده واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا