کانسپت اسپرت و الکتریکی شده لکسوس برای اولین بار در خارج از ژاپن به نمایش درخواهد آمد. این خودروساز ژاپنی میخواهد خودروی مفهومی خود را در فستیوال سرعت گوودوود 2022 معرفی کند. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای نمایش محصولات خاص و جدید به شمار میرود و علاوه بر کانسپت یاد شده خودروهای لکسوس RZ 450e و UX 300e نیز در گوودوود حضور خواهند داشت. تمامی این محصولات در خیابان الکتریک به نمایش درخواهند آمد یعنی جایی که برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده است.
لکسوس در تبلیغات خود از این کانسپت به عنوان جایگزین معنوی LFA برای عصر الکتریکی نام میبرد. کانسپت اسپرت و الکتریکی شده این خودروساز ترکیبی از طراحی کوپه و پرفورمنس احساسبرانگیز یک خودروی الکتریکی است هرچند هنوز تمامی جزئیات آن را در دست نداریم. این خودروساز قول شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتی حولوحوش ۲ ثانیه را داده است. نسخه تولیدی نهایی این کانسپت میتواند به لطف وزن پایین و استفاده احتمالی از باتریهای حالتجامد به قولهای لکسوس جامه عمل بپوشاند.
لکسوس میگوید این کانسپت نشان دهنده دید خاص ژاپنیها به الکتریکی سازی در سالهای آینده خواهد بود. خودروی RZ 450e نیز برای آینده نزدیکتر تدارک دیده میشود. این شاسیبلند لوکس از پلتفرمی کاملاً جدید برای خودروهای الکتریکی سود میبرد. RZ 450e بهصورت سفارشی از غربیلک فرمان یوغ سود خواهد برد و حداکثر شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت. نهایتاً هم به UX 300e میرسیم که نماینده محصولات کنونی این خودروساز است. این کراس اوور هماکنون در دسترس خریداران اروپایی قرار دارد و قدرت ۲۰۱ اسبی و شعاع حرکتی ۳۱۵ کیلومتری را ارائه میکند. فستیوال سرعت گوودوود از دوم تا ششم تیر امسال برگزار خواهد شد.
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۱ خرداد ۱۴۰۱چ خوشگله
لکسوس طراحیاش عالیه
من هر دفعه قدیمیا شو میبینم تعجب میکنم مات مبهوت زیباییش میشم…
TML BN
۱۱ خرداد ۱۴۰۱واقعا درسته و بعضیا که میگن اغراق آمیزه طراحیاش خب ببینید زبون طراحی لکسوس همین بوده و هست مخصوصا این ۷ ۸ سال اخیر
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۱ خرداد ۱۴۰۱من طراحی لکسوس رو از برترینا میدونم
این طراحی هم همونه یکم چاشنی آینده رو بهش زدن
سپهر
۱۳ خرداد ۱۴۰۱شمایی که طراحی لکسس رو عالی میبینی طراحی ماشینای چینی رو عالی تر میبینی احتمال زیاد،چون هر دوشون الکی شلوغ و تخیلی و طراحی بی اصالتی دارن
R@m!n
۱۱ خرداد ۱۴۰۱کانسپت که خارق العاده هست فقط کاش بنزینی بود.
سهند
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ای کاش بنزینی بود
محمدرضا
۱۱ خرداد ۱۴۰۱lfaالکتریکی😐
TML BN
۱۱ خرداد ۱۴۰۱آخه این چه کانسپت پشت و جلو ماشین معلوم نیست😂😂😂
از بقل هم که عین برادر سوپرا(البته یکم)
FTB
۱۱ خرداد ۱۴۰۱حاجی چرا ایراد بنی اسرائیلی میاری؟
زشته واسه شما … این یکی از باحال ترین طراحی هایی هست که دیدم
اذیت نکن دیگ
نوید
۱۲ خرداد ۱۴۰۱جلو مکلارن. پشت آئودی، بغل ای ام جی جی تی.
سپهر
۱۳ خرداد ۱۴۰۱کلا تویوتا و لکسس شخصیت طراحی ندارن
FTB
۱۱ خرداد ۱۴۰۱یکی از رفقای گلمون الان میاد میگه
حاجی این خیلی پیرمردیه برین سانگ یانگ موسو سوار شین شیرون میزنه :)
تحت پیگرد
۱۱ خرداد ۱۴۰۱آخرین معرفی لکسوس فاجعه بود 10 تا ماشین گله ای معرفی کردن مثل اسباب بازی امیدوارم این دفعه درست باشه
Jdm باز
۱۱ خرداد ۱۴۰۱اگه بنزینی بود چی میشد….
meysam
۱۱ خرداد ۱۴۰۱عالیه
ولی نمیدونم اون کاپوت کشیده برای یه ماشین الکتریکی برای چیه
ولی واقعا خوشگله و امیدوارم با باتری حالت جامد تویوتا ساخته بشه
Swedish Arrogant Tiger
۱۱ خرداد ۱۴۰۱انگار یه جور پارادوکسه!
مطمئنم هممون lfa رو با صداش میشناسیم.
matin
۱۱ خرداد ۱۴۰۱واقعا اگه ارمشو نمیدیدم باور نمیکردم لکسوسه
ولی مثل همیشه طراحی عالی داره
mos
۱۱ خرداد ۱۴۰۱بنظرم الکتریکی شدن جانشین ال اف ای حرکت خوبیه چون تکرار دوباره اون شاهکار به صورت درونسوز تقریبا غیرممکنه.
جدای از بحث هزینه زیاد، با این وضع قوانین آلایندگی و صدا ساخت دوباره موتور V10 دور بالا با اون صدا دیگه ممکن نیست. اگه بخواد درون سوز باشه مجبورن از V8 یا V6 هایبرید استفاده کنن که به خوبی قبل نمیشه.
ولی حداقل به صورت الکتریکی فضای بیشتری برای کار هست و میتونن دوباره یه شاهکار با سبکی متفاوت خلق کنن.
meysam
۱۱ خرداد ۱۴۰۱مسئله اینه که وقتی LFA اومد واقعا یه کاراکتر خاص داشت
از صدای اگزوز بگیر، تا سرعت بالا پایین رفتن دور موتور و ….
و این تکنولوژی بسیار بالایی رو میطلبه
ولی در دنیای الکتریکیها خیلی از این شاخصه ها از بین رفتنن و این کارو برای تولید یه محصول با کاراکتر خاص واقعا سخت میکنه
همین الان استارتاپهای چینی و حتی هندی وجود دارن که محصولی الکتریکی با شتاب 2 ساختن.
شاید هنوز نتونستن تجاری سازی کنن ولی منظور اینه که دیگه چیز انحصاری نیست
برخلاف خیلی دوستان که قبول ندارن ولی بنظر من ماشینای الکتریکی با تمام پیچیدگیشون، تکنولوژی پایینتری نسبت به توسعه یه انجین درونسوز دارن. منظور اینکه خیلی ساده ترن و جای مانور خیلی بیشتری دارن.
بخاطر همین استارتاپهای یکی دو ساله میتونن از محصولاتی با شتاب 2 – 3 ثانیه ای رونمایی کنن
mos
۱۱ خرداد ۱۴۰۱حرف شما درسته ولی دیگه اینجوری هم نیست که الکتریکی ها هیچ حس و کاراکتری نداشته باشن، لکسس خیلی رو این موضوع که حس متفاوت از بقیه الکتریکی ها ایجاد کنه داره مانور میده و موقع رونمایی این کانسپت هم یه جورایی گفتن قراره حس رانندگی برگرفته از ال اف ای رو داشته باشه.
(a battery-EV sports car which inherits the driving taste, or the ‘secret sauce’, of the performance cultivated via the development of the LFA”.)
ال اف ای به کنار شما حتی همین مدل RZ450e رو در نظر بگیری به خوبی تونستن حس رانندگی متفاوت و جذابی رو توش ایجاد کنن از طراحی داخلی گرفته تا سیستم فرمان و awd و افکت های صوتی، پیشنهاد میکنم ۵ تا اپیزود ویدیوی کانال یوتیوب Discover Lexus درباره توسعه RZ رو ببینی تا بهتر منظورم رو متوجه بشی.
Alive man
۱۱ خرداد ۱۴۰۱لکسوس طراحی بد نداره
سپهر
۱۳ خرداد ۱۴۰۱کاملا بر عکس
Alireza
۱۲ خرداد ۱۴۰۱Lfa الکتریکی؟ نگا چقد زود داریم پیر میشیم، ولی مثل این میمونه بگی تلویزیون بدون صدا
سپهر
۱۳ خرداد ۱۴۰۱اصلا شخصیت و اصالت طراحی نداره
Afg
۲۵ تیر ۱۴۰۱چه بشه وقتی لکسوس این مدل رو تولید کنه