لکسوس ۶ برگزیده مرحله نهایی رقابت پیشدانشگاهی طراحی خود را در کالج هنر سلطنتی انگلستان انتخاب کرده است. رقابتکنندگان باید در این مسابقه، به تخیل حملونقل لوکس در سال ۲۰۴۰ میپرداختند؛ چالش آنها ترسیم نقش لکسوس در آینده صنعت خودروسازی لوکس بود. مدیر بخش طراحی پیشرفته تویوتا در اروپا، یان کارتابیانو، میگوید:
از گستره وسیع خلاقیت و نوآوری طراحان جوان شگفتزده شدیم. آنها مهارتشان در سرجمعکردن ایدههایشان را بهخوبی نشان دادند.
«لکسوس ویژن In-season» طرحی از «بانگنینگ ان» است که توجه خود را روی رفتوآمد روزانه متمرکز کرده است. برای هرچه بهترکردن این فرایند، این خودرو به سقفی با توانایی تغییر میزان نور خورشید ورودی به کابین مجهز شده است. برای ایجاد حس خوب هم، نورپردازی داخلی کابین متناسب با فصل تغییر میکند.
«کروسیبِل» نام اثری از «بنیامین میلر» است. این خودرو به افراد مختلف درون کابین اجازه رانندگی میدهد و به سیستم سوخترسانی هیبریدی مجهز است. کابین داخلی به سرنشینان خود اجازه شخصیسازی فضای داخلی را نیز میدهد تا هرکس برحسب نیاز خود، کابین را دگرگون کند.
«ALTO» نام یک وسیلهنقلیه با قابلیت پرواز عمودی (اصطلاحا به آن VTOL گفته میشود) است. این طرح بهعنوان جواهر آسمان توصیف شده است چون برای آسمان مانند یک گوشواره میماند. این وسیله برای تسهیل فرایند رفتوآمد ساختمانی میتواند روی ساختمانها فرود بیاید. همانند هر وسیله لوکس دیگری هم قابلیت شخصیسازی کامل را دارد تا سطح رفاه سرنشینانش را به بالاترین حد برساند.
«لکسوس UrbanSwarm» از «ماکسیم گاثیر»، یک طرح ماژولار و بیمانند است که با اتصال وسایلنقلیه کوچک به یکدیگر باعث ایجاد حرکتی گروهی میشود. این کار به افزایش بازده حملونقل جمعی کمک میکند. این دستگاهها با اتصال به یکدیگر یک قطار را تشکیل میدهند.
«لکسوس نکو» نام اثری دیگر است. طراح آن، «جان نیه هال»، این خودرو را بهعنوان یک وسیله حملونقل برقی با تعداد زیادی دوربین و حسگر است. نکو را میتوان در دو حالت مختلف رانندگی کرد، اول حالت رانندگی عادی همانند هر خودروی دیگری. در حالت دوم سرنشینان میتوانند با استفاده از فناوری 4D، به مشاهده مناظر ضبطشده بپردازند.
«لکسوس #Unit» طرحی از «ژنیو کونگ» است که فضای داخلی خود را با دیگر خودروهای شبیه به خود اشتراک بگذارد و بهشکل یک فضای مجازی برای حضور در کنسرتها و جشنها مورد استفاده قرار گیرد. این خورو بسیار تطبیقپذیر است و ردپای کمی از حضور خود برروی جاده میگذارد. فضای داخلی آن توسط فناوری بلاکچین قابل شخصیسازی است و به کاربرانش اجازه خرید NFT را میدهد.
حال، نفرات برگزیده برای مرحله نهایی، بهکمک داورانی که آنها را انتخاب کردهاند به توسعه هرچه بیشتر طرح خود میپردازند. در نهایت هم کار برنده نهایی و سایر افراد در نمایشگاهی در کالج طراحی لندن به نمایش در خواهد آمد. پروفسور «دیل هارو»، از اعضای این دانشگاه میگوید:
کارکنان و دانشآموزان RCA (کالج هنر سلطنتی لندن) در بخش حملونقل هوشمند از همکاری با لکسوس در این زمینه بسیار خرسند هستند. این پروژه باعث ایجاد چالشی هیجانانگیز درباره آینده جهانی حملونقل شده است.
slatanat JDM
۷ اسفند ۱۴۰۰یادش بخیر یه بار رفتم محلشو از نزدیک دیدم چه جایی بود و چه نابغه هایی اونجا بودن
جناب ایکس
۷ اسفند ۱۴۰۰ایشالا توفیقش نصیب ماهم بشه
slatanat JDM
۷ اسفند ۱۴۰۰من رفتم فقط دیدم
شرکت نکردم چون اونقدر تجربه نداشتم
و تشکر از دوستانی که با تموم عقده هایی که از من دارن منفی میزنن
میثم
۷ اسفند ۱۴۰۰من که از هیچکدوم خوشم نیومد
یعنی اصلا سردرنیاوردم
Sina10
۸ اسفند ۱۴۰۰اینا چین؟
یاوم ۲۰ سال پیشم فکر میکردن ماشینای اینده این شکلی بشن
حتی نزدیکش هم نشدن!
طراحی خودرو باید واقعی باشه
چزا حتما طرح اینده نگرانه میدن؟ یه ماشین عادی و درست حسابی طراحی کنید