تاکاشی واتانابه رئیس جهانی لکسوس مأموریت سختی در توسعه محصولات برقی این شرکت از سال ۲۰۲۶ به بعد خواهد داشت هرچند ژاپنیها میخواهند با معیار قرار دادن تسلا محصولاتی قابلقبول تولید کنند.
در سال ۲۰۲۶ لکسوس شروع به تولید نسل بعدی خودروهای برقی خود خواهد کرد و پیشنمایش آنها نیز ماه آینده با معرفی یک کانسپت در نمایشگاه حملونقل ژاپن انجام خواهد شد. نسل جدید محصولات بدون آلایندگی این خودروساز از پلتفرم ماژولار استفاده خواهند کرد. استفاده از این پلتفرم باعث تغییرات قابلتوجه در روشهای تولید میشود. واتانابه میگوید:
ما برای نمایش هویت لکسوس باید طراحی ظاهری را در اولویت قرار دهیم.
به همین منظور لکسوس به دنبال کاهش حداکثری هزینهها خواهد بود تا بتواند با پیشتازان بازار یعنی تسلا و بی وای دی رقابت کند. صحبت از تسلا شد و باید گفت مدیر لکسوس از اذعان به اینکه ژاپنیها درسهای زیادی از این خودروساز آمریکایی یاد میگیرند ابایی ندارد. رئیس جهانی لکسوس میافزاید:
ما باید تا جایی که امکان دارد روشهای تولید ساده و راحتی را پیاده کنیم. به همین خاطر بررسی اقدامات تسلا و درس گرفتن از آنها اهمیت دارد. یکی از اولین اقدامات در این زمینه بازنگری در روشهای تولید خواهد بود.
لکسوس از تکنیکهای تولید جدیدی که توسط تویوتا توسعه مییابد استفاده خواهد کرد. این روشها شامل حرکت خود خودروها در خطوط تولید و استفاده از روشهای ریختهگری قابلتوجه خواهد بود تا تعداد قطعات و در نهایت هزینههای تولید کاهش یابد. برند لوکس موردبحث همچنین به دنبال روشهایی برای تمایز محصولاتش در عصر محصولات برقی خواهد بود. بنا به گفته واتانابه، لکسوس باید منحصربهفرد باشد اما ابتدا باید مفهوم این عبارت را روشن کرد. او میگوید:
اگر ما فقط روی تولید تمرکز کنیم احتمالاً پیشرفت چندانی نخواهیم داشت. ما باید چیز بیشتری ارائه کنیم. پس از آنکه مشتری محصول ما را خرید، چه تجربه دیگری خواهد داشت؟
یکی از روشهای بهبود تجربه مالکیت ایجاد تنوع در سبد محصولات است تا برای نیازهای هر کشور پاسخگو باشد. این موضوع قبلاً با محصولات بنزینی و هیبریدی شروع شده و باید منتظر ماند و دید در زمینه خودروهای برقی چه استراتژیای اتخاذ خواهد شد. لکسوس قبلاً گفته بود در سال ۲۰۳۰ تعداد ۱ میلیون خودروی برقی خواهد فروخت اما باید دانست در سال ۲۰۲۲ مجموع فروش محصولات بدون آلایندگی تویوتا و لکسوس تنها به ۲۵ هزار دستگاه رسید. لکسوس تنها یک خودروی برقی در سبد محصولاتش در آمریکا دارد. شاسیبلند RZ تا آگوست امسال تنها به خانه ۲۰۶۸ آمریکایی راه یافته است. البته در سایر بازارها از جمله اروپا کراس اور جمعوجور و برقی UX 300e نیز عرضه میشود. در خاتمه باید گفت این شرکت تا سال ۲۰۳۵ به برندی تمام برقی تبدیل خواهد شد.
Muty
۳ مهر ۱۴۰۲خدا بخیر کنه عاقبت دعواهای زیر این پست رو :-)
X
۳ مهر ۱۴۰۲منم همین فکر رو میکردم یهو یادم اومد همه فن های ژاپن کره و آمریکا الان دارن سرود ملی میخونن سر صف:)
M.83
۳ مهر ۱۴۰۲نه قربونت برم
اصل کار همینجاست
POUYAN
۳ مهر ۱۴۰۲عالی بود : )))))))))
parhamiof
۳ مهر ۱۴۰۲باید زنگ بزنم به پلیس چون بیشتر از حد مجاز حق گفتی
پیام
۳ مهر ۱۴۰۲تا دیروز رئیس تویوتا میگفت خودرو برقی به درد نمیخوره! الان چطور اینو میگه؟! بابا خودرو الکتریکی اخ هست بده 😂😂😂😂😂😂
JDM
۴ مهر ۱۴۰۲پدال یه فکری به ترول ها بکن تا ما میایم اعتراض میکنیم کامنتارو پاک میکنی بعد میاین میگین از الفاظ بی ادبانه استفاده کردین خدایی قوانین خودتون رو مرور کنین حداقل هشدار بدین به چنین اشخاصی اینا هچی نمیدونن از خودرو میان نظر میدن و شما که میبینین که ترول میکنن اما انگار ….
حالا اینم پاک کنین چون کامنت قبلیم مثل همین بود
حسین
۳ مهر ۱۴۰۲همیشه فکر میکردم تویوتا همونطور که در خودروی هیبریدی پیشرو شد در خودروی برقی هم جلوتر از همه حرکت خواهد کرد اما با مدیریت افتضاح روی تکنولوژی اشتباه سرمایه گذاری کرد و با لجاجت زمان رو هم از دست داد و الان شده دنباله رو شرکت های تازه کار… یاد نوکیا میندازه من رو.
X
۳ مهر ۱۴۰۲بیچاره شدیم
تا tesla نیومده همه فرار کنید
مردیم از خوشی
۳ مهر ۱۴۰۲وقتی شرکت واقع بین هست ولی طرفدار های متعصب واقع بین نیستند میشه قضیه تویوتا
خود تویوتا میدونه تسلا سنگ محک و پادشاه صنعت خودرو های برقی شده
ولی کاربر های پدال تا ۱۰۰۰ سال دیگه میاند داستان تعریف میکنند که آره صبر کنید برند های معتبر بیاند تو میدون تا تسلا تو افق محو بشه چند ساله این حرف را میزنید
زهی خیال باطل
M.83
۳ مهر ۱۴۰۲اصن ایده خودرو الکتریکی به شکل صنعتی وجود نداشت جنرال موتورزو استثنا در نظر بگیر
تا وقتی تسلا اومد
نتنها ژاپن ، کل آسیا از تسلا الگو میگیرن
ADAK
۳ مهر ۱۴۰۲مدیر لکسوس از اذعان به اینکه ژاپنیها درسهای زیادی از این خودروساز آمریکایی یاد میگیرند ابایی ندارد
این ؛
یعنی شخصـیت
یعنی عزت نفس
یعنی روان سالم
یعنی پروش درست
Anti Tesla
۳ مهر ۱۴۰۲بیشتر فروتنی هست.
AMANTE
۳ مهر ۱۴۰۲توی مقایسه آیونیک ۵ و تسلا مدل Y با اینکه محصول هیوندای پا به پا تسلا اومد ولی در آخر به مشکل بزرگی خورد و اونم جایگاه های شارژ بود که از نظر من بزرگ ترین مشکل کمپانی ها همینه و هرچقدر هم ماشین خوب یا حتی برتری داشته باشن ولی اگه نتونن آسودگی و راحتی شارژ محصولات شون رو فراهم کنن، نمیتونن صد در صد با تسلا رقابت کنند.
طرفداران تسلا رو دیگه نمیشه جمع کرد، با این پست خدا رو بنده نیستن.
hamid
۳ مهر ۱۴۰۲میشه با سوپر شارژهای v2 تسلا بقیه ماشین ها رو هم شارژ کرد
الان چند ساله که استفاده از جایگاه های تسلا برای هر ماشین ازاده
فرهاد
۳ مهر ۱۴۰۲نه فقط لکسوس بلکه همه خودروسازان بزرگ دنیا تسلا رو معیار قرار دادن و این اصلا چیز بدی نیست به هر حال تسلا اولین شرکتی بود که خودرو های برقی رو به صورت تولید انبوه وارد بازار کرد و طبیعیه که تو این برهه زمانی معیار خیلی ها باشه
سالار جان خان جان فصل
۳ مهر ۱۴۰۲RZ واقعا زیباست ، در همه ژورنال ها از نظر طراحی و عملکرد تحسین شده و تنها مشکلش که مشکل بزرگی هم هست پشمایش ضعیفشه. خیلی حیف شد
amir
۳ مهر ۱۴۰۲داداش پشمایش؟ یعنی ریزش پشم؟
سالار دان فصل
۳ مهر ۱۴۰۲خخخخخخخخخ :)
پیمایش
sina
۳ مهر ۱۴۰۲نکته مثبتی هست و بایدم همین باشه چون تسلا از همه تو این مسیر جلوتره
امیدوارم باتری های حالت جامد تویوتا زودتر رونمایی بشن و ببینیم چند مرده حلاجه
Car love
۳ مهر ۱۴۰۲نتیجش هم این شد که ماشین الکتریکی تولید ۲۰۲۲شون برد و شارژش نصف محصول ۷ سال پیش تسلا هم نیست
H2
۳ مهر ۱۴۰۲من همیشه فکر میکردم آدم متعصبی نیستم
ولی وقتی این خبرو خوندم یه حال بدی شدم
الان میفهمم اشتباه میکردم
من یه آدم متعصبم و تعصبم حالمو خراب کرد
تعصب بیجا سمّه، نمیذاره آدم رشد کنه
از این حال خودم خیلی بدم اومد
باید درستش کنم
Enzo Ferrari 2008
۳ مهر ۱۴۰۲تسلا خوبه که لکسوس معیار قرارداده
parhamiof
۳ مهر ۱۴۰۲لکسوس داداش چقدر بدبخت شدی
اگه کارخونه رو جمع کنی سنگین تری
JDM
۴ مهر ۱۴۰۲اگه اینطوره که خودروسازی نمیمونه اینو درنظر بگیر تسلا بهترین در عرصه الکتریکی هست و بهترین های خودروسازی در این مورد مثل لکسوس راهشو درپیش میگیرن
JDM سابق
۳ مهر ۱۴۰۲تسلا شرکت بزرگ و پیشرو فناوری هست دلیل اینکه کاربران پدال از تسلا خوششون نمیاد شاید ۳۰ تا ۴۰ درصدش بخاطر ورود موج برقی سازی باشه. بقیه اش بخاطر یه بابای دیگه است که میاد زیره پست ها جنجال بپا میکنه. مورد دوم نبود بسادگی ازین پست عبور میکردن
مجتبی .
۳ مهر ۱۴۰۲کاردرستیه چون تسلا باتجربه ترین ومعیار الکتریکیها هست وشاید بتونه همونطور که sکلاس رومعیار قرار داد وکلاس سدانهای لوکس رو بازتعریف کرد اینجام بتونه موج جدیدی ایجاد کنه که درنهایت به نفع مصرف کننده هست. به عزیزانیکه سرویسشون روزاولی دیر اومده واعصاب ندارن کاری ندارم ولی دنیای اقتصادعلم وصنعت خیلی فراتر از تعصبات کور ماست واتفاقا شرکتها بیشترین درس رواز رقبا کسب میکنن. بازهم به امید بازشدن دربهای قفل شده کشور به روی خودروهای باکیفیت. والبته بهترشدن توان خرید ملت و کم شدن حرص وطمع …ها